Forsøk i mars 2020

Dere andre som skal ha forsøk i mars, gjør dere noen forberedelser?


Her tar vi begge q10, omega3, Bvitamin og D-vitamin. Han tar også sink og magnesium.
Jeg tar folat, multivitaminer og chasteberry.

Har tatt multivitamin med folinsyre i to år, nå har jeg lagt til jern (mangler det) og omega-3. Dessuten behandles jeg med metformin for å øke sjansen for graviditet (har PCOS). Mannen har også begynt med multivitamin.
 
Er så overrasket over at tiden ikke går sakte, nå er det desember og så raser nok januar.
Når februar kommer skal vi til Danmark på samtale og avgjøre hvilken klinikk vi går for 100% :D
 
Er så overrasket over at tiden ikke går sakte, nå er det desember og så raser nok januar.
Når februar kommer skal vi til Danmark på samtale og avgjøre hvilken klinikk vi går for 100% :D

Så enig, tiden bare løper helt fra meg føler jeg!
Men nå gjør jeg heller ikke annet enn å studere til eksamen alle dager, puha! Om 5ish uker er jeg forhåpentligvis lege, også går vi igang med IVF! Fikk til og med mensen på egenhånd uten hormoner i dag, så det er faktisk skikkelig digg, så slipper jeg kanskje det når vi skal igang :)
 
Vi skal også ha nytt forsøk over nyttår en gang - tror kanskje det blir i slutten av februar. Vi får se over nyttår. Vi hadde to forsøk i høst, begge ble avbrutt pga ingen/dårlig befruktning. Vi har nå begge sluttet å snuse (jeg sluttet før IVF-forsøkene), tar multivitaminer og omega 3 og prøver å kutte ned på koffein og alkohol og booste inntak av fisk, frukt og grønt. Mange julebord og lignende anledninger for tida, så føler ikke at jeg er så flink til å leve sunt akkurat nå kan du si.
 
Vi skal også ha nytt forsøk over nyttår en gang - tror kanskje det blir i slutten av februar. Vi får se over nyttår. Vi hadde to forsøk i høst, begge ble avbrutt pga ingen/dårlig befruktning. Vi har nå begge sluttet å snuse (jeg sluttet før IVF-forsøkene), tar multivitaminer og omega 3 og prøver å kutte ned på koffein og alkohol og booste inntak av fisk, frukt og grønt. Mange julebord og lignende anledninger for tida, så føler ikke at jeg er så flink til å leve sunt akkurat nå kan du si.
Håper grepene dere har tatt gir full uttelling i februar/mars :D
Jeg har stor troen på bra kosthold, omega3, påfyll av vitaminer (spesielt B) og Q10.

Men jeg er helt elendig på kosthold, tragisk egentlig. Så synes du er flink som gjør noe.
Julen er ikke hverdagen, så litt må det være lov å kose seg.
 
Vi skal forhåpentligvis starte med IVF i mars 2020. Håper å komme i gang med regelmessig trening og variert sunt kosthold, ellers så tar jeg vitaminer regelmessig som jeg har gjort veldig lenge helt siden før vi startet å prøve for 2 år siden. Håper tiden fram til da går fort
 
Vi skal forhåpentligvis starte med IVF i mars 2020. Håper å komme i gang med regelmessig trening og variert sunt kosthold, ellers så tar jeg vitaminer regelmessig som jeg har gjort veldig lenge helt siden før vi startet å prøve for 2 år siden. Håper tiden fram til da går fort

Spennende, hvor skal dere i behandling?
Starter med IVF selv i februar/mars (i Danmark), vi har også prøvd i to år nå.
 
Hvor skal dere alle ta IVF?
Offentlig? Norge? Utlandet? Hva heter klinikken?
Hvorfor ble det den klinikken?

Er det første IVF runde, eller hvor mange har du/dere hatt?

Få tiden til å gå litt med å skrive :happy:
 
Hvor skal dere alle ta IVF?
Offentlig? Norge? Utlandet? Hva heter klinikken?
Hvorfor ble det den klinikken?

Er det første IVF runde, eller hvor mange har du/dere hatt?

Få tiden til å gå litt med å skrive :happy:

Meg vet du jo, men skriver likevel jeg, så holder vi litt gang i tråden :)
Vi bor i Danmark, nærmere bestemt Odense og har vært i hormonbehandling og inseminasjon på Odense universitetssykehus (OUH).
Planen er at vi starter med IVF på nyåret, men vi vet enda ikke om det blir på OUH eller ved IVF-syd som ligger i Fredericia.
Det er mye ventetid på OUH for tiden, og jeg kjenner at jeg ikke føler meg helt like trygg der fordi jeg synes det mangler noe omsorg og tid. Noe som betyr mye for meg.
Vi har hatt et møte med IVF syd og vurderer å kjøpe en trepakning der.
Dog er det jo veldig mye billigere offentlig, gir maks 4-5000 dkk om året i medisiner. Dessuten starter jeg jobb på OUH til februar, så hadde vært innmari kjekt å bare kunne gå kjapt til en scanning i lunsjen i stedet for å skulle inn til byen for private scanninger, samt med tog til Fredericia for egguttak og opplegning.
Så akkurat nå tror jeg kanskje løsningen blir at vi ved neste menstruasjon (hvis den overhodet kommer av seg selv) melder oss hos OUH og hvis de avviser pga stor pågang, så blir det IVF syd.
 
Håper grepene dere har tatt gir full uttelling i februar/mars :D
Jeg har stor troen på bra kosthold, omega3, påfyll av vitaminer (spesielt B) og Q10.

Men jeg er helt elendig på kosthold, tragisk egentlig. Så synes du er flink som gjør noe.
Julen er ikke hverdagen, så litt må det være lov å kose seg.

Det er vanskelig å stå imot fristelser synes jeg, og nå er det så utrolig mange av dem! Men hvert gode valg er bra tenker jeg, og så får det stå til med noen ikke så gode valg også :) og som du sier så er det ikke desember hele året!
 
Hvor skal dere alle ta IVF?
Offentlig? Norge? Utlandet? Hva heter klinikken?
Hvorfor ble det den klinikken?

Er det første IVF runde, eller hvor mange har du/dere hatt?

Få tiden til å gå litt med å skrive :happy:
Det er vår første runde og vi holder til i Haugesund. Må gå offentlig i første omgang da vi kun lever på en inntekt, men hvis det ikke går på de 3 forsøkene blir det nok privat. Ble Haugesund fordi det er den nærmeste når jeg bor i Rogaland.
 
I Haugesund. Dere bodde i Danmark?

Ah, okay :)
Stemmer det ja, jeg flyttet fra Bergen til Odense for å studere medisin. Fant mannen min på først semester, og nå regner vi egentlig med å bli boende her :)
Vi blir ferdig til januar, så det er absolutt en stor post med evt privat behandling, men vi kan klare det nå som jeg begynner i jobb allerede i februar. Så jeg skjønner godt at dere begynner i det offentlige!
Vi har allerede hatt 6 forsøk med hormon/inseminasjon offentlig, og jeg er litt lei av manglende fleksibilietet :/
 
Mulig innsett i mars av en blasto eskimo. Tilhører Maigaard i århus. nettop hadd første FER der men negativ resultat. Av 4 befrukta egg fikk jeg et 3 dagers inn og en blasto på frys. Skal først få lege til å henvise meg til vannscanning av livmorhulen før jeg bruker et nytt forsøk. God kvalitet på egga men vil ikke feste seg.
 
Mulig innsett i mars av en blasto eskimo. Tilhører Maigaard i århus. nettop hadd første FER der men negativ resultat. Av 4 befrukta egg fikk jeg et 3 dagers inn og en blasto på frys. Skal først få lege til å henvise meg til vannscanning av livmorhulen før jeg bruker et nytt forsøk. God kvalitet på egga men vil ikke feste seg.

Kjedelig at det ikke fungerte med FER forsøket, krysser fingra for en gulleksimo og for gode resultater på vannskanninga :)
 
Hei! Vi skal ha forsøk i mars for første gang (ICSI, lang protokoll med oppstart i februar i Bergen). Jeg er 38 og har et barn fra før fra tidligere forhold. Dette er i offentlig regi og vi har ventet i 9 måneder nå, noe som føles som en hel evighet. Fant tilfeldigvis dette forumet og denne siden her, og savner virkelig å prate med noen som er i samme situasjon, og ha et forum der man kan utveksle info og dele tanker, erfaringer og ideer...så ble veldig glad nå når jeg fant dere!
 
Last edited:
Melder meg inn her, jeg.

Hadde innsett av fryst 5-dagers rett før jul, ble gravid men mister dessverre nå (oppdaget i uke 7(6+2).)
Holder på å blø nå, så håper vi er klar for nytt innsett igjen i begynnelsen av mars.

Har heldigvis 5 igjen på frys.

Bor på Vestlandet, men gjør forsøket på St.Olavs.
 
Back
Topp