FOLAT!!

Begynte med folat i januar, når vi så smått diskuterte å prøve på baby. Ved positiv test gikk jeg over på lifeline sin gravidpakke, men de har jeg måttet gi opp. Pillene er så store, og jeg brekker meg og må bare spytte de ut igjen (brekker meg stort sett av det meste nå for tiden...). Så nå er jeg over på de søte små folsyretablettene fra nycoplus igjen, samt små d-vitamin :)

Holdt neseten på å glemme på å glemme det i dag. Plutselig var klokken 7 og jeg hadde stått på kjøkkenet hele dagen.
Fikk det hvertfall i meg da :-)

Husk folaten i dag da jenter :hello2

Er det sånn at kroppen skiller ut det som blir til overs med folat? Har hendt at eg har tatt morgen og kveld fordi eg var usikker på om eg tok om morningen! For så å huske at eg hadde tatt:p

Er det sånn at kroppen skiller ut det som blir til overs med folat? Har hendt at eg har tatt morgen og kveld fordi eg var usikker på om eg tok om morningen! For så å huske at eg hadde tatt:p
Tror ikke du trenger å bekymre deg. Skal mye til får å ta "overdose" på forlat. :-)

Jeg klarer ikke å ta noe folat nå som jeg er så dårlig, de sa heller ingenting på det når jeg var innlagt på sykehus..

Jeg klarer ikke å ta noe folat nå som jeg er så dårlig, de sa heller ingenting på det når jeg var innlagt på sykehus..
Klarer ikke?
Rart at de ikke nevnet det på sykhuset.. Er jo på en måte allmenkunnskap mot å forebrygger ryggmargsbrokk. :-)

Heldigvis er ryggmargsbrokk veldig sjeldent uansett, så ikke tenk så mye på det. Du har nok mer enn nok, siden du er så kvalm som du er. Har du i tillegg tatt det frem til nå, så er du nok ganske trygg uansett. Forstår at å svelge piller som bare kommer opp igjen uansett ikke lar seg gjøre.

Er du bekymret, kan du jo høre med legen din om det finnes en annen måte å få det i deg på? Evt. Drikke vitaminvann?

Last edited:
De ga meg heller ikke tilskudd av dette de dagene jeg var innlagt.
Nei ok. :-) syntes bare det var litt rart. Sist jeg var gravid fikk jeg anbefalt det hvor hen jeg gikk. :-) men som det sies over her. Det er jo heldigvis veldig skjeldent. Så ikke bekymre deg for mye ;-)

Hei, det som blir " til overs" av forlat skiller kroppen ut via nyrene, så ingen skade skjedd

Back
Topp