Gravid uke 32+4
Vet ikke om det var bønnen til @ElskerJesus♡, men dagen i går var så bra
Og har holdt humøret i dag og. Jeg takler den fysiske delen av sykdommen min veldig greit, men når det psykiske kommer i tillegg (det vi utreder på dps nå), så rakner det litt.. Men nå har det bare vært fysisk utmattelse, og det får fint, for det kan tilpasses.
I natt hadde kommende miste storebror første natt på eget rom
Så flyttet sprinkelsenga han har bodd i til i sommer, tilbake ved senga vår. Vips har vi soverommet for oss selv, i 7-8 uker til sådan 
Han bruker å våkne på natta og komme i senga vår, så var veldig spent på hvordan han ville reagere i natt. Hadde fått beskjed om å komme ut og gå til vårt rom (vegg i vegg). Hadde på kamera som jeg lå å glodde på, blant annet var jeg våken over en time mellom 4-5

unødvendig når ingen er våken hehe. Men han sa mamma i søvne en gang, og gnidde litt osv. Men etter det, så sovnet nå jeg, og både jeg og gubben våknet før ungen - så fikk med oss live når han våknet og hva han gjorde da hehe. Men det var en bra første natt, da!
inne på nye soverommet hans er det plass til å dra ut senga, så kan gubben ligge med han om det skulle vært nødvendig når vi får en baby. Det blir litt trangt, vi er ikke små mennesker hehe. Sist bygde jeg opp med masse puter på begge sider, ammepute og greier og greier, så tok jo over hele senga hehe. Mye av natten består jo av det så..
Så prosjekt å få organisert til fødselen er i gang i alle fall, er sååå mye igjen, har drevet og flyttet klær i dag. Til én unge liksom, er mange igjen
Og med mine begrensninger føles det som å løpe maraton, selv om jeg sitter på en stol og ber ungen gjøre ditt og datt (hent genseren, prøv dette, hent poser, legg dette der osv). Og 3 åringen er en ramp når han ikke får 100 % oppmerksomhet, så han river ned huset i andre enden 
Så blir det ekstra arbeid over alt. Men men, litt overveldet nå på kvelden, tenkte det skulle føles fint å organisere osv, men tvert i mot blir det bare mer kaos hehe. Er så mye med så mange, så det tar så mye tid å få det gjort.. Men et skap tømt (dvs at alt må gås igjennom, sorteres i egnede beholdere, markeres bæres på ny plass osv). Har lagt bort klær tiltenkt 3 åringen om 8-10 år liksom hehe. Så vi har mye liggende å vente, mye! Og jeg har ikke helt kontroll, er blitt så mye på loftet at det har blitt kaos. Det liker jeg ikke.. Men men, en ting av gangen nå!
Begynte også å se på bilstol oppi her, men herregud for en jungel
Så det fant jeg fort ut at det må jeg vente med, hodet har ikke kapasitet til du nå hehe. Helt fullt, glemte å hente ene ungen på fritidsaktiviteten i stad, liksom 

Men jeg hadde fått journalnotat fra timen på føden så jeg, og jeg stusset over dette med størrelsen?

Dette var jo lege, sist var det ultralydjordmor. Hun sa ikke percentil, hun sa bare 4 % under. Men her står det 18 percentilen, det betyr at 18 % er mindre på dette tidspunktet, og 82 % større. Synes det var mye?
Det var ingen notat på Helsenorge fra timene med ultralydjordmor, så vet jo ikke ha hun har skrevet. Vet at det er innenfor normalen (grensen går på 10 percentilen), men tenkte på om det var en kraftig "nedgang"? Ikke sikkert gav har tallene fra forrige gang, siden det ikke var han som tok den. Men men.. Gjennomstrømning til morkake, hjerne, navlestrengen osv var fint, så så lenge alt er greit så er det kanskje ikke så nøye?
Vet ikke om det var bønnen til @ElskerJesus♡, men dagen i går var så bra
Og har holdt humøret i dag og. Jeg takler den fysiske delen av sykdommen min veldig greit, men når det psykiske kommer i tillegg (det vi utreder på dps nå), så rakner det litt.. Men nå har det bare vært fysisk utmattelse, og det får fint, for det kan tilpasses.I natt hadde kommende miste storebror første natt på eget rom
Så flyttet sprinkelsenga han har bodd i til i sommer, tilbake ved senga vår. Vips har vi soverommet for oss selv, i 7-8 uker til sådan 
Han bruker å våkne på natta og komme i senga vår, så var veldig spent på hvordan han ville reagere i natt. Hadde fått beskjed om å komme ut og gå til vårt rom (vegg i vegg). Hadde på kamera som jeg lå å glodde på, blant annet var jeg våken over en time mellom 4-5

unødvendig når ingen er våken hehe. Men han sa mamma i søvne en gang, og gnidde litt osv. Men etter det, så sovnet nå jeg, og både jeg og gubben våknet før ungen - så fikk med oss live når han våknet og hva han gjorde da hehe. Men det var en bra første natt, da!
inne på nye soverommet hans er det plass til å dra ut senga, så kan gubben ligge med han om det skulle vært nødvendig når vi får en baby. Det blir litt trangt, vi er ikke små mennesker hehe. Sist bygde jeg opp med masse puter på begge sider, ammepute og greier og greier, så tok jo over hele senga hehe. Mye av natten består jo av det så..Så prosjekt å få organisert til fødselen er i gang i alle fall, er sååå mye igjen, har drevet og flyttet klær i dag. Til én unge liksom, er mange igjen
Og med mine begrensninger føles det som å løpe maraton, selv om jeg sitter på en stol og ber ungen gjøre ditt og datt (hent genseren, prøv dette, hent poser, legg dette der osv). Og 3 åringen er en ramp når han ikke får 100 % oppmerksomhet, så han river ned huset i andre enden 
Så blir det ekstra arbeid over alt. Men men, litt overveldet nå på kvelden, tenkte det skulle føles fint å organisere osv, men tvert i mot blir det bare mer kaos hehe. Er så mye med så mange, så det tar så mye tid å få det gjort.. Men et skap tømt (dvs at alt må gås igjennom, sorteres i egnede beholdere, markeres bæres på ny plass osv). Har lagt bort klær tiltenkt 3 åringen om 8-10 år liksom hehe. Så vi har mye liggende å vente, mye! Og jeg har ikke helt kontroll, er blitt så mye på loftet at det har blitt kaos. Det liker jeg ikke.. Men men, en ting av gangen nå!Begynte også å se på bilstol oppi her, men herregud for en jungel

Så det fant jeg fort ut at det må jeg vente med, hodet har ikke kapasitet til du nå hehe. Helt fullt, glemte å hente ene ungen på fritidsaktiviteten i stad, liksom 

Men jeg hadde fått journalnotat fra timen på føden så jeg, og jeg stusset over dette med størrelsen?

Dette var jo lege, sist var det ultralydjordmor. Hun sa ikke percentil, hun sa bare 4 % under. Men her står det 18 percentilen, det betyr at 18 % er mindre på dette tidspunktet, og 82 % større. Synes det var mye?
Det var ingen notat på Helsenorge fra timene med ultralydjordmor, så vet jo ikke ha hun har skrevet. Vet at det er innenfor normalen (grensen går på 10 percentilen), men tenkte på om det var en kraftig "nedgang"? Ikke sikkert gav har tallene fra forrige gang, siden det ikke var han som tok den. Men men.. Gjennomstrømning til morkake, hjerne, navlestrengen osv var fint, så så lenge alt er greit så er det kanskje ikke så nøye?
Last edited:

Ellers er det jo ingenting obligatorisk, og oppmøte gjerne kl.10, og to av 5 dager i uka studiedag på studiet hennes. Belastningen på henne blir jo veldig mye større når hun må være en plass kl.7/8 og hver dag og må levere minsten i bhg først, og praksis er jo litt stressende i seg selv. Huff, så det var litt strek i regningen.. Hadde lyst at vi denne gangen kunne være med senkede skuldre og litt bedre samvittighet. Menmen, den tid den sorg hehe!

Dagen i går ble tilbragt i senga fra ungene dro på skolen, til de kom hjem. Helt ødelagt.. Venter på at DPS ringer opp, for jeg har tusen spørsmål, de ringte ikke i går, så håper på i dag da. Jeg må få høre at epikrisen blir "bra nok" slik at jeg får mulighet å komme tilbake,da kan jeg i alle fall ha det som et håret mål, at jeg kan søke meg tilbake etter seks uker. Men det er 50 / 50 sjanse for at jeg får innpass igjen. MEen går jo ikke bort, så om de mener jeg ikke tåler det, så tar de meg ikke inn igjen. Med en nyfødt i tillegg, kan de nok avvise det, meget sannsynlig, de leter jo etter grunner til å ikke ta inn folk. Jeg har prøvd å få innpass i 5 år (!!!). Ikke fordi jeg mener jeg er psykisk syk, men fordi jeg trenger å få utredet om det er c-ptsd jeg har fått etter barndommen min. Og om det er medvirkende årsak til at jeg blir ekstremt dårlig under alle type tiltak og kontakt med NAV og tiltak osv, for NAV skjønner ikke bæret av meg. Så det hadde hjulpet 200 % om det ble satt på papiret. Jeg har flere behandlere som peker og skriver det i sine epikriser, har venner som mener det, og jeg selv kjenner igjen alle tegn. Men jeg trenger å få det svart på hvitt..ME er en diagnose som ingen liker, for det er ikke målbart. Legen sier det er en uheldig diagnose og ha, og det skjønner jeg..

), og at han fra nå av ikke kommer til å gjøre en tøddel mer enn han før betalt for. Problemet er jo at det går utover han selv og kollegaene når man ikke "gjør noe ekstra" siden det er så skåret inn til beinet for skolesektoren. Jeg prøver å belyse at dette ikke er et problem på kommunalt nivå, men er høyere nivå. Men ja, han er svært såret over at de ikke viser samme vilje til å tilpasse som han gjør på kommunalt nivå, for han mener at det kan de. Jeg gjør gi han helga til å være såret, så må vi nesten bare forholde oss til det..
Som i alle andre tilfeller bare er bra, for det gir jo som regel bedre vilkår.. Men, selvsagt må det jo være noe vanskelig 

Litt sliten.. Jeg synes jeg fikk litt vel høy dose da, startdosen er ofte 100 mg x 1-2, jeg fikk 200 mg x 2. Responderte kjempe godt på én dose på 200 mg før i uka, så skjønner ikke hvorfor jeg må ta dobbelt