Hvor mye koster det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
da har jeg altså sendt mail til jordmora som kommer å tapper, og regner med hun gir meg mer info...
mail add deres i norge er no@cryo-save.com
spennende.
Excuse me- damn that autocorrect.
mener det sto 18k for 18 år... men det var kanskje på den danske siden.Hvor mye koster det?
ja så bra. at andre ser viktigheten i det. jeg er litt usikker på det du spør om, men vil tro det... jeg skal stille spm til henne når hun svarer jeg. så får vi bare samle info her tenker jeg.TUSEN TAKK for verdifull informasjon!!!!
J har bedt om brosjyrer fra den danske linken du la ut litt over og vurderer sterkt å gjøre d samme.
Veit du når de "høster" stamcellene, får navlestrengen pulsere ferdig først så barnet får den siste viktige dosen eller er d nettopp den "dosen" de er ute etter?
be om å få info fra den andre linken også, der er det en jordmor som jobber i norge som reiser rundt på sykehusene og utfører prosedyren.ja så bra. at andre ser viktigheten i det. jeg er litt usikker på det du spør om, men vil tro det... jeg skal stille spm til henne når hun svarer jeg. så får vi bare samle info her tenker jeg.![]()
Det var faktisk ikke så illemener det sto 18k for 18 år... men det var kanskje på den danske siden.
visst du beregner ca 20k da...
be om å få info fra den andre linken også, der er det en jordmor som jobber i norge som reiser rundt på sykehusene og utfører prosedyren.
Kjetnte jeg var litt skeptisk til de i stavanger som nektet henne å gjøre de, de mente de kunne lese seg opp på dette og utføre det selv... hmmm ikke sikker på det.
Ja samme, må prate litt med de. Det sto at hun hadde vært i hgs eller bibelbeltet som hun kalte det hehe, men det var sjelden. Godt vi har god tidJa leste også det så må forhøre meg om flekkefjord er mottakelige for det eller om jeg må til kr sandhøres kjempelurt ut og skjønner godt at du virderer det!
Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
Her er link til veldig interessant foredrag på TED talks: https://www.youtube.com/watch?v=9RMx31GnNXYja veldig gjerne
Det jeg fant her...https://mit.stemcare.dk/Product/default.aspx ser ud so m du bestiller en fødselspakke, dette for at jordmora skal høste stamcellene, så sendes de vel til dem da? for nedfrysing... 18k for 18 år... kan det være så enkelt.
Har bestilt litt gratis brosyrer ol fra dem, så hadde vært stas om det ordnet seg.
Takk som fant detHer er link til veldig interessant foredrag på TED talks: https://www.youtube.com/watch?v=9RMx31GnNXY
Hei!mener det sto 18k for 18 år... men det var kanskje på den danske siden.
visst du beregner ca 20k da...
Hei.Hei!
Har du kommet over mer info?
Hva har du bestemt deg for. (om j får spørre?)
Hva koster d, og eier vi d eller kan man stå i den situasjon at man ikke får bestemme selv hva/når d evt skal brukes?
Hvordan foregår d praktisk?
Masse spm
Veit ikke om du kan hjelpe, men du virket å være så informertTakker for alt av info
![]()
Hei.
Ja vi har fått ordnet alt gjennom cryosave. Betalt et depositum på ca 1200, resten betaler vi når stamcellene er fryst ned.
Vi har rett og slett fått tilsendt en koffert med utstyr som skal bringes til føden. Da kommer det en bioingeniør og en jordmor som stille og forsiktig forsyner seg av det blodet de trenger. Er ikke mange ml, så noe sen avnavling vil være mulig.
De tar så med seg dette, sender det til en klinikk i Brussel. Vi har skrevet avtale om å fryse ned i 25 år, ca 20k, vi kan velge å forlenge avtalen.
Skulle vi ha bruk for det, utløses klinikken det vi har bruk for å sender det til det aktuelle sykehuset.
Alle sykehus i landet er nå forpliktet til å bistå i denne prosessen. Det følger med oppskrift ol i kofferten,'og er en lett prosedyre. De første sykehus kjenner til det og har egne folk til
Å gjøre det.
Stamcellene er deres, og kan brukes til behandling av barnet, men også om mor/far/søsken skulle bli syk. Håper dette hjalp litt, bare å spørre. Evt sjekk cryo save Norge. Jordmora der er veldog behjelpelig og norsk. Heter Vigdis ... Mauranger noe i den dur![]()
Ca 20k betyr ca 20 000krHei igjen!
Takk for gode svar!
Hva mente du m ca 20k...?
Også lurte j på dette med avnavling.., lar de navelsnoren pumpe ferdig før de tar blodet?
Jeg vil jo helst at babyen skal få alle de godsakene han trenger før den klippes..
Hva blir totalbeløpet med forskudd og resten ved nedfrysing, og hvor mye er d i året?
J mener forresten j leste et sted at det de tar fra navelsnoren kan redde et barn/gjøre prognosene bedre, men at d ikke var nok til en voksen. Er d allikevel hjelp i selv om d ikke skulle være nok til en stor kropp, når barnet har vokst til mener j.
Kan evt noe brukes og ikke alt osv?
Hva med søsken, kan de ha nytte av d? (Veit ikke om j ville brukt d på meg selv om d gikk, i tilfelle et av barna hadde fått bruk for d siden..)
J synes på en måte d er et vanskelig valg samtidig som om d høres ut som om en gavepakke, hvis du skjønner hva j mener. D er vel d at d er ukjent, så d virker for godt til å være sant.. Hvorfor gjør ikke ALLE d om d er så gunstig?
Håper du har tålmodighet![]()
Det siste først. Hvorfor gjør ikke alle det, kranglet spm. I andre land er det veldig vanlig, de fleste gjør det faktisk. Her i Norge ligger vi veldig bak, det er utarbeidet en rapport som sier at det ikke er nødvendig pga tilgangen til donorer er såpass bra. Noe som ikke er tilfellet. Det kan ta lang tid å få tak i donor, samt bivirkningene er mye større. Ikke europeiske - svarte/assistere ol har nesten ikke donore i det hele tatt. Ja faktisk, vi er ikke like. Et hvitt menneske kan faktisk ikke donere sine stamceller til en neger. Eller omvendt.Hei igjen!
Takk for gode svar!
Hva mente du m ca 20k...?
Også lurte j på dette med avnavling.., lar de navelsnoren pumpe ferdig før de tar blodet?
Jeg vil jo helst at babyen skal få alle de godsakene han trenger før den klippes..
Hva blir totalbeløpet med forskudd og resten ved nedfrysing, og hvor mye er d i året?
J mener forresten j leste et sted at det de tar fra navelsnoren kan redde et barn/gjøre prognosene bedre, men at d ikke var nok til en voksen. Er d allikevel hjelp i selv om d ikke skulle være nok til en stor kropp, når barnet har vokst til mener j.
Kan evt noe brukes og ikke alt osv?
Hva med søsken, kan de ha nytte av d? (Veit ikke om j ville brukt d på meg selv om d gikk, i tilfelle et av barna hadde fått bruk for d siden..)
J synes på en måte d er et vanskelig valg samtidig som om d høres ut som om en gavepakke, hvis du skjønner hva j mener. D er vel d at d er ukjent, så d virker for godt til å være sant.. Hvorfor gjør ikke ALLE d om d er så gunstig?
Håper du har tålmodighet![]()
Det siste først. Hvorfor gjør ikke alle det, kranglet spm. I andre land er det veldig vanlig, de fleste gjør det faktisk. Her i Norge ligger vi veldig bak, det er utarbeidet en rapport som sier at det ikke er nødvendig pga tilgangen til donorer er såpass bra. Noe som ikke er tilfellet. Det kan ta lang tid å få tak i donor, samt bivirkningene er mye større. Ikke europeiske - svarte/assistere ol har nesten ikke donore i det hele tatt. Ja faktisk, vi er ikke like. Et hvitt menneske kan faktisk ikke donere sine stamceller til en neger. Eller omvendt.
20k er 20.000, så det blir grovt regnet ca 22.000, da fryser du de ned i 25 år, og kan forlenge.
Usikker på hvor mange ml de tar, men det er absolutt nok til en voksen person. Det er ikke mye du trenger. Men en gjør jo dette først og fremst med tanke på at barnet selv skal bruke det, det er faktisk sjelden foreldre matcher. Og om bror/søster matcher kan en likegjerne hente stamceller fra søster eller bror. Men ikke alltid det heller matcher, og da må man i kø.
Når det gjelder dette med sen avnavling, så er jo dette noe veldig nytt. Og viktig for all del. Barnet vil få i seg det en trenger og som er anbefalt, en kutter ikke med en gang, iom en trenger så lite. Så jeg vil si en mellomting, ikke alt for sen avnavling. Dvs noen ligger jo med den til den tørker ut, andre klipper den med en gang. Så ca 3 min leste jeg. Da har barnet absolutt fått i seg det viktigste.
Men klart, det er jo en diskusjon du fort kan havne oppi.
For oss var det et veldig lett valg. Vi syns ikke 20.000 er mye penger, samt vi vet vi har gjort vårt for å bidra i en behandling om barnet blir syk.
Som du kanskje forsto så har jeg en sønn som ble syk med leukemi, og er jo livredd det skal skje igjen.
Så da gjør vi vårt!
Lykke til med valget og ta gjerne kontakt med hun Vigdis![]()
Tusen takk for gode svar!
D føles veldig uoversiktlig foreløpig og stort, men samtidig føler j at j gjør en feil dersom vi ikke gjør d. D er mye penger, men samtidig en veldig god forsikring. Og hva er vel viktigere enn barna våre.
J får vondt inni meg når j hører om barn som blir alvorlig syke. D er ikke riktig! Små uskyldige barn skal ikke ha slike utfordringer, de skal ikke måtte være så tøffe som de må være og d må være hjerteskjærende å oppleve. D er min aller største frykt! At j skal miste dem. De skal bli 90 år og være i god helse hele veien
J håper gutten din blir frisk og rask i løpet av veldig kort tid!! Alt hell og lykke til dere!!