Gamlemor venter på siste barn ❤️

Ja, vi og har hatt så mye uflaks, så så fort vi hadde mulighet prioriterte vi å kjøpte nyere bil med garanti og mer forutsigbart bilhold.

Sakens kjerne her er ikke at vi ikke forventer at det kommer ting, for vi vet flere ting som må gjøres som vi la merke til (er en raklelyd, hull i eksosanlegget og feil med forstillingen) som ikke var opplyst om (man hører og ser det), men ikke laster selger for. Slitasje vil det jo være, det skjønner vi og. Men er en alvorlig feil med airbag, som først ble informert om når vi skulle skrive under kontrakt. Den gjør bilen ubrukelig før den er reparert. Og da ble det bagatellisert når vi møttes med at hun hadde ringt verksted på turen til oss når det oppstod, og at de mente det var en ubetydelig feil, mest sannsynlig en ledning som var løs under setet. Så vi stolte på hennes informasjon. Vi hadde ikke kjøpt den om vi hadde fått korrekt informasjon.

Etter signering og vi skulle flytte dekkene over i andre bilen hadde bakluka sluttet å fungere :bag: Haff.. Jaja. Mulig vi ikke har noen sak, men det føles feil og urettferdig, så får noen som kan det juridiske ta det, så infinner vi oss med det. Vi har akseptert at vi ikke fått noe dekket, så får det være en bonus om vi får. Det føles i alle fall feil å ikke prøve, så får sjelero av å ta saken. Selv om det kanskje ikke utgjør noe.. Og kan godt være vi bare er blendet av vår egen situasjon, uheldig med min situasjon rundt aap, mangler andre mulighet, har gått ned i lønn og alt dette. Så ja, har akseptert at vi vi kanskje må akseptere at sånn ble det denne gangen.

Og man kan jo selvsagt si det ikke er noen menneskerett å ha to biler (!) tvert i mot. Enig i det altså. Det hadde bare gjort det praktiske livet fantastisk mye lettere, jeg har kjørt meg ihjel i mange år. Må kjøres til alt, til og fra bussen til skolen (VGS eleven) hver morgen, kjøre gubben til jobb, hente han, bhg levering og henting, det må kjøres til og fra alle venner siden vi bor på landet, gubben har mye organisasjonsjobbing på ettermiddager, og jeg må kjøre oppi middager og oppfølging unger til alt.. For ikke snakke om alle fritidsaktiviteter; tirsdager er helt krise, der gubben skal hentes kl. 16, ene skal på fotball til klokken 17, andre skal på dans 17:45, tredje Konfirmasjonsundervisning (tar en time å kjøre og levere) kl. 18, hentes på dans og fotball (på ulike steder) samtidig kl. 18:30, og hente Konfirmasjonsundervisningen kl. 20. Blir jo noen med seks barn.. Og dette har vi drevet å tilpasset og styrt med så mange år :laughing002 en ekstra bil har vi vurdert og tenkt på lenge, flere år. Og når vi først bestemte oss fikk vi 1) ikke lån og 2)..dette styret. Så kan godt hende det bare føltes ekstra urettferdig, og at vi juridisk ikke har noen sak. Men det var for urettferdig til å ikke få noen utenforstående til å se på det..

Dagens utblåsning :hilarious::shy::bag::laughing002

Yes, logistikk med store kids i heimen:hilarious::bag: Det blir mye kjøring, og absolutt mye lettere med 2 biler så en kan fordele det litt❤️

Jeg vil nå si dere er blitt lurt av henne, for dette har hun visst. Skjer ikke brått SÅ mange feil på én biltur for levering til nye eiere, det har jeg SVÆRT liten tro på!:signs017 Håper og tror dere vinner fram:) Kan fort bli veldig dyrt med bruktbil, for føler de fleste er uærlige om bilen de selger:arghh:

Det der... Svaret på hvorfor det ikke går an å styre en familie ved hjelp av kollektivtrafikk. :laughing002 Prøvde å se for meg samme scenarie med buss i Oslo (eller hvor som helst ellers i landet). :laughing002

Håper dere får igjen de pengene. Høres ut som svindel, spør du meg.
Ja, jeg tenkte ikke over det hun ønsket å kjøre 3.5 time for å levere bilen, i etterpåklokskapens navn burde jeg jo forstått av hun var ivrig på å bli kvitt den :bookworm: :hilarious: :bag: jeg er bare sykt naiv, tror aldri noe vondt om noen..

Eneste fordelen med Oslo er det det nok ikke hadde vært så langt mellom ting :hilarious: som den Konfirmasjonsundervisningen, blir to timer å kjøre bare på det (1 time t/r x 2). Og hadde det gått kollektivtransport hadde han fått ordnet det selv til og fra :hilarious:

Yes, logistikk med store kids i heimen:hilarious::bag: Det blir mye kjøring, og absolutt mye lettere med 2 biler så en kan fordele det litt❤️

Jeg vil nå si dere er blitt lurt av henne, for dette har hun visst. Skjer ikke brått SÅ mange feil på én biltur for levering til nye eiere, det har jeg SVÆRT liten tro på!:signs017 Håper og tror dere vinner fram:) Kan fort bli veldig dyrt med bruktbil, for føler de fleste er uærlige om bilen de selger:arghh:
Det er rett og slett derfor vi har solgt/innbytte bruktbilen til forhandler (jeg siklet så lenge på Mustang mach-e), så tok Ford innbytte i gamlebilen :) vi har opprettholdt alt av service og eukontroll, men godt å sende videre det ansvaret. For noen som kjøper bruktbil har jo 2års "klagefrist" eller hva det nå er :) vi tapte nok littegrann penger på det, men verd det for å slippe å sitte med ansvaret! (Og dette gjaldt en bil som var kjøpt i 2016 og ble solgt i 2022)

Hadde det ikke kommet til airbag feil på veien til oss, og at bakluka hadde fungert, så hadde vi hatt et "problemfri" overtagelse. Så det var leit.. Jeg sliter i tillegg med konflikter (fra min oppvekst), så jeg gjør MYE for å holde meg unna det, pleaser og tilpasser meg, tapt både penger og ting av den grunn. Får mye reaksjoner av konflikt, så hadde aldri, aldri vært "vanskelig" om det ikke var fordi jeg oppriktig mener det ikke er rett.

Ja, jeg tenkte ikke over det hun ønsket å kjøre 3.5 time for å levere bilen, i etterpåklokskapens navn burde jeg jo forstått av hun var ivrig på å bli kvitt den :bookworm: :hilarious: :bag: jeg er bare sykt naiv, tror aldri noe vondt om noen..

Eneste fordelen med Oslo er det det nok ikke hadde vært så langt mellom ting :hilarious: som den Konfirmasjonsundervisningen, blir to timer å kjøre bare på det (1 time t/r x 2). Og hadde det gått kollektivtransport hadde han fått ordnet det selv til og fra :hilarious:
Noen folk altså :wtf: jeg har håp og tro på at dere har en sak her :)

Det er rett og slett derfor vi har solgt/innbytte bruktbilen til forhandler (jeg siklet så lenge på Mustang mach-e), så tok Ford innbytte i gamlebilen :) vi har opprettholdt alt av service og eukontroll, men godt å sende videre det ansvaret. For noen som kjøper bruktbil har jo 2års "klagefrist" eller hva det nå er :) vi tapte nok littegrann penger på det, men verd det for å slippe å sitte med ansvaret! (Og dette gjaldt en bil som var kjøpt i 2016 og ble solgt i 2022)
Enig at det er et mareritt å selge ting som privat :hilarious: :bag: Har tenk akkurat som deg, å bare la noen andre få det ansvaret, og heller betale for det.. Jeg unngår å selge ting generelt fordi jeg er redd for å komme i konflikt, takler det så dårlig :bookworm::bag:

Enig at det er et mareritt å selge ting som privat :hilarious: :bag: Har tenk akkurat som deg, å bare la noen andre få det ansvaret, og heller betale for det.. Jeg unngår å selge ting generelt fordi jeg er redd for å komme i konflikt, takler det så dårlig :bookworm::bag:
Jeg har solgt en bil selv (en polo jeg hadde før vi fikk barn), og da hadde kjøper med seg en hun kjente som kunne bil og jobbet på verksted. De tok seg en kjøretur, sjekket bilen raskt på verksted og sa seg fornøyd med bil ut fra alder og km-stand. Så der hadde jeg heldigvis ikke noe problemer. Men foretrekker å levere bil i innbytte, så behagelig :angelic:

Hadde det ikke kommet til airbag feil på veien til oss, og at bakluka hadde fungert, så hadde vi hatt et "problemfri" overtagelse. Så det var leit.. Jeg sliter i tillegg med konflikter (fra min oppvekst), så jeg gjør MYE for å holde meg unna det, pleaser og tilpasser meg, tapt både penger og ting av den grunn. Får mye reaksjoner av konflikt, så hadde aldri, aldri vært "vanskelig" om det ikke var fordi jeg oppriktig mener det ikke er rett.

Er noe skikkelig dritt med uærlige folk, ig noen går LANGT for penger:confused: Trist at det er blitt sånn, at man ikke sånn riktig kan stole på folk lenger. Er lissom ikke så mye ære i det lenger:rolleyes:

Skjønner hva du mener; kommer selv fra en barndom med omsorgssvikt, alhoholisme+++. Jeg er veldig imot urettferdig, så jeg er nokså gått den andre veien igjen, og tar opp "kampen". Men er ikke glad i å selge ting uansett:hilarious: synes det er styr:p

Vi solgte privat en Peugeot 5008, 2018 modell i 2019, var ingen problem. 0 feil, men var jo en nesten ny bil(vi kjøpte den ny) og mye garanti igjen :)

Vi solgte privat en Peugeot 5008, 2018 modell i 2019, var ingen problem. 0 feil, men var jo en nesten ny bil(vi kjøpte den ny) og mye garanti igjen :)
Da hadde jeg også solgt privat med en såpass ny bil og så lang garanti igjen, men når de passerer 5år/100.000km så begynner gjerne utgiftene :wtf: da er det veldig behagelig å selge til bilforretning :hilarious:

Da hadde jeg også solgt privat med en såpass ny bil og så lang garanti igjen, men når de passerer 5år/100.000km så begynner gjerne utgiftene :wtf: da er det veldig behagelig å selge til bilforretning :hilarious:

Yes, er derfor derfor det føles tryggere å kjøpe en helt ny bil- pga garantien :happy119 men 1,7mill er for dyrt for oss for en helt ny 8 seter:-/

Ja, bil er altså bare utgifter.. Mannen prøver fortvilt å sette av penger til noe han ønsker seg, og vi har konfirmasjon i Mai, men det kommer ting hele tiden :hilarious: :knegg:

Fordelen med nyere bil er jo det at man kan få kampanjerente av og til, det hjelper jo litt når lånet bikker 4-500.000 kr..

Ser den :wtf: jeg syntes 610.000 var mer enn nok for en bil (når vi har kun det behovet vi har) :hilarious:

Forrige gang da vi kjøpte bil, Kodiaq'n i 2019, betalte vi over 900.000.. der går grensa ass.. Det gjør vi ikke denne gang, når vi ikke får en ny for den prisen engang:bag::wideyed: Sykt dyrt når en må ha minst 8 seter og 4x4, og det er skummelt uten nybilgaranti:dead::sorry:

Ja, bil er altså bare utgifter.. Mannen prøver fortvilt å sette av penger til noe han ønsker seg, og vi har konfirmasjon i Mai, men det kommer ting hele tiden :hilarious: :knegg:

Fordelen med nyere bil er jo det at man kan få kampanjerente av og til, det hjelper jo litt når lånet bikker 4-500.000 kr..

Bil er bare en ren utgiftspost. Er ekstremt dyrt, men man trenger bil på landet der kollektivtrafikk er ikke-eksisterende:sorry:

Bor og på landet og er avhengig av bil , så skjønner den! Tror vi kjører bra mange turer ekstra i uka, treninger på de to minste på 16 og 12 mens 21 åringen nå kjører selv! Men likevel d blir gjerne fire turer til sammen! Jobb så hjem så trening så hjem ! Å det er 3 min til sammen tur retur ! Men jeg kjører el så ladder hjemme :nailbiting:

PP 11 - CD 20 - 6 DPO

Ja, ikke så mye som skjer, utenom venting. Har telt over testene, og har ca 30 strimler og 5 digitale, tror jeg. Og nok eggløsningstester til å prøve en runde til.

Om vi blir gravide nå blir terminen oppi en av barna sine fødedager. Faktisk ble hun laget med eggløsning ca akkurat samme dag hehe.

Mannen ser fram til å komme hjem fra kurs i dag, og i helga skal vi teste sammen :Heartred Sannsynligheten er så svimlende liten, så må bare passe på å ikke bli lei meg. For da kan vi ikke bedrive dette, sjansen for at vi går ut i andre enden med en baby er nok ikke så stor. Ikke er det annen hjelp å få, så eneste vi kan satse på er at det går naturlig. Sjansen er ca. 5 % med min alder, og litt mindre igjen når han har dårlig utgangspunkt. Så ikke vanskelig å forstå statistikken her..

Jeg husker at jeg prøvde å finne "positive" ting med at jeg ikke ble i gravid i starten, og det begynte med at jeg var glad jeg slapp januar og februar termin pga føret (vi får det travelt med å nå fram når fødselen starter :laughing002). Nå føles det nesten teit at jeg var redd for det, hadde jeg visst at jeg satt her enda nå, så hadde jeg nok ikke tenkt sånn.

Men når jeg først ikke er gravid har det vært ting jeg finner positivt da, som at jeg kunne ta et glass vin til en venninne fest, bursdager osv. Har hatt forbehold til bursdager i tilfelle jeg fikk termin akkurat da osv. Jaja.

Temperaturen er flott nå, spent på om den holder! Det bruker å begynne gå nedover fra 7-8 DPO. Prøver også å huske den progesteron kremen (naturprodukt), føler det er et litt kritisk punkt nå, om corpus luteum begynner gå til grunne og danner mindre progesteron nå, akkurat i tiden egget skal feste seg.

Forresten litt under 14 uker til gynekologen da :hello2

Selger av i bilen var forresten ikke med på å møte oss på halvveien av utgiftene.. Da syntes jeg vi hadde strekt oss langt, da jeg følte vi hedde en sak på at vi kunne kreve alt. Så da blir vi enige om at vi var uenige, og at vi kom til å sjekke hvilken rettshjelp vi kunne fra fra forsikringsselskapet vårt og kreve alt. Forliksrådet osv. Så begynte med en sak der, og i går fikk vi en ny melding om at hun var lei seg for situasjonen og at hun hadde ombestemt seg og tok halvparten. Venter enda på pengene, så sier jeg ikke fornøyd før jeg har dem..

Vedlegg

• Screenshot_20250213_125825_FF App.jpg
    Screenshot_20250213_125825_FF App.jpg
    168,1 KB · Visninger: 38
Hmm.. Tok en test bare for moro skyld når jeg så igjennom dem i stad, så ikke noe på den da - men når den er tørket er det selvsagt noe :bag: og jeg som akkurat tisset..... Men det uansett aaalt for tidlig, så det kan jo ikke være :laughing002

Vedlegg

• 20250213_151925.jpg
    20250213_151925.jpg
    1,2 MB · Visninger: 118
Hmm.. Tok en test bare for moro skyld når jeg så igjennom dem i stad, så ikke noe på den da - men når den er tørket er det selvsagt noe :bag: og jeg som akkurat tisset..... Men det uansett aaalt for tidlig, så det kan jo ikke være :laughing002
Oi oi, da er testing igang :hilarious: spennende å følge med videre!

Back
Topp