Fredagsprat!

I frykt for at dressen er for liten for 1-åringen som skal få den har jeg vasket den og nålet den opp på matta for å strekke den ut :p
Men den ser veldig fin ut :D
C5FFCF2A-AB2D-444C-A4D3-E68D3B16A149-359-00000037EAB40D8E_zpsdf3c6967.jpg
Så fin dressen blei!! Med påsydde knapper og alt!! ;)

så fin dress :D Lur måte å strekke den på!
Søs har strikket en kjole til Hermine som er SÅ trang o_O Prøvde å legge den i skyllemiddel og så tre den over ei søppelbøtte...men det hjalp ikke :p
Ikke bruk skyllemiddel til ull da :p :o
Det holder å bløtlegge den å eventuelt blokke/ strekke på den måten jeg har gjort, ellers nytter det ikke...

Ikke bruk skyllemiddel til ull da :p :eek:
Det holder å bløtlegge den å eventuelt blokke/ strekke på den måten jeg har gjort, ellers nytter det ikke...

skyllemiddel får jo ulla til å bli løsere/utvide seg, så om man vil strekke ekstra på den så skal man legge det i skyllemiddel ;)

skyllemiddel får jo ulla til å bli løsere/utvide seg, så om man vil strekke ekstra på den så skal man legge det i skyllemiddel ;)
Skyllemiddel ødelegger ulla!

ja, ved gjentatt bruk, men ikke ved engangsforeteelse ;)
Joo!
Hehe, neida :p
HAr sluttet så og si med skyllemiddel her, så jeg har fått litt aversjoner mot det, bare :o

Joo!
Hehe, neida :p
HAr sluttet så og si med skyllemiddel her, så jeg har fått litt aversjoner mot det, bare :eek:

haha, du om det :P Jeg synes klærne blir så stive og ekle uten ;)

haha, du om det :p Jeg synes klærne blir så stive og ekle uten ;)
Jeg merker virkelig ikke det jeg. Hører mange sier det =)
Håndklær kan jeg gå med på blir stive, men de tromler vi :D
Nei, skyllemiddel ødelegger blenene våre, så vi prøver å unngå det ellers også da det blir liggende mye rester i maskina...

Jeg merker virkelig ikke det jeg. Hører mange sier det =)
Håndklær kan jeg gå med på blir stive, men de tromler vi :D
Nei, skyllemiddel ødelegger blenene våre, så vi prøver å unngå det ellers også da det blir liggende mye rester i maskina...

blenene??? :confused: :P
Her blir det ikke liggende rester, men bruker ikke så mye heller da, 1/2 kork per fulle maskin ;)

blenene??? :confused: :p
Her blir det ikke liggende rester, men bruker ikke så mye heller da, 1/2 kork per fulle maskin ;)
Bleiene.
Det ligger som oftest både såperester og skyllemiddelrester i systemet på alle vaskemaskiner, men det er nok ikke mye.
Skyllemiddelet legger seg som en vokshinne på stoffet, og hindrer da bleiene i å suge opp væske. Merker det supergodt på håndklærne våre etter at vi sluttet med skyllemiddel, de ørker bort mye mer vann enn før =)
Det hender jeg har oppi litt eddik i vasken (ikke så mye at det lukter, selvsagt), da blir alt mykt og veldig friskt :D

Bleiene.
Det ligger som oftest både såperester og skyllemiddelrester i systemet på alle vaskemaskiner, men det er nok ikke mye.
Skyllemiddelet legger seg som en vokshinne på stoffet, og hindrer da bleiene i å suge opp væske. Merker det supergodt på håndklærne våre etter at vi sluttet med skyllemiddel, de ørker bort mye mer vann enn før =)
Det hender jeg har oppi litt eddik i vasken (ikke så mye at det lukter, selvsagt), da blir alt mykt og veldig friskt :D

synes i grunnen håndklærne våre virker helt fint de da :P ;)
Så kreativ du er da!

synes i grunnen håndklærne våre virker helt fint de da :p ;)
Så kreativ du er da!
Ja, jeg klagde jo aldri på håndklærne før. Var bare noe jeg merket i ettertid, etter at vi ikke brukte det så mye =)
Utrolig hva man plukker opp av å være nysgjerrig på andre løsninger :D

Back
Topp