Fra tre til to til tre embryo.

Så utrolig spennende, gratulerer !
Det blir spennende å følge dere fremover :)
 
Herregud så spennende! Masse lykke til på mandag :)
 
Oi dette var spennende :D Håper dere får en fin ul opplevelse i morgen ❤️❤️❤️
 
Gratulerer så masse :D
Håper alt går bra med deg og trillingene framover. Godt at du får tett oppfølgning :)

Kjenner jeg ble litt skremt selv nå, hadde også trillinger til å begynne med, men på de siste kontrollene har vi bare sett to. Men hva om det pluttselig dukker opp en til?! :hilarious:

Hvordan gikk det idag?
 
Håper det gikk fint i dag!
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.
 
Å kjære vene det skjønner jeg veldig godt at blir veldig krevende! Hvis risken er der uansett... gå for det DU kan leve med. Det synes jeg folk rundt deg bare må akseptere. Det er jo et helt umulig valg å måtte ta. Man må regne inn den mentale faktoren her også. Kjenn på hjertet ditt og glem alt annet ❤
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.

Så utrolig vanskelig valg :Heartred håper du og mannen blir enige å velger det som føles mest rett for dere. Sender en god klem :Heartred
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.
Oi, heftige saker dere går gjennom! Skjønner godt at det er et nærmest umulig valg! Samtidig er det viktig at det er nettopp dere som tar valget. Ingen kan spå det faktiske resultatet av svangerskapet enten dere velger det ene eller det andre:Heartbigred. Følg magefølelsen og stol på at den er rett:Heartbigred
 
Heftige saker å ta stilling til.
Snakk sammen, sov på saken, be om fler samtaler på sykehuset om det kan hjelpe, evt hør om tvillingforeldreforeningen har noen dere kan snakke med
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.

Åå, huff. Føler skikkelig med deg. Det må være et forferdelig vanskelig valg å skulle ta. Det er også noe annet når man faktisk er den som går gravid, tror man nesten får et slags beskyttelsesinnstinkt fra naturen side. Husker jeg var veldig bestemt på å ta NIPT-test før jeg ble gravid. Syns det var veldig fint å få vite om eventuelt downs og at man fikk vite kjønn med sikkerhet tidlig. Men med en gang jeg ble gravid føltes det umulig å skulle få informasjon som skulle føre til at man måtte ta et eventuelt valg, og jeg følte at man uansett ikke fikk fullstendig informasjon, var redd for at testen kunne vise feil om man ble bekymret uten grunn etc. Jeg syns den som er gravid selv skal få bestemme, men skjønner at det må være sårt og vanskelig å være uenig. Kan det hjelpe å snakke med moren din eller en venninne som har vært gravid før? De har kanskje et annet syn på det og kan lettere sette seg inn i din situasjon (selv om det sikkert er umulig for dem også, men de kan vel lettere forstå hvor tøft du må ha det).

Masse lykke til - og det er ingen valg som er feil her, bare du som vet hva som er riktig for deg ❤️ Følg hjertet og magefølelsen ❤️
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.
Sniker fra juli. :happy:
Jeg venter tvillinger og her var de ikke sikker på at de var mono/mono eller mono/di før ut i uke 12.
Og da brukte legen sykt lang til på å finne skilleveggen. De er veldig flinke på å følge deg opp både med mono/mono og mono/di på sykehuset.
Vil anbefale tvillingmødre på Facebook. Der er det nettopp noen som driver å diskuterer mono/mono. Og mener hun ene har fått trillinger og hvor to av de var mono/mono. Kanskje det er mulig å ta kontakt med henne:happy:
 
For en vanskelig situasjon! Det ER umenneskelig å måtte velge bort to av barna sine, for som gravid føles de allerede som «barna våre» selvom de er små og ikke født enda :Heartred

Håper dere finner en løsning sammen, som dere begge kan leve med. Masse lykke til og håper alt går bra :Heartred
 
Hvordan går det nå? Har dere funnet ut av det? ☺️
 
Hei :D

mandag var tøff. Følte overlegene på sykehuset dømte oss nord og ned. De anbefalte fosterreduksjon fra 3 til 1 fordi to av tre ligger i samme gestasjonssekk. Disse kalles
monochoriale monoamnionale tvillinger. De kan dø i magen pga navlesnorkomplikasjoner eller bli født svært prematurt. Bestemmer vi oss for reduksjon så har den siste god sjangs til å gå til terminen. Men fosterreduksjon fører med seg en 10% sjangs for at alle dør.
Her hjemme er vi svært delt om hva vi bør gjøre, noe som lager dårlig stemning. Jeg ønsker å prøve å beholde alle, mens samboeren egentlig ønsker å forsøke med 1. Prematur fødsel eller død er jo vanskelig, men synes det er umenneskelig om JEG må ta det valget og gjennomføre prosedyren.
Hvordan går det?:Heartred
 
Håper dere har funnet ut av ting :Heartpink
 
Hei dere <3

vi har bestemt oss for å fullføre svangerskapet. Så får det gå som det går. Jeg tenker at jeg heller vil angre på å ha prøvd, enn å angre på at vi ikke turte å prøve!

har kjøpt meg doppler nå for å kunne høre etter de mellom ultralydene. Nå er det 12 dager til neste UL. Vi både gleder og gruer oss. Tenker mye på om sykehusene stenger ned avdelinger slik at vi ikke får den oppfølgingen de sier vi skal ha.

Så langt, så bra med oss alle fire. Formen min er enda overraskende bra. Sover noe dårlig, men det er vel slik det skal være ;)
 
Hei dere <3

vi har bestemt oss for å fullføre svangerskapet. Så får det gå som det går. Jeg tenker at jeg heller vil angre på å ha prøvd, enn å angre på at vi ikke turte å prøve!

har kjøpt meg doppler nå for å kunne høre etter de mellom ultralydene. Nå er det 12 dager til neste UL. Vi både gleder og gruer oss. Tenker mye på om sykehusene stenger ned avdelinger slik at vi ikke får den oppfølgingen de sier vi skal ha.

Så langt, så bra med oss alle fire. Formen min er enda overraskende bra. Sover noe dårlig, men det er vel slik det skal være ;)
spennende. Krysser alt av fingre og tær
 
Back
Topp