Fru.C's Dagbok

Forstoppet er i så fall et definitivt problem/symptom [emoji23][emoji23]

Tusen takk for, nok en gang, beroligende ord [emoji7]
Du er ikke alene om å være forstoppet[emoji13][emoji23] Men like greit å bare få det og ikke kvalmen i tillegg [emoji11][emoji173] Noen har greie svangerskap med få symptomer, heldigvis like vanlig det som det å ha mange symptomer [emoji106][emoji106][emoji7]
 
Forstoppet er definitivt et symptom :hilarious:

[emoji813]bigred[emoji813]bigred[emoji813]bigred[emoji813]bigred[emoji813]bigred
Da får jeg nyte det ene symptomet jeg har [emoji23][emoji23][emoji23]
Og med deg da? Er formen fin? [emoji4]
Du er ikke alene om å være forstoppet[emoji13][emoji23] Men like greit å bare få det og ikke kvalmen i tillegg [emoji11][emoji173] Noen har greie svangerskap med få symptomer, heldigvis like vanlig det som det å ha mange symptomer [emoji106][emoji106][emoji7]
Ja fysj.. misunner egentlig ikke den kvalmen du sliter med altså [emoji15]

Men fy så tregt jeg syns dagene frem mot TUL 2 går altså.. jeg vil jo så gjerne se at alt er bra [emoji7] Du er så heldig som bare har noen dager igjen til TUL 3 (!) [emoji6]
 
Da får jeg nyte det ene symptomet jeg har [emoji23][emoji23][emoji23]
Og med deg da? Er formen fin? [emoji4]

Ja fysj.. misunner egentlig ikke den kvalmen du sliter med altså [emoji15]

Men fy så tregt jeg syns dagene frem mot TUL 2 går altså.. jeg vil jo så gjerne se at alt er bra [emoji7] Du er så heldig som bare har noen dager igjen til TUL 3 (!) [emoji6]
Ja disse tul'ene er gode å ha [emoji173][emoji176] Fortsatt like nervevrak før hver tul, men er alt bra på torsdag så skal jeg prøve å senke skuldrene [emoji4] Den kvalmen er dryg, men kaster heldigvis ikke opp og får i meg mat selv om jeg blir kvalm rett etter mat[emoji23][emoji85]
 
Da får jeg nyte det ene symptomet jeg har [emoji23][emoji23][emoji23]
Og med deg da? Er formen fin? [emoji4]

Ja fysj.. misunner egentlig ikke den kvalmen du sliter med altså [emoji15]

Men fy så tregt jeg syns dagene frem mot TUL 2 går altså.. jeg vil jo så gjerne se at alt er bra [emoji7] Du er så heldig som bare har noen dager igjen til TUL 3 (!) [emoji6]

Formen er fin:) Begynner merke at trøttheten kommer snikene mer, og det er definitivt tyngre nå om dagen:p Men vært et veldig fint svangerskap hittil <3 Håper du får et like fint et <3
 
9+5
Kjenner at jeg er mer trøtt og sliten enn jeg er til vanlig. Merker at jeg unngår venninner som har mye "drama" i sitt liv for jeg orker bare ikke være psykolog og høre på all slags kjipe ting når jeg har fri og mulighet til å sove/hvile.
Nå snakker jeg ikke om venninner som har det vondt og trenger å snakke, men slike som ALLTID har noe kjipe greier de styrer med. Jeg takler det fint til vanlig, men nå kjenner jeg at jeg blir "tom" med en gang.
Føler meg litt slem også som lyver for å slippe unna, men har ikke fortalt at jeg er gravid så da er det eneste alternativet..
Jaja, om noen måneder er magen synlig så da trenger jeg ikke lyve mer [emoji6]
 
9+5
Kjenner at jeg er mer trøtt og sliten enn jeg er til vanlig. Merker at jeg unngår venninner som har mye "drama" i sitt liv for jeg orker bare ikke være psykolog og høre på all slags kjipe ting når jeg har fri og mulighet til å sove/hvile.
Nå snakker jeg ikke om venninner som har det vondt og trenger å snakke, men slike som ALLTID har noe kjipe greier de styrer med. Jeg takler det fint til vanlig, men nå kjenner jeg at jeg blir "tom" med en gang.
Føler meg litt slem også som lyver for å slippe unna, men har ikke fortalt at jeg er gravid så da er det eneste alternativet..
Jaja, om noen måneder er magen synlig så da trenger jeg ikke lyve mer [emoji6]
Den trøttheten merkes ja[emoji11][emoji4] Skjønner godt at du ikke orker å være hobbypsykolog nå, krever litt å lage en baby så viktig å lytte til kroppen og hvile når du trenger det [emoji176]
 
10+0 [emoji307]
Nå er lille ferdig med embryo-fasen [emoji1]
Har litt problemer med å sove for tiden.. men bare på natta, på dagtid føler jeg for å sove hele tiden.. på natta syns jeg hoften verker, finner ikke riktig liggestilling, syns det er for varmt, er kvalm, sulten.. you name it; misnøyen er fullstendig [emoji23][emoji23]
Men når jeg først sovner ønsker jeg ikke å stå opp [emoji14] [emoji14]

Men jeg tar i mot absolutt alt! Dette vidunderet er så etterlengtet og ønsket [emoji7][emoji173]
 
10+0 [emoji307]
Nå er lille ferdig med embryo-fasen [emoji1]
Har litt problemer med å sove for tiden.. men bare på natta, på dagtid føler jeg for å sove hele tiden.. på natta syns jeg hoften verker, finner ikke riktig liggestilling, syns det er for varmt, er kvalm, sulten.. you name it; misnøyen er fullstendig [emoji23][emoji23]
Men når jeg først sovner ønsker jeg ikke å stå opp [emoji14] [emoji14]

Men jeg tar i mot absolutt alt! Dette vidunderet er så etterlengtet og ønsket [emoji7][emoji173]

Da er vi like langt da, var også 10+0 på mandag! Tenk, nå er de små et lite foster :D
Har også samme plagene med søvnen på natta, pga verkende hofter, eller varme/kulde, sulten, må på do.. :p Får tro det blir bedre snart! :)
 
Da er vi like langt da, var også 10+0 på mandag! Tenk, nå er de små et lite foster :D
Har også samme plagene med søvnen på natta, pga verkende hofter, eller varme/kulde, sulten, må på do.. [emoji14] Får tro det blir bedre snart! :)

Ja temperaturen er helt ubestemmelig for tiden, går fra å koke til intense frysebyger på kort tid [emoji23]
I natt var faktisk første natten jeg måtte opp for å gå på do.. ble helt sjokka når jeg våknet etter 5 timer av heeelt full blære [emoji23]
Magen er så fryktelig treg også, så har nok i løpet av den siste tiden satt ny personlig rekord i tid brukt på toalettet pr dag [emoji14] men men, det skal vel normalisere seg litt etterhvert [emoji6]

Skal du ha (flere?) TUL? Jeg har 8 dager igjen til tul2, og klarer nesten ikke vente!! [emoji4]
 
Ja temperaturen er helt ubestemmelig for tiden, går fra å koke til intense frysebyger på kort tid [emoji23]
I natt var faktisk første natten jeg måtte opp for å gå på do.. ble helt sjokka når jeg våknet etter 5 timer av heeelt full blære [emoji23]
Magen er så fryktelig treg også, så har nok i løpet av den siste tiden satt ny personlig rekord i tid brukt på toalettet pr dag [emoji14] men men, det skal vel normalisere seg litt etterhvert [emoji6]

Skal du ha (flere?) TUL? Jeg har 8 dager igjen til tul2, og klarer nesten ikke vente!! [emoji4]

Har hatt to tul jeg. En i uke 7 og en i uke 9. Oppfølging pga risikosvangerskap. Skal ikke ha fler :) selv om jeg har veldig lyst å dra privat og betale for det ;) om et par uker når man kanskje kan se kjønn [emoji85]
 
Har hatt to tul jeg. En i uke 7 og en i uke 9. Oppfølging pga risikosvangerskap. Skal ikke ha fler :) selv om jeg har veldig lyst å dra privat og betale for det ;) om et par uker når man kanskje kan se kjønn [emoji85]

Ja, litt lenge å vente helt til OUL med å få vite kjønn kanskje [emoji6]
 
10+3
Kun en uke til TUL2 nå [emoji1]

Er litt småkvalm hver morgen, ikke slik at jeg kan klage eller at det plager meg, men mer type "trøtt-kvalm" kanskje..? Har også se siste dagene blitt sykt (!) sulten siste del av arbeidsdagen, sånn ca to-tre timer før jeg skal hjem.. såpass at det er vanskelig å konsentrere seg [emoji23] har hatt med meg noe frukt hver dag for å døyve sulten, men det hjelper liksom ikke [emoji23]

Men som sagt; så lenge det er et lite mirakel inni der som vokser som det skal så tar jeg imot alt det skal være! [emoji7]
 
Ja, litt lenge å vente helt til OUL med å få vite kjønn kanskje [emoji6]

Haha, den der virket nesten litt "hånlig". :p Normalt sett ville det ikke vært noe problem å vente til OUL. Husker med første mi, for 14 år siden, da var det ikke noe TUL, det var liksom ikke vanlig. Hadde noen ekstra UL på slutten enest, fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning. Men etterhvert nå, så er det jo mer og mer vanlig med TUL og mange som finner ut kjønnet tidlig.
Jeg er superspent og nervøs for kjønnet. Det er nok fordi ei jente er veldig etterlengtet, mine to siste er gutter (6 og 1 år), samt at jeg har 4 nevøer (mellom 1 og 7 år) og bare 1 niese (9 år).

Blir nok til at vi venter til OUL, mest fordi vi ikke har noe TUL-tilbud privat her. Så vi må da evt reise et stykke og det frister lite å betale så mye bare for å se også..
 
Haha, den der virket nesten litt "hånlig". [emoji14] Normalt sett ville det ikke vært noe problem å vente til OUL. Husker med første mi, for 14 år siden, da var det ikke noe TUL, det var liksom ikke vanlig. Hadde noen ekstra UL på slutten enest, fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning. Men etterhvert nå, så er det jo mer og mer vanlig med TUL og mange som finner ut kjønnet tidlig.
Jeg er superspent og nervøs for kjønnet. Det er nok fordi ei jente er veldig etterlengtet, mine to siste er gutter (6 og 1 år), samt at jeg har 4 nevøer (mellom 1 og 7 år) og bare 1 niese (9 år).

Blir nok til at vi venter til OUL, mest fordi vi ikke har noe TUL-tilbud privat her. Så vi må da evt reise et stykke og det frister lite å betale så mye bare for å se også..
Å huff, å virke hånlig var absolutt ikke intensjonen! [emoji33] [emoji33]

Jeg regnet vel bare med at siden du nå ventet på TUL2, at du dermed kom til å presse inn en til UL før OUL. Nei huff, nå følte jeg meg ikke særlig hyggelig [emoji37]

Jeg for min del er ikke sikker på hva jeg skal, mannen vil ikke vite kjønn (han mener at han allerede 'vet' [emoji14]), så da må jeg i så fall holde det for meg selv ekstra-ekstra lenge hvis jeg sjekker kjønn før OUL [emoji23]

Jeg fikk kun den første TUL'en, nr 2 om en uke betaler jeg selv. Men dette er første barnet mitt og siden jeg ikke er "über-ung" lenger (i forhold til å få første barnet..) så er jeg vel litt ekstra nervøs og usikker...
og siden vi måtte ty til ivf så er jeg så fryktelig redd for at det ikke skal gå bra [emoji20]
 
10+4
Første svangerskapskontroll gjennomført! [emoji1]
Sykt merkelig følelse å gå ut derfra med det papiret i hånden; tenk å få være så heldig! [emoji7]

Nesten som å ha et gravid-sertifikat ;)
 
10+5
Bare 5 dager til TUL2... er skikkelig utålmodig, vil vite at/om alt er bra inni der. Formen er irriterende bra egentlig, føler at jeg hadde nok roet meg mer dersom jeg var stygg-dårlig [emoji23]

Eneste jeg har er bedre luktesans.. Mat kan godt lukte sterkt og mye, men jeg må vita 'hva' lukten er. F.eks nykuttet rå løk syns jeg lukter helt fantastisk [emoji23] Ikke slik at jeg vil ha lukten på meg altså [emoji14], men det syns jeg lukter skikkelig "rent", det er liksom helt tydelig 'hva' lukten er.
Kylling derimot, det lukter krise! [emoji37] Har virkelig problemer når det blir servert et eller annet kylling-greier i kantina, og hvis det i tillegg er i noe marinade, da er det hakket før brekninger [emoji23] Altså, jeg velger jo aldri kyllingen selv, men det kan jo være at sidemannen har valgt den styggeskapen [emoji14] [emoji37] [emoji23]

Så dagens gladnyhet:
Mannen tror at han vil vite kjønn likevel! [emoji7][emoji7] Han sa det i går når jeg informerte om dato for OUL [emoji1]
 
10+5
Bare 5 dager til TUL2... er skikkelig utålmodig, vil vite at/om alt er bra inni der. Formen er irriterende bra egentlig, føler at jeg hadde nok roet meg mer dersom jeg var stygg-dårlig [emoji23]

Eneste jeg har er bedre luktesans.. Mat kan godt lukte sterkt og mye, men jeg må vita 'hva' lukten er. F.eks nykuttet rå løk syns jeg lukter helt fantastisk [emoji23] Ikke slik at jeg vil ha lukten på meg altså [emoji14], men det syns jeg lukter skikkelig "rent", det er liksom helt tydelig 'hva' lukten er.
Kylling derimot, det lukter krise! [emoji37] Har virkelig problemer når det blir servert et eller annet kylling-greier i kantina, og hvis det i tillegg er i noe marinade, da er det hakket før brekninger [emoji23] Altså, jeg velger jo aldri kyllingen selv, men det kan jo være at sidemannen har valgt den styggeskapen [emoji14] [emoji37] [emoji23]

Så dagens gladnyhet:
Mannen tror at han vil vite kjønn likevel! [emoji7][emoji7] Han sa det i går når jeg informerte om dato for OUL [emoji1]
Det blir gøy med tul, gleder meg til oppdatering [emoji169][emoji169][emoji169] Og det er jo like vanlig med lite symptomer som mange så det er nok en sprell levende mini dere får se på tul[emoji7][emoji7][emoji7]

Den luktesansen kan virkelig være en utfordring ja[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Vi har en nabo i blokka som ikke er flink til å skifte på doen til katta si, og ofte lukter det kattepiss i gangen[emoji37][emoji37] Ugg Tåler heldigvis lukta av det meste av mat jeg da, bare ikke tran og makrell [emoji23]

Herlig at mannen vil vite kjønn[emoji176]det blir kos
 
Back
Topp