Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

ÅÅåååh, Frk1991!! Nå ble jeg så glad på dine og deres vegne! ❤ Gratulerer så mye! :joyful:

Åååh, jeg vil bare ROPE ut til alle sammen at jeg er gravid. Var på nippet til å fortelle det til en kollega i hele dag. Holdt meg heldigvis. Hvordan skal dette gå?! I morgen er jeg 1/3 av grensen vi har satt oss.

Tenkte imidlertid å si det til kollegene mine på julebord i januar, da er jeg mellom 10-11 uker. Regner med jeg kanskje har vært i laber form så da er det greit å forklare seg. Sjefen får nok vite det før :)

Heldigvis har jeg en alliert til førstkommende julebord, som er om ca 2 uker, som passer på at maten blir godt nok stekt og at jeg får alkoholfri drikke :angelic:

Ellers blir jeg nok kun å teste en gang hver dag, for å følge med stigning. Har bestilt to digitale tester, og den første ryker når jeg får de i posten :) håper på 2-3 ❤ Så blir siste digitale tatt rundt 5+0 og forhåpentligvis står det 3+, og da slutter jeg nok å teste helt :)

P.S. Nå som du har fått positiv test så kaaan det være en fordel å legge bort det termometeret og spare deg selv om unødvendig eventuell hodebry :P Hvis du skjønte:hilarious:

Åååh, jeg vil bare ROPE ut til alle sammen at jeg er gravid. Var på nippet til å fortelle det til en kollega i hele dag. Holdt meg heldigvis. Hvordan skal dette gå?! I morgen er jeg 1/3 av grensen vi har satt oss.

Tenkte imidlertid å si det til kollegene mine på julebord i januar, da er jeg mellom 10-11 uker. Regner med jeg kanskje har vært i laber form så da er det greit å forklare seg. Sjefen får nok vite det før :)

Heldigvis har jeg en alliert til førstkommende julebord, som er om ca 2 uker, som passer på at maten blir godt nok stekt og at jeg får alkoholfri drikke :angelic:

Ellers blir jeg nok kun å teste en gang hver dag, for å følge med stigning. Har bestilt to digitale tester, og den første ryker når jeg får de i posten :) håper på 2-3 ❤ Så blir siste digitale tatt rundt 5+0 og forhåpentligvis står det 3+, og da slutter jeg nok å teste helt :)

Det skjønner jeg godt! Begynner det å synke inn? :)

Såå gøy at det var din tur nå, jeg sa jo det ;)

Ååååååå så utrolig koselig!!!!!
Jeg har ikke vært her inne på en stund nå. Gratulerer så mye! :)

Det skjønner jeg godt! Begynner det å synke inn? :)

Såå gøy at det var din tur nå, jeg sa jo det ;)

Takk for det ❤Ja har det. Den lille kvalmen som ligger og ulmer gjør det ikke akkurat enkelt å glemme. Men føles samtidig helt uvirkelig. Er det virkelig min tur nå?!

Ååååååå så utrolig koselig!!!!!
Jeg har ikke vært her inne på en stund nå. Gratulerer så mye! :)

Tusen takk ❤ Var en veldig fin førjulspresang :)

P.S. Nå som du har fått positiv test så kaaan det være en fordel å legge bort det termometeret og spare deg selv om unødvendig eventuell hodebry :p Hvis du skjønte:hilarious:

Haha! Jeg tror liksom ikke helt jeg er gravid, tror siste temp blir i morra da jeg er 4+0 :)

Fikk forresten time til fastlegen 13.desember og skal undersøke om utredning i forhold til Zikavirus. Håper mannen også får prioritert en blodprøve, men ikke sikkert de er villig til det. I morra er det bare en uke til legetimen ❤

Gratulerer så mye med spire i magen<3 Har du tips å komme med, så legg gjerne igjen enten her eller k dagboken min.. Utålmodig prøver etter å ha hoppet inn i pp15 nå :)

Nok en gang, gratulerer! Dette var gøy å lese!<3 Blir spennende å følge deg videre nå:)

Fikk forresten time til fastlegen 13.desember og skal undersøke om utredning i forhold til Zikavirus. Håper mannen også får prioritert en blodprøve, men ikke sikkert de er villig til det. I morra er det bare en uke til legetimen [emoji173]

Så bra at du fikk ordna dette!! :) Syns det skal bli tul også, jeg.

Gratulerer så mye med spire i magen<3 Har du tips å komme med, så legg gjerne igjen enten her eller k dagboken min.. Utålmodig prøver etter å ha hoppet inn i pp15 nå :)

Nok en gang, gratulerer! Dette var gøy å lese!<3 Blir spennende å følge deg videre nå:)

Tusen takk ❤ Kan jeg ikke sende deg en PM? :)

4+0 ❤

I dag er litt spesiell på mange måter. For der første har jeg nådd min første milepæl på 4 uker ❤ Jeg er halvveis til 8 uker, som har en veldig lav prosent sjanse for abort (2,5-5% litt avhengig av studie). Jeg er også 1/3 på veg til den gyldne 12-ukers grensen vi har satt oss for å dele den store nyheten. Det er bare 1 uke til neste milepæl og til legitimen min.

I dag skal jeg også på intervju for en stilling som leder i en annen avdeling. Jeg er veldig spent, og kjempenervøs.

I morges våknet jeg 1-2 ganger av at det kjennes ut som det rant noe nedentil. Når jeg sjekket CF var det litt rosa skjær i det :( Prøver å fortelle meg at det er normalt å blø, og at det ikke var de store mengdene uansett. Ubehaget jeg kjenner i nedre mageregionen er imidlertid ekstra ekkelt å føle på i dag.

Dagens test var ganske lik den i går. Måtte ta en One Step test i dag, da jeg må bruke det merke de 3 neste dagene. Greit å ha noe å sammenligne med, da jeg håper på økning i morra.IMG_20161206_080010.png
IMG_20161206_080100.png
(One step er mye "strengere" enn andre merker på strek)

Er mer kvalm i dag, og hjalp ikke å spise en gang. Så det er jo positivt :)

Første milepæl: 4+0 Check!
Andre milepæl: 5+0
Tredje milepæl: 6+0
Fjerde milepæl: 8+0
Femte milepæl: 12+0

Last edited:
Jeg blødde også litt når jeg forventet mens. Var på tul for noen dager siden i 9+6 og alt var fint. Liten krabat med armer og ben og fin hjerterytme.

Haha! Jeg tror liksom ikke helt jeg er gravid, tror siste temp blir i morra da jeg er 4+0 :)

Den kan finne på å hoppe litt selv om man er gravid og uten at det trenger å være noe galt...ergo unødvendige bekymringer. Så du må bare fortsette, men ha det i bakhodet :D

Den kan finne på å hoppe litt selv om man er gravid og uten at det trenger å være noe galt...ergo unødvendige bekymringer. Så du må bare fortsette, men ha det i bakhodet :D

FF sa det også i går, så la det vekk :hilarious:

Jeg var skikkelig nervøs ift intervjuet. Trodde det kom til å bli hardt om beinet, men kildene noen sier jeg gjorde en kjempebra inntrykk. Blir spennende å se, og kanskje har jeg fastjobb innen jul.

Det er den siste brikken som mangler i puslespillet. Da blir 2017 tidenes år med:

- Dele den store nyheten til venner og familie i januar
- Forhåpentligvis oppstart i ny jobb 1.februar
- Får jeg ny jobb, blir det innkjøp av bil
- Innflytting i nyoppusset hus i april/mai
- Spire i magen som ventes i august
- Storkose meg i permisjon resten av året

Jeg var skikkelig nervøs ift intervjuet. Trodde det kom til å bli hardt om beinet, men kildene noen sier jeg gjorde en kjempebra inntrykk. Blir spennende å se, og kanskje har jeg fastjobb innen jul.

Det er den siste brikken som mangler i puslespillet. Da blir 2017 tidenes år med:

- Dele den store nyheten til venner og familie i januar
- Forhåpentligvis oppstart i ny jobb 1.februar
- Får jeg ny jobb, blir det innkjøp av bil
- Innflytting i nyoppusset hus i april/mai
- Spire i magen som ventes i august
- Storkose meg i permisjon resten av året

Høres ut som 2017 kommer til å bli tidenes år for deg! :) Krysser fingrene for at jobben er i boks! Blir det flere intervjuer eller får du svar på om du får den når de tar kontakt neste gang?

Back
Topp