Finne hjertelyd med doppler

Jeg har vært gravid før. Første gang jeg var gravid prøvde jeg ikke doppler før uke 12-13, så vet ikke om jeg hadde hørt den før :)

Tenker om det er enklere for dere, at dere finner den tidligere enn oss førstegangs.. :)
 
Har sååååå lyst å prøve å finne hjertelyd dette svangerskapet .. men lovte meg selv å ALDRI bruke den igjenn da vi mistet.. man finner så mye dumme "årsaker" til hva som kunne være årsaken...
 
Jeg har prøvd både i dag og i går med å finne hjertelyden. Jeg finner den ikke. MEN, jeg kan høre at den rører på seg! :D
Så da skal jeg roe meg litt med det :happy:
 
Har sååååå lyst å prøve å finne hjertelyd dette svangerskapet .. men lovte meg selv å ALDRI bruke den igjenn da vi mistet.. man finner så mye dumme "årsaker" til hva som kunne være årsaken...
Hm, ja, det blir jo sånn :( Har også mistet, men uten innvolvering av doppler. Tenker det ikke gjør skade om man begrenser bruken til 1-2 ganger i uka. Er jo de som får UL like ofte pga risiko svangerskap ;)
 
Hm, ja, det blir jo sånn :( Har også mistet, men uten innvolvering av doppler. Tenker det ikke gjør skade om man begrenser bruken til 1-2 ganger i uka. Er jo de som får UL like ofte pga risiko svangerskap ;)
Ja jeg er helt enig der... man blir nok bare litt paranoid:D finner ALT som mulige årsaker:p
 
Ok.... jeg er ny på dette med doppler! Fant hjertelyden på første forsøk i går- er i uke 16.
Har jo selvfølgelig mest lyst til å høre den hjertelyden igjen i dag!
MEN jeg tenker- ikke hver dag vel? Hvor ofte har jordmødre sagt at d er innafor å høre etter lyden selv?
Jeg har en angelsound!
 
Ok.... jeg er ny på dette med doppler! Fant hjertelyden på første forsøk i går- er i uke 16.
Har jo selvfølgelig mest lyst til å høre den hjertelyden igjen i dag!
MEN jeg tenker- ikke hver dag vel? Hvor ofte har jordmødre sagt at d er innafor å høre etter lyden selv?
Jeg har en angelsound!
Jeg har tillatt meg å bruke den MAX en gang i uken når nervene tar helt over hand. Men da bare i ca 3-4 sekunder. Finner hjertelyden med en gang og da er jeg fornøyd,så lenge det varer:p
Doppler kan varme opp fostervannet så jeg er snar med å legge den bort:)
 
Jeg har tillatt meg å bruke den MAX en gang i uken når nervene tar helt over hand. Men da bare i ca 3-4 sekunder. Finner hjertelyden med en gang og da er jeg fornøyd,så lenge det varer:p
Doppler kan varme opp fostervannet så jeg er snar med å legge den bort:)

Takk :)
Er jo d jeg tenker er fornuftig bruk! Men har jo mest lyst til å sitte leeeeenge med den:p
 
Trodde aldri jeg skulle bli så skrulle av å være gravid- men den lyden er helt rå ;-) gleder meg virkelig masse til jeg kjenner alle bevegelser!
Skal si meg enig der. Føler meg nokså både paranoid og skrullete... blir sliten av meg selv:facepalm:
 
Back
Topp