Feriepress?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Enda mer grunn til å være skeptisk[emoji87]

Men 2 pers? Da måtte jeg dratt uten ungene og det skjer jo ikke, da hadde nok dim tur blitt betydelig dyrere og om du hadde hatt med 3 unger[emoji85]

Sier ikke det MÅ være dyrt men har man 3 unger så er man mer normal enn dum om man kjøper sydentur til 70k[emoji38]
Ja, to personer. Jeg hadde ikke barn sist jeg var i syden ;) hadde ikke vært så mye dyrere om jeg hadde reist nå heller. Man trenger ikke plusse på 60 tusen fordi man har med barn [emoji14]

Ikke 60 tusen forskjell.

Mannen forteller at broren reiser til syden med dama og to barn til 20 000... Så jeg tviler på at man MÅ ut med 60 000 +++ for å ha en fin sydenferie. :) For om det er slik så kommer jeg aldri til å gidde å svi av så mye penger på en uke eller to. Bruker de heller på noe annet :P

Mannen forteller at broren reiser til syden med dama og to barn til 20 000... Så jeg tviler på at man MÅ ut med 60 000 +++ for å ha en fin sydenferie. :) For om det er slik så kommer jeg aldri til å gidde å svi av så mye penger på en uke eller to. Bruker de heller på noe annet :P
Så absolutt [emoji14] jeg kan ha en veeeldig fin ferie for mye mindre penger enn 60+ tusen. Det er mulig [emoji23]

Mannen forteller at broren reiser til syden med dama og to barn til 20 000... Så jeg tviler på at man MÅ ut med 60 000 +++ for å ha en fin sydenferie. :) For om det er slik så kommer jeg aldri til å gidde å svi av så mye penger på en uke eller to. Bruker de heller på noe annet :p
Reiser de i fellesferien da?
Ikke at vi skal til syden da men luree på hvor de drar da

Vet bulgaria og Tyrkia er billig men dit hadde vi ikke dratt

Kjenner ikke noe på feriepresset. Men så er jeg veldig lite opptatt av hva alle andre gjør.

Føler mange voksne fortsatt henger igjen i barndommen her jeg, «alle andre drar til syden/alle andre får lov til å være lenge oppe». Nei, alle andre er faktisk ikke i syden eller i Thailand eller Frankrike i ferien, veldig veldig mange er hjemme og koser seg, mange er på campingferie, mange finner på mye annet som kan være minst like gøy. Kan ikke alle bare gjøre det de har lyst og mulighet til, og drite litt mer i hva naboen gjør!?

De har reist på litt forskjellige tider av året. :)

Men for oss som har skoleunger og synes det å søke fjerdeklassingen fri siste skoledag, selv om vi vet at læreren skal med på samme (korps)tur sitter langt inne er ikke sydenferie utenom skolens sommerferie noe alternativ. Og prisen synker ekstremt bare ba kan ta den første uken etter skolen begynner igjen ser jeg. Som barnløs eller med barnehageunger eller med annen innstilling til å søke fra skolen enn jeg har, så er budsjettet fort annerldes

Jeg er spent på hva jeg finner av brukbar standar for to voksne og tre unger neste sommer en uke eller to i sol og varme... det skal jeg bruke høsten og vinteren på å droodle på :)

Men 70 000,- for en uke trenger syden heller ikke å koste. Men 40 000,- da alt i alt, 4 pers, det blir det nok fort om du ikke kan holde deg unna fellesferier[emoji32]

Legg på den 5 personen, vi finner omtrent ingen til under 60 tusen for oss nå i fellesferien. Og det får 7 dager uten all inklusive. Det er mange land vi ikke vil reise til, og de landene vi ønsker er populære[emoji57]

Men for oss som har skoleunger og synes det å søke fjerdeklassingen fri siste skoledag, selv om vi vet at læreren skal med på samme (korps)tur sitter langt inne er ikke sydenferie utenom skolens sommerferie noe alternativ. Og prisen synker ekstremt bare ba kan ta den første uken etter skolen begynner igjen ser jeg. Som barnløs eller med barnehageunger eller med annen innstilling til å søke fra skolen enn jeg har, så er budsjettet fort annerldes

Jeg er spent på hva jeg finner av brukbar standar for to voksne og tre unger neste sommer en uke eller to i sol og varme... det skal jeg bruke høsten og vinteren på å droodle på :)

De har ett skolebarn og dro i april en gang. Ei venninne dro i mai med mann og tre barn, to av fem skolebarn, nå i mai da det var mange fridager likevel nettopp av de grunn at de ikke ville ungene skulle miste mange skoledager.

Jeg håper bare alle som bruker 70 000 på sydenferie gjør det fordi de har lyst og ikke fordi de må fordi ALLE andre gjør det. :)

De har ett skolebarn og dro i april en gang. Ei venninne dro i mai med mann og tre barn, to av fem skolebarn, nå i mai da det var mange fridager likevel nettopp av de grunn at de ikke ville ungene skulle miste mange skoledager.

Jeg håper bare alle som bruker 70 000 på sydenferie gjør det fordi de har lyst og ikke fordi de må fordi ALLE andre gjør det. :)

Alle gjør jo definitivt ikke det.

Men reiser i april og mai er ikke aktuelt for oss så når vi faktisk har lyst på en tur til sol og varme så ser vi på skoleferien.

Reiser utenom skolensferie er mye billigere. Halveprisen omtrent, men 60-70 tusen koster det for en familie på 5 med grei standar en uke i Spania, Hellas, eller Kypros. Andre steder reiser ikke jeg da[emoji85][emoji23]

Men da blir det jp feil å si man får dratr for 20 000, for de aller fleste vil ikke ta barna ut av skolen utenom ferier
Prisen stiger mye i juli

Enda mer grunn til å være skeptisk[emoji87]

Men 2 pers? Da måtte jeg dratt uten ungene og det skjer jo ikke, da hadde nok dim tur blitt betydelig dyrere og om du hadde hatt med 3 unger[emoji85]

Sier ikke det MÅ være dyrt men har man 3 unger så er man mer normal enn dum om man kjøper sydentur til 70k[emoji38]

Vi dro til Gran Canaria i fjor. 2 voksne 2 barn. Midt i fellesferien. Hadde kjempefint hotellrom med 2 soverom. Rent og pent. All inclusive - og maten var god og variert.
Vi betalte 37.000 for hele turen.

Da jeg var barn reiste vi hele familien til Thailand i 5 uker. 2 voksne 3 barn.
Betalte 80.000 for hele turen, og det var den gangen. Levde luksus og reiste innenlands med fly også.

Nei har ikke noe press. Guttungen er med å fisker, med på banen og får oppleve mye vær uke. Vi har ikke den nødvendigheten å måtte dra ut på ferie.

Ikke ennå. Vi planlegger å dra på steder i Norge de neste årene. Både pga av unger og hester. [emoji14]

Men da blir det jp feil å si man får dratr for 20 000, for de aller fleste vil ikke ta barna ut av skolen utenom ferier
Prisen stiger mye i juli

At det er dyrere i fellesferien tror jeg på, men at man må opp i 70 000 det tror jeg ikke. :) Med mindre man er lenge borte. Alt kommer vel an på.

Føler ikke noe press nei. Bryr meg fint lite om hva andre gjør. Vi har campingvogn som vi reiser rundt med. Håpløst år å ut døra her nå uten at barna maser om å dra på tur. Vi pleier å dra på helgeturer på våren og høsten også.

Back
Topp