Felles skravle 2015

Den har jeg ikke prøvd

Guttungen fikk i julegave

Brettet ligner, bortsett fra at det er barnenavn på gatene. Lekebutikken, skateboardparken, iskiosken og sånn. Der er fengsel, det virker relativt likt vanlig (bare at du kan ikke velge å kaste for å se om du får to like, det er bare en terning, og kommer u i fengsel er det å betale for å slippe ut neste gang) og gratis parkering (som ikke gir gratis parkering på neste sted du lander...) og sjangsekort.

Ingen hus og hoteller, og ingen skjøter. Du setter en liten brikke som har samme symbol som din spillebrikke på en gate når du har kjøpt den. Da vet du at den er din. Leien er lik kjøpsprisen, enkelt og greit, og pengene er bare 1'er sedler.

Angis fra fem år, seksåringen takler det fint, hun på knapt fire mangler litt forståelse på forskjellen på å havne på noe ingen eier (=kjøp) og noe andre eier (leie), hun teller fint opp pengene men vet ikke hvem hun skal gi dem til, og at hun skal sette ut en sånn brikke, så en voksen spiller med dem, eller styrer minimum banken.

Jada, den er det, men jeg er ikke glad i løk, ungene vil ikke ha det, og vi liker heller en glatt saus en tynn saus med store klumper, så vi durer den i stavmikser først. Så da blir den glatt og fin.
Det gjør jeg å:). Mannen liker ikke klumper:)

Kan koke opp med kylling bein eller kjøpe ferdig:).
Oppdatering kl 18:35

2. Lilleblomst_15 1.334
4. Lillefrø15 926
5. Musemor med to små og en i magen 910
8. Sara 788
16. lizzed 600
36. Kengu 264
61. Lanterne 186

Mange fine premier på topp 100 denne gangen, og ekstrapremier for de som klarer 2.000 innlegg denne måneden.
For å være ajur til 2.000 innlegg må man innen dagens slutt ha 903 innlegg denne måneden.
For øyeblikket er de 5 øverste ajur.

Informasjon om konkurransen finner man på:
http://forum.babyverden.no/threads/godt-nytt-År-hva-ønsker-du-å-vinne-i-topp-100-januar.1736109/
Tok meg på rundt tall :-P takk for oppdatering!

2. Lilleblomst_15 1.334
4. Lillefrø15 926
8. Sara 788
16. lizzed 600
36. Kengu 264
61. Lanterne 186

Mange fine premier på topp 100 denne gangen, og ekstrapremier for de som klarer 2.000 innlegg denne måneden.
For å være ajur til 2.000 innlegg må man innen dagens slutt ha 903 innlegg denne måneden.

http://forum.babyverden.no/threads/godt-nytt-År-hva-ønsker-du-å-vinne-i-topp-100-januar.1736109/
Takk for oppdatering:).

Tok meg på rundt tall :p takk for oppdatering!
Du er også veldig flink til å passe på plassen din.
Har ikke du ligget på samme plass i flere dager nå?

2. Lilleblomst_15 1.334
4. Lillefrø15 926
8. Sara 788
16. lizzed 600
36. Kengu 264
61. Lanterne 186

Wow, her er jeg fortsatt på topp 100-listen :D Trodde jeg ble skvist ut etter et par dager uten mange innlegg, så godt å vite at jeg holder stand :P Kanskje jeg skal ha som mål å klatre meg opp til 40.plass etter hvert :P

Wow, her er jeg fortsatt på topp 100-listen :D Trodde jeg ble skvist ut etter et par dager uten mange innlegg, så godt å vite at jeg holder stand :p Kanskje jeg skal ha som mål å klatre meg opp til 40.plass etter hvert :p
Det skal ikke så mye til å holde seg på topp 100 :)
40. plass har 239 innlegg, ca 50 mer enn deg.
Det klarer du fort

Sov ekstremt dårlig i natt, og er utmattet igjen.
Kjenner det begynner å sette seg i nakken.
Gleder meg til fysio på fredag.

I morgen har jeg heldigvis "fri".
Håper jeg får slappet av selv om jeg må ha frøkna hjemme.
Planleggingsdag i barnehagen.

Det skal ikke så mye til å holde seg på topp 100 :)
40. plass har 239 innlegg, ca 50 mer enn deg.
Det klarer du fort
Det kan jeg til og med klare på en liten kveld - kanskje allerede nå i kveld? Greit å holde seg sånn innnenfor "trygg" sone, sånn at jeg ikke plutselig havner på 99.plass :)

Mangel på nattesøvn er helt forferdelig! Jeg har heldigvis begynt å sove bedre den siste uken, tror det har med å gjøre at jeg er i permisjon og derfor beveger meg mindre. Ikke så vondt å ligge eller å bevege seg som det var da jeg var i arbeid.

Er frøkna din en aktiv jente, eller sånn som kan underholde seg selv med et par tegnestifer og papir?

Håper du får sovet bedre i natt:). Og at du og lille jenta får en fin dag i morgen:)

Godkveld!
Skravlingen går virkelig unna her innefor tiden.

Snart helg, gleder meg kjenner jeg
Gøy med masse liv i skravletråden! Har du noen kjekke helgeplaner?

Back
Topp