Felles skravle 2015

Hvilke grønnsaker?

Vi serverer somregel fiskepinner med nudler og rå gulrot, så helsekost er det slett ikke her. Jeg kunne tenkt meg noe annet enn nudler som er like fort gjort som fuskepinnene. Og som ungene spiser.
Siden det skal gå fort på torsdager, blir det ofte frosne grønnsaker fra pose

Hvilke grønnsaker?

Vi serverer somregel fiskepinner med nudler og rå gulrot, så helsekost er det slett ikke her. Jeg kunne tenkt meg noe annet enn nudler som er like fort gjort som fuskepinnene. Og som ungene spiser.
Hva med potetstappe?:)

Ris har vi av og til, ja. Det bruker vi til mye annet. Men fungerer jo også til fiskepinner da.

Jeg kunne tenkt meg stekte poteter (ikke pommes frites) men det er jo ikke fort gjort. Og ikke noe andre enn meg i familien er veldig glad i
.. Ungene spiser der vel knapt.

De liker ikke det da.. Hva med om du legger poteter i vann og bare setter de på når du kommer hjem? Eller liker de ikke poteter?
Bare med saus, dessverre. De spiser gulrot da, og brokkoli. Og i alle fall han blomkål. Jeg er ikke så glad i det da, men klarer å få det med (gulrot er jeg glad i) men skal vi ha sånne med gulrot, blomkål og brokkoli som vi av og til har, må jeg liksom ha noe annet i tillegg, for så mye blomkål og brokkoli klarer jeg ikke. Ikke sammen med fisk i alle fall....

Ris har vi av og til, ja. Det bruker vi til mye annet. Men fungerer jo også til fiskepinner da.

Jeg kunne tenkt meg stekte poteter (ikke pommes frites) men det er jo ikke fort gjort. Og ikke noe andre enn meg i familien er veldig glad i
.. Ungene spiser der vel knapt.
Men må du har noe?
Vi spiser nesten ikke potet, ris, pasta eller nudler.
Har bare mer grønnsaker til

Men må du har noe?
Vi spiser nesten ikke potet, ris, pasta eller nudler.
Har bare mer grønnsaker til
Ja, jeg må ha noe, for JEG klarer ikke bare stekte grønnsaker, jeg er ikke så glad i så mange av de grønnsakene som metter, for å si det sånn. Vi bruker alltid potet eller ris eller pasta eller nudler vi. Og mye salat da. Men altså, litt lite av de grønnsakene som metter, for jeg klarer ikke bare det. Det ville bli påfallende lite spist og stor kveldsmat...

Ja, jeg må ha noe, for JEG klarer ikke bare stekte grønnsaker, jeg er ikke så glad i så mange av de grønnsakene som metter, for å si det sånn. Vi bruker alltid potet eller ris eller pasta eller nudler vi. Og mye salat da. Men altså, litt lite av de grønnsakene som metter, for jeg klarer ikke bare det. Det ville bli påfallende lite spist og stor kveldsmat...
Ok, hva med pomes frits laget av søtpotet?

Ok, hva med pomes frits laget av søtpotet?
Det har jeg ikke prøvd, men lage pommes frites, da er vi vel gjerne på frityrkoker? Og ikke hurtigmat, eller?

Vi får se, jeg går vel for ris eller nudler sammen med stekte grønnsaker i første omgang, kanskje stekt potet og grønnsaker også etterhvert. Og vi kan forsøke søtpotet, det har vi aldri hatt i hus.

Det har jeg ikke prøvd, men lage pommes frites, da er vi vel gjerne på frityrkoker? Og ikke hurtigmat, eller?

Vi får se, jeg går vel for ris eller nudler sammen med stekte grønnsaker i første omgang, kanskje stekt potet og grønnsaker også etterhvert. Og vi kan forsøke søtpotet, det har vi aldri hatt i hus.
Det smaker som en mellomting mellom potet og gulrot.
Skal du ha pomes frits som hurtigmat, kan du på forhånd koke dem i 15-20 minutter, fryse minst en time, fritere på 140 grader i 5 minutter (etter tint opp igjen). Fryse dem til du trenger dem og fritere på 180 grader til de blir gyldne, det tar ikke lang tid når du trenger dem

Back
Topp