Feriepress?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Føler nok ikke på det presset. Vi har aldri vært å flydd med vår datter på 9. Men vi har vært hjemme, vært på dagsturer til forskjellige parker, stranda osv.

I år er det mye som skal fikses her hjemme og det koster penger + at jeg er gravid. Så vi tenker det blir litt dagsturer, slappe av hjemme og kose oss sammen som familie: skjer jo så mye ellers i året at jeg tror ungene og vokse også har godt av stressfri ferie.

Hører jo enkelte har 1 uke ferie hjemme. Så en uke i syden. Så må de ha 1 uke hjemme for å slappe av før jobb igjen. Fordi det skjer såååå mye i syden ar det ofte er stress..

Føler ikke på noe press. Vi har aldri vært i utlandet med ungene. Har enten bare vært hjemme eller tur til Hemsedal, Geilo osv. I år går turen til Kristiansand. Ferie blir så dyr som man legger opp til og man velger selv hvor mye man vil betale. :)

Da jeg vokste opp dro vi hver sommer til farmor og farfar. Kongeferie!

Høres ut som ungene dine har en utrolig fin sommertid. For å være litt mer fri,kunne det være aktuelt å sende ungen på disse besøkene til svigermor og svigerfar utenom deres ferie? For ungene har vel lengre ferie enn dere foreldre? Vet ikke hvor gamle barn dere har,men Hvis de kan ha feks en uke der de er alene hjemme,kan dere jo prøve å få den uka feks når naboen har sine feriegjester etc. Slik får ungene de opplevelsene som de ønsker, de får sett sine besteforeldre,men så sparer dere ferien deres til å kunne gjøre noe felles med ungene som dere alle vil.

Jeg har mange søsken,og er ikke vokst opp med særlig til reising i ferien,men for meg var ferien også å sitte litt lengre oppe om kveldene og se film. Noen ganger var det turer/bilferie til mormor eller til Sverige. Korte turer til byer innenfor ca 2 timers kjøring...

Helt enig i tankekorset om hva man skal oppleve senere hvis alt er gjort som tenåring. Det er en noe å tenke på.

Ungene mine er 2, 7 og 9 og skal nok ikke være alene hjemme helt enda. Reise alene er. Tja. De måtte tatt tog da og blitt hentet. De eldste. Men mes besteforeldre i jobb er jo det greit å besøke dem når de har ferie da.

Oppleve alt før tenårene synes jeg er greit at de ikke gjør, men type dyreparken og Legoland er jo nå de er i alderen for da.

Fin sommer har de. Men den er ikke helt mamma-vennlig for over en uke sammen med svigermor begynner å tære på meg. I år sover ikke yngste heller så jeg får ikke den daglige pausen på en times trilletur...

Men, vel .vi får se hva sommeren bringer. Kanskje. Kanskje får vi til noe gøy. Og først skal jeg og eldste på korpstur :-)

• Liker
Reactions: B
Kjenner overhodet ikke på noe press. Men jeg skulle gjerne vært i Hellas hvert år ☀️

I år blir det sommer i Norge og Sverige!

Føler ikke det er noe press og hater disse såkalte «syden-feriene». Vi reiser allikevel på de innimellom for å komme oss litt vekk eller fordi vi skal reise med noen.

Å reise utenlands til andre plasser derimot elsker jeg/vi, og kommer til å fortsette med det no når vår lille vokser opp. Jeg var ikke i noen andre land enn Norge og Danmark før jeg ble 15-år, og har lyst at min lille skal få oppleve steder, mat, kultur, osv. som jeg ønsket å dra til når jeg var liten. Men det ene utelukker ikke det andre. Vi kommer fremdeles til å ta turer på hytten, sove i telt på fjellet, dra på bilferie, ol. i tillegg.

Vi har aldri vært i Syden vi 4. Jeg har aldri vært det som barn heller. Vi hadde aldri råd.
Var stort sett hjemme vi, med noen dagsturer i bil i Norge.

Vi har annethvert år med "dyr" og "billig" ferie.

I fjor var vi i Danmark, så i år blir det litt diverse i Norge. Tusenfryd, Sommarland i Bø, og så skal vi på campingen til svigermor og mannen et par dager og noen dager på hytta med svigerfar og kona. Vi skal forsåvidt 3 dager på Daftø og ta ferja fra Strømstad til Sandefjord før vi reiser på hytta som er mellom Sandefjord og Larvik.

Så jeg tenker det blir nok opplevelser for oss uansett jeg, om det er her eller i Syden [emoji6]

Jeg kjenner på misunnelsen fra andre! Vi har hytten rett ved vannet, ikke langt hjemmefra! Der blir våre sommere!!! Helt magisk! [emoji16] vi kan bade på egen strand og bare kose oss!

Nope. Føler ingen press. Gjorde ikke det da jeg var liten heller. Aldri vært utenfor norden, og det plager meg overhodet ikke.
Reiste ikke over grensen før jeg var voksen.

Eldstemann vil ikke reise lenger enn til besteforeldrene. Elsker å være der :)

Så heldig for deg da.
Så.billig ferie finner ikke jeg for en familie

Men 70 000,- for en uke trenger syden heller ikke å koste. Men 40 000,- da alt i alt, 4 pers, det blir det nok fort om du ikke kan holde deg unna fellesferier[emoji32]

Men 70 000,- for en uke trenger syden heller ikke å koste. Men 40 000,- da alt i alt, 4 pers, det blir det nok fort om du ikke kan holde deg unna fellesferier[emoji32]
Selvsagt trenger det ikke det, kommer jo helt an på hva som er viktig.
Jeg har bekjent som ikke bor på annet enn 5 og 6 stjerners hotell f.eks

Aldri følt på feriepresset, jeg bruker ferien min til det som passer oss. Ungene elsker det, Og det viktigste er at vi er sammen. Her er det vikingmarkeder og hytta om vi rekker evt en bergenstur om tia strekker til. Hadde jeg ikke hvert på markeder, hadde vi hvert på hytta og lang ferie i Bergen.

Kjenner ikke på presset men kanskje det er fordi vi velger bort ferie om vi vil, ikke fordi vi ikke har råd til ferie så da føler vi vel ikke at «kritikken» treffes oss helt.

På en annen side syns jeg dette maset rundt press er litt ubegrunnet og blåst opp. Man lager ofte forventninger selv utifra dårlig samvittighet ikke hva andre mener er rett. Var et år klassen til datteren min ikke fikk snakke om sommerferien fordi noen følte seg støtt av alt feriesnakket, det blir for dumt. Skal ikke vi få dra til syden fordi klassevennina ikke har råd? Og skal ikke vårt barn få snakke om sine opplevelser fordi andre blir sjalu?

Syns vi heller skal gjør hjemmeferie normalt framfor å fengsle de som viser fram opplevelsene sine på sosiale medier. Ferie i hagen kan da være like morro som ferie i utlandet.

Takk[emoji6] var ute med 65000 for 2 år siden for noen uker i syden[emoji23]
Sorry(not sorry?) [emoji23]
JEG ville aldri betalt så mye for en sydentur, hva andre bruker sine opptjente penger på får være opp til dem [emoji23][emoji16]
Men nå er ikke jeg en som mååå være på det fineste hotellet, i det dyreste landet osv. Så lenge steder jeg bor på er rent så er jeg fornøyd [emoji23]

Sorry(not sorry?) [emoji23]
JEG ville aldri betalt så mye for en sydentur, hva andre bruker sine opptjente penger på får være opp til dem [emoji23][emoji16]
Men nå er ikke jeg en som mååå være på det fineste hotellet, i det dyreste landet osv. Så lenge steder jeg bor på er rent så er jeg fornøyd [emoji23]

Not sorry? For å kalle noen dum? Hmmm... bør vel muligens spare seg slikt vel.

Ser du lenger opp mener på billige all-inclusive turer, det er jo flott. Personlig er jeg ekstremt prikete av meg, renholdet skal være topp, rommene skal være gode og maten er viktigst av alt, særlig med all-inclusive. Så jeg ville vært veldig sleptisk til de prisene du oppgir, jeg har selv jobbet på et sydenhotell i min ungdom og vet hva det koster å drifte med mat, renhold osv... og fly er ikke billig så uansett hvor tidlig/sent man bestiller vil nå jeg si jeg hadde vært en smule bekymra for hvor dette hotellet sparte inn på kronene om de kunne ha så billige priser, om de har dårlig mat, møkkete rom eller ulovlige ansatte. Blir jo bare spekulasjon men slike priser med alt inkludert er jo ikke realistisk i de fleste land dessverre, så du kan *blinkefjese* at vi leiter på feil sted alt du ønsker men jeg ville ikke hatt en så billig tur uansett

Not sorry? For å kalle noen dum? Hmmm... bør vel muligens spare seg slikt vel.

Ser du lenger opp mener på billige all-inclusive turer, det er jo flott. Personlig er jeg ekstremt prikete av meg, renholdet skal være topp, rommene skal være gode og maten er viktigst av alt, særlig med all-inclusive. Så jeg ville vært veldig sleptisk til de prisene du oppgir, jeg har selv jobbet på et sydenhotell i min ungdom og vet hva det koster å drifte med mat, renhold osv... og fly er ikke billig så uansett hvor tidlig/sent man bestiller vil nå jeg si jeg hadde vært en smule bekymra for hvor dette hotellet sparte inn på kronene om de kunne ha så billige priser, om de har dårlig mat, møkkete rom eller ulovlige ansatte. Blir jo bare spekulasjon men slike priser med alt inkludert er jo ikke realistisk i de fleste land dessverre, så du kan *blinkefjese* at vi leiter på feil sted alt du ønsker men jeg ville ikke hatt en så billig tur uansett
Vel prisen jeg oppga var på Airbnb. Det er ikke hotell ;)
Og jo, de hotellene jeg har vært på med all inclusive kostet ikke mer enn 10k for fly og hotell, for to personer. Et annet kosta ca 8 for to personer, fly og hotell. Rent, god mat, bra alt.
Nå spiser ikke jeg mer enn frokost og noen ganger lunsj på hotellene jeg er på, fordi jeg liker å gå på restauranter og smake forskjellig mat når jeg er ute å reiser. Det må ikke være dyrt for at man skal ha en fin ferietur.

Og jo, de hotellene jeg har vært på med all inclusive kostet ikke mer enn 10k for fly og hotell, for to personer. Et annet kosta ca 8 for to personer, fly og hotell. Rent, god mat, bra alt.
Nå spiser ikke jeg mer enn frokost og noen ganger lunsj på hotellene jeg er på, fordi jeg liker å gå på restauranter og smake forskjellig mat når jeg er ute å reiser. Det må ikke være dyrt for at man skal ha en fin ferietur.

Enda mer grunn til å være skeptisk[emoji87]

Men 2 pers? Da måtte jeg dratt uten ungene og det skjer jo ikke, da hadde nok dim tur blitt betydelig dyrere og om du hadde hatt med 3 unger[emoji85]

Sier ikke det MÅ være dyrt men har man 3 unger så er man mer normal enn dum om man kjøper sydentur til 70k[emoji38]

Mem stor forskjell på 2 voksne oh en familie med flere barn

Back
Topp