Forsøk i mars 2020

Jeg kommer også til å tilhøre mars, med oppstart i begynnelsen på februar. Lang protokoll og forsøk i Porsgrunn :)
 
Ønsker dere alle lykke til, her blir det ikke forsøk i mars pga økonomi.

Jeg har gitt opp håpet egentlig om å få det til, da jeg blir 40år i år. Men min kjære har ikke gitt opp, men jeg gidder ikke å ha håp, lei av å bli skuffet av å ikke lykkes.

Mulig det ordner seg, men jeg har mine tvil.
Skulle ønske jeg vant litt i lotto.
 
Vi skal! Så spent!

Men dere, hva vil 0.3 millioner i sædmengde egentlig si?

25 millioner er gjennomsnitt, og min mann har 0.3 milloner?

Er det 300.000?
 
Jeg hører vel også kanskje til her? Skal ha TIN forsøk med et fryst 2 dagers embryo. Starter på progynova i slutten av februar og innsett uke 10/11. Spennende!
 
Første forsøk på søsken her også. Men har et embryo på frys :)
Spennende! Håper det blir full klaff på fryseforsøket så du slipper mer stimulering til fersk :D
 
Melder meg inn her, jeg.

Hadde innsett av fryst 5-dagers rett før jul, ble gravid men mister dessverre nå (oppdaget i uke 7(6+2).)
Holder på å blø nå, så håper vi er klar for nytt innsett igjen i begynnelsen av mars.

Har heldigvis 5 igjen på frys.

Bor på Vestlandet, men gjør forsøket på St.Olavs.

Hei _streken_:greet025

Ville bare høre hvordan det går med deg? Holder til på St.Olavs selv og skal igang med 3. forsøk (etter 1 avbrutt og 1 uten befruktning). Tung prosess dette - aldri fått noe på frys. Kan jeg spørre om hvilke medisiner St.Olavs har skrevet ut for dine forsøk?:rolleyes:
 
Last edited:
Hei _streken_:greet025

Ville bare høre hvordan det går med deg? Holder til på St.Olavs selv og skal igang med 3. forsøk (etter 1 avbrutt og 1 uten befruktning). Tung prosess dette - aldri fått noe på frys. Kan jeg spørre om hvilke medisiner St.Olavs har skrevet ut for dine forsøk?:rolleyes:

Hei! :)

Takk som spør. Ja - enig i at det er en tung prosess. Jeg trodde det hadde klaffet på andre forsøket, men endte dessverre i SA i uke 7, så nå føles det som å rykke tilbake til start, selv om vi er heldige og har fem egg igjen på frys fra 1.uttak.
Til meg har de skrevet ut Rekovelle og Fyremadel til stimuleringen, Ovitrelle og Lutinus (14 dager). Etter innsett andre gang, skrev de ut Cyclogest som progesteronstøtte. Gikk på dette i 15 dager.

Til neste, tredje innsett, blir det nok lagt opp et helt likt løp som sist, men skal spørre om det er hensiktsmessig å gå på progesteron over en lengre periode ettersom jeg mistet sist.

Hva med deg?
Regnes det som et forsøk selv om det blir avbrutt, forresten?.. Var ikke klar over det.
 
Hei! :)

Takk som spør. Ja - enig i at det er en tung prosess. Jeg trodde det hadde klaffet på andre forsøket, men endte dessverre i SA i uke 7, så nå føles det som å rykke tilbake til start, selv om vi er heldige og har fem egg igjen på frys fra 1.uttak.
Til meg har de skrevet ut Rekovelle og Fyremadel til stimuleringen, Ovitrelle og Lutinus (14 dager). Etter innsett andre gang, skrev de ut Cyclogest som progesteronstøtte. Gikk på dette i 15 dager.

Til neste, tredje innsett, blir det nok lagt opp et helt likt løp som sist, men skal spørre om det er hensiktsmessig å gå på progesteron over en lengre periode ettersom jeg mistet sist.

Hva med deg?
Regnes det som et forsøk selv om det blir avbrutt, forresten?.. Var ikke klar over det.

Hei!

så innmari leit å høre om SA:( Håper det går bedre for dere neste gang! Du har ihvertfall egg på frys og det er positivt!

nei, mitt 1 forsøk ble regnet som avbrudd, så i utgangspunktet hadde jeg 3 forsøk igjen (etter det første). Etter 2 forsøk (ICSI som også gikk dårlig), er jeg usikker på om de regner som forsøk. Jeg fikk høre fra andre her inne at forsøk regnes som fullført når det er innsett. Det har jeg ikke hatt. Så 3 igjen da?

Aldri fått egg på frys og det er trolig eggkvalitet som er vårt problem.... Fikk Menopur og Bemfola som stimuli siste gang.
 
Hei!

så innmari leit å høre om SA:( Håper det går bedre for dere neste gang! Du har ihvertfall egg på frys og det er positivt!

nei, mitt 1 forsøk ble regnet som avbrudd, så i utgangspunktet hadde jeg 3 forsøk igjen (etter det første). Etter 2 forsøk (ICSI som også gikk dårlig), er jeg usikker på om de regner som forsøk. Jeg fikk høre fra andre her inne at forsøk regnes som fullført når det er innsett. Det har jeg ikke hatt. Så 3 igjen da?

Aldri fått egg på frys og det er trolig eggkvalitet som er vårt problem.... Fikk Menopur og Bemfola som stimuli siste gang.

Jeg sniker rundt her, og bare bekrefter at det ikke regnes som et forsøk hvis du ikke får satt inn! Vi har også to avbrutte, og har da i utgangspunktet tre forsøk igjen. Men hvis vi ikke kommer noe Lenger er jeg redd St. Olav setter strek for flere forsøk etterhvert uansett...
 
Jeg sniker rundt her, og bare bekrefter at det ikke regnes som et forsøk hvis du ikke får satt inn! Vi har også to avbrutte, og har da i utgangspunktet tre forsøk igjen. Men hvis vi ikke kommer noe Lenger er jeg redd St. Olav setter strek for flere forsøk etterhvert uansett...

Det er faktisk akkurat det jeg tror selv for vår del. St. Olavs kan jo si nei til å ikke fullføre tre forsøk (såvidt jeg ble informert om), hvis de anser at prognosen for graviditet er for lav... Får vite litt mer fra legen imorgen. For å booste eggkvaliteten har jeg nå gått til innkjøp av melatonin (de selger det faktisk på apotek i Norge uten resept fra og med 1 januar 2020). Også kjøpt Q10. Om jeg ser på neste forsøk som min siste sjanse i det offentlige, vil jeg gjøre det jeg kan for at det skal gå bra:gen014 Må holde oss positive! Prøver du ut noen av disse vitaminene du også? Så tips om at de kunne booste egga!
 
Last edited:
Spennende! Håper det blir full klaff på fryseforsøket så du slipper mer stimulering til fersk :D
Det hadde vært midt i blinken, men kan vel ikke satse på å være så heldig. Er så mange skuffelser i det gamet her, så greit å ikke ha alt for store forventinger for da blir jeg bare skuffet (selv om jeg egentlig blir litt skuffet uansett :p).
 
Hva gjør dere ang. jobb og fravær? Vet sjefen om grunnen til at du er borte enkelte dager i en periode? Tar dere feriedager, sykedager eller søker dere om permisjon? Jeg skal akkurat tilbake i jobb etter permisjon med lillemann den uka jeg må inn på UL kontroll og mest sannsynlig en dag til uka etter. Jeg har ikke rett på sykepenger da jeg har hatt ulønnet permisjon. Noen som vet om jeg har rett på permisjon når jeg skal på kontroll?
 
Man trenger jo bare én fresh og sprek en, er det ikke helt sinnsykt at det kreves mange millioner? :eek:


Joo.. Veldig :/

Syns bare det er så trist.. For i 2016 fikk vi beskjed av legen at alt var fint med begge..
Og i 2019 fikk vi beskjed av gynekologen vår at prøven hans ikke var noe bra.. Det er 3 år som kunne vært unngått :(

Så jeg har egentlig lyst å sende inn klage.. Men han har jo pensjonert seg nå..
 
Back
Topp