Feriepress?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Jeg elsker å reise, det samme gjør ungene heldigvis :) Mannen er mer hjemmekjær så jeg og ungene drar ca 1 gang i året til varmere strøk. Hva andre gjør er for meg ikke relevant. I år blir det Sverige i juni, Nord-Norge i juli og så pakker vi sommertøy i august for å tilbringe 1 uke i varmen :) Selv var jeg kunn på ferie hos besteforeldrene mine vær eneste sommer å det var fint det men vi vil gjerne oppleve enda litt mer.

Vi reiser dit vi vil. Bryr meg ikke om hva andre mener. Både jeg og samboer elsker å reise, se verden og forskjellige kulturer. Jeg gidder ikke hytter, syns det bare er kjedelig å reise til samme sted hele tiden. Camping går greit, da kan man i det minste reise litt rundt.
Men vi kommer nok til å reise mest i utlandet

Reiste aldri til syden selv som barn å kan ikke si at det var noe jeg savnet stort. Vi reiser stortsett hvert år på ferie til Norge, ikke fordi det er press men pga av at vi gjerne vil treffe familie å venner der en gang i året. Da tilbringer vi tiden på hytta til mamma eller hos min far med fisking, bading, skogsturer, grilling osv. Elllers Hender det vi tar en uke på stasjonær campingvogn i wales som svigerfar er deleier med.

Vel da kan man skylde seg selv for at ferien blir dyr. Jeg har aldri betalt mer enn 10k med alt inkludert.
Forskjell på familier også. ;) I vår familie regnes tre av barna som voksne på fly, da øker prisene betraktelig. Vi må ha minst to rom på hotell, da øker prisene betraktelig. Og det finnes ingen reisebyråer som tilbyr pakkereiser for familier som består av mer enn 2+2, da må de skreddersy, og det er langt fra særlig billig.

Forskjell på familier også. ;) I vår familie regnes tre av barna som voksne på fly, da øker prisene betraktelig. Vi må ha minst to rom på hotell, da øker prisene betraktelig. Og det finnes ingen reisebyråer som tilbyr pakkereiser for familier som består av mer enn 2+2, da må de skreddersy, og det er langt fra særlig billig.
Har man mange barn så blir det jo dyrere. Men det er jo langt fra alle som har mange barn, de fleste har vel 2-4 barn. Jeg syns det er billigere å kjøpe utenom reisebyråer. Leier man Airbnb så får man jo et helt hus/leilighet til omtrent samme pris som et hotellrom.

Det presset jeg kjenner på er annerledes.

Vi må være hjemme når naboen får besøk en sine faste sommergjester, ungene deres og våre liker å treffes. Den ene uka i året er de bestevenner.

Vi må være hos svigermor. Helst to uker. Dele dagene mellom henne og svigerfar. Ungene må overnatte et par ganger hos svigerfar uten oss. Minst.

Jeg vil gjerne oppleve noe annet også !

Fly har ikke ungene prøvd. Utlandet opplever eldstemann som blir ti i sommer for første gang når han og jeg drar på tur med korpset til Danmark helt i starten av ferien.
De nevnte feriegjestene kommer når vi er borte. Så må vi jo være hjemme noen dager da så eldste får leke med venninna si.
Og så spørs det hva jeg får gjennomslag for videre...

.

Last edited:
Jeg kjenner ikke personlig på presset. Liker meg best hjemme selv. Vet Det ser ut som resten av Norge er veldig opptatt av reising:p mulig det vil føles verre å bli hjemme når ungene blir eldre og snakker mer med jevnaldrende om hva som skjer i ferier.

Ikke der jeg leter heller, jeg kunne fått en reise for 23000 men da uten barna mine[emoji23]Uaktuelt for å si det slik
Da tror jeg som sagt dere leter på feil sted [emoji14]
Ta Athen for eksempel. Leilighet med plass til 8 stykk for 450 kr natta. Så bestille fly utenom, det koster ikke all verden. Det er et hav av muligheter hvis man vil reise, uten at det koster flere månedslønner

Da tror jeg som sagt dere leter på feil sted [emoji14]
Ta Athen for eksempel. Leilighet med plass til 8 stykk for 450 kr natta. Så bestille fly utenom, det koster ikke all verden. Det er et hav av muligheter hvis man vil reise, uten at det koster flere månedslønner
Fly er spm regel dyrt i juli ;)

Back
Topp