Gravid 20+1
Herregud, i går bikket jeg halvveis!! Hvor sykt er ikke det! Synes det har gått helt sykt fort, og som jeg sa sist - det har liksom ikke skjedd så mye på tjue uker, sånn sett fra hvordan det vil være de neste tjue ukene. I alle fall på den delen som synes og merkes hehe.
Det jeg nok gleder jeg MEST til, er å kjenne liv. Jeg håper det er like rundt hjørnet nå! Hun var så rolig på ultralyd, og vi har en ny om en uke, så får vi se. Har også i uke 28 og..var det 34? Hun sa hun skulle sette opp alle timene, men har ikke fått annet enn den ekstra til uka. Den til uka er for å se på hjertet, siden hun ikke fikk noe godt bilde når hun lå så sammenkrøpet og stille. De andre er for å sjekke vekst, da pga høy bmi. Må også ha et anestesi tilsyn, som jeg jo har nevnt før, jeg prøver å ikke gi det oppmerksomhet (nå), men synes det er sykt ubehagelig. "du er du tjukk at vi må se om vi får intubert deg i den tjukke halsen din"

Selvsagt satt på spissen, men jeg er så redd for å møte på skikkelig uprofesjonelle folk. Er noe med å kle av seg, vise fram kroppen, og du vet at det fordi du er "annerledes". Dette er fremmede mennesker, jeg liker ikke kle av meg for kjente en gang. Så ja, redd for å bli dømt.
Og akkurat det sliter jeg litt med for tiden. Det er så mye andre greier, med NAV og den usikkerheten, ikke vite neste trekk fra deres side. Jeg (som alle andre) har behov for litt kontroll. Og det har jeg absolutt ikke rundt dette, om jeg blir misforstått f.eks. Så det er litt tungt må jeg innrømme, føler vi har to ulike sannheter her, det er deres oppfatning, og sannheten. I deres sannhet lurer de på hvorfor jeg ikke kan prøves ut i jobb osv, i min sannhet er jeg dårligere enn noen gang. Og i min sannhet er spørsmålet om jeg klarer både dusje og få laget middag på en dag. Men vi kan jo alltids lure på hvorfor jeg ikke kan jobbe..
Men ja, alt dette negative rundt nav har påvirket meg veldig, og jeg føler egentlig ikke noen stor glede over svangerskapet innser jeg. Jeg gjemmer både meg og tjukkemagen, ser bare ekstra tjukk ut. Tar meg i å prøve holde den inn, dekke til osv.. Og jeg kjenner jo ikke liv heller, så har nesten vært litt sånn at jeg ikke klarer skjønne jeg er gravid. Dette har blitt verre siste ukene, men jeg ser jo sammenhengen med økt stress rundt nav, og dette. Har time hos legen til uka, så skal prate litt rundt det da. Handler kanskje mest om at jeg ikke har lyst at det skal være sånn her, når de setter spørsmål til at jeg trenger avlastning fra barna (!!), så er det helt umulig å kose seg med enda mer "ubeleieligheter" (slik nav ser det) i form av flere barn. Og så blir jeg jo kjempe lei meg når jeg faktisk lar DET gå utover vårt sterke ønske om et barn til

Legen var forøvrig vare positiv til valg av antall barn, så jeg håper jo at vi kan la den ballen ligge død etter neste legetime. Legen skal til da skrive svar til nav, så går vi igjennom det til uka sammen. Jeg håper jo at vi aldri prater mer om det, når de skjønner at barna er en positiv faktor, og årsaken til at jeg er syk absolutt ikke har noe med dem å gjøre. Bare fordi vi har mer enn to barn så blir det automatisk antatt..det er så fælt at jeg har ikke ord! Men jeg trenger ro, jeg trenger skjerming fra NAV, for kroppen min er fast i en PEM tilstand som ikke vil gå over før jeg tar bort årsaken. Og det er rett og slett skadelig både for meg og babyen, så dette må vi løse på noe vis, det kan ikke fortsette slik i alle fall..
Ungene er veldig interessert i babyen, og vil prate om navn, kjenne, prate til magen. Jeg blir både rørt og trist, for jeg synes det er litt ubehagelig, og vil helst ikke prate om det. Men jeg blir rørt og glad over deres engasjement, og prøver å hente tilbake det ønsket, den gleden jeg hadde over å kunne gi dem dette. For dette er til alle oss, til familien

Ellers fikk jeg telefon fra garnbutikken om at det lilla garnet jeg ble så skuffa over har utsolgt, var kommet inn. Og de hadde lagt av tre nøster til meg. Tilfeldigvis skulle jeg forbi i går, så var innom og hentet, 225 kr for tre nøster garn - nesten så jeg ikke turte si det til gubben

Nå kjøpte jeg jo tre i en annen farge når jeg var innom den gangen, så nå har jeg til to prosjekt, men i dette tempoet er jeg usikker på om jeg blir ferdig med noe til fødsel

Strikking er irriterende nok et overskuddsprosjekt, og jeg har ikke hatt overskudd på årevis. Så å ha kommet så langt på tre uker er fantastisk egentlig

litt slik tvangsarbeid, i går gjorde jeg ferdig én pinne liksom, før jeg bare måtte legge det bort. Men det blir, håper jeg hehe.
Vis vedlegget 462497
Jeg tror nå jeg har nok klær i 50 og 56, akkurat nå er det minstejenta som har tatt beslag i alt som har kommet i posten, så jeg vet ikke helt hva jeg har. Men det er vansindige mengder, så kan ikke forstå at jeg trenger noe mer
Jo! For min egen mentale helses skyld tok jeg et nytt magebilde i dag, jeg tok ett i uke 12. Egentlig bare ment til meg selv, men shitt au.. Dermed også tannkrem på speilet (husk, ikke bare to som pusser tenner hos oss

). Men ja, har distansert meg, følt litt som smålig irritasjon og forakt for hele greia. Ikke kjenner jeg liv heller, så tenkt at kanskje hun er død, ikke vokser mer osv.. (mye fordi det er _så_ mye rundt nav og min form, kan umulig være sunt med så mye stress). Ser en liten forskjell, men er litt flaut å vise fram, for jeg så veldig gravid ut fra før. Vekten er forresten samme som når jeg ble gravid ca akkurat på grammet, så endringene ligger ikke der, så da må det jo være baby?
Vis vedlegget 462498
Til neste oppdatering håper jeg at jeg kan si at jeg føler ting går bedre, at jeg kan ta tilbake livet mitt og livslysten, egentlig.. At jeg koser meg med voksende mage, ikke minst kjenner liv!