Gravid uke 38+2 - en dag til igangsetting
Ja, da ble det brått føden på oss igjen. Og denne gangen kommer vi ikke hjem uten baby
Dagen først startet med at jeg ble akutt kvalm og dårlig i morges. Lå i senga og hadde har vondt øverst i magen i natt og, men tenkte kanskje jeg var sulten. Men kom meg på badet og ble sittende ved vasken, fikk inn litt mat av gubben.. Litt sånn første trimester, mat ute spy i salig forening
Men målte også blodtrykk, for lurte på om det var blodtrykksfall, men det var snarere veldig høyt. Så kom meg til stua og fikk tatt blodtrykkstabletten min der, så roet det seg etter hvert..
Kom til kontroll i dag kl. 12, jordmor målte blodtrykket mitt til fint da, det var jo tre timer etter medisin, så hadde ikke forventet noe annet. Så ville legen prate med oss da.. Ta en ultralyd, det er jo hyggelig, tre uker siden sist nesten. Og fin baby, ligger rett vei, så forresten kjønnsleppene så godt, skikkelig lå godt til
Så ingen tvil der. Så målte hun hode, lår og mage. Så vidt jeg så var låret på linje med 35 uker, men hun skal jo følge sin kurve da. Så lår og hode hadde vokst i sin kurve, men magemålet hadde ikke økt på tre uker
og når de ser på trivsel og vekst, er det magen som er det de bruker. Så da ville hun sette i gang i dag.. Men uten spurte om vi kunne strippe i dag, og si at om det skjedde noe av det først? Det kom litt for bardust på meg, så jeg fikk dratt det ut til i morgen. Hun ville helst vi ble da, i tilfelle det skjedde noe av strippingen (pga min histore med raske fødsler), men jeg kjente jeg absolutt ikke ville være der 
Så vi dro hjem, og tenkte vi kunne komme tilbake etter bursdagen vi skulle arrangere i dag 

Det gikk heldigvis fint, ingen baby mens vi har hjemme, kjente egentlig ingenting av strippingen. Men godt å få komme hjem og fortelle ungene, ordne siste tingene.. Og organisert denne bursdagen hehe. Men vi ble til den skulle starte, så dro vi tilbake til føden. De andre sendte oss avgårde, så det var greit.
Så nå har vi hatt date med lapskaus for to her på rommet
Og skal se en film. Det blir ikke gjort noe mer her i dag, hun sjekket åpningen som var lik som før i dag. Så kynnerene jeg har har har ikke hatt noe effekt for det (men hodet var festet da, det har det ikke vært). Og hun sa det ikke ville gjøre mer for natta, det tar vare det de "må" da, så prøve ny stripping i morgen tidlig. Og evt tabletter tror jeg hun tenkte. Er ikke helt modent selvsagt to uker før, selv om jeg har litt åpning. Men kroppen er god på å holde på babyer da
De andre har vært klar når der var jeg på termin, ikke to uker før.
Men, sånn er det, i morgen er mest sannsynlig D dag

Ja, da ble det brått føden på oss igjen. Og denne gangen kommer vi ikke hjem uten baby
Dagen først startet med at jeg ble akutt kvalm og dårlig i morges. Lå i senga og hadde har vondt øverst i magen i natt og, men tenkte kanskje jeg var sulten. Men kom meg på badet og ble sittende ved vasken, fikk inn litt mat av gubben.. Litt sånn første trimester, mat ute spy i salig forening
Men målte også blodtrykk, for lurte på om det var blodtrykksfall, men det var snarere veldig høyt. Så kom meg til stua og fikk tatt blodtrykkstabletten min der, så roet det seg etter hvert.. Kom til kontroll i dag kl. 12, jordmor målte blodtrykket mitt til fint da, det var jo tre timer etter medisin, så hadde ikke forventet noe annet. Så ville legen prate med oss da.. Ta en ultralyd, det er jo hyggelig, tre uker siden sist nesten. Og fin baby, ligger rett vei, så forresten kjønnsleppene så godt, skikkelig lå godt til
Så ingen tvil der. Så målte hun hode, lår og mage. Så vidt jeg så var låret på linje med 35 uker, men hun skal jo følge sin kurve da. Så lår og hode hadde vokst i sin kurve, men magemålet hadde ikke økt på tre uker 
Så vi dro hjem, og tenkte vi kunne komme tilbake etter bursdagen vi skulle arrangere i dag 

Det gikk heldigvis fint, ingen baby mens vi har hjemme, kjente egentlig ingenting av strippingen. Men godt å få komme hjem og fortelle ungene, ordne siste tingene.. Og organisert denne bursdagen hehe. Men vi ble til den skulle starte, så dro vi tilbake til føden. De andre sendte oss avgårde, så det var greit.
Så nå har vi hatt date med lapskaus for to her på rommet
Og skal se en film. Det blir ikke gjort noe mer her i dag, hun sjekket åpningen som var lik som før i dag. Så kynnerene jeg har har har ikke hatt noe effekt for det (men hodet var festet da, det har det ikke vært). Og hun sa det ikke ville gjøre mer for natta, det tar vare det de "må" da, så prøve ny stripping i morgen tidlig. Og evt tabletter tror jeg hun tenkte. Er ikke helt modent selvsagt to uker før, selv om jeg har litt åpning. Men kroppen er god på å holde på babyer da
De andre har vært klar når der var jeg på termin, ikke to uker før.Men, sånn er det, i morgen er mest sannsynlig D dag

Kose deg masse i nyfødtbobla, og bare nyyyt det lille nurket