Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

14+5 ❤ 24 dager til OUL :smiley-bounce012

I dag kom innkalling til OUL :smiley-bounce022 17.mars skjer det, da får vi se lille knøtte igjen ❤ Ikke minst så får vi vite om det er gutt eller jente, veldig spent :nailbiting:

Når jeg ringte mannen for å fortelle meg det, overrasket han meg med at han var på veg inn i flyet hjem ❤ I dag sa han at han kanskje kom hjem i morra hvis han var heldig. Iih, senga mi er ikke tom i natt ❤

I dag kom innkalling til OUL :smiley-bounce022 17.mars skjer det, da får vi se lille knøtte igjen ❤ Ikke minst så får vi vite om det er gutt eller jente, veldig spent :nailbiting:

Når jeg ringte mannen for å fortelle meg det, overrasket han meg med at han var på veg inn i flyet hjem ❤ I dag sa han at han kanskje kom hjem i morra hvis han var heldig. Iih, senga mi er ikke tom i natt ❤
Så spennende da!!! Blir kjekt å se det lille knøttet som har vokst :)
Godt å få hjem mannen kan jeg tenke meg :)

Åå, så gøy! Det er jo ikke lenge til heller :D

For en fin overraskelse ❤

15+1 ❤ 21 dager til OUL :smiley-bounce022

Allerede i ny uke, tiden går så fort ❤ I dag kom mannen hjem fra et hasteoppdrag kl 5 på natta, og jeg fikk selvfølgelig ikke sove igjen. Heldigvis så tar jeg helg om ca 8 timer :D I tillegg skal jeg jobbd med en kollega jeg kommer veldig godt overens med, så dagen kommer til å fly avgårde.

Ellers gleder jeg meg som sagt til frihelg, men det er jo fastelaven på søndag. Det betyr FASTELAVENSBOLLER ❤ Svigermor disker opp boller og vaniljekrem til oss. Lurer på om jeg skal ta med ingredienser til kakao, da er søndagen komplett :)

Over natta omtrent, så har magen kommet fra morgenen av. Nå drister jeg meg til å bruke mer tettsittende klær og skjuler ikke magen like mye. Det er så godt ❤ Bilde er tatt i går :)IMG_20170224_074818.jpg

15+1 ❤ 21 dager til OUL :smiley-bounce022

Allerede i ny uke, tiden går så fort ❤ I dag kom mannen hjem fra et hasteoppdrag kl 5 på natta, og jeg fikk selvfølgelig ikke sove igjen. Heldigvis så tar jeg helg om ca 8 timer :D I tillegg skal jeg jobbd med en kollega jeg kommer veldig godt overens med, så dagen kommer til å fly avgårde.

Ellers gleder jeg meg som sagt til frihelg, men det er jo fastelaven på søndag. Det betyr FASTELAVENSBOLLER ❤ Svigermor disker opp boller og vaniljekrem til oss. Lurer på om jeg skal ta med ingredienser til kakao, da er søndagen komplett :)

Over natta omtrent, så har magen kommet fra morgenen av. Nå drister jeg meg til å bruke mer tettsittende klær og skjuler ikke magen like mye. Det er så godt ❤ Bilde er tatt i går :)Vis vedlegget 219404
Fine gravidemagen ❤ Tiden går jammen fort, føler det ikke er lenge siden du fikk positiv test :) Kos deg med frihelg, boller og kakao ;)

Nydelige magen! [emoji173] Tenk at vi allerede har kommet så langt! Føles veldig ferskt at vi heiet og håpet for hverandre på prøverformumet! [emoji173][emoji173][emoji173]

Fine gravidemagen ❤ Tiden går jammen fort, føler det ikke er lenge siden du fikk positiv test :) Kos deg med frihelg, boller og kakao ;)

Nei, det er litt uvirkelig. Neste fredag har det allerede gått 3 mnd siden jeg stod med den positive testen i hånda, så tiden går vanvittig fort. Snart ferdig med 40% av svangerskapet også :eek: Skal storkose meg ❤

Nydelige magen! [emoji173] Tenk at vi allerede har kommet så langt! Føles veldig ferskt at vi heiet og håpet for hverandre på prøverformumet! [emoji173][emoji173][emoji173]

Ja, det er helt sykt! Føles på mange måter som om det var i går, men samtidig er det så fjernt! Enn at vi snart er halvveis? ❤

Søøøte magen [emoji173]️
Blir herlig med boller til helga. Kos deg med frihelg[emoji173]️

15+4 ❤ 18 dager til OUL :smiley-bounce022

I helgen har jeg spist alt for mange fastelavensboller ❤ Smakte like godt som jeg hadde forventa :D

På lørdag var vi også å så på vogner :joyful:Begynner smått å bli ganske virkelig at vi faktisk skal ha baby i august :rolleyes: Etter å ha kikket, så er vi ganske sikre på valg av vogn. Valget faller nok på en Emmaljunga Edge Duo, er helt forelsket i vogna ❤
17781_2.jpg

Ellers begynner formen å komme seg, får pauser innimellom. Formen har vært grei i helgen, og i dag våknet jeg faktisk 2 timer før alarmen! Føler meg imidlertid litt kvalm og uggen i dag, men håper det går seg til.

Denne uka skal jeg jobbe sent 4 kvelder, og vet ikke helt hvordan det har blitt til :hungover:Forhåpentligvis går uken fort og da er det enda kortere tid til OUL ❤

Ellers ser jeg frem til to ting denne uken:
Vi skal få hilse på babyen til ei venninne, og gleder meg helt enormt! Glemmer hvor små de er i begynnelsen ❤
Så har jeg frisørtime og forhåpentligvis begynne å komme i mål med kråkereiret mitt. :joyful:

16+0 ❤ 15 dager til OUL :smiley-bounce022

I dag er det 3 måneder siden jeg stod å studerte en tørket graviditetstest i alle slags vinkler og lys. Med tusen filter på for å se om det stemte. Var det en strek jeg så? Kunne det virkelig være min tur? Lite visste jeg da, at det var starten på en, så langt, fantastisk reise. Tid for en tur ned "memory lane" ❤
IMG_20161202_165811.png

Tiden i for vegen, hadde vi hadde spøkt mye med babybestilling og augustboom. Lille Lykke og Lillafrosk hadde allerede flyttet inn i augustforumet, og jeg ville så gjerne følge med. Jeg hadde ordnet med Frk1991 sin adventskalenderen og hadde det veldig gøy med det konseptet.

Jeg var 10 DPO, men i ettertid viste det seg at jeg var 8 DPO (justert etter TUL). Jeg sendte bilde til Lille Lykke på PM for å få en "second opinion", og hun så det samme som meg!

Spent stod jeg opp neste morgen og tisset i koppen for hundrende gang. Nervøs stod jeg å studerte testene! Jubelen ble ikke sluppet helt, men gleden var stor å kunne vise verdens herligste BV-jenter at det var noe annet bak luke nr 3. To tester med antydning til strek, men som ble avskrev som skyggestrek til det motsatte var bevisst. IMG_20170301_212544.png

Når jeg kom hjem var det ikke noe tvil, for den testen ingen så strek på (helt hvite) hadde fått en tydelig strek. Jeg tok også en tredje test den dagen hvor jeg også fikk strek.
IMG_20170301_214059.png
IMG_20161203_153844.png

Søndagen 4.desember, da var jeg 12 DPO (10 DPO justert) dristet jeg meg på en digital...IMG_20161204_103158.png
Resten er historie... Har vært en bumpy ride så langt, men nå sitter jeg altså og er 16 uker på veg, 40% av svangerskapet er straks overstått, jeg skal på ultralyd om 15 dager. ❤

16+4 ❤11 dager til OUL

Ikke så mye å melde i disse dager, så blir en stund mellom innleggene. I dag har jeg fri, og skal nok en tur til kiropraktoren. Har gått 2 ganger i uka i kanskje 3 uker nå for bekkenet mitt krangler litt med meg.

Har begynt å drømme ganske heftig og drømmene føles så ekte. Jeg husker også drømmene nå, noe jeg ikke har gjort tidligere i svangerskapet. Forrige uke drømte jeg skulle på OUL. Dama sveipet med ultralydapparatet, og jeg ser en baby. Hun drar den over magen og ser en boble nederst på skjermen, så finner hun en baby til på andre siden. "Skal jeg ha tvilliger?!" utbryter jeg. "Nope", svarer damen. "Du skal ha trillinger", fortsetter hun :wideyed: Jeg ble så utrolig satt ut :hilarious: Fikk beskjed om at jeg kunne abortere bort den ene for å øke sjansen for de to andre til å leve, og det var så utrolig fælt å bli spurt om. Sa at det valget kan jeg ikke stå for, så jeg tar alle tre!

Og i natt så drømte jeg at jeg gikk på en smell og havnet faktisk på psykiatrisk avdeling. Hadde ikke lov å ha penner en gang, så da jeg fant en penn og tenkte den kan jeg spare på for å tegne med, og la den i lomma. Så kom en av behandlerene, så ble jeg så redd for å bli straffa hvis de fant pennen at jeg gav den til han med en gang. Etterhvert jeg klarte å rømme fra og dro "hjem" til familie. Jobben skulle sparke meg når jeg kom tilbake, så da fant vi ut det beste var å sykemelde seg.o_O Merkelige greier..

Ellers tror jeg kanskje jeg har begynt å kjenne liv, men ikke helt sikker på at det faktisk er babyen eller bare luft. Er bittesmå dult nå og da, som jeg stort sett kun kjenner når jeg ligger nede. Veldig koselig hvis det viser seg å være det :)

OUL nærmer seg med stormskritt, til fredag er det bare ei uke igjen. Veldig spent på hvordan hele opplevelsen vil bli. Jeg klarer ikke å rista av meg følelsen på tvillinger(ref trilling drømmen min), selv om alt annet tilsier at det kun er en der inne. Skal bli godt å få det "svart på hvitt". Veldig spennende å se om magefølelsen har stemt, eller om vi får oss en overraskelse ❤ Har ingen preferanser på kjønn, bare en veldig magefølelse på gutt :)

Legger ved bilde av dagens mage ❤
IMG_20170306_102528.jpg

16+0 [emoji173] 15 dager til OUL :smiley-bounce022

I dag er det 3 måneder siden jeg stod å studerte en tørket graviditetstest i alle slags vinkler og lys. Med tusen filter på for å se om det stemte. Var det en strek jeg så? Kunne det virkelig være min tur? Lite visste jeg da, at det var starten på en, så langt, fantastisk reise. Tid for en tur ned "memory lane" [emoji173]
Vis vedlegget 219822

Tiden i for vegen, hadde vi hadde spøkt mye med babybestilling og augustboom. Lille Lykke og Lillafrosk hadde allerede flyttet inn i augustforumet, og jeg ville så gjerne følge med. Jeg hadde ordnet med Frk1991 sin adventskalenderen og hadde det veldig gøy med det konseptet.

Jeg var 10 DPO, men i ettertid viste det seg at jeg var 8 DPO (justert etter TUL). Jeg sendte bilde til Lille Lykke på PM for å få en "second opinion", og hun så det samme som meg!

Spent stod jeg opp neste morgen og tisset i koppen for hundrende gang. Nervøs stod jeg å studerte testene! Jubelen ble ikke sluppet helt, men gleden var stor å kunne vise verdens herligste BV-jenter at det var noe annet bak luke nr 3. To tester med antydning til strek, men som ble avskrev som skyggestrek til det motsatte var bevisst. Vis vedlegget 219829

Når jeg kom hjem var det ikke noe tvil, for den testen ingen så strek på (helt hvite) hadde fått en tydelig strek. Jeg tok også en tredje test den dagen hvor jeg også fikk strek.
Vis vedlegget 219831
Vis vedlegget 219833

Søndagen 4.desember, da var jeg 12 DPO (10 DPO justert) dristet jeg meg på en digital...Vis vedlegget 219837
Resten er historie... Har vært en bumpy ride så langt, men nå sitter jeg altså og er 16 uker på veg, 40% av svangerskapet er straks overstått, jeg skal på ultralyd om 15 dager. [emoji173]
Oh lord, så rørende og gøy å gå inn i mimremodus her [emoji1][emoji7] Det har vært litt av ei reise så langt! Og bare tenk på fortsettelsen. Det har vært en sann fornøyelse å følge deg fra håp og frustrasjon i flere måneder til vi begge plutselig satt der med to magiske streker! [emoji173]
Og så gjør det meg SÅ glad å se at kanskje VictoriaH følger etter inn i et terminforum nå. Har fulgt ekstra med "jentene våre" og nå er det ikke så alt for mange igjen. Anwēn gleder jeg meg så utrolig til å se inn i et terminforum også.

Vi er jammen heldige vi, Frk1991! [emoji7]

Oh lord, så rørende og gøy å gå inn i mimremodus her [emoji1][emoji7] Det har vært litt av ei reise så langt! Og bare tenk på fortsettelsen. Det har vært en sann fornøyelse å følge deg fra håp og frustrasjon i flere måneder til vi begge plutselig satt der med to magiske streker! [emoji173]
Og så gjør det meg SÅ glad å se at kanskje VictoriaH følger etter inn i et terminforum nå. Har fulgt ekstra med "jentene våre" og nå er det ikke så alt for mange igjen. Anwēn gleder jeg meg så utrolig til å se inn i et terminforum også.

Vi er jammen heldige vi, Frk1991! [emoji7]
Og den nydelige magen!
Det har vært litt av en berg- og dalbane, men plutselig havna vi i termingruppe sammen ❤Så glad at jeg får følge vegen videre med deg og Lillafrosk, og alle de andre herlige jentene vi har blitt kjent med.

Ja, må følge jentene våre helt i mål :smug: Var koselig å se at Vause smatt rett inn i september igjen, og at det ble Kristinawe sin tur til å flytte inn i Oktobergruppa :rolleyes: Oi, det har jeg ikke fått med meg, det må jeg sjekke ut! Jeg skal gråte mange gledestårer når Anwen står med to streker ❤

Vi er så utrolig heldige ❤ Tusen takk, LilleLykke, begynner å bli veldig stolt av bolla mi :smug:

Så gøy med livaktige drømmer! Eller, kanskje ikke like gøy alltid, men.. Personlig synes jeg det er spennende å huske drømmene, spesielt de rare. I går natt tror jeg, drømte jeg om zombier, en pratsom katt og fullt av slemminger. Flytende hus og kyllinger på loftet. Men kan være jeg blir litt rar av søvnmangelen og [emoji28]

Jeg tror du kjenner liv, om du mistenker det er det :) kjempeherlig! :D det er gjerne ikke mer enn små dult når du er såpass på vei. Etterhvert blir de tydeligere, sånn at du blir 100% sikker :)

Blir spennende å se ang guttefølelse :D

Magen har grodd seg fiiin og god [emoji7]

Back
Topp