Du jeg har vært mye på byen jeg og fortsatt ikke funnet en mann som ikke klarer å la være å ha sex med damer som er altfor beruset. Ingen snakker om å være litt beruset og klare fortsatt å si ja eller nei.
Jeg har jobbet mange år på utesteder med beruset personer, der jeg jobber nå møter jeg daglig berusete personer. Det er lett å se hvem som ikke klarer å ta vare på seg selv og hvem som kan trenge hjelp.
Kanskje ikke jeg som burde ta meg en tur på byen?
Vet du, jeg føler jeg må begynne litt fra start her og forklare en del ting, for jeg misstenker vi muligens kam mene mye av det samme
Jeg har ikke uttalt meg ang skyld eller ikke skyld i den saken som er nevnt i HI, ikke ønsker jeg å gjøre det heller da jeg ikke vet hva som har skjedd.
Jeg syns saken er trist og er helt enig i at rettsystemet noen ganger kan være på tryne, men jeg syns derimot at systemet funker godt i andre saker og er gla for at vi bor i norge med det systemet vi har fremfor mange andre land, med korrupsjon og utpressing av både dommere og jurie.
Når det gjelder min uttalelse ang "hun kan jo ha våknet" så var dette for å påpeke at her kan alt ha skjedd og at vi faktisk ikke vet noenting her. Hun hadde jo store mengder rus i kroppen som garantert var med på å påvirke både dømmekraft og handling desverre. Uten at dette gir rett for noen til å forgripe seg på henne....
Videre syns jeg (som også var grunnen til mitt første innlegg) at VG har fremstilt saken noe klumsete, i forhold til uttalelser og bevis syns jeg de snakker litt mot seg selv og det er uheldig for jenta desverre...
Når det gjelder fulle kvinner og sex, mener jeg på ingen måte at noen skal kle seg annerledes eller oppføre seg mer "dannet" enn de gjør, folk er folk og fylla er fylla. Slik er det bare. Jeg mener heller ikke at noen "ber" om å bli voldtatt grunnet klær eller holdning. Jeg syns heller ikke det er greit å ha sex med en bevisstløs kvinne, på ingen måte, men en full og bevisst kvinne, ja det syns jeg er innafor selv om ordet "bevisst" i utgangspunktet ikke har noe med alkohol og fulle folk å gjøre, men jeg tenker på en kvinne som er våken, prater og klarer å gi utrykk for lyst og som flørter med mannen. Desverre er det vanskelig å se hvor grensa går for mange, og som nevnt over her kan jo mannen være full også og kanskje ikke innse hvor full kvinnen faktisk er. Jeg syns da det er kvinnens ansvar og snakke for seg selv og klare og ikke drikke seg så bort at hun ikke kan si nei. Det burde være like enkelt som for en mann å skjønne at nei er nei...
Så kort fortalt, mannen skal ikke ene og alene være ansvarlig for å si stopp, kvinnene nå også klare å se grenser, både for seg og mannen, vi burde klare å si nei og ikke minst droppe den siste drinken som kanskje tipper formen over til noe mer enn ønsker.