Gamlemor venter på siste barn ❤️

Gravid uke 38+2 - en dag til igangsetting :shy:

Ja, da ble det brått føden på oss igjen. Og denne gangen kommer vi ikke hjem uten baby :shy:

Dagen først startet med at jeg ble akutt kvalm og dårlig i morges. Lå i senga og hadde har vondt øverst i magen i natt og, men tenkte kanskje jeg var sulten. Men kom meg på badet og ble sittende ved vasken, fikk inn litt mat av gubben.. Litt sånn første trimester, mat ute spy i salig forening :laughing002 Men målte også blodtrykk, for lurte på om det var blodtrykksfall, men det var snarere veldig høyt. Så kom meg til stua og fikk tatt blodtrykkstabletten min der, så roet det seg etter hvert..

Kom til kontroll i dag kl. 12, jordmor målte blodtrykket mitt til fint da, det var jo tre timer etter medisin, så hadde ikke forventet noe annet. Så ville legen prate med oss da.. Ta en ultralyd, det er jo hyggelig, tre uker siden sist nesten. Og fin baby, ligger rett vei, så forresten kjønnsleppene så godt, skikkelig lå godt til :knegg: Så ingen tvil der. Så målte hun hode, lår og mage. Så vidt jeg så var låret på linje med 35 uker, men hun skal jo følge sin kurve da. Så lår og hode hadde vokst i sin kurve, men magemålet hadde ikke økt på tre uker :( og når de ser på trivsel og vekst, er det magen som er det de bruker. Så da ville hun sette i gang i dag.. Men uten spurte om vi kunne strippe i dag, og si at om det skjedde noe av det først? Det kom litt for bardust på meg, så jeg fikk dratt det ut til i morgen. Hun ville helst vi ble da, i tilfelle det skjedde noe av strippingen (pga min histore med raske fødsler), men jeg kjente jeg absolutt ikke ville være der :bag::facepalm: Så vi dro hjem, og tenkte vi kunne komme tilbake etter bursdagen vi skulle arrangere i dag :laughing002:knegg:

Det gikk heldigvis fint, ingen baby mens vi har hjemme, kjente egentlig ingenting av strippingen. Men godt å få komme hjem og fortelle ungene, ordne siste tingene.. Og organisert denne bursdagen hehe. Men vi ble til den skulle starte, så dro vi tilbake til føden. De andre sendte oss avgårde, så det var greit.

Så nå har vi hatt date med lapskaus for to her på rommet :knegg: Og skal se en film. Det blir ikke gjort noe mer her i dag, hun sjekket åpningen som var lik som før i dag. Så kynnerene jeg har har har ikke hatt noe effekt for det (men hodet var festet da, det har det ikke vært). Og hun sa det ikke ville gjøre mer for natta, det tar vare det de "må" da, så prøve ny stripping i morgen tidlig. Og evt tabletter tror jeg hun tenkte. Er ikke helt modent selvsagt to uker før, selv om jeg har litt åpning. Men kroppen er god på å holde på babyer da :knegg: De andre har vært klar når der var jeg på termin, ikke to uker før.

Men, sånn er det, i morgen er mest sannsynlig D dag :Heartpink:shy:

Ja, da ble det brått føden på oss igjen. Og denne gangen kommer vi ikke hjem uten baby :shy:

Dagen først startet med at jeg ble akutt kvalm og dårlig i morges. Lå i senga og hadde har vondt øverst i magen i natt og, men tenkte kanskje jeg var sulten. Men kom meg på badet og ble sittende ved vasken, fikk inn litt mat av gubben.. Litt sånn første trimester, mat ute spy i salig forening :laughing002 Men målte også blodtrykk, for lurte på om det var blodtrykksfall, men det var snarere veldig høyt. Så kom meg til stua og fikk tatt blodtrykkstabletten min der, så roet det seg etter hvert..

Kom til kontroll i dag kl. 12, jordmor målte blodtrykket mitt til fint da, det var jo tre timer etter medisin, så hadde ikke forventet noe annet. Så ville legen prate med oss da.. Ta en ultralyd, det er jo hyggelig, tre uker siden sist nesten. Og fin baby, ligger rett vei, så forresten kjønnsleppene så godt, skikkelig lå godt til :knegg: Så ingen tvil der. Så målte hun hode, lår og mage. Så vidt jeg så var låret på linje med 35 uker, men hun skal jo følge sin kurve da. Så lår og hode hadde vokst i sin kurve, men magemålet hadde ikke økt på tre uker :( og når de ser på trivsel og vekst, er det magen som er det de bruker. Så da ville hun sette i gang i dag.. Men uten spurte om vi kunne strippe i dag, og si at om det skjedde noe av det først? Det kom litt for bardust på meg, så jeg fikk dratt det ut til i morgen. Hun ville helst vi ble da, i tilfelle det skjedde noe av strippingen (pga min histore med raske fødsler), men jeg kjente jeg absolutt ikke ville være der :bag::facepalm: Så vi dro hjem, og tenkte vi kunne komme tilbake etter bursdagen vi skulle arrangere i dag :laughing002:knegg:

Det gikk heldigvis fint, ingen baby mens vi har hjemme, kjente egentlig ingenting av strippingen. Men godt å få komme hjem og fortelle ungene, ordne siste tingene.. Og organisert denne bursdagen hehe. Men vi ble til den skulle starte, så dro vi tilbake til føden. De andre sendte oss avgårde, så det var greit.

Så nå har vi hatt date med lapskaus for to her på rommet :knegg: Og skal se en film. Det blir ikke gjort noe mer her i dag, hun sjekket åpningen som var lik som før i dag. Så kynnerene jeg har har har ikke hatt noe effekt for det (men hodet var festet da, det har det ikke vært). Og hun sa det ikke ville gjøre mer for natta, det tar vare det de "må" da, så prøve ny stripping i morgen tidlig. Og evt tabletter tror jeg hun tenkte. Er ikke helt modent selvsagt to uker før, selv om jeg har litt åpning. Men kroppen er god på å holde på babyer da :knegg: De andre har vært klar når der var jeg på termin, ikke to uker før.

Masse masse lykke til! Håper det blir en fin opplevelse. Snart har du jenta di i armene :love017

Så spennende! Masse lykke til :Heartpink

Masse Lykke til i dag! Dette kommer til gå så fint. Heier masse på deg :love017 :Heartred

@Mindel Masse, masse lykke til idag❤️ Snart har du lille jenta di i armene dine :love017 :dummy1::Heartpink Håper du får en god og trygg fødselsopplevelse❤️

Tenker på deg ❤️ masse lykke til, håper alt går veldig fint for seg og at du får en fin siste fødsel! Sender en klem.

Åååh, går sånn å tenker på hvordan det går med deg, og om du ligger med lillemor i armene dine nå? :love7 :dummy1:

A - 3 dager

Sorry sorry sen oppdatering, jeg prøvde, men er altså så vanskelig uten to hender.. Har jo lyst å skrive litt når man først skriver.. :shy:

Lille A er trygt her, og vi er foreldre til sju mirakler! Har tenkt på det, noen får oppleve det kanskje en eller to ganger, noen få veldig mye mer enn 3-4 ganger, noen er uheldig og aldri få oppleve.. Jeg er så takknemlig, ydmyk, føler det som om jeg har vunnet i lotto :Heartpink Som har en så god mann, som ønsker dette livet, andre ville sikkert tenkt at shitt, vi har barn i hus til vi blir seksti. Mens han satt i dag og sa tenk så heldig som kan fylle huset med barn til vi er i alle fall seksti. Tenk å ha fylt livet med så mye meningsfullhet.. Der er han, 41 år og med en nyfødt :shy:

Hun ble født 13:29 på lørdag, akkurat så raskt for forventet. Eller, jordmor nøye nok tatt på senga :knegg: Og til tross for min redsel, så ble det en fin og verdig avslutning på min karriere som fødekvinne (dvs jordmor mener jeg bør få en til ) :knegg:

Jeg får skrive mer detaljer senere, ville bare oppdatere dere om at hun er født og alt er bra :love7

A - 3 dager

Sorry sorry sen oppdatering, jeg prøvde, men er altså så vanskelig uten to hender.. Har jo lyst å skrive litt når man først skriver.. :shy:

Lille A er trygt her, og vi er foreldre til sju mirakler! Har tenkt på det, noen får oppleve det kanskje en eller to ganger, noen få veldig mye mer enn 3-4 ganger, noen er uheldig og aldri få oppleve.. Jeg er så takknemlig, ydmyk, føler det som om jeg har vunnet i lotto :Heartpink Som har en så god mann, som ønsker dette livet, andre ville sikkert tenkt at shitt, vi har barn i hus til vi blir seksti. Mens han satt i dag og sa tenk så heldig som kan fylle huset med barn til vi er i alle fall seksti. Tenk å ha fylt livet med så mye meningsfullhet.. Der er han, 41 år og med en nyfødt :shy:

Hun ble født 13:29 på lørdag, akkurat så raskt for forventet. Eller, jordmor nøye nok tatt på senga :knegg: Og til tross for min redsel, så ble det en fin og verdig avslutning på min karriere som fødekvinne (dvs jordmor mener jeg bør få en til ) :knegg:

Jeg får skrive mer detaljer senere, ville bare oppdatere dere om at hun er født og alt er bra :love7
Så godt å lese at alt har gått så fint ❤️ gratulerer så mye! Litt rart at vi begge er i mål, for ett år siden nerdet vi hardt i IKM grupper og talte dager og sammenlignet temp kurver. Shit, så heldige vi er som har fått småttiser det siste året, blir helt rørt når jeg tenker på det ❤️❤️❤️

Gratulerer så mye med prinsessen :Heartred :Heartred :Heartred

Gratulerer så mye med lille frøkna :love7 :dance008 :love017 :talk017:dummy1::Heartpink:binkybaby:hug007:happy093:cool05 Kose deg masse i nyfødtbobla, og bare nyyyt det lille nurket:love7

A - 3 dager

Gratulerer så mye! :Heartred

Gratulerer så mye :Heartpink kjenner jeg har bare mer å mer lyst på flere , nyfødt bobla er magisk :love7sant som du sier , å få oppleve dette fem ganger er noe jeg alltid kommer til å være takknemlig for:Heartpinkelsker alle barna å den store familien min :Heartpinkkos deg maaaax med alle dine :love7

Gratulerer så mye med overstått fødsel, kos dere masse i tiden fremover :love017

A - 3 dager

Ååå så kjekk oppdatering å komme inn til ❤️❤️ gratulera så masse med lille A :love017 og så fint du beskriver det, storfamilie er noko heilt eget☺️ kos deg masse med barselsbobla:love017

A - 11 dager :Heartpink

Takk for hyggelige hilsener :shy: :love7

Dagene både flyr og snegler seg avgårde, på ett vis vil jeg at de skal gå fort så vi kommer på andre siden. Men jeg vet dette er siste barnet, så har lyst å nyte hver eneste sekund, og griner litt hver dag for det enda. Tenk at vi aldri skal oppleve dette igjen :shy: Å prøve, oppleve å bli gravid, bære et barn under hjertet, kjenne spark og symbiose, ja til og med fødsel. Selv om jeg er så fantastisk ydmyk og glad for at jeg har fått gjort det så mye mer enn folk flest.

Vi sliter med ammingen, eller mat, vekt og alt dette. Akkurat som sist. Det er veldig tøft, men jeg var mentalt bedre forberedt denne gang. Det skulle ikke forundre meg at det tungebåndet denne gang og, for like prinsesse klarer ikke få tak på puppen. Enden på visa ble at jeg ble tilbydd ammeskjold på sykehuset, det klarte hun få tak på, og jeg vet overlykkelig. Jeg kunne leve med det! Så da dro vi hjem og jeg tenkte det løste seg. Helt til jordmor kom hjem to dager etterpå, og vi veide, og hun hadde gått ned i vekt. Det er nå 6 dager siden, og vi har fått vekt hjem for å følge med, må gi litt tillegg, som egentlig ødelegger, for hun klarer ikke komme seg på puppen med skjold lengre alle ganger. Suger ikke rett, legger tungen feil, det flyter jo inn uten å trenge suge med flaske.. Og hun blir helt i koma av det, så sover masse etter det, jeg får ikke til å gi puppen osv, bare sover og et trøtt. Vi ga masse mat på flaske første dag jordmor hadde vært her, for å få vekta til å snu. Det gjorde den, men etter det har det ikke skjedd noe. Jeg snikveide i går, da var det ned. Men vi skal ikke veie for mye, vanskelig å se de store bildet inn men veier for ofte. Det store bildet vil nok viser en oppgang på 80 gram på en uke, om vi er heldig. Som da egentlig er fra første dagen med masse mme inn. Og bare halvparten av anbefalt at hun legger på seg på en uke.

Så det blir litt alt oppsiktslukende, for ammingen er SÅ viktig for meg. Og jeg føler den flasken ødelegger alt. Men samtidig er jeg jo lei meg for at hun evt r så svak at hun trenger den, og ikke bruke energi på puppen. Så bane hensyn å ta. Hun er under tre kilo, så liten og svak sånn sett.

Men utover det er det greit med oss! :shy::Heartpink Ungene har regnskap på hvem sin har holdt, og hvor lenge :laughing002 Minste storebror har hørt si overbeskyttende, men det far roet seg litt nå. I går fikk hun bør jeg i bhg å hente, han dro alle barna med til bilstolen for å vise fram, så stolt!

En liten lyd fra oss :Heartpink

Back
Topp