Flere som har hatt/er rett ved eggløsning nå? (juni 2019) Kanskje vi kan følge hverandre?

Får håpe at syklusen stabiliserer seg asap;)
Da jeg tok ut hormonspiralen min (januar) sa gynekologen at jeg skulle da beregne den dagen jeg tok den ut som første mensdag..
Og det har faktisk stemt med de neste periodene.. hmm.. Kan hende det er sånn for alle? Ikke vet jeg, men i såfall hvis det er sånn så er du ganske nære eggløsning kanskje? :D:D:D:D
Håper virkelig det. Vi hadde sex på søndags kveld så hvis EL var i går eller i dag så håper jeg virkelig at det klaffet. Men så er det den svake blødningen jeg fikk i dag da som jeg begynner å lure på hva er. Kan jo ikke være festeblødning så fort. Merkelig dette her. Men ja, gynekologen min også sa at den blødningen som kommer etter uttak kan minne om mensen, men hun sa ikke at det var mensen å hun sa heller ikke noe om at den dagen skulle regnes som første mensdag. Men hun sa at man oftere kommer fortere inn i en normal syklus etter uttak av spiralen. Så vi får se.

Spennende! Krysser fingrene for deg.
Skulle hatt eggløsning lørdag, men kjente ikke symptomer på den før mandag. Håper vi traff med sex uansett

Hvordan vet du at du er genbærer?
Bestemoren min, oldefaren min og jeg selv er tvilling. Onkelen min fikk tvillinger også.
Har håpt på tvillinger selv også, men nå når vi prøver på nr4 vet jeg ikke helt lenger

Tusen takk! :Heartred

Oi oi, spennende ! Men det er jo bare superbra at dere har hatt sex før eggløsning. Er jo det som er best i følge forskning. At sæden venter på eggetlaughing6 Masse lykke til!
Vi er ganske nære hverandre vi da. Når er din IKM?

Har lest meg litt opp ;) Eneggede tvillinger er IKKE arvelig, og slik jeg forstår opplysningene jeg har lest, så er kun arvelig fra mor sin side.
Dvs. om mor har toeggede tvillinger på sin side, evt fra hennes far sin side, kan hun få tvillinger. Dette da mannen er bærer av genet, men da en mann ikke kan føde barn, bæres genet videre til hans døtre.
Min biologiske far er toegged tvilling.

Er du enegget eller toegget tvilling?
Leste dette: Kvinner som selv er toeggede tvillinger, og deres søstre, får tvillinger noe hyppigere enn tilfellet er i befolkningen generelt. Dersom en kvinne har fått toeggede tvillinger én gang, har hun i neste svangerskap en sannsynlighet for at hun på ny skal få toeggede tvillinger som er dobbelt så høy som sannsynligheten i befolkningen generelt.

Håper virkelig det. Vi hadde sex på søndags kveld så hvis EL var i går eller i dag så håper jeg virkelig at det klaffet. Men så er det den svake blødningen jeg fikk i dag da som jeg begynner å lure på hva er. Kan jo ikke være festeblødning så fort. Merkelig dette her. Men ja, gynekologen min også sa at den blødningen som kommer etter uttak kan minne om mensen, men hun sa ikke at det var mensen å hun sa heller ikke noe om at den dagen skulle regnes som første mensdag. Men hun sa at man oftere kommer fortere inn i en normal syklus etter uttak av spiralen. Så vi får se.

Du må gjerne oppdatere når du vet noe mer ;)
Hvis du ser bort ifra den svake blødningen du fikk i dag (at den blir borte igjen), når er IKM?

Usikker på når festeblødning skjer.. Kan det kanskje skje 2 dager etter samleie..? Eller er den lille blødningen kanskje eggløsning? Noen kan blø litt av det..

Føler spenningen med deg:D

Heisann !:smiley-angelic003

Vel, er i 6 pp, og sitter midt i eggløsning as we speak.
Har brukt Clear Blue eggløsningstest med dobbel hormonindikator denne perioden, og etter 3 morgener med blinkende smiley, lyste det opp en fast og bestemt smiley som ble stående i går kveld.
Stod i vedlegget at man kunne teste andre tider på døgnet ved høy fertilitet, noe som jeg da altså gjorde. :happy7

Har kjørt på hver dag i helgen når det har vært høy fertilitet, og når maksimal fertilitet kom frem la vi inn aksjer i går kveld, og i dag til morgen.

Kjenner det jobber litt i magen i dag. Så er nok jammen meg egget som løsner, og tenk hvis det er en bitteliten sædcelle som har funnet veien inn i egget!! Håper så inderlig:Heartred:smiley-angelic001

Kjenner det vel egentlig mest på venstre siden, men aner litt på høyre siden også..
Kan jo være det slippes to egg (?) , jeg er genbærer av tvilling-gen, så kan faktisk få toeggede tvillinger. Haha.:p

Vel, hvertfall, dette er så spennende, og jeg vil så gjerne at det klaffer denne gangen :Heartred

Er jo litt spennende å dele dette med noen i samme båt, og følge hverandre.
Så derfor lurer jeg på om noen er, eller nylig har hatt eggløsning nå?

:anyone
Har eggløsning rundt 15juni, det blir vårt 3 forsøk :) har hatt en pause i mai :p

Du må gjerne oppdatere når du vet noe mer ;)
Hvis du ser bort ifra den svake blødningen du fikk i dag (at den blir borte igjen), når er IKM?

Usikker på når festeblødning skjer.. Kan det kanskje skje 2 dager etter samleie..? Eller er den lille blødningen kanskje eggløsning? Noen kan blø litt av det..

Føler spenningen med deg:D
Har ikke peiling på når ikm er. Men hvis jeg går utifra torsdag 23.mai som var den dagen jeg fikk det jeg tror var TR så er ikm 20.juni, og hvis jeg skal gå utifra den dagen jeg tok ut spiralen som var 20.mai så blir det ikm 28 dager fra den dagen. Men har ikke andre typiske tegn på el, ingen ømme pupper, men begynner å få litt murringer da. Hadde svake murringer forrige onsdag og torsdag også og fikk en svak blødning lørdag og søndag å begynte å lure på om det var festeblødning siden vi hadde sex mandag 27.mai også, men er usikker nå siden jeg har fått svak blødning i dag og har litt murringer nå. Så det er ikke rart jeg blir forvirra her. Hva er hva liksom.

Skal holde dere oppdatert på hvordan det går. Tenker jeg tar en graviditetstest om 1,5 uke, hvis jeg klarer å vente så lenge da. Blir spennende å se hva som skjer.

Hadde dere på tirsdag da? Eller mandag? God sperm sies å kunne leve opp til 6 dager / 5 døgn, så kan rett og slett være at det gikk likevel!;) Og at det ble påfyll igjen på søndag kan være at den svømte rett inn i egget! :woot:
Lykke til !:D
nei for ungen var selvfølgelig syk og lå i vår seng da også :p kan ha holdt med søndag, men skal sørge for litt ekstra i tilfelle det er i morgen likevell.

Har ikke peiling på når ikm er. Men hvis jeg går utifra torsdag 23.mai som var den dagen jeg fikk det jeg tror var TR så er ikm 20.juni, og hvis jeg skal gå utifra den dagen jeg tok ut spiralen som var 20.mai så blir det ikm 28 dager fra den dagen. Men har ikke andre typiske tegn på el, ingen ømme pupper, men begynner å få litt murringer da. Hadde svake murringer forrige onsdag og torsdag også og fikk en svak blødning lørdag og søndag å begynte å lure på om det var festeblødning siden vi hadde sex mandag 27.mai også, men er usikker nå siden jeg har fått svak blødning i dag og har litt murringer nå. Så det er ikke rart jeg blir forvirra her. Hva er hva liksom.

Skal holde dere oppdatert på hvordan det går. Tenker jeg tar en graviditetstest om 1,5 uke, hvis jeg klarer å vente så lenge da. Blir spennende å se hva som skjer.

Merker at jeg synes det der er veldig spennende altså!! Oppdatere gjerne ja ! :angelic::angelic:

For en trivelig skravletråd, akkurat det jeg trengte nå :joyful:
I følge appen er EL i morgen, men forrige syklus var den 6 dager forsinket.. Hadde MA for 3 mnd siden, så dette er vel første syklus jeg føler jeg er i rute igjen :)
Driver å tester etter EL, men føler ikke at jeg får det helt til...Har i alle fall hatt masse stikking i magen i går og i dag :)
Vi la inn akjser(eller planter som vi kaller det:wacky:), i helgen og i går, også må vi vel ha en runde i morgen og kanskje en gang til :D

Hvilke EL tester syns dere er enklest i bruk?

For en trivelig skravletråd, akkurat det jeg trengte nå :joyful:
I følge appen er EL i morgen, men forrige syklus var den 6 dager forsinket.. Hadde MA for 3 mnd siden, så dette er vel første syklus jeg føler jeg er i rute igjen :)
Driver å tester etter EL, men føler ikke at jeg får det helt til...Har i alle fall hatt masse stikking i magen i går og i dag :)
Vi la inn akjser(eller planter som vi kaller det:wacky:), i helgen og i går, også må vi vel ha en runde i morgen og kanskje en gang til :D

Hvilke EL tester syns dere er enklest i bruk?

:welcomeSå bra du synes det:hello Er ganske allright å ha noen å dele perioden man befinnner seg i med andre som er i omtrent samme sted;)

Spennende at appen sier at det er EL i morgen!
Trist at det var MA. Da er det ekstra godt å "prøve sammen med andre" denne gangen kanskje?:shy:

Hvis du har hatt masse stikking i magen i dag kan det jo hende at eggløsningen er nå faktisk! Da er vi spot on begge to!
Hehe, ja, viktig å få plantet en del;););)

Jeg liker veldig godt den til Clear Blue med dobbel hormonindikator. Du skal ta det noenlunde samme tid hver morgen (etter lengste søvnperiode). Når det blinker en smiley har du høy fertilitet (økning i østrogen). Ha sex de dagene med høy fertilitet.
Så er det bare å vente på LH stigningen, som da kan oppstå når som helst på dagen. Noen varer den kort for, så lurt å ta en test på kvelden også for å ikke gå glipp av det. Når LH stigningen er registrert vil ikke smileyen blinke lenger, men bli stående i 48 timer. LH får egget til å løsne, så anbefales å både ha sex den dagen, og også neste morgen.

Jeg fikk blitt litt bedre kjent med meg selv denne perioden. Oppdaget eggløsningsslim 2 dager før eggløsning. Det var kjekt å vite.

Hva er det du føler du ikke får helt til? :oops:

Er ikke lett det der med eggløsning..
Kjipt at vinduet er så sykt lite...
Men hadde vel vært overbefolket på kloden om det var store sjanser :wacky:

Ønsker deg masse lykke til:Heartred Håper det klaffer!

Hadde El 31 mai eller 1 april tror jeg :) så venter spent på å kunne teste :) PP1 med barn nr 4

Hei:D Antar at du mente 1.juni:cool: Ja da ligger du jaggu litt foran og kan snart teste! Så gøy!
Oisann! Barn nr 4 ja! Det får'n si!:Heartred
Gøy med 1 pp, mye spenning i første periode! Håper den sitter på første forsøk for deg:cheers

Hadde en spontanabort forrige lørdag... Såå når jeg har EL nå vet jeg ikke. Men vi har begynt å prøve på ny så krysser vi fingrene :nailbiting:❤️ lykke til alle sammen!

Hadde en spontanabort forrige lørdag... Såå når jeg har EL nå vet jeg ikke. Men vi har begynt å prøve på ny så krysser vi fingrene :nailbiting:❤️ lykke til alle sammen!

Nei... huff... det var trist lesning. :sorry:...
Håper virkelig at dette kan være måneden for deg:Heartred

Takk for det, lykke til til deg også!:wav

Hei:D Antar at du mente 1.juni:cool: Ja da ligger du jaggu litt foran og kan snart teste! Så gøy!
Oisann! Barn nr 4 ja! Det får'n si!:Heartred
Gøy med 1 pp, mye spenning i første periode! Håper den sitter på første forsøk for deg:cheers

Haha, ja 1 juni.. Ja, sitte på 1 PP med de andre, men vært gravid 6 ganger alle på 1 PP, men mistet 3 stk. Så spent på hvordan det går denne gangen.. Ja, er 3 eller 4 dpo i dag så tenkte teste på mandag :-)

Haha, ja 1 juni.. Ja, sitte på 1 PP med de andre, men vært gravid 6 ganger alle på 1 PP, men mistet 3 stk. Så spent på hvordan det går denne gangen.. Ja, er 3 eller 4 dpo i dag så tenkte teste på mandag :)

6 ganger ja..
Trist at det ikke gikk veien de andre gangene..
Vel, da går vi med positive tanker og tenker at det da er det gode odds for denne måneden for deg :happy:
Teste til mandagen ja, da må du gjerne oppdatere litt;):cool: Så spennende!!!

:welcomeSå bra du synes det:hello Er ganske allright å ha noen å dele perioden man befinnner seg i med andre som er i omtrent samme sted;)

Spennende at appen sier at det er EL i morgen!
Trist at det var MA. Da er det ekstra godt å "prøve sammen med andre" denne gangen kanskje?:shy:

Hvis du har hatt masse stikking i magen i dag kan det jo hende at eggløsningen er nå faktisk! Da er vi spot on begge to!
Hehe, ja, viktig å få plantet en del;););)

Jeg liker veldig godt den til Clear Blue med dobbel hormonindikator. Du skal ta det noenlunde samme tid hver morgen (etter lengste søvnperiode). Når det blinker en smiley har du høy fertilitet (økning i østrogen). Ha sex de dagene med høy fertilitet.
Så er det bare å vente på LH stigningen, som da kan oppstå når som helst på dagen. Noen varer den kort for, så lurt å ta en test på kvelden også for å ikke gå glipp av det. Når LH stigningen er registrert vil ikke smileyen blinke lenger, men bli stående i 48 timer. LH får egget til å løsne, så anbefales å både ha sex den dagen, og også neste morgen.

Jeg fikk blitt litt bedre kjent med meg selv denne perioden. Oppdaget eggløsningsslim 2 dager før eggløsning. Det var kjekt å vite.

Hva er det du føler du ikke får helt til? :oops:

Er ikke lett det der med eggløsning..
Kjipt at vinduet er så sykt lite...
Men hadde vel vært overbefolket på kloden om det var store sjanser :wacky:

Ønsker deg masse lykke til:Heartred Håper det klaffer!

Så moro at vi kan følge hverandre :joyful:
Tipper vel at eggløsningen er nå i disse dager :happy: Lurer litt på om de eggløsning strimlene jeg har ikke er så bra, de måtte tas etter kl 10 og man måtte ha holdt seg i 4 timer:wacky: prøver litt I kveld og i morgen også, men tror jeg velger å stole på kroppen, den stemte tross alt sist jeg ble gravid :)

Får håpe vi får det til å stemme, så blir det en fin start på 2020 :joyful:
Takk! Lykke til du og:D

Så moro at vi kan følge hverandre :joyful:
Tipper vel at eggløsningen er nå i disse dager :happy: Lurer litt på om de eggløsning strimlene jeg har ikke er så bra, de måtte tas etter kl 10 og man måtte ha holdt seg i 4 timer:wacky: prøver litt I kveld og i morgen også, men tror jeg velger å stole på kroppen, den stemte tross alt sist jeg ble gravid :)

Får håpe vi får det til å stemme, så blir det en fin start på 2020 :joyful:
Takk! Lykke til du og:D

Takk:Heartred

Ja, det er veldig gøy!:D

Ahaa, skjønner. Nei de strimlene har jeg ikke testet..
Men enig med deg, stol på kroppen;)

Veldig kjekt å ha en app som man kan notere i som en huskelapp til neste periode. Jeg glemmer jo ting fra måned til måned:wideyed: Hvilken app bruker du? Jeg har Flo. Veldig fornøyd med den:rolleyes:

Tusen takk! :Heartred

Oi oi, spennende ! Men det er jo bare superbra at dere har hatt sex før eggløsning. Er jo det som er best i følge forskning. At sæden venter på eggetlaughing6 Masse lykke til!
Vi er ganske nære hverandre vi da. Når er din IKM?

Har lest meg litt opp ;) Eneggede tvillinger er IKKE arvelig, og slik jeg forstår opplysningene jeg har lest, så er kun arvelig fra mor sin side.
Dvs. om mor har toeggede tvillinger på sin side, evt fra hennes far sin side, kan hun få tvillinger. Dette da mannen er bærer av genet, men da en mann ikke kan føde barn, bæres genet videre til hans døtre.
Min biologiske far er toegged tvilling.

Er du enegget eller toegget tvilling?
Leste dette: Kvinner som selv er toeggede tvillinger, og deres søstre, får tvillinger noe hyppigere enn tilfellet er i befolkningen generelt. Dersom en kvinne har fått toeggede tvillinger én gang, har hun i neste svangerskap en sannsynlighet for at hun på ny skal få toeggede tvillinger som er dobbelt så høy som sannsynligheten i befolkningen generelt.

Tror ikm skal være 15.juni, men vet ikke om den blir flyttet om eggløsningen min ikke var før i går. Er bare pp2 etter jeg sluttet på pring, så ikke helt i rute.

Mange sier tvillinger hopper over en generasjon. Mamma fikk toeggede tvillinger 2 ganger.

Back
Topp