For aller første gang

Ååå veldig fint hentesett og pledd[emoji7]

Godt å kjenne mye liv. Hun koser seg nok litt ekstra inni der nå før hun forlater redet[emoji5]

Ååå veldig fint hentesett og pledd[emoji7]

Godt å kjenne mye liv. Hun koser seg nok litt ekstra inni der nå før hun forlater redet[emoji5]
Takk! :-)
Ja det er jo egentlig godt å kjenne mye liv, men i natt var det helt bananas:wideyed: :hilarious:
Tror hun benytter siste mulighetene til å ha fest inni der ja:joyful:

Ni dager til termin! :-)

Uke : 39+1
Termin: 14.01.18
Kjønn: Jente
Trimester: Tredje
Neste jordmorkontroll: På mandag.

Bevegelser: Masse bevegelse, men er fremdeles rolig om natta. Ser og kjenner foten spesielt godt. Mannen mener jeg ser ut som en vannseng når hun holder på:hilarious:

Babyens størrelse: 51 cm 3,3 kg i følge bv appen.

Vann i kroppen: Ja! Har økt på endel de to siste dagene spesielt i beina. Trangt i skoene og støttestrømper er min beste venn!

Vektøkning: pga vannet siste tiden er det nå 18 kg

Utålmodig: Varierer veldig fra dag til dag men er veldig klar for å få møte henne nå! Håper stort sett at hver dag er dagen det blir fødsel :p
Strekkmerker: Ingen - bank i bordet!

Kynnere: Masse kynnere og de begynner å bli kraftige/lange og en god del mensmurringer og stikkinger nedentil.

Melk i brystene: ikke som jeg har merket.

Plager: Halsbrann til tider, mye vondt i symfysen men bekkenet har blitt bedre nå som hun ligger festet langt ned. Og at jeg er så sykt våken om natta!

Humør: Bra og stabilt, veldig lite preget av hormoner noe mannen er veldig glad for:p Kjenner på at jeg går rundt og er oppspilt mye av tiden og har mye energi! Skikkelig redebyhgemodus på gang! I går ble stua ommøblert:hilarious:

Cravings: Bortsett fra at sjokoladeflarn er sykt godt har jeg ingen spesielle cravings. Føler for å spise mer sunt nå som jula er over hvertfall!

Tanker om fødsel: Ønsker et mest mulig naturlig forløp så langt det lar seg gjøre, og at jeg slipper å bli satt i gang.

9 ørsmå dager igjen. Herlighet så spennende[emoji173]️ hva sier magefølelsen? Blir det overtid? Vet du om din mor fødte før termin med deg?

9 ørsmå dager igjen. Herlighet så spennende[emoji173]️ hva sier magefølelsen? Blir det overtid? Vet du om din mor fødte før termin med deg?
Er litt for spennende nå ja! :wideyed::joyful: Veldig usikker på hva magefølelsen egentlig sier, har tenkt at hun kanskje kommer før eller nær termin men redd for at jeg kommer til å gå over. Men kroppen jobber veldig og har gjort det lenge nå så håper den snart er klar! Mamma fikk meg en dag før eller etter termin mener jeg. Håper jo at det skjer veldig snart kjenner jeg :-)

Haha, den vannsenga skjønner jeg! Magen blir helt rar av og til[emoji23]

Slitsomt med vann i kroppen. Heldigvis ikke lenge igjen nå. Håper du ikke trenger å vente lenge nå[emoji2][emoji119] godt tegn at du kjenner kroppen jobbe[emoji106]

Heia heia! Nå er du rett ved målstreken [emoji324][emoji173]️

39+3
En uke igjen til termin! :smiley-bounce012
Hadde skikkelige verkinger i går, såpass at jeg følte det var ubehagelig å sitte i ro, men ingen rier.
Hadde vært koselig om hun kom i dag på halvannet års bryllupsdagen vår men det skal vel litt til :joyful:
Er så deilig at hun har lagt seg så langt ned for da ligger jeg så mye bedre om natta! Eneste er at det er ikke lett å finne klær man er komfortabel i lenger for å si det sånn:p veldig glad i magen men gleder meg også veldig til å kunne bruke vanlig tøy igjen.
I dag skal vi ut å kjøpe newbie del til tripp trapp stolen fra noen på finn, og så blir det tour de ski og strikking resten av dagen tenker jeg :-)

39+3
Hadde skikkelige verkinger i går, såpass at jeg følte det var ubehagelig å sitte i ro, men ingen rier.
Hadde vært koselig om hun kom i dag på halvannet års bryllupsdagen vår men det skal vel litt til :joyful:
Er så deilig at hun har lagt seg så langt ned for da ligger jeg så mye bedre om natta! Eneste er at det er ikke lett å finne klær man er komfortabel i lenger for å si det sånn:p veldig glad i magen men gleder meg også veldig til å kunne bruke vanlig tøy igjen.
I dag skal vi ut å kjøpe newbie del til tripp trapp stolen fra noen på finn, og så blir det tour de ski og strikking resten av dagen tenker jeg :-)

Nei, sjansen for at det går så fort er vell liten[emoji6]

Vi også har kjøpt newborn seat til tripp trappen. Koselig nå som jenta vår er begynt å være våken i litt lenger perioder om gangen[emoji4]

Hvilket strikkeprosjekt holder du på med?

Nei, sjansen for at det går så fort er vell liten[emoji6]

Vi også har kjøpt newborn seat til tripp trappen. Koselig nå som jenta vår er begynt å være våken i litt lenger perioder om gangen[emoji4]

Hvilket strikkeprosjekt holder du på med?
Akkurat nå strikker jeg på en snøløvjakke i tre mnd størrelse :) fikk boka Strikk meg til jul og der var det så mye fint!
IMG_4244.jpg

Last edited:
39+3
Nå er det like før [emoji7][emoji4] Snart har du lille på utsiden, max 3 uker igjen nå men satser på fødsel snart[emoji4][emoji173]

Jeg gleder meg på dine vegne til hva dere snart skal oppleve :) Det er ikke så lett å se når man står oppi det og det er både skummelt og vondt men det er samtidig så fint, så spesielt og en helt utenom det vanlige-opplevelse. Og selv om jeg hadde vanskelig for å se det for meg på forhånd, gjorde fødselen og den første tiden etterpå forholdet mellom meg og mannen sterkere.

Lykke til med innspurten og fødsel! ❤️ Jeg håper jeg får se bilde av henne etter hvert :)

Jeg gleder meg på dine vegne til hva dere snart skal oppleve :) Det er ikke så lett å se når man står oppi det og det er både skummelt og vondt men det er samtidig så fint, så spesielt og en helt utenom det vanlige-opplevelse. Og selv om jeg hadde vanskelig for å se det for meg på forhånd, gjorde fødselen og den første tiden etterpå forholdet mellom meg og mannen sterkere.

Lykke til med innspurten og fødsel! ❤️ Jeg håper jeg får se bilde av henne etter hvert :)
Takk for gode ord :-) og bilde må der bli ja:happy: er så spent på hvordan hun ser ut!

39+4
Ganske så oppstemt etter kontroll hos jordmor i dag! Har hatt en god del mensverking de to siste dagene som har vært sterkere enn tidligere og i natt også har det holdt på i ett sett i tillegg til at kynnerne har blitt lengre og kraftigere, og at det verker veldig i symfysen. Ikke inntrykk av at det er skikkkelige rier enda men det verker veldig. Fortalte det til jordmor og hun mente at det var modningsrier og at jeg er i latensfasen! :woot: Det syns jeg var gode nyheter når man først går rundt å verker på denne måten:p hun sa at det er vanskelig å si hvor lenge denne fasen varer da det kan være timer eller en god stund men hun virker veldig optimistisk på at frøkna kommer snart! fikk inntrykk av at hun ut ifra hva jeg fortalte og hvordan hun ligger i magen at det er stor sjanse for at hun kommer denne uka!:smiley-bounce012 Så fikk beskjed om å dra hjem og sove,spise og slappe av og lade opp til fødsel så det er planen nå :joyful:
Nå blir det spennende dager fremover!

Wææææ! Så spennende![emoji2][emoji2][emoji2]
Masse lykke til[emoji173]️ tenk at hun er her snart[emoji16] heia heia!!’[emoji322]

Så spennende[emoji7][emoji7][emoji7][emoji16] Nå er det ikke lenge før hun er her[emoji173][emoji173] Håper du får lada opp litt nå de siste dagene[emoji8][emoji8]

Back
Topp