FOLAT!!

Husk den lille runde vennen i dag! :D
 
Hvordan er det med folat etter uke 12? Har ikke kommet så langt i et svangerskap før, så vet ikke hva jeg nå skal gjøre :)
 
Hvordan er det med folat etter uke 12? Har ikke kommet så langt i et svangerskap før, så vet ikke hva jeg nå skal gjøre :)
I andre trimester kan du halvere folaten, altså 200 mg :)
 
I andre trimester kan du halvere folaten, altså 200 mg :)

Stemmer at du kan halvere folaten - hvis du tar en multivitamintablett (f.eks. Nycoplus sin) så er det faktisk 200 mikrogram i dem, og da trenger du ikke noe ekstra :)
 
Stemmer at du kan halvere folaten - hvis du tar en multivitamintablett (f.eks. Nycoplus sin) så er det faktisk 200 mikrogram i dem, og da trenger du ikke noe ekstra :)

Ja i nycoplus mamma er alt tilrettelagt 2. trimester og ut :) Jeg har fortsatt en hel boks nycoplus gravid igjen før jeg når 2. trimester :oops: Myyye piller å svelge! :oops: :p
 
Ja i nycoplus mamma er alt tilrettelagt 2. trimester og ut :) Jeg har fortsatt en hel boks nycoplus gravid igjen før jeg når 2. trimester :oops: Myyye piller å svelge! :oops: :p

Uff ja, de er store! Har ikke noen sjanse til å få de ned, så jeg kjøper alt enkeltvis ;)
 
Huff! Her ligger jeg jo langt etter, har jo ikke begynt en gang, da jeg akkurat har funnet ut at jeg er gravid!!!! :eek::oops:
Jeg klarer ikke lese igjennom alt her! Hva bør jeg ta av tabletter nå?!? Er 8+2
 
Huff! Her ligger jeg jo langt etter, har jo ikke begynt en gang, da jeg akkurat har funnet ut at jeg er gravid!!!! :eek::oops:
Jeg klarer ikke lese igjennom alt her! Hva bør jeg ta av tabletter nå?!? Er 8+2

Det viktigste er folat/folsyre som du får på apoteket. Ellers kan det også være greit med en multivitamintablett, kalktilskudd og omega-3 :)
 
Og kanskje d-vitamin. :)
 
Enkleste er de pakkene :) Så slipper du å bomme på mengden - de er spesialtilpasset gravide.
 
Back
Topp