Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Hei, og takk for et langt og hyggelig innlegg jeg kunne kose meg med til frokosten! :) Setter pris på at du tok deg tida, den begynner å bli litt lang :hilarious:

Off, det høres ikke noe greit ut å være svimmel! Begynner du å føle deg bedre? PCOS har jeg kommet borti på forumet, stemmer det at de ikke alltid får EL?

Har ikke vært til gynekolog enda i en alder av 25, så har bestilt time for henvisning i begynnelsen av okt for å tatt celleprøve. Håper også jeg kan høre at alt står bra til der nede.

Jeg har og vært plaget med en del klassiske gravidsymptomer, men har etterhvert skjønt at dette kommer av eggløsningen. Så håper jeg ikke blir så skuffa neste gang. Hjelper ikke når du skimter strek på testene heller, da skyter forhåpningene i været, og da blir fallhøyden stor.

Ja, utrolig koselig og veldig uventet at det kom fra han. Men ser jo at vi muligens kan ha en del hinder på veien. Med tanke på at han ofte er bortreist. Teknisk sett kan han være bortreist halve året, realistisk snakker vi kanskje 25-40%.(Skulle være en snau uke i Zikaland, men nå nærmer det seg to før han kommer hjem, og blir 2-3 dager over i friperioden). At han drar til land med sykdommer som zika, som gjør at vi må bruke prevensjon. Så har han også vært uheldig med kronjuvelene, som vi ikke vet om har påvirket han.

Jeg har belaget meg på at det vil ta lang tid, men skulle jo helst vært gravid i går. Har tenkt at jeg kommer til å sitte alene igjen i forumet, men det kommer alltid nye prøvere. Og det vil være andre som vil slite, det er man ikke alene om. Så da er det godt å ha selskap i hverandre! Selv om jeg håper det klaffer fort for oss begge ❤

Gleder meg til å gå gjennom dagboka di senere i dag, alltid gøy med nytt lesestoff!

Først, altså, såklart du ikke skal bli igjen her! Du er ung og frisk, du har ingen grunn til å være bekymret for at det skal ta lang tid :happy:

Nja, jeg er hjemme enda med svimmelheten min, utrolig kjedelig! Og man vet dpo-land har gått til hodet på meg når jeg av og til blir kvalm og uggen av å være svimmel hele tiden, og før jeg rekker å tenke mer over det så hører jeg i hodet mitt: "What! Svimmel OG kvalm, er jeg kanskje GRAVID?!" også kommer jeg på at jeg ikke er i dpo-land engang så det er umulig.. hehehe:shy:

Veldig greit å få tatt en celleprøve :happy: Og jeg synes det var veldig greit første gangen å få noen profesjonelle til å sjekke at alt så normalt og greit ut der nede ;)

Ja, jeg har sett flere her på forumet som har fått skyggestreker også viser det seg at de ikke er gravide likevel, skumle greier det der! Tror ikke jeg blir å tørre og håpe før jeg er helt sikker. Og ja, pms-symptomer og tidlig graviditetstegn er jo ganske like, og sånn som på den siden countdowntopregnancy.com som forsåvidt er veldig hjelpsom, men den lister jo opp nok symptomer til at jeg kunne konkludert med at nabogutten på 11 år var gravid.

Høres ut som typen din har en spennende jobb! Unødvendig av han å dra til Zika-land da, skjønner at det er nedtur.. :sorry:

Og klart det kommer til å klaffe for oss begge snart!!! Vi har ingen grunn til å tro noe annet :smiley-bounce012

Først, altså, såklart du ikke skal bli igjen her! Du er ung og frisk, du har ingen grunn til å være bekymret for at det skal ta lang tid :happy:

Nja, jeg er hjemme enda med svimmelheten min, utrolig kjedelig! Og man vet dpo-land har gått til hodet på meg når jeg av og til blir kvalm og uggen av å være svimmel hele tiden, og før jeg rekker å tenke mer over det så hører jeg i hodet mitt: "What! Svimmel OG kvalm, er jeg kanskje GRAVID?!" også kommer jeg på at jeg ikke er i dpo-land engang så det er umulig.. hehehe:shy:

Veldig greit å få tatt en celleprøve :happy: Og jeg synes det var veldig greit første gangen å få noen profesjonelle til å sjekke at alt så normalt og greit ut der nede ;)

Ja, jeg har sett flere her på forumet som har fått skyggestreker også viser det seg at de ikke er gravide likevel, skumle greier det der! Tror ikke jeg blir å tørre og håpe før jeg er helt sikker. Og ja, pms-symptomer og tidlig graviditetstegn er jo ganske like, og sånn som på den siden countdowntopregnancy.com som forsåvidt er veldig hjelpsom, men den lister jo opp nok symptomer til at jeg kunne konkludert med at nabogutten på 11 år var gravid.

Høres ut som typen din har en spennende jobb! Unødvendig av han å dra til Zika-land da, skjønner at det er nedtur.. :sorry:

Og klart det kommer til å klaffe for oss begge snart!!! Vi har ingen grunn til å tro noe annet :smiley-bounce012

Takker for tiltroen! Hjelper ikke å være trådstarter i Gravidtester i september og må skrive opp alle som har blitt gravd :hilarious: Selv om jeg er uendelig glad på deres vegne så stikker det litt når vi ikke har mulighet til å prøve en gang!

Jeg har fått skyggestreker (eventuelt kjemisk), begge gangene. Så vet hvor kjipt det er! Derfor jeg skal drøye testinga, så slipper jeg de falske forhåpningene. Slår testen ut, kan man ofte bekreft/avkrefte med en digital.

Ja, veldig like. Jeg har kvalme som mitt topp lutealfase symptom ifølge Ovia. Hadde også mad såre nipler en periode. Til å bli gal av når man får de typiske tegnene!

"men den lister jo opp nok symptomer til at jeg kunne konkludert med at nabogutten på 11 år var gravid" Hahaha, jeg DØR :hilarious: Du får pinadø sagt det!

Den er nok veldig spennende. Selv om han som oftest ikke får sett så mye de stedene han er. Noen ganger tar de seg en fridag eller kan utforske litt ved dødtid. Heldig er han hvert fall! Ja, og han er vel 1 av 5 på hele arbeidsplassen som har arbeidsvisum der.. så håper han ikke ender dit igjen i nærmeste fremtid.

Satser på en sen sommerbaby på meg, ikke keen på vinterbaby. Vet ikke hvor det kommer fra, men byr meg skikkelig i mot. Så da har vi bare 1-3 forsøk før jeg vil ta en pause på 3-4 mndish. Kan nok ha endra mening innen den tid.

Håper du rekker å snike inn en sommerspire ❤

Jeg har to desemberbabyer og venta en oktober/novemberjente i år. Er visst "god" til å bli gravid på den tiden av året. Jeg tenkte ikke noe som helst over når babyene skulle komme de tre andre graviditetene mine, og syns bare det var superstas å bli gravid :) Og min førstefødte valgte faktisk å komme på min egen bursdag! Veldig koselig ❤
På en måte er vinterbabyer veldig fint. De første månedene får man ofte et behov for å "skjerme" seg litt for omverden. Og da er vinter helt perfekt!
Men denne gangen håper jeg virkelig på sommerbaby siden jeg ikke har prøvd det før.
Men jeg ville ikke venta noen pp bare for å unngå vinterbaby altså. Tenk om det var akkurat den måneden det skulle klaffe for dere! :)

Jeg har to desemberbabyer og venta en oktober/novemberjente i år. Er visst "god" til å bli gravid på den tiden av året. Jeg tenkte ikke noe som helst over når babyene skulle komme de tre andre graviditetene mine, og syns bare det var superstas å bli gravid :) Og min førstefødte valgte faktisk å komme på min egen bursdag! Veldig koselig ❤
På en måte er vinterbabyer veldig fint. De første månedene får man ofte et behov for å "skjerme" seg litt for omverden. Og da er vinter helt perfekt!
Men denne gangen håper jeg virkelig på sommerbaby siden jeg ikke har prøvd det før.
Men jeg ville ikke venta noen pp bare for å unngå vinterbaby altså. Tenk om det var akkurat den måneden det skulle klaffe for dere! :)

Vet ikke hvor "sperren" kommer fra, men har hatt det slikt en stund (før vi begynte å prøve). Tror nok jeg er mer enn tilbøyelig for å endre mening når tiden kommer, siden høsten allerede ser dårlig ut ift prøvingen. Det vil nok absolutt være et tøft valg å eventuelt vente ytterligere 3 mnd.

Ingenting er skrevet i stein, men jeg har ikke noe god følelse på vinterbaby, det føles på en måte helt feil for meg. Synes det er veldig rart at jeg sitter med denne følelsen, for det er mange fordeler med en vinterbaby. Blant annet skjerming som du sier, og du slipper å gå høygravid når det er varmt og fælt.

Nei, blir spennende å se :)

Vet ikke hvor "sperren" kommer fra, men har hatt det slikt en stund (før vi begynte å prøve). Tror nok jeg er mer enn tilbøyelig for å endre mening når tiden kommer, siden høsten allerede ser dårlig ut ift prøvingen. Det vil nok absolutt være et tøft valg å eventuelt vente ytterligere 3 mnd.

Ingenting er skrevet i stein, men jeg har ikke noe god følelse på vinterbaby, det føles på en måte helt feil for meg. Synes det er veldig rart at jeg sitter med denne følelsen, for det er mange fordeler med en vinterbaby. Blant annet skjerming som du sier, og du slipper å gå høygravid når det er varmt og fælt.

Nei, blir spennende å se :)
Håper du når juli! Det må jo bli perfekt for deg det! :)

XX0 | CD 5

Off, det var tungt med temping midt på natters tid. Jeg er en person som sover veldig urolig, kaster meg fra side til side x antall ganger i løpet av natta. Jeg er også redd for å forsove meg, at jeg våkner ofte flere ganger i løpet av morgenen. Litt spent på om tempingen vil gå bra ift at jeg sover veldig urolig og lett. Kanskje det vil bli en jevn kurve, når dette er noe jeg gjør stortsett hver natt.

Alarmen var satt til kl 6.00. Våknet først kvart på 5, men det var nesten 1,5 t før alarmen, så la meg til å sove igjen. Deretter våknet jeg vel 5.30, og bestemte meg for å måle. Jeg bestemte meg for at dette skal bli det nye tidspunktet, da 6.00 er nok for sent.

Jeg puttet den under tunga og ventet, synes det tok så lang tid så tok den ut for å kikke. Der stod det 36.15, men så piper plutselig jævelen mens jeg har den i hånda. Innbilte meg at jeg leste i bruksanvisningen at det skal stå noe annet når den måler(ikke tall), og at man kan velge å ha på denne alarmen. Målte igjen, just in case, til den pep, og da fikk jeg 36.25. Satt hvertfall temperaturen på 36.20 og er noen erfaringer rikere allerede. Tempingen er IKKE lett....

En annen ting jeg ikke tenkte på når jeg bestilte vindunderet, som jeg synes virket billig, er fordelen av et LED-display. Jeg ser jo ikke en dritt med mindre jeg må sette på nattbordslyset, som føles som flombelysning kl 5.30 på natta. Note to self og tips til andre: display med lys i termometer!

Legger ved bilde av grafen, som forhåpentligvis vil fortelle meg masse om meg selv etterhvert:
IMG_20160914_081541.png
En ting som er litt kjip er at den fertileperioden er beregnet til 28.sept-3.okt i Ovia og 27.sept-30.sept (EL) i FF. Jeg reiser jo selvfølgelig bort den 30.sept-2.okt på jobbtur, hvor jeg skal dele rom med noen andre. Der er måling litt mer tricky pga det også mest sannsynlig vil konsumeres alkohol.

Håper på at jeg får stigning før jeg drar :)

En ting som er litt kjip er at den fertileperioden er beregnet til 28.sept-3.okt i Ovia og 27.sept-30.sept (EL) i FF. Jeg reiser jo selvfølgelig bort den 30.sept-2.okt på jobbtur, hvor jeg skal dele rom med noen andre. Der er måling litt mer tricky pga det også mest sannsynlig vil konsumeres alkohol.

Godt å høre, jeg ikke er den eneste, som bruker både Ovia og FF. :D Min er også forskjellig, men jeg tror ikke helt, det er til å regne med, da jeg ikke har hatt tr på besøk siden MA. Men ifølge Ovia er jeg dpo 10 i dag, og FF sier dpo 9. :p

Godt å høre, jeg ikke er den eneste, som bruker både Ovia og FF. :D Min er også forskjellig, men jeg tror ikke helt, det er til å regne med, da jeg ikke har hatt tr på besøk siden MA. Men ifølge Ovia er jeg dpo 10 i dag, og FF sier dpo 9. :p

Jeg liker Ovia sin veldig godt, men ser mange tempere brukere FF, så da måtte jeg prøve! Tror det fertilevindu er mer reelt på FF, for tror det sjeldent sæden overlever 6 dager. Tror 3 dager er et mer reelt tidsrom!

Håper jeg uansett får merket EL før jeg drar, hadde vært fint å få det bekreftet at jeg faktisk har EL, og når EL er ift positiv ELtest.

Har du noen symptomer eller følele på hvordan det har gått? :D

I går fikk jeg som sagt termometeret mitt i posten, jeg fikk imidlertid et par andre ting og!

- Clearblue sin digitale ELT med dobbel hormonindikator, som jeg skal spare til neste aktive PP. Var vel 30% på denne på komplettapotek.no da jeg kjøpte den, så tenkte jeg kunme prøve den. Genial for de som synes det er vanskelig å tyde EL-strimlene og det beste av alt: du slipper å tisse i kopp!

- Den berømte menskoppen! Fikk dessverre ikke brukt den denne gangen, da jeg bare får litt på papiret når jeg tørker meg. Litt spent på hvordan den vil fungere på meg, men ser ikke det samme behovet for den når jeg blør så lite som jeg gjør. Spennende er det uansett å prøve noe nytt!

Venter enda på 35 strimmeltester og Vitexen min! Håper de dumper ned i postkassa i dag :D

EDIT: Æsj, var bare strimmeltestene som kom idag. Vil ha Vitex!!

Last edited:
XX0 | CD 5

Off, det var tungt med temping midt på natters tid. Jeg er en person som sover veldig urolig, kaster meg fra side til side x antall ganger i løpet av natta. Jeg er også redd for å forsove meg, at jeg våkner ofte flere ganger i løpet av morgenen. Litt spent på om tempingen vil gå bra ift at jeg sover veldig urolig og lett. Kanskje det vil bli en jevn kurve, når dette er noe jeg gjør stortsett hver natt.

Alarmen var satt til kl 6.00. Våknet først kvart på 5, men det var nesten 1,5 t før alarmen, så la meg til å sove igjen. Deretter våknet jeg vel 5.30, og bestemte meg for å måle. Jeg bestemte meg for at dette skal bli det nye tidspunktet, da 6.00 er nok for sent.

Jeg puttet den under tunga og ventet, synes det tok så lang tid så tok den ut for å kikke. Der stod det 36.15, men så piper plutselig jævelen mens jeg har den i hånda. Innbilte meg at jeg leste i bruksanvisningen at det skal stå noe annet når den måler(ikke tall), og at man kan velge å ha på denne alarmen. Målte igjen, just in case, til den pep, og da fikk jeg 36.25. Satt hvertfall temperaturen på 36.20 og er noen erfaringer rikere allerede. Tempingen er IKKE lett....

En annen ting jeg ikke tenkte på når jeg bestilte vindunderet, som jeg synes virket billig, er fordelen av et LED-display. Jeg ser jo ikke en dritt med mindre jeg må sette på nattbordslyset, som føles som flombelysning kl 5.30 på natta. Note to self og tips til andre: display med lys i termometer!

Legger ved bilde av grafen, som forhåpentligvis vil fortelle meg masse om meg selv etterhvert:
Vis vedlegget 196771

Jeg bruker mobilen til å lyse med. Så har på litt godt med skjermlys før jeg legger meg. Da jeg har tempet lyser jeg bare mot termometeret og plotter deretter direkte inn i FF.

Jeg bruker mobilen til å lyse med. Så har på litt godt med skjermlys før jeg legger meg. Da jeg har tempet lyser jeg bare mot termometeret og plotter deretter direkte inn i FF.

Synes lyset er så sterkt når du ser på mobilen om natta, men får prøve å skru opp litt :)

Nå begynner jeg å bli frustrert, sint, lei meg og oppgitt....

Denne turen til Zikaland skulle være en kort uke, typ mandag til lørdag (helgen som var) og han skulle han gå av turnus i går.

Så ble det utsatt et par dager, og da skulle han plutselig komme hjem på tirsdag. Nå er det onsdag, han er enda ferdig og kan ikke en gang si meg når han kommer hjem. Han er tidligst hjemme på fredag, men kjenner jeg dette forpulte systemet så blir det sikkert ikke før søndag. Så da går han glipp av festen vi er invitert på til lørdag (vi er sjelden på fest sammen). Så da må jeg stå alene med masse andre par.

For hver dag som går er det en sjans for å bli stukket, men også enda en dag senere før vi kan begynne. Nå begynner det å drøye såpass at det beste sikkert er å hoppe over EL neste PP også. Da snakker vi begynnelsen av desember. Jeg er så lei meg og oppgitt. Det er så tungt å måtte vente på noe du har så lyst å komme i gang med.

Skjønner ikke hvorfor de har turnus hvis de ikke skal holde den?! Det går alltid i arbeidsgiver sin favør, skal alltid ha han til å gå på før og skal alltid stå et par dager over.

Ikke bare er det dette med prøvingen, men siden jeg jobber så og si fult nå og vi har hund, blir jeg så låst hjemme. Jeg må hjem rett etter jobb, og har ikke mulighet til å finne på noe sosialt. Jeg er så lei av disse 4 veggene.. Jeg må avlyse og utsette avtaler pga dette.

Føler ikke sambo har forståelse for hvor tøft det er å sitte hjemme og vente på han. Tror han tar for gitt det jeg gjør for han, vet mange kolleger som har gått over til vanlig kontorarbeid i bedriften pga deres bedre halvdel ikke gidder å leve slikt.

Nei, så kjipt at han enda ikke kommer hjem! :(
Hvor viktig er jobben for han? Det kan være lurt av han å tenke på, for han skal jo bli pappa (forhåpentligvis sensommer 2017 allerede!). Den jobben høres egentlig ikke forenelig ut med familieliv? Har han muligheter til å få en jobb hjemme etter hvert så bør han kanskje vurdere det. Elsker han jobben sin, så er jo det kjipt om han må bytte. Men kanskje verdt å tenke litt på.

Det må være gruelig tøft å sitte hjemme å vente når det er så mye som avhenger av at han faktisk er tilstede her. Skjønner godt frustrasjonen din.

Nei, så kjipt at han enda ikke kommer hjem! :(
Hvor viktig er jobben for han? Det kan være lurt av han å tenke på, for han skal jo bli pappa (forhåpentligvis sensommer 2017 allerede!). Den jobben høres egentlig ikke forenelig ut med familieliv? Har han muligheter til å få en jobb hjemme etter hvert så bør han kanskje vurdere det. Elsker han jobben sin, så er jo det kjipt om han må bytte. Men kanskje verdt å tenke litt på.

Det må være gruelig tøft å sitte hjemme å vente når det er så mye som avhenger av at han faktisk er tilstede her. Skjønner godt frustrasjonen din.

Jeg unner han den jobben for alt i verden, han er ikke noe kontormenneske. Jeg vil ikke være den som nekter han å se verden og utvikle seg karrieremessig. Det er også nå han kan jobbe som han gjør, men er nok noe vi må revurdere når den tid kommer. Selv om jeg tror han tror han kan fortsette sånn i så lenge han føler for det.

Skulle bare ønske han var flinkere til å prioritere oss i steden for bare seg selv (er et par valg han har tatt som er egoistiske). Jeg føler ikke jeg får nok kudos for at jeg sitter hjemme å venter mens han får leve det gode liv. Selvfølgelig er det en tøff jobb, men som fører med seg mange fordeler. Tror han har et inntrykk av at vi deler disse fordelene likt, men jeg mener de er veldig skjevt fordelt. Selv om han tjener pengene, så er jeg med på å tilrettelegge for at han kan i leve slik han gjør.

Vi har nok noen tøffe samtaler foran oss... Han må ta en reality check og ikke være så egoistisk.

Men han er god som gull! Er bare veldig mye for meg akkurat nå, alt samler seg opp og da renner det over!

Oi, skulle redigere forrige innlegget, men presterte å svare meg selv, la hvertfall til dette:

Men han er god som gull. Er bare veldig mye for meg akkurat nå, alt samler seg opp og da renner det over!

Last edited:
Det kommer til å løse seg håper jeg! Noen kvelder med avsatt tid til å ta de viktige samtalene høres lurt ut :) Jobben høres jo ultraspennende ut da, så skjønner at det er vanskelig. Hva jobber du med da? :)

Det kommer til å løse seg håper jeg! Noen kvelder med avsatt tid til å ta de viktige samtalene høres lurt ut :) Jobben høres jo ultraspennende ut da, så skjønner at det er vanskelig. Hva jobber du med da? :)

Jeg er assisterende butikksjef, ikke drømmen, men det viktigste nå er få erfaring og fast stilling. Er dårlig lønn og crappy tider, jobber beinhardt, men håpet er at det lønner seg til slutt :)

Drømmen er å jobbe innen personalarbeid. Brenner for HR <3 Må dessverre ha erfaring for å få en jobb, og må ha en jobb for å få erfaring x) så derfor er denne stillingen et fint springbrett videre. Når det en gang blir min tur, så skal mannen få sitte hjemme mens jeg bygger karriere!

Jeg er assisterende butikksjef, ikke drømmen, men det viktigste nå er få erfaring og fast stilling. Er dårlig lønn og crappy tider, jobber beinhardt, men håpet er at det lønner seg til slutt :)

Drømmen er å jobbe innen personalarbeid. Brenner for HR <3 Må dessverre ha erfaring for å få en jobb, og må ha en jobb for å få erfaring x) så derfor er denne stillingen et fint springbrett videre. Når det en gang blir min tur, så skal mannen få sitte hjemme mens jeg bygger karriere!
Høres ut som at du er godt i gang allerede! Man må jo begynne et sted i en karriere og ass. butikksjef høres nå slett ikke ut som et dumt sted å begynne :) Du kommer nok helt dit du vil du! ;)

XX0 | CD 6

Målingen i natt gikk kjempefint! Tror ikke jeg våknet noe særlig før alarmen ringte, og fikk til å sove ganske greit igjen etterpå. Tror nok det er det riktig tidspunktet foreløpig :) Fikk litt mer mot på å holde på med dette i den neste tiden. Hvem vet, kanskje jeg blir å bruke det helt til det er vår tur til å bli gravid, ikke bare i pauseperioden ❤

I dag fikk jeg 36,12°C, så da justerte jeg den første til 36,15°C som var den første målingen min i går. Da var jeg mer urolig før jeg målte, noe som resulterer i litt høyere temp i går :)

Nå har jeg hvert fall verdens søteste graf, med hele 2 punkter!
IMG_20160915_074400.png

Høres ut som at du er godt i gang allerede! Man må jo begynne et sted i en karriere og ass. butikksjef høres nå slett ikke ut som et dumt sted å begynne :) Du kommer nok helt dit du vil du! ;)

Nei, er veldig stolt av å ha fått jobben, og trives veldig! Kommer uten ifra og kom rett inn i stillingen som ass.butikksjef. Er egentlig et svangerskapsvikariat, men stillingen er ny, og hun i perm hadde stillingen som butikkmedarbeider og har ikke hatt det ansvaret jeg har. Sjefen er veldig fornøyd med jobben jeg gjør og sier hun skal beholde meg, og skal få til å ordne en fast stilling forhåpentligvis med stillingstittelen. :)

Back
Topp