Jeg blir så sint og redd av å lese sånt, sint fordi jenter ikke blir trodd og at mange gutter enda ikke klarer å bruke hue. Redd blir jeg for jentene mine og hvordan jeg skal klare å forhindre de i å gjøre dumme valg som kan føre til at de havner i slike situasjoner. Dette viser at jenter må fortsatt ta forhåndsregler både når det gjelder klær og hva de putter i seg, for gutter har fortsatt ikke lært hva som er rett og galt. Jeg har en gutt på 10 år og han har vi allerede hatt samtale om hva voldtekt er (hørte det på radioen da vi satt i bilen og forklarte hva ordet voldtekt betydde) selvom det er mange år til han mest sannsynlig skal ha noe som helst seksuelt forhold så har jeg allerede snakket om hva som er rett og galt. At nei er nei, stopp er stopp, at begge skal ville det, at man ikke har lov til å ha sex med noen om de er fulle, sover osv. Ikke minst at han må bruke kondom, både for å ikke bli pappa i ung alder og pga sykdommer. Den samtalen kommer jeg til å ta flere ganger i årene som kommer og tilpasse alderen hans etterhvert. Vi foreldre til gutter har og et ansvar å lære gutta våre hva som ikke er greit.
Sent from my iPhone using BV Forum