Ari ♡
09.2018 ☆ 10.2020 ☆ 08.2025 ♡
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Augustmagi 2025
Søvnløs i september 2025
Det høres veldig likt ut som de problemene vi hadde med vekt i starten, og enda har. Hvis ammingen er veldig viktig vil jeg varmt anbefale at du pumper for å stimulere produksjonen siden baby ikke stimulerer nok når hun får flaske i tilleggA - 11 dager
Takk for hyggelige hilsener![]()
Dagene både flyr og snegler seg avgårde, på ett vis vil jeg at de skal gå fort så vi kommer på andre siden. Men jeg vet dette er siste barnet, så har lyst å nyte hver eneste sekund, og griner litt hver dag for det enda. Tenk at vi aldri skal oppleve dette igjenÅ prøve, oppleve å bli gravid, bære et barn under hjertet, kjenne spark og symbiose, ja til og med fødsel. Selv om jeg er så fantastisk ydmyk og glad for at jeg har fått gjort det så mye mer enn folk flest.
Vi sliter med ammingen, eller mat, vekt og alt dette. Akkurat som sist. Det er veldig tøft, men jeg var mentalt bedre forberedt denne gang. Det skulle ikke forundre meg at det tungebåndet denne gang og, for like prinsesse klarer ikke få tak på puppen. Enden på visa ble at jeg ble tilbydd ammeskjold på sykehuset, det klarte hun få tak på, og jeg vet overlykkelig. Jeg kunne leve med det! Så da dro vi hjem og jeg tenkte det løste seg. Helt til jordmor kom hjem to dager etterpå, og vi veide, og hun hadde gått ned i vekt. Det er nå 6 dager siden, og vi har fått vekt hjem for å følge med, må gi litt tillegg, som egentlig ødelegger, for hun klarer ikke komme seg på puppen med skjold lengre alle ganger. Suger ikke rett, legger tungen feil, det flyter jo inn uten å trenge suge med flaske.. Og hun blir helt i koma av det, så sover masse etter det, jeg får ikke til å gi puppen osv, bare sover og et trøtt. Vi ga masse mat på flaske første dag jordmor hadde vært her, for å få vekta til å snu. Det gjorde den, men etter det har det ikke skjedd noe. Jeg snikveide i går, da var det ned. Men vi skal ikke veie for mye, vanskelig å se de store bildet inn men veier for ofte. Det store bildet vil nok viser en oppgang på 80 gram på en uke, om vi er heldig. Som da egentlig er fra første dagen med masse mme inn. Og bare halvparten av anbefalt at hun legger på seg på en uke.
Så det blir litt alt oppsiktslukende, for ammingen er SÅ viktig for meg. Og jeg føler den flasken ødelegger alt. Men samtidig er jeg jo lei meg for at hun evt r så svak at hun trenger den, og ikke bruke energi på puppen. Så bane hensyn å ta. Hun er under tre kilo, så liten og svak sånn sett.
Men utover det er det greit med oss!Ungene har regnskap på hvem sin har holdt, og hvor lenge
Minste storebror har hørt si overbeskyttende, men det far roet seg litt nå. I går fikk hun bør jeg i bhg å hente, han dro alle barna med til bilstolen for å vise fram, så stolt!
En liten lyd fra oss![]()
Jeg håper det går seg til snarlig, sender en stor klem

Minste storebror har hørt si overbeskyttende, men det far roet seg litt nå. I går fikk hun bør jeg i bhg å hente, han dro alle barna med til bilstolen for å vise fram, så stolt!
om jeg tar det ute av puppen blir det flaske i stedet for pupp, for da er det tomt noen timer. Så det synes jeg er kjipt..
Skal ikke være bare-bare. Men håper vi kan fase ut flasken, og bruke det heller, da kan vi få inn litt ekstra oppi ammingen, og puppene blir stimulert, og forhåpentligvis utgjør det en forskjell. Merker nemlig at hun suger feil etter at hun av og til får flaske, så har helst ikke lyst å gi det. Men ungen må ha mat, det er jo prioritering nr. 1.
Håper ammingen og sugeinterressen til lille kommer seg. Mini ble født i uke 36+1 og var så trøtt, så orket nesten ikke å suge noe som helst før han sovnet igjen, og jeg hadde mrokakerester dom satt fast som hindret melken i tillegg( fant vi ut i ettertid) Viktig å legge til lille så mye som mulig, og pumpe og pumpe for å stimulere puppestellet

lang historie i korte trekk; etter å ha gjort alt og prøvd alt - det ordnet seg ikke for oss. Det hender jeg legger han til og han kobler seg på for kos, men jeg har ingen melk igjen.