Flere bærere her?

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Har båret eldste i sjal og sele siden ho ble født, og håper kroppen samarbeider lenge enda. Ikke at ho MÅ bæres, men det gir nærhet og kos + er ganske praktisk på bytur eller hjem fra lekeplassen når ho plutselig vil en annen vei

Men, kjenner plutselig "behov" for å finne nyfødtsjal allerede har et på lån nå som eg har fått tilbud om å kjøpe, det er superfint men passer ikke egentlig for nyfødt ‍♀️

Meneh, andre som gleder seg til å ha en liten på brystet eller i fanget?
Og som har begynt å handle inn allerede?

Har kikket litt på bæresjal, og synes også det virker hyggelig og praktisk :happy: har sett det finnes mange forskjellige varianter, og i forskjellig materiale. Noen anbefalinger?

Høres utrolig interessant ut. Brukte ikke det med min første, men kanskje man skulle prøvd det denne gangen :) Tar gjerne imot tips:-)

Dette er første gang jeg er gravid, så har ingen erfaring. Eneste er at jeg tenker det ser veldig koselig ut.

Har kikket litt på bæresjal, og synes også det virker hyggelig og praktisk :happy: har sett det finnes mange forskjellige varianter, og i forskjellig materiale. Noen anbefalinger?
Det er kjempekos!
Vi startet med et elastisk sjal, da kan en knyte en gang og ta ungen utav og oppi maaaange ganger uten å måtte knyte på nytt men de er elastiske og begynner å sige/bli ubehagelige når ungen kommer til sånn 7 isj kg. Blir antakeligvis ergobaby aura, coracor eller aldoria nå, alle sammen er ganske tynne så de ikke blir så alt for varme (mars er jo ikke så lenge før sommeren ).

Eg er mest glad i vanlig vevd sjal da, men tror alle mine er ganske tykke så blir fort klumpete til en nyfødt. Blir nok en didymos på meg tror eg

Har forresten lært masse her http://norskbaeregruppe.com/
Praktisk oversikt over ulike seler og måter å knyte på også. (mange seler må ha nyfødtinnlegg i starten, det er så sykt klumpete og upraktisk, best å styre unna - eller bruke elastisk sjal til ungen har blitt stor nok til at en ikke trenger innlegget).

Dette er første gang jeg er gravid, så har ingen erfaring. Eneste er at jeg tenker det ser veldig koselig ut.

Vi hadde gått på veggen uten med eldste. Ville bare sove på en av oss. Eller på magen....

Ble mange timer på pilatesball med henne i sjal på magen, da sov ho godt ❤️
Og etterhvert mange turer ut og rundt, godt å slippe å ha med vogna (som ho virkelig ikke ville sove/være i). Kjempekos!

Jeg har så lyst på sjal denne gangen, det ser så koselig ut :Heartred
Men er det noen som har erfaring til gode sjal når man er litt rund? Bruker 48/50 i klær, har lyst til å prøve et elastisk først, men er helt grønn på området:happy8

Det er kjempekos!
Vi startet med et elastisk sjal, da kan en knyte en gang og ta ungen utav og oppi maaaange ganger uten å måtte knyte på nytt men de er elastiske og begynner å sige/bli ubehagelige når ungen kommer til sånn 7 isj kg. Blir antakeligvis ergobaby aura, coracor eller aldoria nå, alle sammen er ganske tynne så de ikke blir så alt for varme (mars er jo ikke så lenge før sommeren ).

Eg er mest glad i vanlig vevd sjal da, men tror alle mine er ganske tykke så blir fort klumpete til en nyfødt. Blir nok en didymos på meg tror eg

Har forresten lært masse her http://norskbaeregruppe.com/
Praktisk oversikt over ulike seler og måter å knyte på også. (mange seler må ha nyfødtinnlegg i starten, det er så sykt klumpete og upraktisk, best å styre unna - eller bruke elastisk sjal til ungen har blitt stor nok til at en ikke trenger innlegget).

Titter innom og lurer på hvilken knytemåte du foretrekker fra 8 måneder og oppover? Har brukt elastisk hittil, men må over på vevd nå.

Har ca 15 bæreseler og sjal:hilarious: Caboo close er helt fantastisk til nyfødt, elastisk sjal som er ferdig knytt. Skal ha det med på føden. Er også veldig glad i Tula free to grow, brukes fra nyfødt uten innlegg til 4 år.

Bærer i vevd sjal, og har Tula ftg :happy: Begynte også med elastisk, men gikk over på vevd sjal når han var 3-4 uker, likte det mye bedre :joyful:

Har to bæresjal og flere seler. Desverre ingen av mine babyer har likt å bli bært i sjal som baby. Men jeg prøver på nytt, for syns det er sååååå koselig :) sele har fungert når de ble større hvertfall :)

Ja! Hadde ergogbaby 360 til eldste og hata den, så oppdaga vi sjal og bedre seler når hun var 8 mnd. Har et yaro la vita liggende, og en lennyup som vi digger både jeg og mannen, sikler på elastisk også til denne knotten. Gleder meg til å bære helt fra start, og forhåpentligvis få frie armer til storesøster, masse nærhet og kos og en litt mer tålmodig bærebaby som ikke popper setet hver gang vi sjaler opp:hilarious:

Jeg er bæremamma :Heartred Hadde med bæresjal i fødebagen og brukte det fra dag 2 og hver dag hele det første året. Nå går det mest i sele, men har et sjal liggende som jeg håper å bruke til marsbabyen :love2

Mine har jeg måtte ha en del i sele for å kunne gjøre noe fornuftig hjemme og når man legger søsken

Hadde ergobaby 360 til nr1 før, men har gått over til ergobaby adapt. Irriterende med den borrelåsen :p
Hadde også tula toddler, men den ble solgt igjen da det ikke passet til meg.

Har allerede kjøpt inn caboo close og et aldoria sjal for sikkert 1 år siden :p

Last edited:
Jeg har sjal, rs, sele og meh dai :happy: Sjala opp første gang da eldstemann var ca tre uker og jeg ikke fikk han til å slutte og skrike - han sovna så snart jeg hadde knytt ferdig :D Har begynt å tenke på nyfødtsjal allerede, et håndvevd i vår som jeg egentlig hadde tenkt å spare til jeg ble gravid. Av diverse grunner så det ut til at vi ikke skulle få det til i år, så jeg byttet det heller mot et som passer bedre til toddlerbæring. Jeg går på samlingsbasert studie, regner med at det blir mye bæring når jeg har skoleuker :happy:

Titter innom og lurer på hvilken knytemåte du foretrekker fra 8 måneder og oppover? Har brukt elastisk hittil, men må over på vevd nå.
Har båret mest på rygg, og da i det som heter "ryggsekk tas" og "dh" (doble hammock). På mage er fwcc eller kenguru super synes eg

Jeg har så lyst på sjal denne gangen, det ser så koselig ut :Heartred
Men er det noen som har erfaring til gode sjal når man er litt rund? Bruker 48/50 i klær, har lyst til å prøve et elastisk først, men er helt grønn på området:happy8
Alle elastiske er one size så skal passe fint til deg og prøv aldoria, sino, ergobaby aura eller coracor/fornessi - de andre merkene er tykkere og kan fort bli vel varme :dead:

Bærer i vevd sjal, og har Tula ftg :happy: Begynte også med elastisk, men gikk over på vevd sjal når han var 3-4 uker, likte det mye bedre :joyful:
Teller 14 på hylla nå :woot: men tror det er noen på utlån også.... Og så låner eg ett... Vil helst ikke ha hele tellingen :stinkyfeet:

Kan noen anbefale en sjal til meg? :)

Jeg har en Moby sjal fra før, og brukte den veldig mye med første mann, men vi begge ble jo helt varm og svett av den :wtf:

Føler jeg er mest komfortable med en elastisk type.. men hvor mye mer avansert er det med vevd?

Back
Topp