Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

DPO 18 er straks over, fortsatt ikke sett noe til tanta... Blir litt bekymret og det svirrer tusen tanker i hodet mitt. Hvor mye lenger må jeg vente? CD 40? CD 45? CD 50?

Er alt normalt? Har jeg kanskje ikke stabil syklus likevel. Har jeg problemer nedentil jeg ikke vet om?

Jeg hadde jo ganske lang syklus etter jeg sluttet på ppillene, hvis man regner bortfallsblødningen som en mens. Da spottet jeg dag 40 og 41, men fikk mensen på dag 42 (1.syklusdag denne PP). Begynte imidlertid å blø 11 DPO, så der var eggløsning sen og lutealfasen kort. Nå var jo eggløsning litt sen, men lutealfasen er jo kjempelang. Blæh!

Har enda aldri vært til gynekolog i en alder av 25. Nå anbefaler de jo å ta en celleprøve fra du er 25, så kan slå to fluer i en smekk. Tenkte å bestille time til fastlegen når jeg skal ha fri i oktober, og få henvisning derifra. Så får jeg sjekket om alt annet er greit.

Last edited:
Du sluttet på p-piller i juni, ikke sant? I så fall er det ikke rart at syklusen kan tulle :) Det er helt normalt. Da jeg sluttet på p-piller i fjor hadde jeg bortfallsblødning. Så syklus på 32 dager, deretter 40, og så trodde jeg at jeg hadde mistet mensen etter dette. Men så testet jeg plutselig positivt på det jeg trodde skulle være syklusdag 75 :P

Du sluttet på p-piller i juni, ikke sant? I så fall er det ikke rart at syklusen kan tulle :) Det er helt normalt. Da jeg sluttet på p-piller i fjor hadde jeg bortfallsblødning. Så syklus på 32 dager, deretter 40, og så trodde jeg at jeg hadde mistet mensen etter dette. Men så testet jeg plutselig positivt på det jeg trodde skulle være syklusdag 75 :p

Ja, begynte å regne på det i går. Jeg var naiv og trodde den skulle hoppe rett på normal! Eneste jeg synes er rart er jo at jeg har hatt eggløsning, men ikke får mensen. Men sikkert en forklaring på det også.

Oi, det var jo en hyggelig overraskelse! Hvor langt var du på vei da? :)

PP2 | CD 36 | DPO 19

Ny dag, ny sjanse for at Tanta tar turen... :dead:

Ja, begynte å regne på det i går. Jeg var naiv og trodde den skulle hoppe rett på normal! Eneste jeg synes er rart er jo at jeg har hatt eggløsning, men ikke får mensen. Men sikkert en forklaring på det også.

Oi, det var jo en hyggelig overraskelse! Hvor langt var du på vei da? :)

Man håper og tror at den er normal fra første stund :P Det samme gjorde jeg, ettersom den kom såpass fort den første syklusen.

Var bare 4 uker på vei eller noe :) Jeg testet litt innimellom i tilfelle graviditet, ettersom jeg ikke visste hvordan syklusen var :P

Har du fortsatt med g- tester? :)

Om du ikke er gravid, og mens uteblir særlig lengre så ville jeg gått til lege eller kanskje aller helst gyn.

Tok en i dag, den var blenda :P Tror du ikke at litt ustabil syklus må "forventes" etter ppilleslutt? Skal ringe i morra, og da kan jeg uansett høre når jeg skal bestille time for henvisning til GYU første uka i oktober.

Tok en i dag, den var blenda :P Tror du ikke at litt ustabil syklus må "forventes" etter ppilleslutt? Skal ringe i morra, og da kan jeg uansett høre når jeg skal bestille time for henvisning til GYU første uka i oktober.
Jo, det har du nok sikkert helt rett i. Jeg har aldri brukt p- piller (har Leiden mutasjon), så jeg har sluppet å forholde meg til sånt. Bruker vanligvis kobberspiral, og da blir det ikke sånn krøll med syklus.

Akkurat nå går det tusen følelser igjennom meg på en gang. Mest er jeg kanskje sint... Sambo skal på oppdrag i Sør-Amerika i en knapp uke. Tenkte ikke så mye over det før noen påpekte ZIKA....

Er vi heldige, og han ikke blir smitta, så må vi pause prøvinga i 8 uker.. Blir han smitta må vi vente 6-12 måneder.. :arghh::smiley-angry017:smiley-angry019

Enn at en jobbtur kan ødelegge så mye. Det river virkelig inni meg nå.

Akkurat nå går det tusen følelser igjennom meg på en gang. Mest er jeg kanskje sint... Sambo skal på oppdrag i Sør-Amerika i en knapp uke. Tenkte ikke så mye over det før noen påpekte ZIKA....

Er vi heldige, og han ikke blir smitta, så må vi pause prøvinga i 8 uker.. Blir han smitta må vi vente 6-12 måneder.. :arghh::smiley-angry017:smiley-angry019

Er det stor sjangs for at han blir smittet da? :(

Neiånei for noe kluss! :( Sånn kan det jo ikke bli! Hvor fort får han svar på om han har blitt smittet etter å ha vært der?

Er det stor sjangs for at han blir smittet da? :(

Nei, men man bør uansett vente 8 uker. Har han symptomer så blir det 6-12 mnd.

"Prevensjon bør benyttes i 8 uker om mannen ikke har hatt symptomer på zikavirus-sykdom. Dersom mannen har hatt symptomer på sykdommen anbefales prevensjon i 6 måneder. Fordi man foreløpig ikke vet nok om seksuell smitte og hvor lenge zikaviruset kan finnes i enkelte kroppsvæsker, er dette et foreløpig råd som kan endres når ny kunnskap foreligger."

Neiånei for noe kluss! :( Sånn kan det jo ikke bli! Hvor fort får han svar på om han har blitt smittet etter å ha vært der?

Mhm, jeg er skikkelig frustrert og lei meg. Skal bli vanskelig å legge det på hylla når alt egentlig er greit med oss. Tror ikke han er prioritert for en slik test for å avdekke zika.

"En eventuell negativ test i en slik situasjon gir ikke tilstrekkelig sikkerhet til at man vil fravike disse tidsanbefalingene, og man vil derfor ikke kunne prioritere testing for zikaviruset. "

Så det vil UANSETT være 8 uker karantene, selv om han ikke viser symptomer. Hvis han har symptomer snakker vi 6-12 mnd.

Nei, men man bør uansett vente 8 uker. Har han symptomer så blir det 6-12 mnd.

"Prevensjon bør benyttes i 8 uker om mannen ikke har hatt symptomer på zikavirus-sykdom. Dersom mannen har hatt symptomer på sykdommen anbefales prevensjon i 6 måneder. Fordi man foreløpig ikke vet nok om seksuell smitte og hvor lenge zikaviruset kan finnes i enkelte kroppsvæsker, er dette et foreløpig råd som kan endres når ny kunnskap foreligger."

Mhm, jeg er skikkelig frustrert og lei meg. Skal bli vanskelig å legge det på hylla når alt egentlig er greit med oss. Tror ikke han er prioritert for en slik test for å avdekke zika.

"En eventuell negativ test i en slik situasjon gir ikke tilstrekkelig sikkerhet til at man vil fravike disse tidsanbefalingene, og man vil derfor ikke kunne prioritere testing for zikaviruset. "

Så det vil UANSETT være 8 uker karantene, selv om han ikke viser symptomer. Hvis han har symptomer snakker vi 6-12 mnd.

Uffameg, det var utrolig kjedelige greier.. Sender en stor klem din vei og håper for all del at det ikke blir mer enn 8 ukers venting, i det minste ❤

Nei, så utrolig kjipt!! ....Og han MÅ reise?

Han kunne muligens ha sagt nei på et tidligere tidspunkt, men han vil nok reise(penger og opplevelser). Det er også veldig få som har arbeidsvisum i dette landet på jobben hans, så han skulle nok hatt en god grunn til å takke nei.

Jeg gråt noen tårer på badet i familieselskapet når temaet kom opp og jeg hadde lest meg opp litt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. bare tanken på å ha sex med kondom i 8 uker.. er glad jeg ikke hamstret ELT. Tror jeg må la vær og teste fremover og kanskje bruke tiden på å bli kjent med kroppen og syklusen min.

Dette er skikkelig nedtur. Jeg ønsker ikke å ha barn sent på året heller, vil helst ha vår/sommer barn. Så vi får kanskje til 1 eller 2 PP'er etter karantene tiden.. Det er mulig jeg har endrer mening om dette temaet om 2 måneder.

Faen. Denne dagen suger.

Uffameg, det var utrolig kjedelige greier.. Sender en stor klem din vei og håper for all del at det ikke blir mer enn 8 ukers venting, i det minste ❤

Takk ❤ Er man maks uheldig på EL så kan det fort bli 10 uker. Off.. det er så uhorvelig lenge til :(

Han kunne muligens ha sagt nei på et tidligere tidspunkt, men han vil nok reise(penger og opplevelser). Det er også veldig få som har arbeidsvisum i dette landet på jobben hans, så han skulle nok hatt en god grunn til å takke nei.

Jeg gråt noen tårer på badet i familieselskapet når temaet kom opp og jeg hadde lest meg opp litt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. bare tanken på å ha sex med kondom i 8 uker.. er glad jeg ikke hamstret ELT. Tror jeg må la vær og teste fremover og kanskje bruke tiden på å bli kjent med kroppen og syklusen min.

Dette er skikkelig nedtur. Jeg ønsker ikke å ha barn sent på året heller, vil helst ha vår/sommer barn. Så vi får kanskje til 1 eller 2 PP'er etter karantene tiden.. Det er mulig jeg har endrer mening om dette temaet om 2 måneder.

Faen. Denne dagen suger.
Jeg blir frustrert sammen med deg! :( Så utrolig dumt :( Får håpe du klarer å stable tankene opp og frem igjen når den største skuffelsen har gitt seg. Som du sier, bruk tiden på å bli kjent med syklusene dine. Du kan gjerne el- teste også, så vet du om du har el stabilt på samme cd eller om den kommer litt ujevnt. Det er verdifull info til når dere kan begynne å prøve igjen ❤

PP2 | CD 37 | DPO 20

Intet nytt å melde. :P Sambo reiste i natt på oppdrag på andre siden av verden. Blir borte ca ei uke.

Ellers har jeg fått bestilt legitime om en mnd ca, så får jeg henvisning til GYU og sjekket at alt er i orden der nede.

Dagen begynner nærme seg slutten, men tanta har ikke tittet innom enda. Har vondt og murringer, men det har jeg hatt flere dager uten at det har skjedd noe.

Kjenner jeg egentlig gir litt blaffen når ho kommer, for det betyr ikke noe lengre. Neste PP vil ikke ikke ende i noen spire uansett.

Prøver å se det positive i det. Da kan jeg heller unne meg en lønningspils med gamle jobben, drikke på den vennefesten vi er invitert i, drikke på jobbturen, fokusere på jobb og prøve å få ordnet kontrakt på fast stilling, bli litt klokere på syklusen min, få undersøkt hvordan ting er nedentil.

Nyte alkohol og friheten før jeg forhåpentligvis må legge det vekk en stund. Passe på at jeg har en jobb å gå tilbake til etter permisjonen. Få pause fra testetøsa og ha sex uten grunn.

Selv om jeg lett hadde gitt opp det for en spire..

Dagen begynner nærme seg slutten, men tanta har ikke tittet innom enda. Har vondt og murringer, men det har jeg hatt flere dager uten at det har skjedd noe.

Kjenner jeg egentlig gir litt blaffen når ho kommer, for det betyr ikke noe lengre. Neste PP vil ikke ikke ende i noen spire uansett.

Prøver å se det positive i det. Da kan jeg heller unne meg en lønningspils med gamle jobben, drikke på den vennefesten vi er invitert i, drikke på jobbturen, fokusere på jobb og prøve å få ordnet kontrakt på fast stilling, bli litt klokere på syklusen min, få undersøkt hvordan ting er nedentil.

Nyte alkohol og friheten før jeg forhåpentligvis må legge det vekk en stund. Passe på at jeg har en jobb å gå tilbake til etter permisjonen. Få pause fra testetøsa og ha sex uten grunn.

Selv om jeg lett hadde gitt opp det for en spire..

God klem til deg! :) Nyt det som nytes kan. Lurt å snu steinene når det ikke ble helt som planlagt og ønsket med det første.

Back
Topp