Felles skravle 2015

For i Bergen kommune så legger de det opp slik at du skal gå til legen først, og JM først i uke 24. Vist du ikke har spesielle grunner til å komme inn før.

Da har de forandret det, for jeg var før med mine to Bergensfødte unger. Førstegang var jeg vel sånn 17 uker, det føltes i det hele tatt litt som en bortkastet kontroll, samme uke som jeg skulle til UL. Andre gang tok jeg alle kontrollene mine hos jm, bortsett fra den aller første hos legen for å ta blodprøvene, og begynte med kontroller før uke 24 ja. Jeg bare spurte jm på helsestasjonen om det var greit at jeg tok mine kontroller der, og hun sa ja. Men, den babyen er jo 4 år nå, så ting kan ha forandret seg.

Oppdatering kl 18:37

1. Mirell 2.723
2. m&m mini 2.649
3. Peppercat 2.203
5. Lilleblomst_15 2.049
6. Hope91 2.034
7. lizzed 2.024
8. Kengu 1.684
10. Musemor med to små og en i magen 1.565
11. Lady_Z 1.534
14. ALN89 1.337
16. trinebeth 1.254
17. Babylito 1.226
19. EJ 1.002
22. Sara 822
23. Mallejenta 788
39. Lanterne 369
95. Fiona84 203

Regner med at det vil være mange fine premier på topp 100 denne gangen, og ekstrapremier for de som klarer 1.500 innlegg denne måneden.

For å være ajur til 1.500 innlegg må man innen dagens slutt ha 1.232 innlegg denne måneden.
For øyeblikket er de 16 øverste ajour til 1.500.
12 er over 1.500

Informasjon om konkurransen finner man på:
http://forum.babyverden.no/threads/topp-100-februar-hva-ønsker-du-å-vinne.1742292/

Jeg føler meg etterhvert ganske utenfor her, vi er ikke lange prøvere igjen i tråden, og etter å ha nvært med i hele felles 2014 og nå felles 2015 er jeg svært usikker på om jeg orker felles 2016... Det er jo denne gjengen her jeg srkavler med, og dere blir jo ikke med videre, for dere får deres 2015 unger dere.
jeg merker at jeg leser mer enn jeg skriver. Og skravler lite, og ikke de 1500-1800-2000 og er ikke med i de trekningene lenger. Rett og slett fordi... jeg orker ikke. Jeg har nesten ingen å skravle med lenger, for jeg føler meg.... bv lei og uttafor. Hører på et vis ikke hjemme noe sted. Lei. Prøvelei og bv lei.

1. Mirell 2.723
2. m&m mini 2.649
3. Peppercat 2.203
5. Lilleblomst_15 2.049
6. Hope91 2.034
7. lizzed 2.024
8. Kengu 1.684
11. Lady_Z 1.534
14. ALN89 1.337
16. trinebeth 1.254
17. Babylito 1.226
19. EJ 1.002
22. Sara 822
23. Mallejenta 788
39. Lanterne 369
95. Fiona84 203

Regner med at det vil være mange fine premier på topp 100 denne gangen, og ekstrapremier for de som klarer 1.500 innlegg denne måneden.

For å være ajur til 1.500 innlegg må man innen dagens slutt ha 1.232 innlegg denne måneden.
12 er over 1.500

http://forum.babyverden.no/threads/topp-100-februar-hva-ønsker-du-å-vinne.1742292/

Ser ut som om jeg skal klare dette i løpet av uken ;)

Jeg føler meg etterhvert ganske utenfor her, vi er ikke lange prøvere igjen i tråden, og etter å ha nvært med i hele felles 2014 og nå felles 2015 er jeg svært usikker på om jeg orker felles 2016... Det er jo denne gjengen her jeg srkavler med, og dere blir jo ikke med videre, for dere får deres 2015 unger dere.
jeg merker at jeg leser mer enn jeg skriver. Og skravler lite, og ikke de 1500-1800-2000 og er ikke med i de trekningene lenger. Rett og slett fordi... jeg orker ikke. Jeg har nesten ingen å skravle med lenger, for jeg føler meg.... bv lei og uttafor. Hører på et vis ikke hjemme noe sted. Lei. Prøvelei og bv lei.

Har dere prøvd lenge da?

Har dere prøvd lenge da?

Som jeg sa, jeg har vært med (som prøver) gjennom hele felles 2014 og felles 2015. Vi begynte nemlig å prøve i november 2012 med forsøk på termin august 2013, og altså forsøker vi nå på november 2015

Det er baby nummer tre, så vi er jo luksusprøvere, men det er vondt og vanskelig likevel. Jeg er nå i min tredje syklus med Femar/Letrozol, etter at jeg har vært gjennom tre med pergo. EL får jeg av disse, men ingen baby, og det er etterhvert slik at tanken på mannens nedsatte sødkvalitet, som gyn mente var "god nok til at det skulle kunne gå", kanskje ikke er det...

Kjære Sara.
Skulle ønske jeg skulle si at nå er det deres tur, men det kan jeg ikke.
Å ha deg med oss på 2015 ville ha gledet meg enormt.
Jeg skjønner deg utrolig godt.
Ønsker deg og dine masse lykke til videre

Kjære Sara.
Skulle ønske jeg skulle si at nå er det deres tur, men det kan jeg ikke.
Å ha deg med oss på 2015 ville ha gledet meg enormt.
Jeg skjønner deg utrolig godt.
Ønsker deg og dine masse lykke til videre
JEg har jo enda to sjangser på 2015, om ei ukes tid vet jeg om det blir november, også prøver vi jo på desember også, selv om vi altså sikter på termin sånn siste halvdel av desember.

Men så tørr ingen fortsette å skravle fordi jeg var litt dyster? dumt. DEre må jo kose dere videre. Og jeg henger nå litt her på siden...

Som jeg sa, jeg har vært med (som prøver) gjennom hele felles 2014 og felles 2015. Vi begynte nemlig å prøve i november 2012 med forsøk på termin august 2013, og altså forsøker vi nå på november 2015

Det er baby nummer tre, så vi er jo luksusprøvere, men det er vondt og vanskelig likevel. Jeg er nå i min tredje syklus med Femar/Letrozol, etter at jeg har vært gjennom tre med pergo. EL får jeg av disse, men ingen baby, og det er etterhvert slik at tanken på mannens nedsatte sødkvalitet, som gyn mente var "god nok til at det skulle kunne gå", kanskje ikke er det...

Okei..
Skjønner det er sårt å se andre som blir gravide her inne, og ikke bli det selv.. Nå er dette førstemann for oss, og vi prøvde ikke så veldig lenge.. Gikk på naturlig vis, men med eggløsningstester, men det var sårt når venninner og bekjente ble gravide rundt meg allikevel..

Kan jeg spørre hvor gamle de to andre er? :)

Tror nok ikke det ble for dystert, er bare litt sånn rykk og napp på skravletråden her av og til ;)

Yngste ble 4 i går, eldste er førsteklassing. Det er 2,5 år mellom dem, og det skulle egentlg vært 3 år mellom henne og tredje, vi skulle hatt en liten som ble et år litt tidligere i februar, men den mistet vi nesten like fort som vi oppdaget at den var på vei (sa 5+2) så veien til nr 3 har vært lang.

Det er ikke det at det er så sårt at alle dere er gravide, (nesten alle, ikke Kengu) men mer det at de ikke-gravide jeg "kjenner" er det ikke mange igjen av, jeg orker lite av FS og blir derfor ikke kjent med nye, og det blir bare lite skravling av det.

Skulle ønske jeg kunne gi deg noen oppmuntrende ord, men jeg vet ikke hva jeg skal si :(
Syns så inderlig du fortjener den lille spira snart. Håper ikke du forsvinner helt fra oss uansett, og vil skravle om alt mulig♡ skjønner godt at du blir litt lei etter så lang tid og mye slit da:(

Yngste ble 4 i går, eldste er førsteklassing. Det er 2,5 år mellom dem, og det skulle egentlg vært 3 år mellom henne og tredje, vi skulle hatt en liten som ble et år litt tidligere i februar, men den mistet vi nesten like fort som vi oppdaget at den var på vei (sa 5+2) så veien til nr 3 har vært lang.

Det er ikke det at det er så sårt at alle dere er gravide, (nesten alle, ikke Kengu) men mer det at de ikke-gravide jeg "kjenner" er det ikke mange igjen av, jeg orker lite av FS og blir derfor ikke kjent med nye, og det blir bare lite skravling av det.

Er det pga temaene som blir tatt opp her inne at du ikke orker å skravle, eller er det bare fordi du ikke kjenner noen/orker bli kjent med noen?
Regner med du har mange gode erfaringer å komme med til oss ferskinger som ikke helt vet hva vi har begitt oss ut på ;)

Du er heldig som har to små mirakel da, så krysser jeg fingre og tær for at det blir en tredjemann i løpet av november/desember på dere :)

Er det pga temaene som blir tatt opp her inne at du ikke orker å skravle, eller er det bare fordi du ikke kjenner noen/orker bli kjent med noen?
Regner med du har mange gode erfaringer å komme med til oss ferskinger som ikke helt vet hva vi har begitt oss ut på ;)

Du er heldig som har to små mirakel da, så krysser jeg fingre og tær for at det blir en tredjemann i løpet av november/desember på dere :)

signerer her, du har nok mye å komme med for oss newbees. Ellers så er det mye annet vi kan skravle om også:)

Hvordan gikk feiringen i helga? :)

Da har de forandret det, for jeg var før med mine to Bergensfødte unger. Førstegang var jeg vel sånn 17 uker, det føltes i det hele tatt litt som en bortkastet kontroll, samme uke som jeg skulle til UL. Andre gang tok jeg alle kontrollene mine hos jm, bortsett fra den aller første hos legen for å ta blodprøvene, og begynte med kontroller før uke 24 ja. Jeg bare spurte jm på helsestasjonen om det var greit at jeg tok mine kontroller der, og hun sa ja. Men, den babyen er jo 4 år nå, så ting kan ha forandret seg.

Jeg kunne valgt å gjøre det slik også, og jeg bor i Bergen. Kun lege i uke tolv pga blodprøver og resten jm. Kunne droppet legen, ikke noe krav verken om det ene eller andre

Jeg kunne valgt å gjøre det slik også, og jeg bor i Bergen. Kun lege i uke tolv pga blodprøver og resten jm. Kunne droppet legen, ikke noe krav verken om det ene eller andre

Jeg er kun til legen for å ta blodprøver pga rh-, ellers går jeg til jm.. Føler jeg får bedre tid og mer veiledning der.. :) Bor i Trøndelag, ikke Bergen da..

Man har vel rett på å kunne velge uansett hvor man bor. Her hadde jeg ikke trengt å gå til lege i det hele tatt. Var JM som henviste til blodprøver og sendte meg svarene. Var også hun som fikset søknad svangerskapspenger for meg. Eneste grunn til at jeg har vært hos lege er egentlig sykemld før jeg fikk sv.skapspenger:)

1. Mirell 2.723
2. m&m mini 2.649
3. Peppercat 2.203
5. Lilleblomst_15 2.049
6. Hope91 2.034
7. lizzed 2.024
8. Kengu 1.684
11. Lady_Z 1.534
14. ALN89 1.337
16. trinebeth 1.254
17. Babylito 1.226
19. EJ 1.002
22. Sara 822
23. Mallejenta 788
39. Lanterne 369
95. Fiona84 203

12 er over 1.500

Yeeeaaa :D :D :D

Jepp, når jeg fødte for 4 år siden, så fikk jeg også jordmor myyyye tidligere. Så er nytt! Ble rimelig overrasket når jeg ringte å bestilte.

Back
Topp