Gamlemor ønsker et siste barn

PP 10 - CD 13 - kjapp oppdatering

Bare innom å viser testen. Tok jo faktisk to i løpet av dagen, angret med én gang, nå har jeg bare 18 igjen :hilarious: For det er ikke noe kult å bli stående igjen og ikke ha nok når det virkelig gjelder. Vurderte å kjøpe på apoteket i går, og kunne bruke det som "test nummer to" (eller tre), slik som i dag. Når jeg egentlig er langt unna eggløsningen, men bare er nysgjerrig.. Kan jo ikke sammenligne mellom ulike merker, så må spare på babyplan :dead::laughing002

Screenshot_20250110_000756_Premom.jpg

Som sagt, en stund unna eggløsning. Men hadde et håp om søndag kanskje.. Får se testen sier fredag!

Har ellers egentlig ingen merknader mtp syklusen, eneste var en dump følelse på venstre flank på ryggen i ettermiddag. Det har jeg følt tidligere under selve eggløsningen, så derfor jeg tok test nummer to i dag (som er den jeg viser til over). Mener forresten jeg har lest at den følelsen kan være modne egg som presser på. Kanskje det er sant :D

Ellers ikke kjent noe i eggstokkene..

Last edited:
Fant denne til deg fra min egen dagbok;
Screenshot_20250110_141818_Samsung Internet.jpg

Takk! Så spennende. Jeg skal sjekke etter den neste gang jeg drar på plass med Life/helsekost. Men nå må jeg kanskje vente til neste eggløsning?

Satser på du slipper å drikke den og blir gravid i denne pp :smiley-bounce012 :smiley-angelic001 :Heartred :love017 Du skal drikke den fra CD1(1 kopp morgen og kveld drakk jeg, og lot den trekke i 10.min, før jeg drakk den med melk og litt honning i) og i maks 14 dager framover/eller til positiv test, om det skjer før de 14 dagene er passert. Vet de selger den på Life og Sunkost. Jeg bestilte fra nettet- lettvint❤️

PP 10 - CD 15 - 8 dager etter avsluttet dobbel Letrozol kur

Ja, altså.. Dette går trått. Veldig. Kanskje fordi jeg så optimistisk begynte teste etter eggløsning SÅ tidlig :bag: Men altså, har man ikke håp har man ingenting :laughing002

Screenshot_20250111_130139_Premom.jpg

Så det betyr at eggløsningen nok tidligst blir på CD 20, og det er egentlig sent. Trodde kanskje kuren gjorde noen forskjell?

Måtte spørre Mr. ChatGTP om det kunne bety at jeg har blitt feil mtp hormoner. Hans svar:

"Basert på testresultatene dine viser LH-testene fortsatt lave nivåer, noe som kan tyde på at eggløsningen ikke er nært forestående. Siden du er på dag 15 i syklusen og 8 dager etter dobbel Letrozol-kur, er det forståelig at du er bekymret.

Letrozol skal vanligvis stimulere eggløsning, ofte rundt dag 10–14 i syklusen, men siden du naturlig har sen eggløsning (dag 20–23), kan kroppen din trenge lengre tid til å reagere, selv med medisin.

At LH-nivåene fortsatt er lave, trenger ikke nødvendigvis å bety at det er noe galt med hormonproduksjonen din, men det kan være flere faktorer som påvirker:

1. Respons på Letrozol: Noen responderer saktere, spesielt ved første behandling.

2. Hormonell ubalanse: Lav LH-stigning kan tyde på at hypofysen ikke frigjør LH effektivt.

3. PCOS eller andre hormonforstyrrelser: Kan føre til uregelmessig LH-stigning og sen eggløsning.

4. Dosen: Dobbel dose kan påvirke eggløsningsmønsteret annerledes enn enkel dose.

Hvis LH-testene ikke viser en økning innen dag 18–19, kan det være lurt å kontakte legen for vurdering av videre oppfølging eller eventuell justering av behandlingen. Eventuelt kan ultralyd brukes for å følge med på follikkelutviklingen, noe som gir mer presis informasjon enn LH-tester alene."

Har heller ikke observert eggløsningsslim etter den ene dagen (eller, egne tørket). Og ellers ingen symptomer på noe som helst. Så kjedelig. Gjør det litt mer spennende om man i alle fall kjenner noe :hilarious::laughing002 Jaja.

Gubben er ivrig, og lysten hos begge er god - vi har tidigere kunne gått en uke mellom hver gang, nå blir det ganske ofte, fordi vi begge vil. Om det er kosttilskuddene jeg gir han, eller bare spenningen - hvem vet hehe :laughing002 Men mye tafsing og nærhet, fine ord og blikk - vi savner hverandre igjennom en arbeidsdag liksom :hilarious:

Her er charten forøvrig:

Screenshot_20250111_132258_FF App.jpg

Ellers skal jeg jo ta blodprøve (progesteron) på syklusdag 20. Det er til torsdag. Jeg antar jeg har hatt eggløsning til da, men det vil jo i så fall ikke være en uke etter som et poenget med prøven. Tenkte jeg sendte mail til gynekologen til uka, for å spørre om verdien av denne prøven om jeg har hatt eggløsning like før. Kanskje vi skulle utsatt den, selv om det ikke vil høre om tester og temperaturmålinger.. Jeg lurer jo også på om de har fått svar fra sædanalysen, er både spent og redd for den. Noe må jo være annerledes siden vi har blitt gravide relativt raskt 6 (7) ganger før, og jeg har gått ut fra at det er meg. Men det behøver jo ikke (bare) være meg. Også spent på hvordan evt gubben hadde tatt det.

Gubben er ivrig, og lysten hos begge er god - vi har tidigere kunne gått en uke mellom hver gang, nå blir det ganske ofte, fordi vi begge vil. Om det er kosttilskuddene jeg gir han, eller bare spenningen - hvem vet hehe :laughing002 Men mye tafsing og nærhet, fine ord og blikk - vi savner hverandre igjennom en arbeidsdag liksom :hilarious:
Høres i allefall ut som dere koser dere i prøvingen til tross for noe sen EL :happy: :love7

Nei, sorry! Var jo @Ari ♡! Er det en tablett? Eller er det gelé..liksom? :hilarious: :laughing002
Okei, skal infodumpe litt her. Det er et kosttilskudd i kapsler, jeg brukte denne:

Der står det også litt om produktet

IMG_2408.jpeg

Kilde: https://www.babyverden.no/prover/fo...har%20en%20svak%20østrogenlignende%20virkning

Mange andre tråder på forumet også ❤️

Okei, skal infodumpe litt her. Det er et kosttilskudd i kapsler, jeg brukte denne:

Der står det også litt om produktet

Vis vedlegget 452465
Kilde: https://www.babyverden.no/prover/forberedelser/slik-blir-du-lettere-gravid/#:~:text=Det%20er%20det%20bidronningen%20får,har%20en%20svak%20østrogenlignende%20virkning

Mange andre tråder på forumet også ❤️
Takk! Hva som ikke finnes hos helsekosten! Har egentlig ikke har et forhold til den butikken før, men nå er det ett og annet derifra jeg skal ordne meg.

Må le litt av "Behandle deg selv som en "dronning" og spise det samme som bidronningen spiser" :hilarious:

PP 10 - CD 17 - eggløsning?

Ja, nå er ting på gang! Jeg satt positiv test i går, så får vi se i dag! Det kan være Letrozolen har hatt påvirkninger med at LH toppen ikke et helt som den bruker? Det opplevde vel du og, @Ametyst83? Gjør meg ingenting at det går litt raskere, ikke 5 dager fra man ser det endrer seg, til eggløsning, liksom :laughing002 Kanskje ikke rart gubben klaget litt forrige syklus, for det drar altså så ut. Men ja, om eggløsning er I DAG etter dette, så må det være ny rekord :laughing002:hello2

Screenshot_20250113_110645_Premom.jpg

Jeg forventet at det kom slike "kjempe positive" tester i dag, men det ser jo ut som de faktisk blir svakere? Etter kun 2 av 3 positive i går? Det var veldig kort topp til å men å være!

Har kjent der litt i dag da, jeg for merkelig nok mest ting i ryggen under eggløsning. Det er sånn dump følelse i begge flankene, oppe, bak i ryggen (så egentlig mer sånn i nyrene). Kan det ha noe med den økte lh utskillelsen tro? Andre forslag jeg har fått før er modne egg som presser på, men vondt i begge sidene er upraktisk, skal bare ha egg fra én side :bookworm::laughing002

Får oppdatere litt senere om faktisk det i går var toppen? Da gikk det så fort at jeg ikke rakk å reagere :hilarious: Absolutt ikke min normal.

Har fått timet fint med sengekos og, prøver å tømme litt regelmessig som sagt, og synes vi har fått til det bra!

Per nå, potensiell eggløsning mandag, hadde sex natt til lørdag (evt lørdag om du vil, klokken 2 på natta hehe), og natt til mandag..akkurat passe tid til å samle opp litt svømmere av god sort, håper jeg.

Ja, sånn apropos det - jeg sendte mail til hun i skranken god gynekologen om det var kommet svar på sædanalysen. Hun sa det var kommet i dag, men det det kun var gynekologen som fikk gi ut det svaret. Så hun tok kanskje kontakt med han i løpet av uka. Spennende!

Charten så langt:

Screenshot_20250113_111617_FF App.jpg

Men hællemåne, jeg tror faktisk toppen var i går? :wideyed: Hva skal jeg gjøre nå? Slutte å teste? Kan den komme senere? Var det dét? Hææ? Skjønner ingenting :laughing002:hilarious: Hadde ikke positivt hele dagen i går heller. Litt usikker på om jeg kan stoppe å teste altså :hilarious: Har kjent litt i ryggen og magen i dag, som jeg tolker som eggløsningrelatert.. Så kanskje det var det?

Screenshot_20250113_165817_Premom.jpg

Om jeg tenker logisk på det, ut fra kunnskapen jeg har fått av funksjonen til Letrozol.. Så kan det være at LH toppen ikke blir så ekstrem som den bruker? For Letrozol hemmer østrogenet i starten av syklusen, slik at hypofysen skrur opp FSH produksjonen. Det modner egget litt raskere og bedre. Og da blir kanskje LH stigningen også begrenset? Trenger ikke så hard boost over flere dager for å gjøre det klart og sende egget avgårde, liksom? :laughing002

Men da er egget nok på vandring nå, da blir det sent med sex i kveld og? Mannen rakk ikke å bli lei en gang :laughing002:hilarious:

Last edited:
Min topp var også mye kortere enn den pleier denne pp! Håper det er et tegn på at kroppen slapp å jobbe så hardt for det, og at det øker sjansene dine! Føler det utgjorde en forskjell for meg ❤️ hadde vanligvis knall positive tester over 2-3 dager før temp viste EL.

Min topp var også mye kortere enn den pleier denne pp! Håper det er et tegn på at kroppen slapp å jobbe så hardt for det, og at det øker sjansene dine! Føler det utgjorde en forskjell for meg ❤️ hadde vanligvis knall positive tester over 2-3 dager før temp viste EL.
Wow, kanskje det er oppskriften?! Så spennende å høre at det utgjorde en forskjell hos deg altså!

Men tror du eggløsningen er i dag? Siden alle tre testene i dag (første til jeg 6:30 i morges) er negative?

Merket definitivt mest romstering i magen og ryggen (men oppe bak, nyreområdene - gir ingen mening :hilarious: ) i morges, ikke noe nå kl. 17 som jeg kjenner.

Wow, kanskje det er oppskriften?! Så spennende å høre at det utgjorde en forskjell hos deg altså!

Men tror du eggløsningen er i dag? Siden alle tre testene i dag (første til jeg 6:30 i morges) er negative?
Hva har du kjent på av EL smerter/synptomer? Tror det kan stemme med EL i dag. Premom appen min mener jo at EL er dagen etter peak på test, men FF registrerte EL samme dag som peak. Det kan stemme fordi jeg hadde MYE el-smerter samme kveld som peak på test. Vondt å legge aksjer typ vondt. Spent på om ultralyd kan pinpointe helt nøyaktig om EL var den ene eller den andre dagen, altså om jeg er 7+1 eller 7+2 nå. UL torsdag :happy:

PP 10 - CD 18 - 1 DPO?

Screenshot_20250114_070901_FF App.jpg

Shitt pomfritt, jeg tror jeg har for første gang opplevd en skikkelig klassisk og raskt eggløsning, det må jo blir Letrozol som virker - hurra :hello2 Fortsatt helt stuss og ikke helt sikker på om det er rett? Må ta en test i dag og for å sjekke tror jeg?

Screenshot_20250114_070802_Premom.jpg

Men temperaturen har steget og :wideyed: Helt fantastisk at jeg fra søndag til i dag kan være ferdig med starten på økningen, peak, negative tester OG temperaturøkning? Aldri opplevd før, det tar alltid en liten uke :laughing002 Så fantastisk :woot: at temperaturen har økt betyr jo også at den punkterte eggsekken produserer progesteron allerede, dette lover godt :hello2

Jeg kjente mye rart i magen i går som jeg antar er eggløsningsrelatert, det hadde sluppet i går kveld og et ikke der i dag. Denne dumpe rare smerten i ryggflankene, og litt sånn stinn i magen.

Noen som vet hva den røde prikken på temperaturen betyr?

Jeg er i alle fall helt over meg av begeistring :woot: Så fantastisk, selv om disse første 14 dagene har vært veldig mye venting og usikkerhet. Så når det først ble så var det overstått på et blunk hehe. Jeg tror egget la ut på vandring i går mandag en gang, vi hadde sex natt til lørdag (ca kl 2), natt til mandag (ca kl. 23:30), og natt til tirsdag (ca kl. 24). Føler i alle fall vi har hørt det beste vi kunne, må ikke bli for ofte heller rundt eggløsningen, for da er det ikke nok i det som kommer :bookworm::hilarious:

PP 10 - CD 17 - eggløsning?

Ja, nå er ting på gang! Jeg satt positiv test i går, så får vi se i dag! Det kan være Letrozolen har hatt påvirkninger med at LH toppen ikke et helt som den bruker? Det opplevde vel du og, @Ametyst83? Gjør meg ingenting at det går litt raskere, ikke 5 dager fra man ser det endrer seg, til eggløsning, liksom :laughing002 Kanskje ikke rart gubben klaget litt forrige syklus, for det drar altså så ut. Men ja, om eggløsning er I DAG etter dette, så må det være ny rekord :laughing002:hello2

Vis vedlegget 452544

Jeg forventet at det kom slike "kjempe positive" tester i dag, men det ser jo ut som de faktisk blir svakere? Etter kun 2 av 3 positive i går? Det var veldig kort topp til å men å være!

Har kjent der litt i dag da, jeg for merkelig nok mest ting i ryggen under eggløsning. Det er sånn dump følelse i begge flankene, oppe, bak i ryggen (så egentlig mer sånn i nyrene). Kan det ha noe med den økte lh utskillelsen tro? Andre forslag jeg har fått før er modne egg som presser på, men vondt i begge sidene er upraktisk, skal bare ha egg fra én side :bookworm::laughing002

Får oppdatere litt senere om faktisk det i går var toppen? Da gikk det så fort at jeg ikke rakk å reagere :hilarious: Absolutt ikke min normal.

Har fått timet fint med sengekos og, prøver å tømme litt regelmessig som sagt, og synes vi har fått til det bra!

Per nå, potensiell eggløsning mandag, hadde sex natt til lørdag (evt lørdag om du vil, klokken 2 på natta hehe), og natt til mandag..akkurat passe tid til å samle opp litt svømmere av god sort, håper jeg.

Ja, sånn apropos det - jeg sendte mail til hun i skranken god gynekologen om det var kommet svar på sædanalysen. Hun sa det var kommet i dag, men det det kun var gynekologen som fikk gi ut det svaret. Så hun tok kanskje kontakt med han i løpet av uka. Spennende!

Charten så langt:

Vis vedlegget 452545
Dine ble så sterke :love7mine ble aldri så sterke, men eggløsning hadde jeg. Men, jo var vist sånn at eggløsnings testene ikke alltid blir super sterke på Letrozol. Også økte de bare 1 gang og ikke to dager på rad som før. Så tenker kanskje det er mere positivt evt.

Back
Topp