Fredagsprat!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Oh mæn, jeg er trøtt!
Snart skal jeg vekke mannen slik at jeg får lagt meg igjen.
Stod opp med Lillebror kl 6, etter at han hadde vært våken masse...
Og så bæsjet han. MYE! OVERALT på badet og i badekaret!
Han fikk yoghurt igjen i går :o
Det får han ikke videre, for å si det slik.......
T maser fælt om å få dra i bhg, stakar, de har ha-med-dag i dag og han gleder seg så. Men jeg er altfor trøtt for å gå bort nå... Burde vel bare kaste litt vann i ansiktet og følge han bort=)

Skjønner godt du er trøtt, så dumt han reagerer sånn på yoghurten, men den alpro soya yoghurten smaker nesten det samme synes jeg:-)
Håper du får sovet litt:-)

Jeg skal levere nasse snart nå, så skal jeg legge meg igjen selv. Har pyntet nasse i en alt for stor kjole, men hun ble da fin:-)

Oh mæn, jeg er trøtt!
T maser fælt om å få dra i bhg, stakar, de har ha-med-dag i dag og han gleder seg så. Men jeg er altfor trøtt for å gå bort nå... Burde vel bare kaste litt vann i ansiktet og følge han bort=)

Håper du får tatt deg en cowboystrekk snart, Fru H. Det tærer på når man er Oh, mæn-trøtt.:) Kjedelig med slike bæsjebleier, men jeg blir nesten litt imponert over hva disse små greier å få til..

Skjønner godt du er trøtt, så dumt han reagerer sånn på yoghurten, men den alpro soya yoghurten smaker nesten det samme synes jeg:-)
Håper du får sovet litt:-)

Jeg skal levere nasse snart nå, så skal jeg legge meg igjen selv. Har pyntet nasse i en alt for stor kjole, men hun ble da fin:-)
Ha en god dubb du også, Sukkersnusk.:) Kjekt for lille Nasse som skal feires i bhg i dag. Hun kommer vel hjem med krone da sikkert?:) Skal dere feire henne i helga?

Skjønner godt du er trøtt, så dumt han reagerer sånn på yoghurten, men den alpro soya yoghurten smaker nesten det samme synes jeg:)
Håper du får sovet litt:)

Jeg skal levere nasse snart nå, så skal jeg legge meg igjen selv. Har pyntet nasse i en alt for stor kjole, men hun ble da fin:)
Håper hun får en fin feiring :D

Håper du får tatt deg en cowboystrekk snart, Fru H. Det tærer på når man er Oh, mæn-trøtt.:) Kjedelig med slike bæsjebleier, men jeg blir nesten litt imponert over hva disse små greier å få til..
Hadde egentlig foretrukket at han hadde gjort seg ferdig i bleien, og ikke utover hele badet etter å ha nektet potta :p
Frykter at han ikke er ferdig og, prupper og presser hele tiden :o

GOD MORN!
Vesla var våken to ganger i natt (den ene gangen hadde hun kommer seg til fotenden av senga hvor hun satt oppreist, og hadde føttene dinglende ut gjennom sprinklene??), meeen etter å ha bli plassert med smokk og kos så sov hun til 06.30. Nå blei hun nettopp henta av dm, og jeg skal hive i meg noe og spise/ordne meg litt før forelesning.

I går strikka jeg ferdig ei lue til den lille jenta som besøkte meg tidligere i uka, så da håper jeg den passer til henne;
1379659485972.jpg1379659500638.jpg1379659519699.jpg

GOD MORN!
Vesla var våken to ganger i natt (den ene gangen hadde hun kommer seg til fotenden av senga hvor hun satt oppreist, og hadde føttene dinglende ut gjennom sprinklene??), meeen etter å ha bli plassert med smokk og kos så sov hun til 06.30. Nå blei hun nettopp henta av dm, og jeg skal hive i meg noe og spise/ordne meg litt før forelesning.

I går strikka jeg ferdig ei lue til den lille jenta som besøkte meg tidligere i uka, så da håper jeg den passer til henne;
Vis vedlegget 31659Vis vedlegget 31660Vis vedlegget 31661
For en nydelig søt lue ;D
Hvilket garn har du brukt?
Ååå, jeg må gjøre ferdig en bursdagsgave som manler å få isydd knapper og bli sendt til Oslo innen den 24.!!!
Bra jeg kom på det nå :D

For en nydelig søt lue ;D
Hvilket garn har du brukt?
Ååå, jeg må gjøre ferdig en bursdagsgave som manler å få isydd knapper og bli sendt til Oslo innen den 24.!!!
Bra jeg kom på det nå :D
Takktakk! Ja, den blei ganske søt..:) Tenkte å sy på en heklablomst eller noe også. Garnet heter Ulrikka og er av 100% ull (kjøpt på Nille). Hadde igjen en del etter at jeg fingerhekla vognteppe til denne jenta, så da passer det med matchene lue.

Takktakk! Ja, den blei ganske søt..:) Tenkte å sy på en heklablomst eller noe også. Garnet heter Ulrikka og er av 100% ull (kjøpt på Nille). Hadde igjen en del etter at jeg fingerhekla vognteppe til denne jenta, så da passer det med matchene lue.
SÅ heldig hun er! Den ser så deilig ut :D :D
Nei nå ble jeg stresset av den bursdagsgaven :o Og jeg skulle jo strikke en dress til Lillebror også, men har ikke begynt. :p

SÅ heldig hun er! Den ser så deilig ut :D :D
Nei nå ble jeg stresset av den bursdagsgaven :o Og jeg skulle jo strikke en dress til Lillebror også, men har ikke begynt. :p
Er det forholdsvis enkelt å strikke en dress? Jeg kan jo ikke å bruke oppskrifter, så jeg strikker bare og håper på det beste liksom. :p
Hadde vært gøy å prøvd seg på noe litt mer avansert enn ei lue eller et par votter.

Er det forholdsvis enkelt å strikke en dress? Jeg kan jo ikke å bruke oppskrifter, så jeg strikker bare og håper på det beste liksom. :p
Hadde vært gøy å prøvd seg på noe litt mer avansert enn ei lue eller et par votter.
Jeg synes det var enklere enn jeg hadde trodd, hvertfall =)
Og den oppskriften jeg har brukt har ganske tykt garn og tykke pinner, da tar det ikke altfor lang tid heller :D

Oh mæn, jeg er trøtt!

Ja det må jeg si var en voldsom start på dagen:eek: hadde nok droppa yoghurten jeg også:P
Ønsker deg en god sovetid;):)

★Sender fra pipe-gjøken★

GOD MORN!

Vis vedlegget 31659Vis vedlegget 31660Vis vedlegget 31661

Hahah ja hva får ikke disse små til:rolleyes::p heheh..
Men bra hun sovna igjen :D
Så søøøøt lue:rolleyes::D også så liten! Flink du er;);)

★Sender fra pipe-gjøken★

Denne bruker jeg, mde det garnet som står i oppskriften (er ikke dreven nok til å vite hvilke garn som funker om jeg skulle tatt et annet :p )
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=23&lang=no

Har modifisert litt da, for å få ribbene ved ermer og ben strammere, for jeg synes de er altfor løse slik som de er på bildet :D

Så fiiin dress:D enig med at armene og beina er litt løse ja, bedre å ha noe som ikke slipper inn kald luft så bra:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Liana har sovet nok en gang godt på rommet sitt:) men våknet halv 6 for smokk, så sov hun igjen til 7:)
Jeg fikk badet hun før jeg leverte dem i barnehagen litt før 9, så de fikk spist frokost der:)

Jeg har ryddet litt, spist frokost og drukket te..så tenkte jeg å opp på loftet å finne fram nyfødt-klær, for å se om det er noe nøytralt der (noe jeg har sagt jeg leeeeenge):P
Også får vi se hvor langt jeg kommer med husvasken her, har blitt VELDIG begrenset av hva jeg kan gjøre før bekkenet gjør vondt! tåler nesten ingenting lenger..

Ønsker alle en fin fredag:D

★Sender fra pipe-gjøken★

Liana har sovet nok en gang godt på rommet sitt:) men våknet halv 6 for smokk, så sov hun igjen til 7:)
Jeg fikk badet hun før jeg leverte dem i barnehagen litt før 9, så de fikk spist frokost der:)

Jeg har ryddet litt, spist frokost og drukket te..så tenkte jeg å opp på loftet å finne fram nyfødt-klær, for å se om det er noe nøytralt der (noe jeg har sagt jeg leeeeenge):P
Også får vi se hvor langt jeg kommer med husvasken her, har blitt VELDIG begrenset av hva jeg kan gjøre før bekkenet gjør vondt! tåler nesten ingenting lenger..

Ønsker alle en fin fredag:D

★Sender fra pipe-gjøken★
Så flott at Liana sover godt på eget rom!!:D
Koselig å kikke litt i småttissklær da, og så er det kanskje greit å gjøre det istedenfor å vaske når bekkenet er slitent? :) Jeg utsetter alltid å rydde bort klær som har blitt for små til Jenny, for det syns jeg er sååå kjedelig! Det samler seg titt og ofte opp en haug med klær som hun har vokst ut av.;)

God morgen alle sammen:)
Her sover Emmeth nå dagens første lur:) Og jeg er igang med operasjon røykeslutt:D Igår tok jeg "kun" 5 røyk fra kl 6 på morran til 23 på kvelden. Og røyker ikke når Emmeth er våken! Skulle slutta allerede i januar, men slik blei det nå ikke:( Jeg tygger vanlig tyggis når jeg får lyst på en røyk og det går helt fint, så skal nok klare og slutte igjen;) Har greid det 3 ganger før og hatt opphold på over ett år hver gang:).

Nå skal jeg legge sammen 3 maskiner med klær, vaske mer klær, kjøkkenet har jeg rydda;) Også skal jeg vaske gulv og strikke ferdig pannebåndet jeg er igang med til Neline;) Til middag idag blir det hjemmelaga medisterkaker, nypoteter, kokte gulrøtter og hjemmelaga brun saus:) Ha en fin dag, jentene mine<3

Back
Topp