FHI anbefaler vaksine - hva nå?

Tar dere vaksinen nå?

  • Ja

    Votes: 55 62,5%
  • Nei

    Votes: 33 37,5%

  • Antall som har svart
    88
Men altså, det er bare å google "Koronavaksine steril" så får du mye nyttig info opp... Det er ingen som betviler at du har lest det du har lest, men bakgrunnen bak det du har lest - det er vi kildekritisk til. Det er mye skremselspropaganda ute å går, og man må være kritisk til hva man deler videre. En innmeldt antatt bivirkning er ikke automatisk en reell bivirkning så fort det er innmeldt. Jeg respekterer de som venter med vaksinen, men jeg setter ikke pris på spredning av misinformasjon, og det må være lov å gi tilbakemelding når slikt spres :happy:
Jeg spotanaborterte i februar, et par uker etter at jeg hadde fått vaksina. Dette ble meldt inn som en bivirkning, men er ikke tatt med videre som en reel bivirkning. Dette fordi Legemiddelverket ikke har fått inn noen flere henvendelser av samme type. Det er helt greit for meg, men da har jeg hvertfall bidratt. Utrolig mye skremselspropaganda ute å går og det er jo så trist. Man skal være kritisk, absolutt, men må også være kildekritisk.
 
Jeg føler jeg ikke vet nok om ettervirkninger av både corona og vaksine, redd for begge deler egentlig da jeg sliter enda etter kyssesyke og borelia som jeg hadde for maaaange år siden. Hadde jeg visst hvilke bivirkninger hver av de hadde hatt, ville valget vært enklere tror jeg - føler det blir litt som å velge hvor dårlig eller frisk man blir om man får/tar d ene eller det andre:oops: får uansett høre hva legene på sykehuset sier når jeg skal dit og dele mine bekymringer der + at jeg har høyrisikosvangerskap, mulig det har noe å si også.
 
Bestilte time til dose 2 i dag til
Neste uke, da er jeg i uke 20. Stoler på fhi og andre land vaksinen tas i. :happy:
 
Jeg har vært veldig usikker. Men tok i dag dose 1. Føler ikke jeg hadde noe valg, når situasjonen er slik den er. Når det er så mye smitte som nå, tenker jeg at jeg kommer til å bli smittet hvis jeg ikke e vaksinert. Forhåpentligvis er vaksinen et bedre alternativ enn å bli smittet.
 
Fullvaksinert
 
Første dose skal tas neste uke :) vært veldig usikker men nå som de anbefaler gjør jeh det.. hva er værst mulige bivirkninger, som er lite sannsynlig eller å bli syk med corona gravid/med baby? Nå som det er så mye smitte og..
Tenker det og er fint at da danner også babyen antistoffer mot korona mens han er i magen, og kanskje mer beskyttet når han blir født :)
 
Jeg har ombestemt meg, tar første dosen imorgen
 
Vi har vært usikre på dette - men har besluttet å ta vaksinen nå. Har tidligere hatt time som vi avlyste pga. at det ikke føltes rett der og da. Nå har vi ny time i dag - og med tiden føles det mer rett.
 
Back
Topp