Felles skravle 2015

Det smaker som en mellomting mellom potet og gulrot.
Skal du ha pomes frits som hurtigmat, kan du på forhånd koke dem i 15-20 minutter, fryse minst en time, fritere på 140 grader i 5 minutter (etter tint opp igjen). Fryse dem til du trenger dem og fritere på 180 grader til de blir gyldne, det tar ikke lang tid når du trenger dem

Men jeg har ikke frityrkoker, så "fritere på 140 grader" blir litt sånn gjetteleken, jeg har jo et steketermoemter, men.... usikker på om det i det hele tatt går til 140 da.

Men det hørtes interessant ut med søtpotet, så det må vi prøve, enten som pmmes frites eller på annet vis. Bare steke i båter/skiver, kan det funke?

Kjenner jeg burde begynne å tenke på å gå i dusjen og så legge meg.
Stup trøtt.
Men det er full fest i magen og jeg liker ikke å dusje når han sparker på som verst :(
Syns det er ubehagelig, og foretrekker å være "alene" i dusjen

Men jeg har ikke frityrkoker, så "fritere på 140 grader" blir litt sånn gjetteleken, jeg har jo et steketermoemter, men.... usikker på om det i det hele tatt går til 140 da.

Men det hørtes interessant ut med søtpotet, så det må vi prøve, enten som pmmes frites eller på annet vis. Bare steke i båter/skiver, kan det funke?
Jeg bruker en dyp stekepanne med steketermometer oppi.
Fungerer like godt

Fungerer å steke båter/skiver også

Kjenner jeg burde begynne å tenke på å gå i dusjen og så legge meg.
Stup trøtt.
Men det er full fest i magen og jeg liker ikke å dusje når han sparker på som verst :(
Syns det er ubehagelig, og foretrekker å være "alene" i dusjen
Her blir det alltid full fest når jeg dusjer, hun liker vel varmevannet som kommer over magen?:)

Fullt liv i magen hørtes da kjekt ut det....

Noen netter når man skal sove er det ikke like morro :p

Sant nok, men lengselen etter å kjenne liv i magen gjør det for meg likevel til noe jeg gledelig ville hatt.

Egentlig har jeg vel ikke vært plaget av baby i magen som ikke lot meg sove som jeg kan huske. Men det er mulig jeg husker dårlig da. Også var jo også det de gangene strengt etterlengtet.

Har begynt å merke et sove mønster, så har "lengre" periode hvor det er stille nå, men aldri på kvelden.
Han pleier å våkne ca en times tid etter meg om morgenen

Men sove når man vil dusje...

Søvnmønster er spennende da. Tenk å merke at den lille som lager liv i magen er en ekte liten baby.

Oppdatering kl 19:17

3. Lilleblomst_15 448
6. Musemor med to små og en i magen 285
9. Sara 227
11. Lillefrø15 220
41. lizzed 69

Mange fine premier på topp 100 denne gangen, og ekstrapremier for de som klarer 2.000 innlegg denne måneden.
For å være ajur til 2.000 innlegg må man innen dagens slutt ha 258 innlegg denne måneden.
For øyeblikket er de 6 øverste ajur.

Informasjon om konkurransen finner man på:
http://forum.babyverden.no/threads/godt-nytt-År-hva-ønsker-du-å-vinne-i-topp-100-januar.1736109/
Hihi.. her har jeg vært litt lei i januar foreløpig ser jeg ;-) satser på topp 100 - ikke 2000 innlegg denne mnd..

Akkurat sparkene har jeg ikke noe problemer å sove gjennom.
Her er det mer mannen som absolutt skal få med seg hvert spark dersom han er aktiv etter vi har lagt oss.
Da er magen hans :p
Jeg mener å huske at mannen også var interessert i livet i magen når kan kunne, men jeg tror vi begge sov godt.

Sånnsett er fullt liv i senga NÅ mer plagsomt for nattesøvnen. Særlig hun på snart fire, han på seks sover rolig. Hun sover heldigvis stort sett natta gjennom nå, i alle fall i jula, han våkner for å gå på do (stoooooort fremskritt fra å tisse seg ut jevnlig da) og kommer deretter inn til oss.

Back
Topp