Gjette kjønn fra tidlig ultralyd. Nub teorien

Det tviler jeg på. Har du bilde

De to strekene på siste bildet er 100% jente. Det er hva de bruker på ultralyd for å avgjøre om det er jente. Du kan strikke i vei :hilarious:
Men jeg fant dette første bilde på nettet. Da kan det jo faktisk «forandre seg» etter 13 uker. Har sett noen som har «fått et annet kjønn» seint, selv når det var «tydelig» at det var et annet kjønn først :rolleyes: :laughing002 Har studert mine egne og andre bilder nå opp og ned i flere dager. Og hos noen kan det plutselig overaske. Har såå lite lyst på en overaskelse så jeg prøver å hente bekreftelser overalt på det kjønnet jeg nå tror veldig på at det er❤️:laughing002:hello2

Som det bilde jeg legger ved her, så ser jo mitt eget ultralydbilde (tatt fra videoklipp) veldig likt ut akkurat nå. Kan du fortelle meg hva jeg ser her? Hvordan kan jeg egentlig se om det er scrotum eller ikke?

Vedlegg

• IMG_5455.png
    IMG_5455.png
    1,8 MB · Visninger: 66
  • IMG_5393.jpeg
    IMG_5393.jpeg
    85,4 KB · Visninger: 65
Noen som vil gjette? Kanskje litt utydelig?

Vedlegg

• IMG_4439.jpeg
    IMG_4439.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 65
  • IMG_4438.jpeg
    IMG_4438.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 65
Men jeg fant dette første bilde på nettet. Da kan det jo faktisk «forandre seg» etter 13 uker. Har sett noen som har «fått et annet kjønn» seint, selv når det var «tydelig» at det var et annet kjønn først :rolleyes: :laughing002 Har studert mine egne og andre bilder nå opp og ned i flere dager. Og hos noen kan det plutselig overaske. Har såå lite lyst på en overaskelse så jeg prøver å hente bekreftelser overalt på det kjønnet jeg nå tror veldig på

Last edited:
Nub teorien går ut på vinkelen fra liggende profil. Og du må ikke være 15 uker for å kunne se tydelig kjønn
  • At 11 weeks, the accuracy rate is 48%
  • At 12 weeks, the accuracy rate is 91%
  • At 13 weeks, the accuracy rate is 94%

Bilde du referer til er tatt under rumpa, potty shot. Jeg synes ikke ditt bilde ser ut som en gutt. De får en trekant mellom beina i potty shot. Bildet ditt er mer rundt og er mest sannsynlig hovne kjønnslepper.
Aha. Så den tar kun for seg liggende profil på nub, altså ikke det man ser på pottyshot? Men hvis du ser på bildene de viser i lignende pottyshot så mener de at de ellers ser ganske like ut frem til uke 16 (med mindre noen utvikler seg tydeligere før eller etter(?)) Så det er kanskje det de ser mer etter på sykehuset? Jeg vet ikke o_O:hilarious: for nå har jeg blitt så overbevist om at vi får gutt pga andre bilder jeg har lagt ut. Kan se ut som stacking og «noe som stikker ut mellom bena» som kan ligne en trekant (synes det så «stort ut», men også har jeg bilder som dette da som kanskje er jente, bilder der det er nærmest flatt og sett tre streker. Tror jeg får et intetkjønn nå:hilarious: men hvis nub teorien er mer sikker og stackingen er det som blir penis, så er vel kanskje det mer til å stole på enn feks dette bildet som kanskje sier jente? Kan ikke være pung dette da? Hva hvis den streken i midten er lengre enn hva som synes?

Aha. Så den tar kun for seg liggende profil på nub, altså ikke det man ser på pottyshot? Men hvis du ser på bildene de viser i lignende pottyshot så mener de at de ellers ser ganske like ut frem til uke 16 (med mindre noen utvikler seg tydeligere før eller etter(?)) Så det er kanskje det de ser mer etter på sykehuset? Jeg vet ikke o_O:hilarious: for nå har jeg blitt så overbevist om at vi får gutt pga andre bilder jeg har lagt ut. Kan se ut som stacking og «noe som stikker ut mellom bena», men også har jeg bilder som dette da som kanskje er jente, bilder der det er nærmest flatt og sett tre streker. Tror jeg får et intetkjønn nå:hilarious: men hvis nub teorien er mer sikker og stackingen er det som blir penis, så er vel kanskje det mer til å stole på enn feks dette bildet som kanskje sier jente? Kan ikke være pung dette da? Hva hvis den streken i midten er lengre enn hva som
Å nei..... Jeg blanda deg med en annen. Sorrrrry. Prøvde å slette svaret før du rakk å se det. Jeg ser at bilde du opprinnelig la ut viser tydelig stacking og ser veldig gutt ut. Er det mulig å legge ut videoen du har potty shotet fra?

Aha. Så den tar kun for seg liggende profil på nub, altså ikke det man ser på pottyshot? Men hvis du ser på bildene de viser i lignende pottyshot så mener de at de ellers ser ganske like ut frem til uke 16 (med mindre noen utvikler seg tydeligere før eller etter(?)) Så det er kanskje det de ser mer etter på sykehuset? Jeg vet ikke o_O:hilarious: for nå har jeg blitt så overbevist om at vi får gutt pga andre bilder jeg har lagt ut. Kan se ut som stacking og «noe som stikker ut mellom bena» som kan ligne en trekant (synes det så «stort ut», men også har jeg bilder som dette da som kanskje er jente, bilder der det er nærmest flatt og sett tre streker. Tror jeg får et intetkjønn nå:hilarious: men hvis nub teorien er mer sikker og stackingen er det som blir penis, så er vel kanskje det mer til å stole på enn feks dette bildet som kanskje sier jente? Kan ikke være pung dette da? Hva hvis den streken i midten er lengre enn hva som synes?

Potty shot er visst ikke til å vurdere før litt seinere nei, sånn typ uke 15-16 tror jeg. Jeg fikk dette potty shot-et i uke 12+0, og gynekologen gjettet gutt. Viste seg å være jente, ifølge offentlig TUL, OUL og 3D i alle fall. Var hos gynekolog pga blødninger, hun har nok ikke spesifisert seg på å gjette så mye kjønn.

IMG_3012.png

Fikk svar på nub theory på Facebook, de mente kanskje jente, men vet bildene mine er dårlig :/ får bare vente å se ❤️
Det tror jeg folk som prøver å være hyggelig så du skal få noen svar. Det er virkelig ikke noe kjønnsorgan som vises på dine bilder. Det er jo fullt mulig dette er jente. Men det er jo en 50/50 sjans etter som man ikke kan se noe.

Potty shot er visst ikke til å vurdere før litt seinere nei, sånn typ uke 15-16 tror jeg. Jeg fikk dette potty shot-et i uke 12+0, og gynekologen gjettet gutt. Viste seg å være jente, ifølge offentlig TUL, OUL og 3D i alle fall. Var hos gynekolog pga blødninger, hun har nok ikke spesifisert seg på å gjette så mye kjønn.

Vis vedlegget 408636
Ja, sant :smiley-ashamed004 Nei, jeg tror det aller meste her tyder på en gutt :love017men pga sånne usikre bilder som kunne være jente så ville ikke jordmor si noe bestemt enda. Hvordan så nuben til din ut da?

Det tror jeg folk som prøver å være hyggelig så du skal få noen svar. Det er virkelig ikke noe kjønnsorgan som vises på dine bilder. Det er jo fullt mulig dette er jente. Men det er jo en 50/50 sjans etter som man ikke kan se noe.
Takk fir svar❤️

Ja, sant :smiley-ashamed004 Nei, jeg tror det aller meste her tyder på en gutt :love017men pga sånne usikre bilder som kunne være jente så ville ikke jordmor si noe bestemt enda. Hvordan så nuben til din ut da?

Fikk ikke nub da i uke 12+0, men her er fra 12+6

Vedlegg

• IMG_2198.jpeg
    IMG_2198.jpeg
    970,9 KB · Visninger: 83
Fikk ny ultralyd idag siden studenten på sykehuset trenger praksis-undersøkelser :happy: Det kan selvfølgelig endre seg til OUL men de var veldig sikre på at dette er en jente!:Heartred:dummy1:

Vedlegg

• IMG_9051.jpeg
    IMG_9051.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 88
  • IMG_9050.jpeg
    IMG_9050.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 88
Fikk ny ultralyd idag siden studenten på sykehuset trenger praksis-undersøkelser :happy: Det kan selvfølgelig endre seg til OUL men de var veldig sikre på at dette er en jente!:Heartred:dummy1:
Nei det kan ikke endre seg til oul. Dette er og forblir en jente. Du hadde to streker på forje bilde du la ut. Du har helt flat nub her og en hamburger mellom beina. Du kan ikke gå fra kjønnslepper til pung og penis på noen uker :hilarious:

Nei det kan ikke endre seg til oul. Dette er og forblir en jente. Du hadde to streker på forje bilde du la ut. Du har helt flat nub her og en hamburger mellom beina. Du kan ikke gå fra kjønnslepper til pung og penis på noen uker :hilarious:
Så gøy!!! :D :Heartred Tar gjerne i mot en jente! Vi har gutt fra før så da får vi en av hver

Jeg vil tro dette er en jente. Ingen ting som stikker opp og ser gutt ut. Jeg ser en lang nub som jeg tror ligger flatt.
Jeg kom på at jeg hadde to videoer så tok noen screenshot, men vanskelig å vite hvor jeg skal stoppe for å evt. få med det man trenger å se :smiley-ashamed004 Hvis du ser noe mer her :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20230626_065746.jpg
    Screenshot_20230626_065746.jpg
    431 KB · Visninger: 61
  • Screenshot_20230626_070004.jpg
    Screenshot_20230626_070004.jpg
    397,3 KB · Visninger: 61
  • Screenshot_20230626_070145.jpg
    Screenshot_20230626_070145.jpg
    363,1 KB · Visninger: 61
Jeg kom på at jeg hadde to videoer så tok noen screenshot, men vanskelig å vite hvor jeg skal stoppe for å evt. få med det man trenger å se :smiley-ashamed004 Hvis du ser noe mer her :happy:
På disse bildene får man ikke vurdert noe mer desverre. Barnet bør ha ryggen flatt. Da synes nub best. Her sitter barnet nesten og da blir vinkelen vanskelig.

Noen med erfaring som tør å gjette her? :) ca 16+5, jordmor sa hva hun trodde, men var veldig usikker.

IMG_20230626_122929.jpg

Vedlegg

• IMG_20230626_122948.jpg
    IMG_20230626_122948.jpg
    3 MB · Visninger: 36
Last edited:
Back
Topp