Fortell en funfact om deg selv :)

dorullen må henge ut, snur den hos andre.
må ta varer som er litt bak i rekken i butikken.
knekkebrød må ha rett side opp (frøene ned, det "tørre" opp)
må tisse før jeg legger meg.
må ha vann og nesespray på nattbordet selvom jeg ikke bruker det så ofte.

Jeg sover ALLTID på magen!! Spennende å se hvordan jeg skal løse det når babymagen blir større...:(:p

Alt må være beint! Har spisebord, tepper stoler osv. målt opp med målbånd for å være sikker. Kan til nøds bruke streker i parketten men jeg stoler ikke på det heller :-P

Fiskefrua sin iPhone

Snur også på dorullen hos alle som har den feil vei :) Papiret SKAL være ut fra veggen.

Jeg må også rydde opp i oppvaskmaskinen om folk har satt inn feil :)

Dorullen må henge riktig vei - papiret ut fra veggen
Kniver, gafler og skjeer må ligge riktig i oppvaskmaskinen
Og før så kunne jeg ikke legge meg å sove om skapdører eller skuffer var åpne :P

Når jeg snakker engelsk med noen hermer jeg automatisk etter engelsk-dialekta til den jeg prater med. Skikkelig pinlig når den jeg snakker med legger merke til det og tror jeg gjør narr! :-O

Jeg teller skritt når jeg er ute og går. På den måten vet jeg hvor mange det er til f.eks postkassen, søppelkassen, butikken, osv.
Jeg vasker alltid hendene i to minutter. Ett minutt for å gni såpen og ett minutt for å skylle av. Og så tar jeg aldri i kranen eller dørhåndtaket på vei ut. Selv ikke hjemme.
Det er to av mine utallige tvangstanker. :-P

Så godt at det ikke er bare jeg som er rar! ;-)

Jeg må sove, sitte og gå på høyre side av mannen (og andre).

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Jeg også :D

1) Må alltid ha en flaske glovarmt vann i sengen etter jeg ble gravid. ved føttene. pluss en med iskaldt på nattbordet.

2) hvis jeg skal spise et visst utvalgt pålegg. må det gjøres i en spesiel rekkefølge ellers smaker det IKKE godt!

3) dopapirgreia er strong hos meg også. mannen min og jeg deler ikke helt enighet der. Han mener det motsatte av meg.

4) dusjerituale- min egen rekkefølge på ting.

5) vasker hendene minst 20ganger om dagen. Det føles som det henger noe skittent på dem da jeg har vært ute handlet. hentet barn osv.

6) hvis jeg skal parkere på feks et storsenter parkerer jeg alltid samme sted.

7) hvis jeg lager mat har jeg et system.

8) støvsuging og vasking av leilighet. må også gjøres i en systematisk rekkefølge.

9)ikke for å snakke om tannpussen!!

pluss sikkert masse mer!

- Når jeg har shinet her hjemme, så lar jeg alltid et rom være litt rotete, for da har jeg rot et sted, og det blir på en måte lettere å rydde opp andre steder (komplisert, men håper dere skjønner)
- Sover alltid på magen ( men det er begynt å gjøre vondt nå siden jeg kjenner en kul på venstreside)
- Sjekker posten 1-2 ganger i uken. Har en slags angst for å få flere regninger og andre skremmende brev.

1. Rutinen i dusjen MÅ følges (ellers kan jeg fort glemme noe)
2. Alle håndklær i hylla på badet MÅ ha tellekant.
3. Klær kan bare legges sammen på en måte, hvis gubben legger sammen feil, bretter jeg på nytt :P

Når jeg setter i oppvaskmaskinen kan ikke bestikk som er helt likt stå i samme rom i kurven. Må spre det utover så det står en kniv, en gaffel og en skje i hvert rom.. Jeg tenker at hvis det foreksempel står to like skjeer eller gaffeler i samme rom, kan de bli liggende mot hverandte så de ikke blir rene :p Får litt vont i hjerte hvis det er så mye bestikk at det ikke blir nok plass til systemet mitt ;)

Jeg må alltid skjære av den øverste osten når jeg tar den ut av kjøleskapet. Fikk alltid kjeft for det når jeg var liten, men gjør det ennå.. Må prøve å skjule det når jeg selv blir mor da, så jeg ikke overfører tullete vaner;-)
Jeg kommer ikke til å skjule det. Det øverste laget smaker annerledes og har en annen tekstur enn resten av osten. MEN det er bare på Norvegia jeg gjør det, ikke på Jarlsberg hehe

Haha, dette var morsomt å lese! :D

Før jeg legger meg til å sove må jeg alltid ta en runde på mobilen og sjekke facebook, instagram og snapchat. Samtidig må jeg stille alarmen på nytt (selv om den gjentar seg hver dag) i frykt for at den ikke ringer :p

Jeg må også alltid gå på do før jeg legger meg, selv om det bare er ti minutter siden sist!

Jeg er en urolig sover og har gjentatte ganger sovet dynen ut av trekket. Er også glad i å luske tærene i dynen og fikser av den grunn ikke på trekket heller.
Jeg er svært glad i kuriose nyheter og fakta og deler gladlig disse med varierende grad av mottakelse.
Jeg hater lyden av folk som klør seg.
Dorullen skal henge utover.

Morsomt å gi liv i gamle tråder. :-)

Dorullen MÅ henge utover.

Vann ved sengen, drikker sjeldent, men om jeg ikke har blir jeg tørst.

Skorpen på brødet spises alltid til sist!

Må gå på venstre side av folk.

Back
Topp