Finne hjertelyd med doppler

Det fins ikke dumme spørsmål!! :)
Først kjenner jeg etter hvor livmoren er. Så setter jeg doppleren ca 2 cm over det igjen presser den innover og nedover, sånn at jeg ender opp oppå livmoren på et vis... Hvis du skjønte... Men det skal sies at det kan være vanskelig å kjenne livmoren så tidlig hvis du er førstegangs, så let nede ved trusekanten ;)
Tusen takk, da skal jeg prøve å se om jeg kjenner den:D
Fant ikke hjertelyden når jeg leita sist, skal vente noen dager tenker jeg før jeg prøver igjen:happy:
 
Jeg fant hjertelyden med dopler idag :)
 
Jeg bestilte meg doppler fra eBay i går, så blir spennende å se når den kommer...:) om den virker i det heletatt;p
 
Jeg fant hjertelyden med doppleren fra Teknikmagasinet i går 9+2 :) Så moro!
 
Prøvde doppleren igjen idag og det var uten til babyen jeg hørte :D Synes slagene gikk så fort at det var vanskelig og telle :p 9+2 idag.
 
Hvilke doppler tenker dere er lettest å finne hjertelyd tidlig, med tanke på å trykke ned bak skambenet osv... eller har det ingenting å si?
 
Hvilke doppler tenker dere er lettest å finne hjertelyd tidlig, med tanke på å trykke ned bak skambenet osv... eller har det ingenting å si?
jeg finner med min angelsound :) en av dem enkle typene :)
 
Leser masse på nett at det kan stresse babyen, at det ikke er bra?! Tror vi bestemte oss for å droppe det nå.. :eek:
 
Leser masse på nett at det kan stresse babyen, at det ikke er bra?! Tror vi bestemte oss for å droppe det nå.. :eek:

Altså, man skal jo såklart ikke bruke den hver dag :) Her er det max en gang i uka, kanskje mindre enn der også, fram til jeg kjenner bevegelse :)
 
Prøvde min angelsound i dag men fant ikke hjertet til den lille... er 10+3 så er nok litt tidlig. Med forrigemann fant jeg den i uke 12 men da hadde jeg ikke prøvd tidligere heller.
 
Prøvde min angelsound i dag men fant ikke hjertet til den lille... er 10+3 så er nok litt tidlig. Med forrigemann fant jeg den i uke 12 men da hadde jeg ikke prøvd tidligere heller.

Godt å høre at noen andre ikke finner heller. Er 9+2, og finner ikke. Kjedelig, men er ikke stressa likevel. Men ser jo så mange andre finner så veldig tidlig, hadde jo vært koselig og betryggende å få høre hjertelyden nå snart.. :)
 
Back
Topp