Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk, fine AlfakrøllIrrgrønnHvordan går det med deg? Håper du har en fin og glad vår, og får en god sommer
Skjønner forresten godt det du tenker angående sæddonasjon (nevnt over her), jeg tenker det samme for egen del. Håper så inderlig at du og mannen din lykkes i å en dag få bli foreldre til deres felles barn
![]()
. Det går litt opp og ned, men det ser litt lysere ut nå enn det gjorde for noen måneder siden. Legger straks ut et nytt innlegg!
. Det gjenstår fortsatt å se, ingenting er sikkert enda, men jeg øyner et lite håp om at jeg kanskje kan driste meg til å melde meg inn i en IKM-gruppe igjen i løpet av høsten en gang. Det hadde vært fantastisk! 

.
, og at jeg så klart bare må skjerpe meg og ta ansvar for egen feiring, og ikke sutre over at andre ikke har lagt til rette for den optimale feiringen for sånne som meg. Det er selvsagt mitt eget ansvar å ta grep for å få en fin 17. mai-feiring, ikke alle andres, og det gjør jeg også. Jeg hadde bare likevel et behov for å få ut følelsen som griper meg rundt hjerterota på dager som dette, og tenkte at om noen i verden forstår følelsen, så må det være nettopp her
.

…Og så prøver jeg å ta meg sammen og lage en god 17. mai. Men det er beintøft å ta denne indre kampen hver gang det er begivenheter hvor barn står i sentrum. Håper det kommer en dag hvor jeg ikke trenger det lenger, men fram til det eventuelt skjer, må jeg bare kjempe meg videre.

Og du skriver jo om det frem og tilbake her, men synes det er vanskelig å ta steget, har du noen du føler du kan ta det steget med? Av eventuelt venner eller søsken/svigersøsken? Tror det kan være lurt å peile seg ut «et offer» (haha) og så jobbe mot å tilnærme seg det?
Tusen takk for hyggelig innleggGodt å høre det er håp for din manns sædproduksjon - vi heier på han og dere!!![]()
![]()
Det var god lesing dette innlegget ditt, og jeg måtte le innimellom; «det føles så p*do å trenge seg på når man ikke har barn der selv»
Jeg har ikke egne barn men har egentlig ikke merket så mye av savnet på 17.mai, fordi jeg har aldri vært sånn superfan av feiring på barneskole og barnetog, med en historie av langvarig mobbing. Så for meg har det vært veldig greit å unngå barneskole og leker der
Men skjønner at andre føler på det, og jeg har jo egne settinger jeg kjenner på savnet. Som når jeg var i konfirmasjon, og ettåringen der som ikke var i min nærmeste familie fikk all oppmerksomhet fra min nærmeste familie, følte jeg skuffet foreldrene mine ved å miste, men vet at det er bare følelser jeg selv er ansvarlig for. Uansett, det jeg ville dele med deg var at da jeg var gravid så tilbydde min gode venninne (som ikke ønsker seg barn selv) å være tante for min kommende baby, og det var så fint av henne å foreslå! Jeg håper virkelig jeg blir gravid igjen og jeg gleder meg til at venninnen min kan ta del i det og være en bonusvoksen og rollemodell i livet til en fremtidig potensiell kidOg du skriver jo om det frem og tilbake her, men synes det er vanskelig å ta steget, har du noen du føler du kan ta det steget med? Av eventuelt venner eller søsken/svigersøsken? Tror det kan være lurt å peile seg ut «et offer» (haha) og så jobbe mot å tilnærme seg det?
Trøsten min oppi det å eventuelt ikke få barn selv er at jeg har snille tantebarn og 2 bonusgutter i alder 15-25 år, og jeg håper jeg får være med å passe barn de får eventuelt en gang![]()
Godt du har funnet andre måter å feire på som ikke vekker vonde minner.
Takk for at du hjalp meg med å konkretisere den følelsen!
Håper det snart går mot en lykkelig slutt for deg!Ja det med å skuffe mine foreldre, spesielt min mor, har vært veldig sterkt hos meg. Uten at de har gjort noe for at jeg skal føle det sånn. Min mor mistet sin datter, og jeg min kjære søster, ifjor, så jeg håpte denne graviditeten ville gi henne litt glede i en trist epoke. Og det sa hun også, at denne nyheten var et lys i mørket. Så det var ekstra vondt at det ikke ble noe lys og glede for min mor likevel, og jeg følte meg ansvarlig for at hun mistet denne lille gledenTusen takk for hyggelig innlegg
Trist å høre at du har dårlige minner fra barndommenGodt du har funnet andre måter å feire på som ikke vekker vonde minner.
Ja, jeg har venner og familie med barn jeg kan følge opp, men ikke her i umiddelbar geografisk nærhet. Ellers kan det å være tante eller «tante» selvsagt være et godt alternativSå nøkkelen må nok være å planlegge i god tid, sånn at slike dager kan bli så bra som mulig.
Du grep meg veldig med det du skrev om at du følte at du skuffet foreldrene dine ved ikke å ha fått barn. Du satte ord på noe jeg også har kjent på, uten at jeg har klart å uttrykke det helt! Men det kjenner jeg også er en følelse jeg må jobbe med på sikt!Takk for at du hjalp meg med å konkretisere den følelsen!
Har fulgt litt med på deg også, og jeg har skjønt at det ikke har vært noen lett reise til barneønsket for deg hellerHåper det snart går mot en lykkelig slutt for deg!
Av og til hjelper det å forstå følelsene sine, og sette ord på hva man føler ved å skrive. Jeg er glad det kunne hjelpe deg, selv på en litt vemodig måte, sender deg en stor klem 
Denne filmen og «oppgaven» på youtube hjalp meg en del etter min SA, ikke sikkert den gir deg noe, men jeg sender linken likevel
https://youtu.be/YroTNH1lIvo?si=U0S3buCGrJZI_UgI
Jeg har ikke lest hele dagboken din, så jeg vet ikke alt du har vært igjen om, men jeg har lest litt her og der, og jeg håper virkelig det går din vei snart og sender dere de største lykkeønsker jeg kan drive frem 
Føler med deg som har mistet både graviditet og søster det siste året! Skjønner at graviditeten kunne være et lyspunkt i sorgen, men som så bare ble revet vekk og gjorde alt ekstra tungtJa det med å skuffe mine foreldre, spesielt min mor, har vært veldig sterkt hos meg. Uten at de har gjort noe for at jeg skal føle det sånn. Min mor mistet sin datter, og jeg min kjære søster, ifjor, så jeg håpte denne graviditeten ville gi henne litt glede i en trist epoke. Og det sa hun også, at denne nyheten var et lys i mørket. Så det var ekstra vondt at det ikke ble noe lys og glede for min mor likevel, og jeg følte meg ansvarlig for at hun mistet denne lille gledenAv og til hjelper det å forstå følelsene sine, og sette ord på hva man føler ved å skrive. Jeg er glad det kunne hjelpe deg, selv på en litt vemodig måte, sender deg en stor klem
Denne filmen og «oppgaven» på youtube hjalp meg en del etter min SA, ikke sikkert den gir deg noe, men jeg sender linken likevel
Det var en her inne som anbefalte hans videoer
https://youtu.be/YroTNH1lIvo?si=U0S3buCGrJZI_UgI
Vi skal prøve IVF nå, men om det ikke går så stopper vi. Som du selv skriver så er ønsket å bringe frem «vårt» barn, så vi ønsker ikke å bruke egg/sæd-donor. Da må vi skrive om historien vår og finne en ny fremtid for oss, som innebærer andre lykker enn barnelykkenJeg har ikke lest hele dagboken din, så jeg vet ikke alt du har vært igjen om, men jeg har lest litt her og der, og jeg håper virkelig det går din vei snart og sender dere de største lykkeønsker jeg kan drive frem
![]()

Håper på det beste!Blir spennende å følge med, jeg lurte på om jeg hadde hatt EL selv så tenker å prøve å få tatt en progesteron test hos legen… Jeg også hadde mellomblødninger etter coronavaksine, men det har sluttet nå etter SA.. Jeg har dog hatt veldig stabile sykluser, veldig rart det derSpennende syklus
Siden koronavaksinene har jeg slitt med spotting før mensen. For en tid tilbake var jeg hos gynekolog for å sjekke opp dette, og jeg fikk en resept på Provera. Hun mente at det kunne hjelpe på problemet. Jeg skulle ta en kur i lutealfasen hver syklus i tre sykluser etter hverandre. Jeg så at man ikke skal ta Provera mens man er gravid, så så lenge jeg var prøver, ville jeg ikke ta det, i tilfelle jeg skulle være så heldig å bli gravid. Jeg måtte jo i så fall starte kuren før eventuelt positiv test, så det følte jeg var risikabelt, og jeg hadde ingen sykluser å miste.
Nå som jeg uansett måtte inn i en ufrivillig prøvepause, kom jeg imidlertid plutselig på at jeg kunne benytte anledningen til å kjøre disse kurene, og kanskje få ryddet opp i syklusrotet fra vaksinene. Jeg har derfor nå i tre sykluser tatt Provera i 14 dager fra dag 14 i syklusen, som foreskrevet av gynekologen.
Da jeg var på den tredje kuren, var jeg fortsatt ikke veldig imponert. Spottingen før mensen kom som vanlig, og syklusene ble kortere og kortere for hver kur, og var nede i 23 dager ved den siste kuren. Dette var jo ikke den veien jeg hadde håpet det skulle gå!
Nå er jeg på syklusdag 1 etter første syklus uten Provera. Til min store overraskelse ser de tre kurene ut til å ha hatt en effekt! Syklusen jeg akkurat er ferdig med, varte i 31 dager, og spottingen startet bare noen timer før mensen kom for fullt, akkurat som i «gamledager»
Nå er jeg veldig spent på hvor lenge denne effekten kommer til å vare. Håper det ikke bare var en engangsforeteelse, men at dette nå blir den nye normalen for syklusene mine.
Det eneste som bekymrer meg litt, er at jeg ifølge Apple Watchen min ikke har hatt noen temperaturøkning som tilsier eggløsning denne syklusen. Jeg håper at det bare er en tilfeldighet, eller fordi siste proverakur varte noen dager inn i mensen den syklusen og derfor kan ha påvirket eggløsningen. Det blir veldig spennende å se om jeg får temperaturhoppet + like lang syklus uten spotting denne syklusen!
I prøvepausen har jeg ikke giddet å teste for eggløsning, siden det tross alt koster en del penger og er litt styrete. Men jeg tror jeg skal teste denne runden, bare for å følge med på om jeg noen gang får positiv test, om det i så fall vil samsvare med et eventuelt temperaturhopp, og om lutealfasen min fortsatt har samme lengde som før, eller om den er endret. Den har tidligere pleid å være på 13 dager (14 dager fra positiv eggløsningstest til første mensdag), men med spotting fra ca. 11 dpo etter koronavaksinene.
Uavhengig av om det blir noe mer prøving eller ikke, hadde det vært innmari deilig om syklusene mine kunne normalisert seg igjen!Håper på det beste!

Så deilig at SAen ryddet opp i syklusen din, om ikke annet! Da kom det i hvert fall noe positivt ut av detBlir spennende å følge med, jeg lurte på om jeg hadde hatt EL selv så tenker å prøve å få tatt en progesteron test hos legen… Jeg også hadde mellomblødninger etter coronavaksine, men det har sluttet nå etter SA.. Jeg har dog hatt veldig stabile sykluser, veldig rart det der![]()
godt å høre at mannen sin behandling har gått bedre enn forventa og at dokk kan ta opp igjen prøving, plutselig klaffer det
Tusen takk for støttende melding, LillafroskHeihei Irrgrønn!
Først og fremst; det er godt å høre om mannens behandling! Håper på det beste
Så til innlegget til ang 17 mai osv; det er ikke sutrete å lengte etter et barn man ikke har fått. Det er sårt og urettferdig, og alle store dager hvor barna ofte er en stor del, brenner seg nok godt inn. For man tenker på det som kunne vært.. og det er faktisk helt innafor å synes det er litt vondt.
Jeg håper for dere at dette slipper å gjenta seg flere ganger, at den etterlengtede spiren kommer snart
Og, håper du får normale sykluser nå. Spotting lenge før (og evt etter) mens er bare irriterende. Slet litt med det rundt -15/-16, og utrolig plagsomt..! Satser på normale sykluser og alt
Lykke til etterhvert når eventuelt prøvingen en gang kan få starte igjen![]()
Prøver så godt jeg kan å ikke grave meg ned i egen selvmedlidenhet, men det er godt å anerkjenne følelsene sine av og til også
Tusen takk for støtten, ElskerJesus♡Hei Irrgrønn
Nå har eg hoppa meg gjennom dagboka di, for ein berg og dalbane! Husker deg fra IKM ved fleire anledninger og hadde så inderlig håpa at du hadde fått ønskebarnet dittgodt å høre at mannen sin behandling har gått bedre enn forventa og at dokk kan ta opp igjen prøving, plutselig klaffer det
Vil og berre nevna at eg støtte deg 100% i å ikkje ta sæddonasjon eller gå til IVF, det er absolutt ikkje for alle og eg hadde sjølv ikkje gjort det. Syns det står stor respekt av at du fremmer dåkas valg med heva hode, og ikkje tar for gitt at ein drøm skal oppfylles "no matter what" liksom.
Så ber eg for deg, ber om at du skal være fruktbar, at syklusene dine skal normalisere seg heilt, at mannen blir heilt frisk og at dokk finner glede og håp i å prøve videre![]()
Det er godt å vite at noen bryr seg, heier og til og med ber. Tenk så fantastisk at man kan gjøre det for andre folk man egentlig ikke kjenner! Det synes jeg er så vidunderlig med dette forumet, og med deg som person 
Tusen takk for støttende melding, LillafroskPrøver så godt jeg kan å ikke grave meg ned i egen selvmedlidenhet, men det er godt å anerkjenne følelsene sine av og til også
Hvordan går det med deg og dine for tiden?
Eldste har eksamener i grunnskolen atm, og håper på å få komme inn på skole 4t unna til høsten, og de minste skal etter planen i bhg, selv om jeg er litt skeptisk til hvordan vi skal løse det.. (Har barnehageplass, men jeg ønsker egentlig ikke sende barna dit). 

Nå er det en stund siden jeg var inne her sist. Hvordan gikk det med innsettet?Er veldig lett å grave seg litt ned.. det er noe med å stå midt oppi det; for før man har fått et konkret svar, så er man litt i limbo.. Nei, lett tviler jeg på at det er!
Her går det fint, holder på å arrangere neste innsettEldste har eksamener i grunnskolen atm, og håper på å få komme inn på skole 4t unna til høsten, og de minste skal etter planen i bhg, selv om jeg er litt skeptisk til hvordan vi skal løse det.. (Har barnehageplass, men jeg ønsker egentlig ikke sende barna dit).
![]()
Velkommen tilbakeNå er det en stund siden jeg var inne her sist. Hvordan gikk det med innsettet?
Å, så hyggelig å høreVelkommen tilbakegodt med pause innimellom, si!
Innsettet gikk bare fint, er 5+3 i dag, så satser bare på at det holder seg der inne![]()
Gratulerer!