Læjfærn
Forumet er livet
ORIGINAL: Dråpe
ORIGINAL: kurtine
ORIGINAL: suprAnirac
ORIGINAL: Lindiloo
Er for selvbestemt abort, selv om jeg ikke tror jeg ville gjort det igjen. Men er imot abort som prevensjonsmiddel. Tallene stiger.
hvor har du det i fra? [8|]
Antall svangerskapsavbrudd har falt siden 1980- og 1990-tallet. Spesielt har antall aborter blant tenåringer falt. De siste årene har tallene vært stabile.
Og en annen viktig ting er at det ofte ikke skilles på spontan og provosert abort i disse "aborttallene" så andelen av provosert abort er ikke så høy som tallet viser..
Hvor har du det fra? Bare lurer. Kan ikke se at tallet har steget jeg heller, men tallene fra statistisk sentralbyrå er antall "utførte selvbestemte aborter". Tviler på at en spontan abort regnes som det samme som "selvbestemt". Men hvis du tenker på noen andre tall, som er mye større, så tror jeg på deg altså.
Ja tenker på et større antall ja. Også sa jeg at det ofte, ikke hver gang, ikke skilles mellom provosert og spontan. Har jobbet på gyn for noen år tilbake og vet at det ikke alltid ble skilt på disse tallene når det ble innhentet "statistikk" [:)] Slik at tallet for abort samlet (provosert og spontan) blir brukt i sammenhenger hvor det snakkes om kun provosert abort og da blir det misvisende.