Frifunnet for gjengvoldtekt

Veit ikke med resten av dere jenter, men jeg kan merke dagen etterpå, om jeg har hatt sex. Og det er som medvirkende. Tenk hvor hardt det må være for underlivet, hvis du IKKE har vært medvirkende? Tror nok, man kan merke det dagen etter, uansett hvor bevisstløs hun har vært.
Helt enig:-)

Nei men jeg kom tilfeldig inn og der var det ingen tvang, de avluttet "leken" der og dagen etter var det voldtekt.... Kommer ikke til å kommentere den saken noe mer ds dette er lenge siden og en kjent sak her.

Håper aldri vi kommer dit at å si voldtekt betyr "dømt" med en gang, jeg er for beviser. Så det ikke kan være tvil. Rett og slett fordi jeg selv med egne øyne har opplevd å være vitne til løgn. men det er bare meg.

Sier på ingen måte at alle lyver eller at noen ikke skal bli trodd, selv om jeg føler du tolket meg dithen... Jeg er skeptisk og ser på beviser og ikke uttalelser alene... På lik linje med rettsvesenet...

Og uttaler meg på ingen måte om det er skyld i denne saken. Jeg reagerte på vg sin måte å legge den frem. Og sier på ingen måte at jenta lyver.

At det ikke er lett å være voldtektsoffer i norge er jeg enig i. Det er nok ikke alltid like lett å bevise sin sak og det er synd. Og vi har nok en lang vei å gå når det gjelder slike saker. Vi trenger nok en middelvei, nå gjelder "uskyldig til motsatte er bevist" noe som er uheldig for mange saker, samtidig er jeg redd at "skyldig til motsatt er bevist" kan være minst like ødeleggende og vanskelig å forholde seg til.
Nei, det er bare å ta det med ro dit kommer vi aldri. I Norge betyr voldtekt at kvinnen lyver og var med på det selv om hun var bevisstløs, i Norge har gjerningsmennene mye mer rettigheter enn ofre har. Så nei vi kommer aldri dit at du er dømt med å bare si voldtekt. For vi er nemlig i helt andre enden!

Nei, det er bare å ta det med ro dit kommer vi aldri. I Norge betyr voldtekt at kvinnen lyver og var med på det selv om hun var bevisstløs, i Norge har gjerningsmennene mye mer rettigheter enn ofre har. Så nei vi kommer aldri dit at du er dømt med å bare si voldtekt. For vi er nemlig i helt andre enden!

Vi er helt uenige... Så vi får være enige om det ;)

Å sjekke bevis betyr ikke å si at noen lyver... ;)

Synd at du er uenig i at voldtekstmenn i Norge har bedre rettigheter enn ofrene. Jeg tror du ville ha endret mening om du, din datter eller noen du har nær relasjon til blir voldtatt å står der rettsløs.

Jeg er ikke uenig i alt du sier, men jeg er glad for at vi bor i et land der det kreves bevis bak påstander.... Det er det som er så vanskelig med voldtekt, beviser er ikke lett å skaffe/finne...

Jeg er ikke uenig i alt du sier, men jeg er glad for at vi bor i et land der det kreves bevis bak påstander.... Det er det som er så vanskelig med voldtekt, beviser er ikke lett å skaffe/finne...

Du er helt uenig skriver du, greit med beviser men noen ganger må tvilen komme ofret til gode og ikke gjerningsmannen. Som det alltid gjør. De fleste barn, kvinner lyver ikke om å bli voldtatt og mange liv er ødelagte pga vårt elendige rettsvern for barn og kvinner. Latterlige straffer for drap og voldtekt av barn og kvinner, Norge er ikke bedre enn andre land med dårligere kvinnesyn.

Du er helt uenig skriver du, greit med beviser men noen ganger må tvilen komme ofret til gode og ikke gjerningsmannen. Som det alltid gjør. De fleste barn, kvinner lyver ikke om å bli voldtatt og mange liv er ødelagte pga vårt elendige rettsvern for barn og kvinner. Latterlige straffer for drap og voldtekt av barn og kvinner, Norge er ikke bedre enn andre land med dårligere kvinnesyn.

Ja når du skriver at voldtekt betyr at kvinnen lyver, for slikt inntrykk har ikke jeg... Jeg ser ikke på det å undersøke bevis og vitneforklaringer som å si at noen lyver

Ja når du skriver at voldtekt betyr at kvinnen lyver, for slikt inntrykk har ikke jeg... Jeg ser ikke på det å undersøke bevis og vitneforklaringer som å si at noen lyver

Det blir oftes henlagt før noen har hele tatt sett på saken, kvinnen som anmeldt blir ofte mistrodd av de rundt og rettsvesenet.
Bare se selv hva du skrev i ditt første innlegg, hvordan kan hun vite at hun ble voldtatt når hun var bevisstløs.
Akkurat slike kommentarer gjør at barn og kvinner ikke tør å anmelde for de blir ikke trodd likevel. Å undersøke og samle bevis er ikke det samme som å mistro noen, men man må ta utgangspunktet i at det som blir fortalt er sannheten og ikke at ofre lyver.

Det blir oftes henlagt før noen har hele tatt sett på saken, kvinnen som anmeldt blir ofte mistrodd av de rundt og rettsvesenet.
Bare se selv hva du skrev i ditt første innlegg, hvordan kan hun vite at hun ble voldtatt når hun var bevisstløs.
Akkurat slike kommentarer gjør at barn og kvinner ikke tør å anmelde for de blir ikke trodd likevel. Å undersøke og samle bevis er ikke det samme som å mistro noen, men man må ta utgangspunktet i at det som blir fortalt er sannheten og ikke at ofre lyver.

Hva vet vi? Hun kan ha våknet og vært helt med for alt vi vet... Det er det som er så vanskelig.... Vi VET ikke... Og ikke dra inn kvinner og barn under en kategori for å fremstille meg som en som misstror, da er du på jordet... Jeg har ikke misstrodd noen her. Og heller ikke uttalt meg om denne saken mtp skyld... Jeg satte spørsmål ved vg sin måte å fremlegge saken på...

Hva vet vi? Hun kan ha våknet og vært helt med for alt vi vet... Det er det som er så vanskelig.... Vi VET ikke... Og ikke dra inn kvinner og barn under en kategori for å fremstille meg som en som misstror, da er du på jordet... Jeg har ikke misstrodd noen her. Og heller ikke uttalt meg om denne saken mtp skyld... Jeg satte spørsmål ved vg sin måte å fremlegge saken på...

Så barn skal bli trodd men ikke kvinner? De går i samme kategori. Jeg forstår ikke logikken din og nei man våkner ikke opp og er helt med. Uansett så er det da ikke greit å ha sex med noen som er bevisstløse? Selv om de kanskje våkner opp å blir med? :o

Så barn skal bli trodd men ikke kvinner? De går i samme kategori. Jeg forstår ikke logikken din og nei man våkner ikke opp og er helt med. Uansett så er det da ikke greit å ha sex med noen som er bevisstløse? Selv om de kanskje våkner opp å blir med? :o

Som nevnt. Vi er uenige... Og får være enige om det ;) syns du vrir veldig på det jeg skriver...

Jeg tror på jenta i denne saken her, at hun ikjke husker noe og våknet opp. Men jeg tror ikke de gutta har ment for at det skal bli en voldtekt. MDMA og kokain (Noe jeg har brukt mye av i mitt tidligere liv) ER IKKE voldtektsdop. Man kan gjerne forandre litt personlighet når man ruser seg, samt steine litt ut på det, men det er uvanlig at man er helt klinke bevisstløs når man tar dette dopet. Og veldig vanlig at man kun husker bruddstykker av kvelden.Man kan jo ikke vite hva som har skjedd inne i vognen. Tror dette er har vært en belastning for alle parter tror jeg rett.

Som nevnt. Vi er uenige... Og får være enige om det ;) syns du vrir veldig på det jeg skriver...

Du skrev kanskje hun våknet opp å ble med, altså det er ikke greit å penetrere enn kvinne/jente som sover selv om hun kanskje blir med etterpå.
Jeg vrir ikke på det du skriver, du skriver jo dette. Derfor jeg ikke forstår logikken din. For det er da ingen kvinner som synes det er greit at noen tar seg til rette med kroppen vår?

Du skrev kanskje hun våknet opp å ble med, altså det er ikke greit å penetrere enn kvinne/jente som sover selv om hun kanskje blir med etterpå.
Jeg vrir ikke på det du skriver, du skriver jo dette. Derfor jeg ikke forstår logikken din. For det er da ingen kvinner som synes det er greit at noen tar seg til rette med kroppen vår?

De aller fleste spontane samleier skjer i fylla og da veldig beruset... Så at det ikke er greit p ha sex med en bevistløs kvinne er jeg enig i, men sterkt beruset, det er det virkelig ikke noe "regel" for... Og det er ikke lett for gutta å se hvor den grensen går. Var det jeg prøvde å påpeke med å nevne at "kanskje hun våknet" ;)

De aller fleste spontane samleier skjer i fylla og da veldig beruset... Så at det ikke er greit p ha sex med en bevistløs kvinne er jeg enig i, men sterkt beruset, det er det virkelig ikke noe "regel" for... Og det er ikke lett for gutta å se hvor den grensen går. Var det jeg prøvde å påpeke med å nevne at "kanskje hun våknet" ;)

Det burde være veldig enkelt for guttene å se når det er greit elle ikke greit å ha sex med en kvinne;)

Jeg blir så sint og redd av å lese sånt, sint fordi jenter ikke blir trodd og at mange gutter enda ikke klarer å bruke hue. Redd blir jeg for jentene mine og hvordan jeg skal klare å forhindre de i å gjøre dumme valg som kan føre til at de havner i slike situasjoner. Dette viser at jenter må fortsatt ta forhåndsregler både når det gjelder klær og hva de putter i seg, for gutter har fortsatt ikke lært hva som er rett og galt. Jeg har en gutt på 10 år og han har vi allerede hatt samtale om hva voldtekt er (hørte det på radioen da vi satt i bilen og forklarte hva ordet voldtekt betydde) selvom det er mange år til han mest sannsynlig skal ha noe som helst seksuelt forhold så har jeg allerede snakket om hva som er rett og galt. At nei er nei, stopp er stopp, at begge skal ville det, at man ikke har lov til å ha sex med noen om de er fulle, sover osv. Ikke minst at han må bruke kondom, både for å ikke bli pappa i ung alder og pga sykdommer. Den samtalen kommer jeg til å ta flere ganger i årene som kommer og tilpasse alderen hans etterhvert. Vi foreldre til gutter har og et ansvar å lære gutta våre hva som ikke er greit.

Sent from my iPhone using BV Forum
Blir så glad når jeg leser dette :) irriterer meg når all fokus ligger på å lære jentene hvordan man skal unngå bli voldtatt :/ hva med å lære guttene å ikke voldta?

Det burde være veldig enkelt for guttene å se når det er greit elle ikke greit å ha sex med en kvinne;)

Ikke slik du forklarer det... At det ikke er greit å ha sex med en beruset kvinne? Da må vi kvinner ta oss sammen å ikke drikke så mye at vi ikke klarer å utrykke oss, det kan ikke være slik at vi er med i fylla og angrer dagen etter. Da er det forsent å skrike voldtekt. Vi må klare å si ifra. "Nei" eller "stopp".... Ikke kreve at gutta skal gjette seg fram til om vi er for fulle eller ikke

Ikke slik du forklarer det... At det ikke er greit å ha sex med en beruset kvinne? Da må vi kvinner ta oss sammen å ikke drikke så mye at vi ikke klarer å utrykke oss, det kan ikke være slik at vi er med i fylla og angrer dagen etter. Da er det forsent å skrike voldtekt. Vi må klare å si ifra. "Nei" eller "stopp".... Ikke kreve at gutta skal gjette seg fram til om vi er for fulle eller ikke

Og så er kanskje gutten ganske full selv og misforstår jentas ønsker når hun bare ligger der og ikke sier ifra at hun ikke vil.
Er ikke alltid bare svart/hvitt, tror jeg...

I dommen står det: “Flertallet finner det videre bevist utover enhver rimelig tvil at de tiltalte var klar over at jenta ikke var i stand til å motsette seg de seksuelle handlingene og at de opptrådte forsettlig.”

Alikevwl dømmes de ikke. For et samfunn vi lever i.
De aller fleste guttene skjønner at de da skal stoppe. Som foreldre er det vår plikt å lære guttene at det ikke er greit å ha samleie med noen som er så beruset! Ferdig snakka!

I dommen står det: “Flertallet finner det videre bevist utover enhver rimelig tvil at de tiltalte var klar over at jenta ikke var i stand til å motsette seg de seksuelle handlingene og at de opptrådte forsettlig.”

Alikevwl dømmes de ikke. For et samfunn vi lever i.
De aller fleste guttene skjønner at de da skal stoppe. Som foreldre er det vår plikt å lære guttene at det ikke er greit å ha samleie med noen som er så beruset! Ferdig snakka!

Det er fordi flertallet var for en dom i saken. Og det skal mer til enn 1 i flertall for å dømme noen. Det skal være 2 eller fler i flertall, slik at ikke em person kan vippe saken over i den ene eller den andre enden.

Back
Topp