Frifunnet for gjengvoldtekt

Hvis det finnes bevis for at hun var med på det så er det jo vanskelig å straffe de. Men fy Søren for noen menn som er over 30 år og overtaler en 18 åring til å ta farlig dop og bli med på gruppesex :(

Hvis det finnes bevis for at hun var med på det så er det jo vanskelig å straffe de. Men fy Søren for noen menn som er over 30 år og overtaler en 18 åring til å ta farlig dop og bli med på gruppesex :(
Hvor mange er det som frivillig dopes ned så kraftig at de svever mellom liv og død, for så å bli voldtatt?
(Det er voldtekt uansett om personen har sagt ja før de svimte av.)

Denne dommen er dessverre veldig representativ for voldtektssaker her i Norge..
Faen ikke rart voldtektsofre ikke tør å anmelde. Det er ikke lett.

Last edited:
Hvor mange er det som frivillig dopes ned så kraftig at de svever mellom liv og død, for så å bli voldtatt?
(Det er voldtatt uansett om personen har sagt ja før de svimte av.)

Denne dommen er dessverre veldig representativ for voldtektssaker her i Norge..
Faen ikke rart voldtektsofre ikke tør å anmelde. Det er ikke lett.
Synes det er helt forferdelig jeg, hva denne stakkars jenta har vært med på :(

c
Nå må du bremse litt og lese hva jeg skriver.... Jeg har ikke tvilt på henne, men jeg skriver at vg har fremstilt det merkelig og at jeg reagerer på saken slik den blir skrevet....

Jeg har også vært med på hele 2(!) saker i nærmiljøet her, en som vitne der kvinnene i begge sakene hadde hatt frivillig sex i fylla og senere anmeldte for voldtekt, så det er faktisk ikke slik at kvinnene skal bli trodd i alle sakene nei, det er jeg sterkt imot, jeg er overbevist om at det sitter mange menn i norske fengsler uskyldig dømt, det er også mange menn som har fått liv og rykte ødelakt av falske beskyldninger, så slikt skal vi ikke ta så lett på for det SKJER, og det som er så synd er at kvinnene som kommer med slike anklager uten rot i virkeligheten ødelegger for de som faltisk opplever det utenkelige og blir missbrukt, voldtatt eller krenket på annet vis.

Så jeg syns det er riktig å være skeptiske, men på en respektfull måte og jeg syns vi skal stole på rettsystemet vårt. Vi bor i norge og jeg velger å tro at systemet fungerer her.

Til info er dette nevt på generel basis , uten at jeg forholder meg til skyld eller ikke skyld i denne saken...

Det er fryktelig naivt å tro at rettsystemet vårt fungerer, for det gjør det ikke, i det minste ikke optimalt, ikke på langt nær!
Strafferammene her er en farse, og soneforholdene også.
Se bare på hvordan ABB får bruke mediene som sitt eget private talerør, eller på hvor lave straffer vi har for voldtekt...

Synes det er helt forferdelig jeg, hva denne stakkars jenta har vært med på :(

Ja, voldtekt er noe av det verste man kan oppleve. Disse mennene burde vært kastrert og fengslet på livstid, men vi får håpe at offentliggjøringen av navnene deres fungerer minst like preventivt, så de ikke forgriper seg på flere.

Mhm ikke sant
De er over 30 år, de burde visst bedre!

Sto på nett at to av dem har damer og barn . Hva tenker damene deres om dette lurer jeg på :( skikkelig stygg sak.

Dette er en grusom sak. Jeg synes selv at slike saker ofte er milde for de som er siktet. Mener ikke at det aldri er noen som er uskyldig, men synes for ofte at det finnes for lite bevis til å straffe noen... Da må man kunne bruke kjønn synes jeg. Strafferammene våre er ikke optimale, og ikke systemet heller. Bra, men ikke bra nok. Mulig jeg tar feil, men synes oftest at en sak med mangel på bevis, går gjerningspersonen til fordel. Hvor er rettferdigheten i det...

Ble det ikke tatt bilder? Mener å ha lest det.

Uansett - dersom en jente er bevisstløs er det voldtekt. Det er noe helt annet om en jente har sex "aktivt" i fylla.

Ble det ikke tatt bilder? Mener å ha lest det.

Uansett - dersom en jente er bevisstløs er det voldtekt. Det er noe helt annet om en jente har sex "aktivt" i fylla.

Bilde av de ligger på facebook og blir stadig delt... Nå også med stygge oppfordringer. Syns det er drøyt mtp familiene til disse mennene, de har ikke gjort noe galt...

Tenker de som deler og oppfordrer til voldt ikke er særlig bedre enn de som det blir delt bilder av.

Bilde av de ligger på facebook og blir stadig delt... Nå også med stygge oppfordringer. Syns det er drøyt mtp familiene til disse mennene, de har ikke gjort noe galt...

Tenker de som deler og oppfordrer til voldt ikke er særlig bedre enn de som det blir delt bilder av.
Nå står det jo mange plasser at det ikke er familiene som har gjort noe galt da og st det ikke oppfordres til vold
Jeg synes faktisk det r helt greit at det blir delt av de som har gjort dette så andre kan holde seg unna

Nå står det jo mange plasser at det ikke er familiene som har gjort noe galt da og st det ikke oppfordres til vold
Jeg synes faktisk det r helt greit at det blir delt av de som har gjort dette så andre kan holde seg unna

Vet ikke om du har lest det jeg har lest, (tenkte å ta screenprint men vil ikke legge ut info om min egen profil så får det ikke til tror jeg)

Men bildene er delt og det oppfordres av flere delere til voldt mot både mennene og deres familie... "Spray voldtekt på veggen hans" , "voldta kons hans" osv... Det er drøyt...

Godt å høre at du har lest noe annet så det spres på en "god" måte med riktig budskap også :)

Dette minner meg veldig om en diskusjon her inne for noen år siden, husker dere denne?

ImageUploadedByBV Forum1470650904.699583.jpg

Da var det kjempediskusjon rundt om dette var voldtekt eller ikke. Per definisjon er det jo det, hun er bevisstløs når han trenger inn i henne. Men dersom dette var en partner, så var det mange som ikke anså det som voldtekt, og mente det var greit, for de kunne jo si nei når de våknet... Utrolig mange rare holdninger som er med på å gjøre det som egentlig er en veldig tydelig grense, til en uklar en.

Ser nå at det er delt fult navn, telefon og adresse til disse jurymedlemmene som stemte for frifinnelse... Dette blir for dumt og drøyt for min del.... Hva er vitsem med å henge ut de?

Dette minner meg veldig om en diskusjon her inne for noen år siden, husker dere denne?

Vis vedlegget 190560

Da var det kjempediskusjon rundt om dette var voldtekt eller ikke. Per definisjon er det jo det, hun er bevisstløs når han trenger inn i henne. Men dersom dette var en partner, så var det mange som ikke anså det som voldtekt, og mente det var greit, for de kunne jo si nei når de våknet... Utrolig mange rare holdninger som er med på å gjøre det som egentlig er en veldig tydelig grense, til en uklar en.
Det husker jeg godt...En av få diskusjoner jeg hang meg med i ;)

Back
Topp