Flere bærere her?

Har båret eldste i sjal og sele siden ho ble født, og håper kroppen samarbeider lenge enda. Ikke at ho MÅ bæres, men det gir nærhet og kos + er ganske praktisk på bytur eller hjem fra lekeplassen når ho plutselig vil en annen vei

Men, kjenner plutselig "behov" for å finne nyfødtsjal allerede har et på lån nå som eg har fått tilbud om å kjøpe, det er superfint men passer ikke egentlig for nyfødt ‍♀️

Meneh, andre som gleder seg til å ha en liten på brystet eller i fanget?
Og som har begynt å handle inn allerede?
Her! Har allerede informert mannen at hvis dette går veien så skal jeg ha en etla og/eller pamir:binkybaby

Last edited:
Vi må nok ha ny bærejakke. Kjøpte en "billig" sist og den overlevde bare en sesong. Så skal investere i en god bærejakke denne gangen.
Ja! Bærejakke står på ønskelista! Har en fra før (hjemmesydd innlegg til ei regnkåpe eg hadde fra før), men den er så sliten så ønsker meg ny og "ordentlig", men spørs om eg ikkje bare syr nytt gravidinnlegg til den eg har..... Får se an størrelsen og vinteren....

Her! Har allerede informert mannen at hvis dette går veien så skal jeg ha en etla og/eller pamir:binkybaby
Hihi, det hadde sikkert vært digg ja, måtte vært etla isåfall, pamir er ikke mi greie.
Men, får heller ønske meg det til egen bursdag når lille er halvår +

Har noen strikket bæregenser? Har lyst til å gjøre det, siden vinteren varer heeeelt fram til sommeren her i nord :rolleyes:

Ja! Bærejakke står på ønskelista! Har en fra før (hjemmesydd innlegg til ei regnkåpe eg hadde fra før), men den er så sliten så ønsker meg ny og "ordentlig", men spørs om eg ikkje bare syr nytt gravidinnlegg til den eg har..... Får se an størrelsen og vinteren....
Siden vi har det meste utstyret allerede så tror jeg at jeg kan spandere ny jakke på meg xsmile9

Det er over 11 år sidan sist eg fekk baby, så eg er ikkje oppdatert på det siste innan bæring :shy: Fins det noko godt og informativt bæreforum no til dags? Og gode nettbutikkar/nettsider? Sist bar eg mest i det vi då kalla mei tai, no går det vel under meh dai? Men ynskjer meg eit godt allroundsjal til denne babyen, om alt går bra heilt fram til februar/mars 2020 :Heartred

Det er over 11 år sidan sist eg fekk baby, så eg er ikkje oppdatert på det siste innan bæring :shy: Fins det noko godt og informativt bæreforum no til dags? Og gode nettbutikkar/nettsider? Sist bar eg mest i det vi då kalla mei tai, no går det vel under meh dai? Men ynskjer meg eit godt allroundsjal til denne babyen, om alt går bra heilt fram til februar/mars 2020 :Heartred
Facebook er stedet å søke :) Mye god info i Norsk bæregruppe, ellers sjekk om du har bærebibliotek nær deg. Da kan du prøve litt og kjenne litt på hva som er rett for deg.

Skal prøve huske hvor deilig det er å kosebære i sjal og gjøre det en del.
Har vel strengt tatt det vi trenger av bæretøy. Kanskje en bærejakke eventuelt...
Jeg kjøpte bærejakka når vi prøvde nå, fordi den har gravidinnlegg også. Tenker det kan være fint å ha etterhvert :)

Jupp, heter meh dai nå, men diverse produsenter kaller det for wrap tai og lignende også.

Jeg kjøpte bærejakka når vi prøvde nå, fordi den har gravidinnlegg også. Tenker det kan være fint å ha etterhvert :)
Hva slags type/merke er det da? Er den god?

Hva slags type/merke er det da? Er den god?
Har en mamalia softshell (rosa) som jeg kjøpte pent brukt. Funker veldig bra. Er litt stor i størrelsen (kjøpte m), men tenker den fint funker som vinterjakke med litt ull under mye av vinteren.
Har ikke fått bært så mye i den enda, men er god både på rygg og mage med toddler hvertfall.

De er veldig enkle å selge videre om man ikke liker de også, går fort på kjøp salg sida.

Bæremamma her og. Har ett artipoppe kasjmir/bomullssjal liggende som blir digg til en liten en. Tror jeg blir å bruke rs og fra tidlig av denne gangen. Og noen andre sjal som kan være digge etterhvert.

Lurer mest bare på om jeg burde skaffe meg en tynn easycare i basestørrelse jeg. Har en tykk (perfekt til toddler) i base -1, og en tynn i base -2.
Også blir sikkert basestørrelsen min å gå opp jo etter svangerskapet :rolleyes:
AP Kashmir er helt magisk! Jeg solgte mitt i januar, men håper på å finne ett i newborn-serien deres til marsspiren :)

Synes nettsida her er veldig god og informativ http://norskbaeregruppe.com/
Ellers er bæreglede og instinktsmor to gode butikker om du vil kjøpe nytt. Har mest kjøpt brukt via fb, evt direkte fra produsent (woven wings, oscha og sling studio).
Men meh dai er gull ja, brukte den som solskygge i dag, men bruker den til bæring når lille ikke vil sitte stille, eller mannen skal bære.
Ønsker meg en didyclick til lille, men det får bli når det nærmer seg litt. Og et elastisk sjal.

Forklar mer hvorfor/ hva som er magisk? Vi blir kanskje flere som slåss om de samme sjalene på k&so_O
Jeg opplever mitt som veldig mykt, litt varmt men ikke for mye. Blir ikke svett og klam av det, men kjenner at det varmer på kjølige dager.
Det er relativt stumt, siger ikke, men har mer glid enn grip. Lett å knyte og stramme, men ikke så bra til de tyngste barna. Perfekt for en liten en altså :)

Forklar mer hvorfor/ hva som er magisk? Vi blir kanskje flere som slåss om de samme sjalene på k&so_O
Det tekopp sa. Det er vel egentlig en av de få sjalene som kan brukes hele bæreperioden. Selv liker jeg det best fra 6 mnd og oppover. Syntes det var veldig komfortabelt med toåringen også :)

Synes nettsida her er veldig god og informativ http://norskbaeregruppe.com/
Ellers er bæreglede og instinktsmor to gode butikker om du vil kjøpe nytt. Har mest kjøpt brukt via fb, evt direkte fra produsent (woven wings, oscha og sling studio).
Men meh dai er gull ja, brukte den som solskygge i dag, men bruker den til bæring når lille ikke vil sitte stille, eller mannen skal bære.
Ønsker meg en didyclick til lille, men det får bli når det nærmer seg litt. Og et elastisk sjal.

Tusen takk for tips!

Idag fikk jeg lovaloomen min. Sku gjerne tatt bilde hvor jeg deiger meg med det, men satan i gatan, det er for varmt! Vil helst gå naken idag :hilarious:
Det er dødsmykt, så mulig det blir brukt til marsboeren min?

Back
Topp