For oss som hadde termin i januar/februar 2024

Huff, for en opplevelse du har hatt! Jeg blir overrasket over hvor store forskjeller det er mellom sykehusene, man skulle tro de forholdt seg til noen felles retningslinjer. Jeg hører til St Olavs, og her må man gjennomføre aborten på sykehuset dersom man er i uke 9 eller lengre.
Jeg har blødd veldig lite og hadde nesten ikke smerter, så jeg kan ikke svare deg så mye på det. Håper du har noen nær deg som du kan snakke litt med :Heartred Jeg har vært veldig åpen med mine nærmeste, også kollegaer, og det har vært veldig godt.
Jeg hører til Haugesund Sykehus, leste på nettsiden at man skal gjennomføre aborten på sykehuset her også etter uke 9. Merkelig at jeg ble sendt hjem med tabletter:oops:Tenkte ikke over dette da.. Jeg er glad på dine vegne at du blødde lite og ikke hadde så mye smerter:Heartred Blir det verre så ringer jeg på Mandag. Godt å ha folk rundt seg som en kan snakke med:HeartredVeldig glad for at vi valgte å fortelle om graviditeten før uke 12 for det om det endte i SA. Både familie og venner har vært gode i denne tøffe tiden:Heartred Takk for at du tar deg tiden til å svare, betyr mye:Heartred Godt å få snakket med andre som også har vært/ er gjennom dette. Skulle så ønske at ingen måtte trenge å gå gjennom dette. Neste gang går det forhåpentligvis bra:Heartred
 
Huff, for en reise... Masse kjærlighet tilbake, og håper det går bedre med deg etterhvert!! Så trist at du skulle få en så traumatisk opplevelse første gang du var gravid, dette med å bli møtt på en god måte i helsevesenet er så viktig. Heldigvis er ikke alle sånn, så håper at du neste gang får en bedre opplevelse!! ♥️ jeg også blødde veldig mye og endte med utskrapning etter 5 uker med blødninger. Av og på foss sånn som du beskriver. Etter utskrapning roet det seg ganske fort, de sier det kan ta ca 2 uker for de fleste ja. Nå har jeg nettopp fått mensen etter et godt opphold i blødningene så da neste eggløsning så skal vi prøve igjen, da er nok alt av rester osv 100% helt sikkert ute. Høres ikke ut som du har hatt blæremora, krysser fingrene for at det ikke er det, men godt de sjekker da! Ikke noe å beklage for lang tekst, bare blås ut alt det du trenger ♥️
:Heartred:Heartred Takk for at du tar deg tiden til å svare, betyr mye:HeartredJeg fikk beskjed om at de hadde fått ut alt når jeg låg på intensiven så håper dette går over fort. Jeg kommer til å ringe inn på mandag visst blødningen og smertene tar seg opp. Nå er det som sagt litt mindre enn skikkelig mens. Jeg er helt ny på dette så vet ikke så mye om hvordan det skal være. Synes det også var ganske heavy å få slengt i tryne at det kunne være blæremola da det ikke stemte ift symptomer i svangerskapet. Hcg testen jeg tok før utskrapningen var også veldig lav ift det så krysser også fingrene for at det ikke er det. Selvfølgelig glad for at jeg blir tatt på alvor. Krysser fingrene og håper at neste gang går det bra for oss alle:Heartred
 
Last edited:
Så spennende å følge dere alle i prosessen :dance018
Jeg er 3 dpo i dag, men har blitt syk og er redd for at vi derfor ikke traff helt optimalt denne runden. Har veldig murringer i rygg og mage:think005
 
Så spennende å følge dere alle i prosessen :dance018
Jeg er 3 dpo i dag, men har blitt syk og er redd for at vi derfor ikke traff helt optimalt denne runden. Har veldig murringer i rygg og mage:think005
Håper det allikevel har gått! ❤️ Gøy at vi er flere og flere som går inn i el og pp nå :love017
 
I kveld er det 5 døgn siden utskrapning og i dag tok jeg en g-test for å sjekke. Den var negativ, betyr det da at de har fått ut all rester mtp negativ test? Noen som vet?❤️
 
Back
Topp