Fortelle familien

Mener den fulle prisen var 4000 kr eller noe i den gata her i Belgia, men vi får det dekket av helseforsikringen uansett aldet.
Har en venninne under 35 som fikk dette utført i Danmark.
Var denne venninnen dansk, eller kan man som norsk uten dansk CPR-nummer få gjennomført NIPT der? Antagelig må man vel betale for det da?

Var denne venninnen dansk, eller kan man som norsk uten dansk CPR-nummer få gjennomført NIPT der? Antagelig må man vel betale for det da?
Jeg blander meg inn, jeg; man kan ta NIPT i Danmark uten CPR-nr :happy: Mange nordmenn som gjør det. Man må betale for det uansett om man er dansk eller norsk hvis man tar det uten indikasjon. I den danske svangerskapsomsorgen tilbyr de en «doubletest» (blodprøve etter uke 8+0) i kombinasjon med UL i uke 12 for å sjekke risiko for Downs for alle gravide. Hvis man har forhøyet risiko, får man gratis NIPT eller prøve av morkaken.

Jeg vil ikke vente på svar fra doubletest og UL, så tenker å betale for NIPT i uke 10. NIPT sjekker jo ikke bare for Downs, men mange andre ting også :happy:

Jeg blander meg inn, jeg; man kan ta NIPT i Danmark uten CPR-nr :happy: Mange nordmenn som gjør det. Man må betale for det uansett om man er dansk eller norsk hvis man tar det uten indikasjon. I den danske svangerskapsomsorgen tilbyr de en «doubletest» (blodprøve etter uke 8+0) i kombinasjon med UL i uke 12 for å sjekke risiko for Downs for alle gravide. Hvis man har forhøyet risiko, får man gratis NIPT eller prøve av morkaken.

Jeg vil ikke vente på svar fra doubletest og UL, så tenker å betale for NIPT i uke 10. NIPT sjekker jo ikke bare for Downs, men mange andre ting også :happy:
Du har sikkert svart på det før, men skal du ta i Norge eller Danmark da?

Fortalte kommende mormor nå nettopp, reaksjonen var "Hæ, har dåkker ikje vett til å planlegge noe som helst? Eller va det uplanlagt?" Mens ho flirte sjokkert. Henta seg greit inn da etterpå å sa at det blir no fint og flott uansett, fikk en klem, ho va bare så sjokkert. Vi har jo mye på agendaen, planer som kanskje må forandres nå - samt to barn fra før som krever sitt. Regner med at når hun har fått summet seg litt, så kommer det nok litt mer glede ♡ men kjenner på at den første kommentaren stakk litt..

Jeg hadde ingen planer om å fortelle det til familie ennå. Men så sendte min søster meg melding å sa hun trodde hun var gravid og sendte bilde av en positiv test hun nettopp hadde tatt. Jeg ringte henne og spurte når hun hadde beregnet termin, som var 30. April. Jeg har beregnet termin 27. April og da var det umulig å ikke si noe! Kun tre dager fra hverandre! Nå håper jeg bare alt går bra med oss begge:) Vi planlegger en felles overraskelse for våre foreldre

Jeg hadde ingen planer om å fortelle det til familie ennå. Men så sendte min søster meg melding å sa hun trodde hun var gravid og sendte bilde av en positiv test hun nettopp hadde tatt. Jeg ringte henne og spurte når hun hadde beregnet termin, som var 30. April. Jeg har beregnet termin 27. April og da var det umulig å ikke si noe! Kun tre dager fra hverandre! Nå håper jeg bare alt går bra med oss begge:) Vi planlegger en felles overraskelse for våre foreldre
Så fantastisk! :woot: For en unik opplevelse å kunne gå gravid samtidig og ha søskenbarn så nære i alder :love2

Så utrolig fint håper det går bra for begge!

Planen er å fortelle kommende besteforeldre på hver side det når vi har tatt TUL. Skal si det til mine foreldre på gullbryllupsdagen deres tenker jeg.

Søsteren min hadde kjip reaksjon sist, og jeg vet hun ikke synes jeg bør få flere barn, så venter i det lengste med å si det til henne og til en felles venninne som også er negativ til det. Får se når vi sier det til min manns søsken..

Vi fortalte det til familie i uke 3, men venter med å fortelle andre utenfor familie til etter TUL. Vi har fått bare god respons på nyheten og spesielt svigers gleder seg utrolig mye til å få deres første barnebarn:love017

Vi har allerede fortalt det til mamma, pappa og broren min. Pluss svigermor. Jeg har dessverre mistet en del ganger så føler det tryggere å ha støtte om noe skulle skje. Ville også at kjæresten skulle si det til sin mor sånn at han også «har noen» om noe skulle skje.. Resten tenker vi å vente med enn så lenge

Her blir det å vente lengst mulig med å si noe til noen. Så lenge jeg ikke ligger strak ut med kvalme som sist, så skal vi fint klare det:) Synes det er litt kjekt at det denne gang kun er oss to som vet om det enn så lenge

Vi fant en gøy måte vi skal si det til foreldrene våre på. Skal ta TUL og bruke bilde til å få printet på sånn magisk krus. Det er jo bare et svart krus,til man tar varm drikke i det,da dukker bildet på kruset opp. Så skal det stå feks Farmor over bilde.

Vi har ikke sagt noe enda og blir nok å vente til vi har vært på Tul trur eg :)

Har bare tenkt på hvordan vi skal si det til mamma og pappa. Dette blir deres 8. barnebarn. Tenkte å enten sy noe til mamma, hvor det står «mormor og de åtte ungene». Eller gi dem boka «mormor og de åtte ungene». Eller gi en nøkkelring med navnet til alle barnebarna, hvor det kommer til å stå 2023 for denne spiren. Vet ikke hva som blir best :wacky:

Vedlegg

• 942A7BBC-6EE1-47E7-A947-22B0DFB77048.jpeg
    942A7BBC-6EE1-47E7-A947-22B0DFB77048.jpeg
    139,3 KB · Visninger: 8
Vi fant en gøy måte vi skal si det til foreldrene våre på. Skal ta TUL og bruke bilde til å få printet på sånn magisk krus. Det er jo bare et svart krus,til man tar varm drikke i det,da dukker bildet på kruset opp. Så skal det stå feks Farmor over bilde.
Kult! Mulig jeg låner den ideen til pappa ☺️ Mamma skal få et stort påskeegg, med garn og oppskrift til nyfødt-sett i, og et kort med TUL-bilde og en hilsen fra en som gjerne vil være med på hytta i påsken og trenger noe varmt strikketøy

Kult! Mulig jeg låner den ideen til pappa ☺️ Mamma skal få et stort påskeegg, med garn og oppskrift til nyfødt-sett i, og et kort med TUL-bilde og en hilsen fra en som gjerne vil være med på hytta i påsken og trenger noe varmt strikketøy
God idé å gjøre noe relatert til påsken, det er mulig jeg kopierer den :duckie:D

Back
Topp