Gamlemor ønsker et siste barn

Ellers holder jeg bhg barnet hjemme fra barnehagen fra tirsdag og til neste år, har ikke hørt noe omgangssyke, men jeg orker ikke :bag: Jeg har spurt ofte i de siste, og de skulle gi beskjed med en gang om det kom noe, men jeg tar ingen sjanser :hilarious:

I morgen kommer julegjester og vi blir 12 i hus, pluss noen til på dagtid, så her har det blitt litt krise om noen begynte å spy :hungover::bag::hilarious: Kan jo ikke rå over de som kommer med fly, men da har jeg gjort mitt for våre i alle fall.

Med mye besøk er det også usikker hvor mye tid jeg får til å oppdatere, men jeg innvilger meg litt den tiden, for har ikke så mye annet tid for meg selv. Og bruker gledelig tiden min å forumet her, sjekket ikm gruppen min og andres dagbøker :love7

PP 9 - CD 25 - 4 DPO Ventetid. Igjen.

Ja, da fikk jeg krysset hos fertilitfriend. Og den mener jeg er 3 DPO i dag. Det passer mer med 2 DPO egentlig, slik tester og temperaturmålinger har vært før (eggløsning dagen etter siste positive), men denne ganger mener FF det er samme dagen. Så da vet jeg ikke :laughing002 om jeg discharter den laveste temperaturen, så blir det 2 DPO. Men ikke så nøye. Det viktigste er at tempen stiger, at det er sluppet et egg igjen - og ting fungerer!

Begynte på Woman's care kremen i går, så får vi se om det kan utgjøre noen forskjell for progesteronproduksjonen.

Har vært sykt sliten og sår i dag, men jeg glemmer at jeg ikke har samme kapasitet som andre, og det blir sårt og vanskelig det og. Er mye forventninger med jul, og mye som skjer med nye folk i hus (har besøk), og i morgen kommer enda fler. Fått handlet det jeg trodde var siste rest til jul, og pakket inn en drøss med gaver. Så nå mangler jeg ikke så mye. Får ordnet 7 strømper, jeg har sin mål og ikke styre hytte innpakning og sånt på lillejulaften. Men uansett hvor mye jeg planlegger så skjer det alltid alltid. Største er på fest og, så må hente henne i natt. Og skal dra i bassenget alene med en håndfull barn i morgen. Ute er det rassballføre, jeg orker ikke :hilarious::arghh: Og beskjed om du dødsfall i tilknytning til nær familie i kveld. Ja, det blir ganske mye skjønner jeg jo når jeg leser alt :arghh::hilarious:

Oppi alt håper jeg at det kan være et tegn, men så kommer jeg på at et evt embryo ikke er festet en gang enda. Så kan jo ikke være der som gjør meg så sliten og sår..

Chart

Vedlegg

• Screenshot_20241221_140001_FF App.jpg
    Screenshot_20241221_140001_FF App.jpg
    265,9 KB · Visninger: 7
Last edited:
PP 9 - CD 25 - 3 DPO Ventetid. Igjen.

Ja, da fikk jeg krysset hos fertilitfriend. Og den mener jeg er 3 DPO i dag. Det passer mer med 2 DPO egentlig, slik tester og temperaturmålinger har vært før (eggløsning dagen etter siste positive), men denne ganger mener FF det er samme dagen. Så da vet jeg ikke :laughing002 om jeg discharter den laveste temperaturen, så blir det 2 DPO. Men ikke så nøye. Det viktigste er at tempen stiger, at det er sluppet et egg igjen - og ting fungerer!

Begynte på Woman's care kremen i går, så får vi se om det kan utgjøre noen forskjell for progesteronproduksjonen.

Har vært sykt sliten og sår i dag, men jeg glemmer at jeg ikke har samme kapasitet som andre, og det blir sårt og vanskelig det og. Er mye forventninger med jul, og mye som skjer med nye folk i hus (har besøk), og i morgen kommer enda fler. Fått handlet det jeg trodde var siste rest til jul, og pakket inn en drøss med gaver. Så nå mangler jeg ikke så mye. Får ordnet 7 strømper, jeg har sin mål og ikke styre hytte innpakning og sånt på lillejulaften. Men uansett hvor mye jeg planlegger så skjer det alltid alltid. Største er på fest og, så må hente henne i natt. Og skal dra i bassenget alene med en håndfull barn i morgen. Ute er det rassballføre, jeg orker ikke :hilarious::arghh: Og beskjed om du dødsfall i tilknytning til nær familie i kveld. Ja, det blir ganske mye skjønner jeg jo når jeg leser alt :arghh::hilarious:

Oppi alt håper jeg at det kan være et tegn, men så kommer jeg på at et evt embryo ikke er festet en gang enda. Så kan jo ikke være der som gjør meg så sliten og sår..

Chart
Det du beskriver er ofte selve livet... Hold ut! Jeg ville egentlig bare si at jeg ELSKER ordet "rassbaillføre".

Det du beskriver er ofte selve livet... Hold ut! Jeg ville egentlig bare si at jeg ELSKER ordet "rassbaillføre".
Hihi, godt det kom noe bra ute av innlegget :hilarious: :hello2 Ja, absolutt livet :) Akkurat i det jeg postet innlegget måtte gubben bare legge seg, vært uggen hele kvelden - følte det bare tok hele toppen av kransekaka :laughing002 Men ingen jul uten sykdom!

Last edited:
PP 9 - CD 26 - 5 DPO Nærmer seg jul!

Sitter og teller og tenker, for det hadde jo vært SÅ hyggelig å kunne lagt en positiv test i strømpen til mannen til jul. Vi skal jo egentlig teste samme denne siste gangen, men jeg tror jeg ville blitt tilgitt om det nå skulle vært. Men ja, det er jo bare på dag 7 etter eggløsning (eller kanskje til og med seks). Og jeg har en slik tidlig test (clearblue digital) jeg har spart i mange måneder. Men det er nok bare dumt å bruke den da? Vet jo at 7 DPO er alt for tidlig. Blæ :hilarious: Hadde det vært en dag tidligere, så hadde det vært håp i alle fall.

Ellers går nå dagene, fult hus og litt til - snart kommer det enda fler :hilarious: Der det er hjerterom er det husrom, si. Og kanskje greit og, da går jo tiden raskere i denne ventetiden.

Kommer nok ikke til å la være teste på julaften (med en strimmeltest), bare sånn i tilfelle. Hadde jo vært verdens fineste julegave :love7

Dagens chart:

Vedlegg

• Screenshot_20241222_202541_FF App.jpg
    Screenshot_20241222_202541_FF App.jpg
    166,4 KB · Visninger: 7
Last edited:
PP 9 - CD 27 - 6 DPO, eller?

Her er ikke fertilitfriend og premom enige om når eggløsningen var plutselig :pompus: Ikke sett etter hos premom før nå, for bruker egentlig det kun til å sortere testene..

PreMom mener eggløsning den 19. Desember:

Screenshot_20241223_064714_Premom.jpg

Og fertilitfriend mener den 17. Desember:

Screenshot_20241223_071718_FF App.jpg

Jeg tror egentlig sannheten er litt i mellom her, for bruker å være eggløsning første dag etter siste positive. Men blir krøll når testene og kroppen ikke forholder seg til klokka og hvordan vi beregnet dagene :laughing002 Symptomene opphørte med positiv test den 17. Desember. Så var testen positiv 3/4 av dagen den 16. Desember (fra kl. 12 og ut dagen), og 3/4 av den 17. Desember (fram til klokken 18 ca).

Så hvem vet.. Fertilitfriend et nok mest nær tror jeg, men mulig en dag for tidlig. At 18. Desember er mest rett.

Ellers har jeg GLEMT å ta Womans care etter at jeg tok det første gangen (som er tre dager siden nå). Jeg skulle ta det opp kvelden, og hvert gang jeg kommer på det tenker jeg at jeg nå huske det til kvelden. Så glemmer jeg ser :bag:

Og vi får gjester igjen samme dag som de vi har drar, haha.. Jeg som trodde jeg kunne teste i ro og mak når gjester dro. Gjestene som kommer, kommer med vinflaska, for å si det sånn. Så det hun virke MEGET rart om jeg plutselig ikke tar et glass. Og det finner jeg ut rundt den tiden de et her. Jaja, får se hvordan det blir, de har vært her flere ganger i denne dpo tiden før, og da har jeg ikke fått positivt uansett. Så ikke vits å bruke energi på å tenke på det nå.

Last edited:
PP 9 - CD 28 - 7 DPO God jul!

Tok en tidlig test bare i tilfelle, hadde jo vært dumt å ha gått glipp av å kunne gi verdens fineste julegave :love7 Men det er jo alt for tidlig, jeg vet det.

Men dokumenterer den her før jeg slettet fra mobilen, har nysgjerrige unger som bruker mobilen :hilarious:

7 DPO test:

20241224_135935.jpg

Og chart:

Screenshot_20241224_143109_FF App.jpg

Har jo skrevet feil dpo kronisk oppover her, så nå vet jeg ikke om jeg har surret eller om ff har endret noe.
:hilarious::dead: (har prøvd å redigere overskriftene nå, skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet samme feil så lenge??!)

Last edited:
PP 9 - CD 29 - 8 DPO - og vi venter

Ja, jeg tok like så godt en tidlig test i dag og. Har jo 5 liggende som jeg fikk med gratis fra babyplan under black week tilbudet deres. Og veldig mange andre :hilarious:

Charten vet jeg ikke om jeg kan stole på, det ble både et glass vin, og veldig lite søvn i natt. Da bruker temperaturen bli høy. Men l nyter at den er høy og later som det er positivt tegn :hilarious: Den bruker begynne falle i denne tiden..

Men, vi har time torsdag 2/1 for denne sædanalysen, og det anbefales å være avholds i 3-6 dager før. Vil det være gunstig å vente? Altså mer seks dager, enn tre? Erfaring? Om jeg får mensen på dag 10 er eggløsning, så vil det si fredag, så tenkte om vi fikk tømt påsan før mensen setter inn fredag, så ha opphold fram til neste tømming på Ullevål torsdag?

Last edited:
PP 9 - CD 29 - 8 DPO - og vi venter

Ja, jeg tok like så godt en tidlig test i dag og. Har jo 5 liggende som jeg fikk med gratis fra babyplan under black week tilbudet deres. Og veldig mange andre :hilarious:

Charten vet jeg ikke om jeg kan stole på, det ble både et glass vin, og veldig lite søvn i natt. Da bruker temperaturen bli høy. Men l nyter at den er høy og later som det er positivt tegn :hilarious: Den bruker begynne falle i denne tiden..

Men, vi har time torsdag 2/1 for denne sædanalysen, og det anbefales å være avholds i 3-6 dager før. Vil det være gunstig å vente? Altså mer seks dager, enn tre? Erfaring? Om jeg får mensen på dag 10 er eggløsning, så vil det si fredag, så tenkte om vi fikk tømt påsan før mensen setter inn fredag, så ha opphold fram til neste tømming på Ullevål torsdag?
Her glemte vi helt å være avholds, og det gikk veldig fint uansett, så tror ikke det har så mye å si på om dere venter 3 eller 6 dager, avhengig av at han ikke vanligvis har veldig lite selvfølgelig :happy:

Her glemte vi helt å være avholds, og det gikk veldig fint uansett, så tror ikke det har så mye å si på om dere venter 3 eller 6 dager, avhengig av at han ikke vanligvis har veldig lite selvfølgelig :happy:
Takk for svar! Jeg vet jo ikke om han har lite, det er vel litt av det vi skal finne ut? Bruker ikke se det i annen form, så aner ikke fysisk mengde :hilarious: (om det var det du mente?). Men får tro det er nok. Nå får jeg jo mensen enten i morgen eller lørdag, så da får han ordne seg en gang selv i mellom kanskje. Tenker det burde være mest mulig representativt fra hvordan det er når vi prøver? Og da er det mer tre en seks dager mellom i alle fall.

PP 9 - CD 30 - 9 DPO - Hardt og brutalt.

Sov ikke så godt i natt, væromslag og veldig varmt, våknet gjennomsvett. Og kl. 5 fikk jeg ikke sove mer (skulle opp 5:45). Så dagens temperatur er to timer før den bruker å tas, men den var nedslående - knusende, faktisk har den ødelagt hele dagen min :banghead::arghh::bag: og blir liggende og gni å en i 45 minutter før uten stod opp. Jeg stod opp og gadd ikke en gang ta en test, men ville helst være alene, men ble alt annet enn alene, heller ekstra intim i bil i flere timer. Og måtte prøve holder maska litt. Jeg trenger litt tid for meg selv å prosessere når det ikke går og denne syklusen har vært lang. Lenge og vente, og de to siste IKM klubbene har jeg havnet feil, så det gjør at jeg ikke får vært med selv på moroa på samme måten. Det gjør ingenting, for jeg koser meg på andres vegne, men det har gjort min egen ventetid så LANG. Har jo lyst å vise/prate om hver minste ting, som eggløsningstester osv, for å få tiden til å gå :laughing002

Screenshot_20241226_211050_FF App.jpg

Jaja. Charten var helt grusom, var ikke sånn "ok, det kan se ut som den faller, eller kanskje bare litt variasjon" - det var hardt og brutalt; "DET GIKK IKKE"

Jeg fant ut etter det lange bilturen at jeg sjuke teste uansett, har ventet 4 uker, og da må jeg få litt valuta for pengene :laughing002:hilarious: Men skulle ikke kaste bort ev dyrbar tidlig test..
Den var selvsagt negativ.

20241226_101346.jpg

Så ble jeg nysgjerrig da, hva OM den hadde slått ut om det var en tidlig test da? Så måtte jeg ta en av de og :banghead::laughing002:bag:

20241226_135937.jpg

Selvsagt helt blenda. Det var unyttig, det :angelic::laughing002:hilarious:

Back
Topp