Finne hjertelyd med doppler

Isa28

Glad i forumet
Idag fant jeg fram doppleren min jeg kjøpte sist svangerskap :) I begynnelsen hørte jeg kun min egen puls, men plutselig var det noe som gikk enda fortere, dette må jo bare være hjertelyden! Etter menstermin er jeg 9 uker, men etter jeg var på tul ble jeg satt tilbake noen dager, så jeg går egentlig ut ifra den, så er idag 8+4. Håper det var lillegull jeg hørte :Heartred
Hvor tidlig hørte du hjertelyden til den lille?
 
Lurer å fælt på når jeg kan prøve ut doppleren:eek:
Litt redd for å prøve den enda i tilfelle jeg blir skuffet over å ikke finne noe:p
Er 8+1 selv :happy:
 
Lurer å fælt på når jeg kan prøve ut doppleren:eek:
Litt redd for å prøve den enda i tilfelle jeg blir skuffet over å ikke finne noe:p
Er 8+1 selv :happy:
Hadde egentlig tenkt til å vente, men klarte ikke :rolleyes: Så tenkte jeg at siden jeg har vært gravid tidligere så kanskje jeg hørte den litt tidligere nå enn sist. Er ikke sikkert det var den jeg hørte da, men gaaanske sikker, siden det var noe som gikk raskere enn min egen puls :p Tenker at om det ikke var det, eller om man ikke hører noe, så er det jo tidlig enda :)
 
Hadde egentlig tenkt til å vente, men klarte ikke :rolleyes: Så tenkte jeg at siden jeg har vært gravid tidligere så kanskje jeg hørte den litt tidligere nå enn sist. Er ikke sikkert det var den jeg hørte da, men gaaanske sikker, siden det var noe som gikk raskere enn min egen puls :p Tenker at om det ikke var det, eller om man ikke hører noe, så er det jo tidlig enda :)
Sant d, kanskje jeg må prøve min iløpet av helga:p
 
Åssen doppler har dere? :)
 
Sniker fra mars :) førstegangs, jordmor fant ikke i uke 11, jeg fant selv med doppler i uke 15-16 :)
 
Åh, så stas!!! :D :D

Denne gangen prøvde jeg ikke før 8+5, og fant den da, men fant den 8+1 ved sist graviditet så det er absolutt mulig, mener jeg da :p :D
 
Men fikk du telt? Jeg syntes fosterlyden høres ut som et tog eller en galopprende hest... Sier det deg noe??
Telte ikke, men det gikk mye fortere enn min egen puls. Skal prøve igjen etterpå tror jeg, så skal få telt da :D Men minner meg som om da jeg hørte hjertelyden med jenta mi.
 
Åh, så stas!!! :D :D

Denne gangen prøvde jeg ikke før 8+5, og fant den da, men fant den 8+1 ved sist graviditet så det er absolutt mulig, mener jeg da :p :D
Kanskje dumt spørsmål meeen, hvor holder du doppleren når du hører lyden å må du presse den litt innover i magen/der du holder den?:p
Jeg er helt ny på doppler;)
 
Telte ikke, men det gikk mye fortere enn min egen puls. Skal prøve igjen etterpå tror jeg, så skal få telt da :D Men minner meg som om da jeg hørte hjertelyden med jenta mi.

Hvis du er usikker så er det jo videoer på YouTube hvor man hører hvordan lyden høres ut ;)
 
Kanskje dumt spørsmål meeen, hvor holder du doppleren når du hører lyden å må du presse den litt innover i magen/der du holder den?:p
Jeg er helt ny på doppler;)

Det fins ikke dumme spørsmål!! :)
Først kjenner jeg etter hvor livmoren er. Så setter jeg doppleren ca 2 cm over det igjen presser den innover og nedover, sånn at jeg ender opp oppå livmoren på et vis... Hvis du skjønte... Men det skal sies at det kan være vanskelig å kjenne livmoren så tidlig hvis du er førstegangs, så let nede ved trusekanten ;)
 
Back
Topp