FruBerg's Dagbok

8c1b00970f4001f2cc84424975532ebb

Intet spennende å melde fra denne kanten. Nærmer meg CD 30 nå, uten eggløsning.

Jeg VET jo at kroppen kan trenge tid på å stabilisere seg etter pilleslutt, og det kan jo tenkes at kroppen har reagert på at jeg ble (kortvarig) gravid forrige gang.
Jeg føler meg fryktelig utålmodig.

Jeg ser på FF og Ovia at min ikm egentlig skulle vært i morgen, men her sitter jeg og venter på at et stusselig egg skal slippe.

Jeg diskuterer litt frem og tilbake med meg selv angående det å ringe til legen, ettersom det jo er vanlig med ustabilitet så tidlig etter slutt med p-piller.

Har lest endel om Dong Quai de siste dagene og har lyst til å prøve disse. Kanskje det holder med en liten dytt fra naturlige kosttilskudd for å få i gang el? Merker jo at kroppen har prøvd på det opptil flere ganger, så kanskje den vil klare å faktisk slippe om det får biittelittegranne hjelp?

Noen som vet om Dong Quai vil forkludre eventuelle blodprøver for å sjekke hormoner? :confused:

Føler med deg. Man blir gal av det der! Bra at du temper da, sånn at du faktisk ser hva som skjer i syklusen din.

Aner ikke om slike ting påvirker. Men ville ikke tatt noe om du skulle tatt blodprøver. Kan jo hende at det forbedrer akkurat nok til at du ikke får medisin f.eks om det skulle være noe....?

Sender deg en klem❤️

Føler med deg. Man blir gal av det der! Bra at du temper da, sånn at du faktisk ser hva som skjer i syklusen din.

Aner ikke om slike ting påvirker. Men ville ikke tatt noe om du skulle tatt blodprøver. Kan jo hende at det forbedrer akkurat nok til at du ikke får medisin f.eks om det skulle være noe....?

Sender deg en klem❤️

Kjenner galskapen titter innom nå og da, ja :wacky:

Du har nok rett, får vente med sånt. Men en kopp salvie-te kan da vel ikke så så mye å si? :rolleyes::hilarious: Neeeiiida! Blir bare eggløsning av sånt! Ikke blodprøve-kluss :D

CD 30

Ikke fått tempet i dag, da jeg hadde glemt termometeret inne på badet, av alle ting :rolleyes: Tenkte at det ikke ville bli særlig trustworthy temp etter å ha stått opp og rotet etter måleren, så jeg bare droppet det.
Ikke at jeg tror det gjør noe. Både i går og i dag har jeg hatt mensmurringer. Føles faktisk ut som at kroppen ikke skjønner hvorfor ikke mensen skal settes i gang nuh.
Ikke noe spennende med utflod eller tappen heller.

On a cheerier note; ringte til legen tidligere i dag og var så heldig å få time allerede i morgen tidlig pga en avbestilling! Hadde ellers måttet vente til slutten av neste uke :eek:
Håper å få tatt blodprøver og sjekket om det er pcos som driver å kludrer til syklusen!

CD 30

Ikke fått tempet i dag, da jeg hadde glemt termometeret inne på badet, av alle ting :rolleyes: Tenkte at det ikke ville bli særlig trustworthy temp etter å ha stått opp og rotet etter måleren, så jeg bare droppet det.
Ikke at jeg tror det gjør noe. Både i går og i dag har jeg hatt mensmurringer. Føles faktisk ut som at kroppen ikke skjønner hvorfor ikke mensen skal settes i gang nuh.
Ikke noe spennende med utflod eller tappen heller.

On a cheerier note; ringte til legen tidligere i dag og var så heldig å få time allerede i morgen tidlig pga en avbestilling! Hadde ellers måttet vente til slutten av neste uke :eek:
Håper å få tatt blodprøver og sjekket om det er pcos som driver å kludrer til syklusen!

Så bra at du fikk time raskt! Da blir det forhåpentligvis svar å få snart :)

7bd375fce87c043f0ec511853b1e231d

CD 31 i dag, og like kjedelig graf :P
Har vært hos legen i dag og tatt blodprøver, og gleder meg til å få svar på de om en ukes tid!

Han var veldig forståelsesfull på tross av at det er så kort tid siden jeg sluttet med p-pillene.
Han sendte tilogmed henvisning til gynekolog-spesialist sånn at jeg skal få en skikkelig utredning!
Ikke det, jeg regner med at ventetiden til den gynekologen er rimelig lang :P
Men da skjer det noe! Og det skjer fort :woot:
Føler meg veldig heldig, skal jeg være ærlig ❤️

7bd375fce87c043f0ec511853b1e231d

CD 31 i dag, og like kjedelig graf :P
Har vært hos legen i dag og tatt blodprøver, og gleder meg til å få svar på de om en ukes tid!

Han var veldig forståelsesfull på tross av at det er så kort tid siden jeg sluttet med p-pillene.
Han sendte tilogmed henvisning til gynekolog-spesialist sånn at jeg skal få en skikkelig utredning!
Ikke det, jeg regner med at ventetiden til den gynekologen er rimelig lang :P
Men da skjer det noe! Og det skjer fort :woot:
Føler meg veldig heldig, skal jeg være ærlig ❤️

Ååh, så bra da! Håper du får svar snart :) og så fint med en forståelsesfull lege!

Nå skjer det visst ennå mer her i gården! Har begynt å spotte i kveld.
Virker nesten som at tr varmer opp til sin ankomst. Vet ikke helt hva jeg synes om at kroppen gav helt opp å slippe egget..
Men på den annen side så kan det jo være greit å få kommet i gang med ny pp. En ordentlig en denne gangen!
Med eggløsning, takk!

Nå skjer det visst ennå mer her i gården! Har begynt å spotte i kveld.
Virker nesten som at tr varmer opp til sin ankomst. Vet ikke helt hva jeg synes om at kroppen gav helt opp å slippe egget..
Men på den annen side så kan det jo være greit å få kommet i gang med ny pp. En ordentlig en denne gangen!
Med eggløsning, takk!

Du får sørge for at være mere tydelig, når du legger inn bestilling på en ny pp altså. Med eggløsning denne gangen - til riktig tid selvfølgelig. :D

CD 1!
Da kom endelig tr etter 3 dager med spotting. Da ble jo ikke sykluslengden så fryktelig ille, 33 dager.
Eneste kjipe er jo selvsagt mangelen på el :/
Men det tar vi om drøye 2 uker i stedet :D
Som en trøst kjøpte jeg min første menskopp i dag :hilarious:
Mannen var fryktelig nysgjerrig på dette fenomenet og pakket den faktisk opp for å se på den før jeg fikk mulighet selv :p Han er nå søt, da.

Hadde et lite håp om at svaret på blodprøvene skulle komme i dag, men den gang ei. Håper de kommer i begynnelsen av neste uke :happy:

CD 1!
Da kom endelig tr etter 3 dager med spotting. Da ble jo ikke sykluslengden så fryktelig ille, 33 dager.
Eneste kjipe er jo selvsagt mangelen på el :/
Men det tar vi om drøye 2 uker i stedet :D
Som en trøst kjøpte jeg min første menskopp i dag :hilarious:
Mannen var fryktelig nysgjerrig på dette fenomenet og pakket den faktisk opp for å se på den før jeg fikk mulighet selv :p Han er nå søt, da.

Hadde et lite håp om at svaret på blodprøvene skulle komme i dag, men den gang ei. Håper de kommer i begynnelsen av neste uke :happy:

Ånei, så dumt å misse el :(
Bra at syklusen ikke ble kjempelang i det minste. Man har jo gjerne en og annen syklus uten el. Forhåpentligvis har du nå hatt din. Klar for ny eggjakt om noen dager? :)

Håper at du får noen svar over helgen❤️

Ånei, så dumt å misse el :(
Bra at syklusen ikke ble kjempelang i det minste. Man har jo gjerne en og annen syklus uten el. Forhåpentligvis har du nå hatt din. Klar for ny eggjakt om noen dager? :)

Håper at du får noen svar over helgen❤️

Ja, det var kjipt :/ Men er veldig glad for at sykluslengden allikevel holdt seg "normal", sånn at ikke prøvingen måtte vente ennå lenger!
Håper også at det bare er sånn som skjer èn gang. Men det ligger jo i bakhodet at kroppen kanskje kan trenge litt medisinsk hjelp for å få det til..
Vi gjør oss klare til ny dyst nå! Skal prøve meg med Dong Quai, Salvie-te og Solvipect denne gang.
Funderer litt på om jeg skal sløse bort penger på el-tester denne gangen også, men tror nok ikke det blir noe av ;)

CD 3
Merkelig nok har jeg så og si ikke kjent noe til tantebesøket denne gangen. Jeg pleier å ha kraftige kramper og ingen tvil om hva som foregår nedenunder :confused:
Mamma maste på meg for et par ukers tid siden om at jeg burde kjøpe salvie-te for å lette menskrampene mine. Jeg som da var så innstilt på at el fortsatt skulle komme, trengte jo ikke det, ettersom jeg skulle bli gravid nå (:p)
Men så leste jeg at salvie-te faktisk kan hjelpe på fruktbarheten på en eller annen måte også, så da var jeg jo ikke sen å be :hilarious:
Drakk teen noen dager før tr faktisk kom, og lurer på om den faktisk kan ha gjort en så god jobb at jeg nesten ikke kjenner noe?

Jeg tok forresten noen kapsler med Dong Quai også i dagene før tr. Ikke full dose, bare et par kapsler her og der. Kanskje det hadde noe å si også? Kan menskoppen ha noe å si? Så dustete å holde på med så mange ting på en gang, da vet man jo ikke HVA det er som hjelper :rolleyes:

Ikke vet jeg hvordan blødningsmengden har vært i forhold til normalt heller, ettersom jeg begynte med den menskoppen :hilarious:

Så med andre ord- jeg har ikke peiling på hva som har skjedd med tr men gleder meg til at hu forsvinner!
Da begynner jeg rett på DQ og rundt CD 10-12 begynner jeg med Solvipect. Med litt salvie-te innimellom slaga :D

Alle gode ting må da bli tre? :woot:

CD 3
Merkelig nok har jeg så og si ikke kjent noe til tantebesøket denne gangen. Jeg pleier å ha kraftige kramper og ingen tvil om hva som foregår nedenunder :confused:
Mamma maste på meg for et par ukers tid siden om at jeg burde kjøpe salvie-te for å lette menskrampene mine. Jeg som da var så innstilt på at el fortsatt skulle komme, trengte jo ikke det, ettersom jeg skulle bli gravid nå (:p)
Men så leste jeg at salvie-te faktisk kan hjelpe på fruktbarheten på en eller annen måte også, så da var jeg jo ikke sen å be :hilarious:
Drakk teen noen dager før tr faktisk kom, og lurer på om den faktisk kan ha gjort en så god jobb at jeg nesten ikke kjenner noe?

Jeg tok forresten noen kapsler med Dong Quai også i dagene før tr. Ikke full dose, bare et par kapsler her og der. Kanskje det hadde noe å si også? Kan menskoppen ha noe å si? Så dustete å holde på med så mange ting på en gang, da vet man jo ikke HVA det er som hjelper :rolleyes:

Ikke vet jeg hvordan blødningsmengden har vært i forhold til normalt heller, ettersom jeg begynte med den menskoppen :hilarious:

Så med andre ord- jeg har ikke peiling på hva som har skjedd med tr men gleder meg til at hu forsvinner!
Da begynner jeg rett på DQ og rundt CD 10-12 begynner jeg med Solvipect. Med litt salvie-te innimellom slaga :D

Alle gode ting må da bli tre? :woot:

Synes også det var vanskelig å vite om det var kraftig, medium eller light tr pga den koppen :p
Var så redd for at den skulle bli full :p men var jo nesten ikke noe i den :p ny tilværelse

CD 6

Haff, 6. dagen med blødning.. Begynner å bli lei. Har ikke pleid å ha så langvarig blødning før.
Tuller kroppen på grunn av den forrige syklusen, tro?
Har ennå ikke fått svar på blodprøvene, håper virkelig at jeg får det i løpet av morgendagen! Vil så gjerne bare få det svart på hvitt om det er sånn at jeg har pcos eller ikke, og om jeg trenger medisiner for å få i gang eggløsning.
Og ikke minst om jeg har forhøyet fare for SA. Da vil jeg gjerne være forberedt på det på forhånd.

Negativt ladd i dag, kjenner jeg :P

CD 6

Haff, 6. dagen med blødning.. Begynner å bli lei. Har ikke pleid å ha så langvarig blødning før.
Tuller kroppen på grunn av den forrige syklusen, tro?
Har ennå ikke fått svar på blodprøvene, håper virkelig at jeg får det i løpet av morgendagen! Vil så gjerne bare få det svart på hvitt om det er sånn at jeg har pcos eller ikke, og om jeg trenger medisiner for å få i gang eggløsning.
Og ikke minst om jeg har forhøyet fare for SA. Da vil jeg gjerne være forberedt på det på forhånd.

Negativt ladd i dag, kjenner jeg :p

Alltid godt å komme inn på BV litt og få humøret opp. Det virker de fleste ganger i hvert fall. :D

CD 8

Har endelig fått svar på blodprøvene i dag :D Alt var visst innenfor normalen, ingen hormonelle forstyrrelser som han kunne se. Det har allikevel blitt sendt henvisning til gynekolog, sånn at jeg forhåpentligvis får et endelig svar.

Jeg er jo glad for at det ikke ble påvist hormonell ubalanse, men dumme meg har jo sittet og lest altfor mye, og blir derfor ikke så veldig beroliget av det som jeg burde...

Det skal ihvertfall bli MEGAspennende å se hvordan kroppen oppfører seg frem mot el og om den klarer jobben denne gangen :woot:

I morgen har Herr Berg bursdag, så jeg er allerede godt i gang med kakebaking.
I morgen blir det kos :joyful:

CD 8

Har endelig fått svar på blodprøvene i dag :D Alt var visst innenfor normalen, ingen hormonelle forstyrrelser som han kunne se. Det har allikevel blitt sendt henvisning til gynekolog, sånn at jeg forhåpentligvis får et endelig svar.

Jeg er jo glad for at det ikke ble påvist hormonell ubalanse, men dumme meg har jo sittet og lest altfor mye, og blir derfor ikke så veldig beroliget av det som jeg burde...

Det skal ihvertfall bli MEGAspennende å se hvordan kroppen oppfører seg frem mot el og om den klarer jobben denne gangen :woot:

I morgen har Herr Berg bursdag, så jeg er allerede godt i gang med kakebaking.
I morgen blir det kos :joyful:

Så bra at alle prøvene var normale!
Satser på at kroppen spiller på lag nå :)

Grattis med mannen og kos dere :)

CD 22 (CD 23 siden det er etter midnatt)

Begynner å bli en liten stund siden jeg skrev noe her. Har rett og slett måttet trekke meg litt mer bort fra bv for å ikke bli for opphengt og frustrert over en eventuell ny el-svikt.
Nå kan det se ut som at kroppen har gjort et ærlig forsøk på el i går, og kjenner jeg er over middels spent på tempen i morgen tidlig! Hadde vært så utrolig deilig å få bekreftet at kroppen faktisk klarer dette på egenhånd!

Ellers har jeg fått time hos gynekolog i midten av desember, etter henvisningen fra fastlegen. Håper inderlig at jeg ikke får bruk for den timen, såklart :p

Sånn ser charten ut i dag. Hååper på høy temp i morgen :woot:

Last edited:
CD 23

Våknet ikke til så spennende temp som jeg hadde håpet på. Faktisk var den NØYAKTIG lik som i går!
Jeg har jo selvfølgelig funnet ut at jeg må få minst 36.30° i morgen for at FF skal sette kryss.
Kommer helt sikkert til å våkne masse i natt, bare fordi jeg er så spent og dermed ødelegger tempen :hilarious:

Back
Topp