Så spennende! Men de streken må være spire, håper de øker fint i styrke og at det nå er din turSkal til legen å ta blodprøve nå kl 11. tok ikke i dag tidlig. Må bare ha det på svart/hvit. Får blodprøve svar i dag

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende! Men de streken må være spire, håper de øker fint i styrke og at det nå er din turSkal til legen å ta blodprøve nå kl 11. tok ikke i dag tidlig. Må bare ha det på svart/hvit. Får blodprøve svar i dag
Jeg tror egget festet seg natt til søndag, våknet av noen intense stikk oppi hulla som varte i noen minutter. Holdt på å bli gal. Og det stemmer også vel egentlig med at jeg fikk positiv test i går. Jeg bare håper det går riktig veiSå spennende! Men de streken må være spire, håper de øker fint i styrke og at det nå er din tur![]()
Dette er så gøyJeg tror egget festet seg natt til søndag, våknet av noen intense stikk oppi hulla som varte i noen minutter. Holdt på å bli gal. Og det stemmer også vel egentlig med at jeg fikk positiv test i går. Jeg bare håper det går riktig vei![]()
Fikk den her.. er hos legen nå for blodprøve. Er så redd det skal være kjemisk eller gå til grunneDette er så gøy![]()
blir det ikke ny test i dag da?
Ser den i dag også, men skjønner deg veldig godt. Mye nerver nå i starten! Krysser fingrene for deg og spirenFikk den her.. er hos legen nå for blodprøve. Er så redd det skal være kjemisk eller gå til grunne![]()
Fikk den her.. er hos legen nå for blodprøve. Er så redd det skal være kjemisk eller gå til grunne![]()
Åh.. 5 etter såpass mange dager er jo dessverre litt lavtDa gikk jeg svar. Har 0 erfaring med det her, så enten kjemisk eller tidlig graviditet..
En HCG-verdi på 5 er på grensen mellom “ikke gravid” og en veldig tidlig graviditet.
Kan dette stemme hvis egget festet seg natt til søndag?
Hvis implantasjonen skjedde natt til søndag (23. mars), ville kroppen så vidt ha begynt å produsere HCG. De fleste graviditetstester og blodprøver fanger opp HCG fra rundt 8–10 dager etter eggløsning, men noen kan ha målbare nivåer tidligere.
Normalt HCG-nivå tidlig: Etter implantasjon starter HCG-produksjonen på veldig lave nivåer (under 5) og dobler seg omtrent hver 48 time.
Tidslinjen din: Hvis du tok blodprøven tirsdag eller onsdag (2–3 dager etter mulig implantasjon), kunne nivået fortsatt være veldig lavt.
Men: En verdi på 5 er akkurat på grensen. Hvis den ikke stiger betydelig i løpet av et par dager, tyder det dessverre på en kjemisk graviditet.
Hva bør du gjøre?
Ta en ny blodprøve om 48 timer: HCG bør minst doble seg hvis det er en normal graviditet.
Se etter symptomer: Hvis du får blødning eller synkende tester, er det sannsynligvis en kjemisk graviditet.
Så kjedelig med et så utydelig svar! Krysser alt for at det bare er for tidlig og at den øker!Da gikk jeg svar. Har 0 erfaring med det her, så enten kjemisk eller tidlig graviditet..
En HCG-verdi på 5 er på grensen mellom “ikke gravid” og en veldig tidlig graviditet.
Hvis implantasjonen skjedde natt til søndag (23. mars), ville kroppen så vidt ha begynt å produsere HCG. De fleste graviditetstester og blodprøver fanger opp HCG fra rundt 8–10 dager etter eggløsning, men noen kan ha målbare nivåer tidligere.
Normalt HCG-nivå tidlig: Etter implantasjon starter HCG-produksjonen på veldig lave nivåer (under 5) og dobler seg omtrent hver 48 time.
Tidslinjen din: Hvis du tok blodprøven tirsdag eller onsdag (2–3 dager etter mulig implantasjon), kunne nivået fortsatt være veldig lavt.
Men: En verdi på 5 er akkurat på grensen. Hvis den ikke stiger betydelig i løpet av et par dager, tyder det dessverre på en kjemisk graviditet.
Hva bør du gjøre?
Ta en ny blodprøve om 48 timer: HCG bør minst doble seg hvis det er en normal graviditet.
Se etter symptomer: Hvis du får blødning eller synkende tester, er det sannsynligvis en kjemisk graviditet.
Viste resultatet ditt "<5" eller "5"? Hvis det er <5 så betyr det at hcg kan være ett hvert tall under 5, altså fra 0 til 4,9. Man gir som regel aldri ut nøyaktig tall med hcg under 5 fordi de fleste maskiner ikke er bygd for å analysere nøyaktig hcg mengde under 5 og at mange naturlig kan ha litt hcg i kroppen så det hadde forvirret folk. Jeg tror også det som har litt hcg I kroppen naturlig er de som opplever skyggestreker. Jeg har naturlig 0 hcg i kroppen og har aldri fått skygge på noen tester. Eneste "skyggen" jeg har fått er da jeg målte hcg på 3 i blodet mitt, og da visste jeg at jeg var gravid pga min naturlige bunnlinje på 0. Men for en som ikke vet hva de normalt ligger på så vil alle resultater under 5 være å anse som "ikke gravid". Hvis resultatet ditt er 5 så vil det bety "gravid", men med ett såpass lavt tall er det enten eeekstremt tidlig (typ dagen etter implantasjon) eller en graviditet som ikke fører frem. Dette ble desverre ikke en optimistisk tekst, men det er absolutt ikke for å være slem! Jeg håper selvfølgelig at det bare var veldig tidligDa gikk jeg svar. Har 0 erfaring med det her, så enten kjemisk eller tidlig graviditet..
Hva bør du gjøre?
Ja, strekene ble bare svakere så skjønte at det var noe som ikke stemte. Og nå er testen helt hvit. Men, da kan jeg si at jeg har opplevd min første kjemisk. Så håper det sitter neste gangViste resultatet ditt "<5" eller "5"? Hvis det er <5 så betyr det at hcg kan være ett hvert tall under 5, altså fra 0 til 4,9. Man gir som regel aldri ut nøyaktig tall med hcg under 5 fordi de fleste maskiner ikke er bygd for å analysere nøyaktig hcg mengde under 5 og at mange naturlig kan ha litt hcg i kroppen så det hadde forvirret folk. Jeg tror også det som har litt hcg I kroppen naturlig er de som opplever skyggestreker. Jeg har naturlig 0 hcg i kroppen og har aldri fått skygge på noen tester. Eneste "skyggen" jeg har fått er da jeg målte hcg på 3 i blodet mitt, og da visste jeg at jeg var gravid pga min naturlige bunnlinje på 0. Men for en som ikke vet hva de normalt ligger på så vil alle resultater under 5 være å anse som "ikke gravid". Hvis resultatet ditt er 5 så vil det bety "gravid", men med ett såpass lavt tall er det enten eeekstremt tidlig (typ dagen etter implantasjon) eller en graviditet som ikke fører frem. Dette ble desverre ikke en optimistisk tekst, men det er absolutt ikke for å være slem! Jeg håper selvfølgelig at det bare var veldig tidlig
Edit; fikk ikke opp bildene før nå. Her står det desverre <5. Med de testene du har hatt så vil jeg tro at det var en kjemisk, for det var ganske tydelig strek!
Venter enda, testene er helt hvite i dag. Ikke antydning til strek en gang. Så det var nok en kjemisk. Da blir det ny PPSå kjedelig at det ikke ble en skikkelig konklusjon! Men var det i dag mensen skulle komme?
Åh.. 5 etter såpass mange dager er jo dessverre litt lavtLitt redd det heller kan forklare hvorfor du så ofte får skyggestreker? Hvis ditt naturlige nivå ligger på akkurat 5 i deler av syklusen, så vil de mest sensitive testene gi en svak skygge ganske ofte, da de med 10 i sensitivitet ga meg en synlig strek på 7 feks. I starten vil HCG som regel hoppe ganske raskt opp mot rundt 20 i hvert fall. Men håper så inderlig at jeg tar feil, og at dette bare er helt starten på en HCG økning!
Er jo fortsatt mye vi ikke vet, ettersom det ikke var vanlig med testing såpass tidlig før. Og la oss si HCG var 0 før egget festet seg - med 1 søndag, 2 tirsdag og så 5 i dag så er det jo faktisk dobling annenhver dag. Og selv om du kjente smerter den natten så kan jo det kanskje ha vært noe annet, og at egget først festet seg nå veldig nylig? Krysser alt som er for neste blodprøve!
![]()
Testene ble bare svakere så det for jeg dro og tok blodprøve. Mye bedre å få svar via det. Testen i dag er helt negativ, så tenker det var en kjemisk. Men, tenker at det som er fint er at da vet jeg at den eneste egglederen min funker. Så da er det ikke noe galt med den. Så da får vi bare håpe det blir baby en av de neste mnd. kommer ikke til å poste en test før tydlig strek og stigning..Så kjedelig med et så utydelig svar! Krysser alt for at det bare er for tidlig og at den øker!
Har for øvrig hørt om enkelte som naturlig har det nivået av hcg i kroppen. Om den ikke øker eller synker kan det jo være sånn for deg. Det hadde forklart mange av skyggene dine i alle fall. Men satser på graviditet selvsagt![]()
Krysser fingrene for deg!Ja, strekene ble bare svakere så skjønte at det var noe som ikke stemte. Og nå er testen helt hvit. Men, da kan jeg si at jeg har opplevd min første kjemisk. Så håper det sitter neste gang![]()
TakkKrysser fingrene for deg!