Fortelle familien

Har bare tenkt på hvordan vi skal si det til mamma og pappa. Dette blir deres 8. barnebarn. Tenkte å enten sy noe til mamma, hvor det står «mormor og de åtte ungene». Eller gi dem boka «mormor og de åtte ungene». Eller gi en nøkkelring med navnet til alle barnebarna, hvor det kommer til å stå 2023 for denne spiren. Vet ikke hva som blir best :wacky:
Likte ideen om boka, og mulig skrive et hint på første side :D

Jeg blander meg inn, jeg; man kan ta NIPT i Danmark uten CPR-nr :happy: Mange nordmenn som gjør det. Man må betale for det uansett om man er dansk eller norsk hvis man tar det uten indikasjon. I den danske svangerskapsomsorgen tilbyr de en «doubletest» (blodprøve etter uke 8+0) i kombinasjon med UL i uke 12 for å sjekke risiko for Downs for alle gravide. Hvis man har forhøyet risiko, får man gratis NIPT eller prøve av morkaken.

Jeg vil ikke vente på svar fra doubletest og UL, så tenker å betale for NIPT i uke 10. NIPT sjekker jo ikke bare for Downs, men mange andre ting også :happy:
Ja stemmer. Min norske venninne gjorde dette i uke 10 tror jeg. Måtte betale selv da.

Vurderer å kjøpe inn ørepropper og gi dem til søsteren min samtidig som jeg sier «jeg tror du trenger disse». Hun skulle egentlig være med på forrige fødsel(sammen med mannen min), men det gikk ikke pga koronaen… Jeg har alltid vært høylytt under fødslene mine, og det vet hun. Derfor sa jeg forrige gang at jeg skulle kjøpe inn ørepropper til henne, så det var klart til hun kunne bli med. Fikk som sagt ikke gjort det, så jeg tror hun kommer til å koble dette fort :p Ønsker å ha henne med denne gangen også.

Last edited:
Syns det er vanskelig å ikke fortelle noen allerede, vi har veldig lyst til å si det så snart vi har vært på tidlig ultralyd, føler det blir litt mer virkelig da.
Har allerede sagt det til min bestevenninne og om 3 uker ca blir vi å fortelle det til nærmeste familie :D

Tja venter nok lengst mulig. Har litt mage fra før så er nok litt gid før gravidmagen kommer. Men får se formen ellers. Om kvalmen fortsetter slik den er nå bør jeg nok si det om ikke så lenge

Skal på TUL 9+5, så blir etter det en gang. Mulig i høstferien når vi er 12-13 uker, for da kommer tantene til ungene hjem.

Svigerbror skjønte det i dag da svigermor bestilte drikke til hele bordet, og jeg var den eneste som fikk alkoholfritt :hilarious: Da jeg fikk han alene fortalte jeg han det før han rakk å spørre :p Venter med resten, som er kjempevanskelig når man er en god del samlet til bryllup!

Kjøpte 4 kopper hvor det stod: «det eneste som er bedre enn å ha deg som pappa/Mamma er at mine barn får ha deg som bestefar/bestemor» og la med ultralyd bilder. Så nå har alle kommende besteforeldre fått hver sin nye favorittkopp :D og de ble kjempe glade alle sammen, da dette er både sambo og mitt sitt første barn.

Venter litt med å fortelle til søskene våre.

8+2 Jeg har tenkt at jeg ville si det etter TUL, men tiden flyr og i morgen har dagen allerede kommet. Jeg synes det er fint at søstre vet, fordi jeg gjerne vil ha noen å prate med både om gleder og bekymringer, men gruer meg veldig til å fortelle mor. Hun kan være litt kritisk og jeg er redd hun skal reagere negativt. Jeg føler meg allerede litt "skjør" om dagen, og trenger egentlig bare masse positiv oppbacking :rolleyes:

I dag har mamma bursdag, dette blir gaven hennes!
20220901_114618.jpg
Min egen mormor døde under pandemien, så nå blir tittelen gitt videre. Lappen skal ligge oppå testen og bildet, er veldig spent på om hun skjønner det! Også blir det nok mye høy jubel :smiley-ashamed004 Må også passe på at hun sitter ved siden av pappa når hun åpner, så han også skjønner det. Søsteren min vil filme reaksjonen, det blir sikkert morsomt :hilarious: Skal bort til dem om en 3 timers tid, vil gjøre det med én gang, før middagen! :woot:

Vis vedlegget 387826
Min egen mormor døde under pandemien, så nå blir tittelen gitt videre. Lappen skal ligge oppå testen og bildet, er veldig spent på om hun skjønner det! Også blir det nok mye høy jubel :smiley-ashamed004 Må også passe på at hun sitter ved siden av pappa når hun åpner, så han også skjønner det. Søsteren min vil filme reaksjonen, det blir sikkert morsomt :hilarious: Skal bort til dem om en 3 timers tid, vil gjøre det med én gang, før middagen! :woot:
Herlighet så herlig måte å gjøre det på :)

Vis vedlegget 387826
Jeg ble helt rørt av dette jeg ❤️

Yayks! I morgen skal vi fortelle det til svigers. Min kjære mann er flink til å tegne, så han har tegnet på en body, og bakpå har vi skrevet en beskjed. Bodyen skal kles på babyen (11mnd). Bruker samme greia når vi skal si det til min far til uka. :Heartred

Bestilte skrapelodd fra eBay jeg, så får jeg se om vi ender med å bruke dem eller gjøre noe annet. Om det skulle bli tvillinger skal jeg be mamma strikke en dåpskjole for meg, for hun strikka en til førstemann. Tipper hun lurer da! Blir nok ikke tvillinger da- men en vet jo aldri.

Har en «Jeg skal bli storesøster»-body til lillemor, mulig det blir å ta på den. Var sånn jeg fortalte mannen det.

Vurderer sterkt å fortelle om graviditeten til foreldrene våre veldig snart. Er 8+5, og litt redd det er «for tidlig» å si noe. Men har vært på TUL og sett liv, så håper jo alt går bra!

I morgen skal vi fortelle det til søsteren min :love017

Back
Topp