Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Vi har hatt et guttenavn som vi liker godt, men vil jo gå gjennom navnelista og diskutere Tror vi kommer til å vente til vi vet kjønnet med å diskutere det. Så er navn litt sårt tema atm, når lillebror bestemte seg for å kalle jenta si for det samme navnet mannen har hatt som favoritt jentenavn i nærmere 6-7 år :bag: De var ikke klar over det, og vi har jo ikke noe rett på det navnet. Men mannen er enda litt bitter :bored:
Ånei, det var jo kjipt :( Skjønner jo at lillebror ikke kunne noe for det da, når han ikke visste. Og som du sier har jo ingen enerett på navn. Men kjedelig er det jo likevel. Jeg syns guttenavn er kjempevanskelig. Tror vi kommer til å slite med å finne navn om det er gutt!

Ånei, det var jo kjipt :( Skjønner jo at lillebror ikke kunne noe for det da, når han ikke visste. Og som du sier har jo ingen enerett på navn. Men kjedelig er det jo likevel. Jeg syns guttenavn er kjempevanskelig. Tror vi kommer til å slite med å finne navn om det er gutt!

Jeg var aldri enig i navnet da, så jeg hadde nok satt foten ned uansett. Så litt glad jeg slipper å være den store stygge ulven :angelic: Jeg sliter med jentenavn jeg, guttenavn er enkelt ❤ Kan sende deg guttenavnene på PM :D

Jeg var aldri enig i navnet da, så jeg hadde nok satt foten ned uansett. Så litt glad jeg slipper å være den store stygge ulven :angelic: Jeg sliter med jentenavn jeg, guttenavn er enkelt [emoji173] Kan sende deg guttenavnene på PM :D
Ja, gjør det! :) Syns det er veldig spennende med navn, men akk så vanskelig i og med at vi bare kan velge riktig en gang. Det skal jo vare et helt liv. Ingen garanti at ungene vil like navnet sitt når de blir større, men VI bør joviale fall like det. Selv syns jeg for eksempel at mitt eget navn er "helt greit", ikke mer eller mindre.

Ja, gjør det! :) Syns det er veldig spennende med navn, men akk så vanskelig i og med at vi bare kan velge riktig en gang. Det skal jo vare et helt liv. Ingen garanti at ungene vil like navnet sitt når de blir større, men VI bør joviale fall like det. Selv syns jeg for eksempel at mitt eget navn er "helt greit", ikke mer eller mindre.

Ja, det er vanskelig! Tror det uansett er sånn at man aldri blir mega fornøyd med sitt eget navn (hvert fall jenter). Litt sånn med hår! Har man krøller vil man ha rett hår, har man rett hår vil man ha krøller. Men ja, det er en ganske stor avgjørelse. Navnet følger en fra fødsel til død!

12+0 ❤

Da var den magiske grensa plutselig her. Uvirkelig og rart å tenke på... Vi skal virkelig få en liten baby i august ❤ I morgen får familie som bor i nærheten det, og så så sender jeg et brev til resten av familien som bor langt unna "fra babyen".

Gleder meg til å slippe å skjule det, for det er jo verdens beste nyhet :)

Vis vedlegget 217794

Hurra for uke 12! ❤

12+2 ❤

I går fortalte vi ene delen av familien min som bor her den store nyheten. :) Pappa hadde vært så snill å invitert alle til seg og laget pizza. Så sa jeg at jeg ville ta et bilde. Satt på video og så sier jeg: Okei, er dere klare? Siiii Frk1991 og mannen skal ha baby i august. Så fikk jeg med reaksjonen til alle sammen :D Var nok ikke noe sjokk, men folk ble veldig glade. Så sendte jeg videoen til de av familien som ikke kunne komme, og skrev at det var en liten hilsen.

Da gjenstår bare resten av familien min som bor hjemme. Der har jeg sendt et brev til dem fra babyen. Var ei på termingruppa som skrev et kjempebra brev, og synes det var en så fin måte å gjøre det på. Brevet lyder noe sånn som dette:

Hei!
Det her er kanskje et litt merkelig brev å få, for det har seg sånn at vi ikke kjenner hverandre, og nesten ingen vet jeg eksisterer en gang. Det er derfor jeg skriver dette brevet, for selv om vi ikke kjenner hverandre, så har mamma har fortalt så mye om dere allerede. At dere er snille, gode, morsomme mennesker med masse kjærlighet, som bor i et koselig hus med mange barn jeg kan leke med når vi kommer på besøk. Du begynner kanskje å lure litt på hvem jeg er, har jo helt glemt å introdusere meg! Mamma og pappa kaller meg mange rare navn, nurket, bolla, bønna blant annet. Pappa kaller meg Bjøro(intern familie humor) noen ganger og da blir mamma sint på pappa, men pappa bare ler. Mamma kaller meg også enebarnet av og til, for jeg har ikke vært så snill med mamma og gjort sånn at hun er sliten og veldig kvalm. Jeg flyttet inn hos mamma i vinter, og fått et koselig og lite rom, men det er litt mørkt her. Mamma sier jeg ikke får bo der for alltid, og at leiekontrakten går ut i august, da må jeg flytte ut om jeg vil eller ei. Selv om det blir litt skummelt, så gleder jeg meg for da for jeg jo treffe alle dere og bli litt bedre kjent med hverandre. Enn så lenge så må dere holde meg hemmelig til alle har fått beskjed.

Klem fra Trondheim

Sendte på torsdag og håpet det rakk å komme frem, men ser ut som det blir mandag. Så blir vel nedringt over helga tenker jeg :hilarious:

Ellers er jeg enda kvalm og sliten, håper det snart skal slippe taket... Magen begynner å vises på morraen (som du kan se på bilde over), og begynner å bli vanskelig å skjule! Nå slipper jeg heldigvis å skjule det for familien ❤

12+2 [emoji173]

I går fortalte vi ene delen av familien min som bor her den store nyheten. :) Pappa hadde vært så snill å invitert alle til seg og laget pizza. Så sa jeg at jeg ville ta et bilde. Satt på video og så sier jeg: Okei, er dere klare? Siiii Frk1991 og mannen skal ha baby i august. Så fikk jeg med reaksjonen til alle sammen :D Var nok ikke noe sjokk, men folk ble veldig glade. Så sendte jeg videoen til de av familien som ikke kunne komme, og skrev at det var en liten hilsen.

Da gjenstår bare resten av familien min som bor hjemme. Der har jeg sendt et brev til dem fra babyen. Var ei på termingruppa som skrev et kjempebra brev, og synes det var en så fin måte å gjøre det på. Brevet lyder noe sånn som dette:

Hei!
Det her er kanskje et litt merkelig brev å få, for det har seg sånn at vi ikke kjenner hverandre, og nesten ingen vet jeg eksisterer en gang. Det er derfor jeg skriver dette brevet, for selv om vi ikke kjenner hverandre, så har mamma har fortalt så mye om dere allerede. At dere er snille, gode, morsomme mennesker med masse kjærlighet, som bor i et koselig hus med mange barn jeg kan leke med når vi kommer på besøk. Du begynner kanskje å lure litt på hvem jeg er, har jo helt glemt å introdusere meg! Mamma og pappa kaller meg mange rare navn, nurket, bolla, bønna blant annet. Pappa kaller meg Bjøro(intern familie humor) noen ganger og da blir mamma sint på pappa, men pappa bare ler. Mamma kaller meg også enebarnet av og til, for jeg har ikke vært så snill med mamma og gjort sånn at hun er sliten og veldig kvalm. Jeg flyttet inn hos mamma i vinter, og fått et koselig og lite rom, men det er litt mørkt her. Mamma sier jeg ikke får bo der for alltid, og at leiekontrakten går ut i august, da må jeg flytte ut om jeg vil eller ei. Selv om det blir litt skummelt, så gleder jeg meg for da for jeg jo treffe alle dere og bli litt bedre kjent med hverandre. Enn så lenge så må dere holde meg hemmelig til alle har fått beskjed.

Klem fra Trondheim

Sendte på torsdag og håpet det rakk å komme frem, men ser ut som det blir mandag. Så blir vel nedringt over helga tenker jeg :hilarious:

Ellers er jeg enda kvalm og sliten, håper det snart skal slippe taket... Magen begynner å vises på morraen (som du kan se på bilde over), og begynner å bli vanskelig å skjule! Nå slipper jeg heldigvis å skjule det for familien [emoji173]

For en fin måte å fortelle det til alle på! :D <3

Jaaa, liten babybump [emoji173] tenker jeg må prøve meg med dopleren i dag, for tror ting begynner å bevege seg oppover

Jaa da må du fortelle oss om du hører noe! [emoji4]
Å så koselig måte å fortelle det på, både den ene og andre måten [emoji1] det første har jeg selv tenkt på, er jo så artig hvis man får med reaksjonene deres. Men det brevet var jo bare suuperkoselig da! [emoji7]

Jaa da må du fortelle oss om du hører noe! [emoji4]
Å så koselig måte å fortelle det på, både den ene og andre måten [emoji1] det første har jeg selv tenkt på, er jo så artig hvis man får med reaksjonene deres. Men det brevet var jo bare suuperkoselig da! [emoji7]

Ja, fant liksom ingen annen måte som jeg likte. Fikk selv mms bilde av TUL bilde uten skrift fra broren til mannen, og vi synes det var så upersonlig. Så har gått å tenkt lenge! Har lagt ved instruksjoner om at det skal leses når hele familien er samlet og filmes, så håper jeg får se reaksjonene :angelic: Aller helst ville jeg ha fortalt det face 2 face, men synes dette var et godt alternativ som ble personlig og som funker når man bor mange timer unna ❤

12+2 ❤

I dag oppdaget jeg plutselig livmoren min var kommet opp over skambenet. Fikk ekstra store forventninger om å få høre lillegull med doppleren i dag, og lillegull innfridde ❤ Fant en svak lyd av et raskt bankende hjerte, i kanskje 20 sekund. Hjelper på humøret til en sliten og kvalm mamma :)

12+2 [emoji173]

I dag oppdaget jeg plutselig livmoren min var kommet opp over skambenet. Fikk ekstra store forventninger om å få høre lillegull med doppleren i dag, og lillegull innfridde [emoji173] Fant en svak lyd av et raskt bankende hjerte, i kanskje 20 sekund. Hjelper på humøret til en sliten og kvalm mamma :)
Ååå, så koselig! [emoji7][emoji1]

12+5 ❤ Advarsel: klageinnlegg!

Nå begynner jeg å bli lei av den dårlige formen... :dead: Våkner utslitt og kvalm, går hele dagen og er utslitt og kvalm, kommer hjem og er utslitt og kvalm, legger meg tidlig sliten og kvalm. Drittlei! Lillegull får håpe jeg lider av hukommelsestap om det skal bli noen søsken på h*n.Er på min 6.uke med kvalme, selv om de 3-4 siste ukene det har vært jævligst. Nå bør formen snart bli bedre, for jeg vet ikke hvor mye lenger jeg takler dette...

I dag har jeg en ganske krevende dag på jobb, hvor jeg er alene hele vakta og ikke har mulighet til å ta meg en halvtimes pause. Bare det å gå på do er et problem.

Håper familien min får brevet i dag, hadde trodd det skulle komme i går. Skal bli godt å få den delen overstått også. Da mangler jeg bare å fortelle det til HRavdelinga om en ukes tid. nervevrak bare jeg tenker på det..

Blæææææh :bag:

12+5 ❤ Advarsel: klageinnlegg!

Nå begynner jeg å bli lei av den dårlige formen... :dead: Våkner utslitt og kvalm, går hele dagen og er utslitt og kvalm, kommer hjem og er utslitt og kvalm, legger meg tidlig sliten og kvalm. Drittlei! Lillegull får håpe jeg lider av hukommelsestap om det skal bli noen søsken på h*n.Er på min 6.uke med kvalme, selv om de 3-4 siste ukene det har vært jævligst. Nå bør formen snart bli bedre, for jeg vet ikke hvor mye lenger jeg takler dette...

I dag har jeg en ganske krevende dag på jobb, hvor jeg er alene hele vakta og ikke har mulighet til å ta meg en halvtimes pause. Bare det å gå på do er et problem.

Håper familien min får brevet i dag, hadde trodd det skulle komme i går. Skal bli godt å få den delen overstått også. Da mangler jeg bare å fortelle det til HRavdelinga om en ukes tid. nervevrak bare jeg tenker på det..

Blæææææh :bag:

Æsj, stakkars! ❤ Så utrolig kjipt at du ikke "har mulighet" til å være sykmeldt og ta det med ro når du er så dårlig. For det er ingen mulighet for det? Håper virkelig det slipper taket snart!

Åå stakkar deg.. [emoji173] siden du er over uke 12 så håper jeg det gir seg snart! Du må huske å ta vare på deg selv [emoji4] ta deg sykmelding hvis det blir for slitsomt [emoji173]

Hadde det veldig likt som deg! Jeg sto tilogmed midt i Oxford street og spydde i en plastpose, men så plutselig en dag, var jeg ikke kvalm, ikke trøtt, ikke utslitt! Det er veldig mange som sier man er i best form 2 trimester! Det føler jeg stemmer veldig bra! God bedring:)

Back
Topp