mamat2prinsesser&4prinser
2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Ja, vi og har hatt så mye uflaks, så så fort vi hadde mulighet prioriterte vi å kjøpte nyere bil med garanti og mer forutsigbart bilhold.
Sakens kjerne her er ikke at vi ikke forventer at det kommer ting, for vi vet flere ting som må gjøres som vi la merke til (er en raklelyd, hull i eksosanlegget og feil med forstillingen) som ikke var opplyst om (man hører og ser det), men ikke laster selger for. Slitasje vil det jo være, det skjønner vi og. Men er en alvorlig feil med airbag, som først ble informert om når vi skulle skrive under kontrakt. Den gjør bilen ubrukelig før den er reparert. Og da ble det bagatellisert når vi møttes med at hun hadde ringt verksted på turen til oss når det oppstod, og at de mente det var en ubetydelig feil, mest sannsynlig en ledning som var løs under setet. Så vi stolte på hennes informasjon. Vi hadde ikke kjøpt den om vi hadde fått korrekt informasjon.
Etter signering og vi skulle flytte dekkene over i andre bilen hadde bakluka sluttet å fungereHaff.. Jaja. Mulig vi ikke har noen sak, men det føles feil og urettferdig, så får noen som kan det juridiske ta det, så infinner vi oss med det. Vi har akseptert at vi ikke fått noe dekket, så får det være en bonus om vi får. Det føles i alle fall feil å ikke prøve, så får sjelero av å ta saken. Selv om det kanskje ikke utgjør noe.. Og kan godt være vi bare er blendet av vår egen situasjon, uheldig med min situasjon rundt aap, mangler andre mulighet, har gått ned i lønn og alt dette. Så ja, har akseptert at vi vi kanskje må akseptere at sånn ble det denne gangen.
Og man kan jo selvsagt si det ikke er noen menneskerett å ha to biler (!) tvert i mot. Enig i det altså. Det hadde bare gjort det praktiske livet fantastisk mye lettere, jeg har kjørt meg ihjel i mange år. Må kjøres til alt, til og fra bussen til skolen (VGS eleven) hver morgen, kjøre gubben til jobb, hente han, bhg levering og henting, det må kjøres til og fra alle venner siden vi bor på landet, gubben har mye organisasjonsjobbing på ettermiddager, og jeg må kjøre oppi middager og oppfølging unger til alt.. For ikke snakke om alle fritidsaktiviteter; tirsdager er helt krise, der gubben skal hentes kl. 16, ene skal på fotball til klokken 17, andre skal på dans 17:45, tredje Konfirmasjonsundervisning (tar en time å kjøre og levere) kl. 18, hentes på dans og fotball (på ulike steder) samtidig kl. 18:30, og hente Konfirmasjonsundervisningen kl. 20. Blir jo noen med seks barn.. Og dette har vi drevet å tilpasset og styrt med så mange åren ekstra bil har vi vurdert og tenkt på lenge, flere år. Og når vi først bestemte oss fikk vi 1) ikke lån og 2)..dette styret. Så kan godt hende det bare føltes ekstra urettferdig, og at vi juridisk ikke har noen sak. Men det var for urettferdig til å ikke få noen utenforstående til å se på det..
Dagens utblåsning![]()
Yes, logistikk med store kids i heimen

Det blir mye kjøring, og absolutt mye lettere med 2 biler så en kan fordele det littJeg vil nå si dere er blitt lurt av henne, for dette har hun visst. Skjer ikke brått SÅ mange feil på én biltur for levering til nye eiere, det har jeg SVÆRT liten tro på!
Håper og tror dere vinner fram
en ekstra bil har vi vurdert og tenkt på lenge, flere år. Og når vi først bestemte oss fikk vi 1) ikke lån og 2)..dette styret. Så kan godt hende det bare føltes ekstra urettferdig, og at vi juridisk ikke har noen sak. Men det var for urettferdig til å ikke få noen utenforstående til å se på det..
jeg har håp og tro på at dere har en sak her 
men 1,7mill er for dyrt for oss for en helt ny 8 seter:-/
Sykt dyrt når en må ha minst 8 seter og 4x4, og det er skummelt uten nybilgaranti

Sannsynligheten er så svimlende liten, så må bare passe på å ikke bli lei meg. For da kan vi ikke bedrive dette, sjansen for at vi går ut i andre enden med en baby er nok ikke så stor. Ikke er det annen hjelp å få, så eneste vi kan satse på er at det går naturlig. Sjansen er ca. 5 % med min alder, og litt mindre igjen når han har dårlig utgangspunkt. Så ikke vanskelig å forstå statistikken her..