Felles skravle 2015

Hva er prampack? :p
Fraktebag til vogna hvor du får igjen på forsikringa om vogna blir skadet under flyturen (eneste godkjente - merke stokke men passer til de fleste vogner). Skal bl.a. til kypros i sommer, samt kommer til å fly litt ned til familie, så tenker det er greit å ha..

1419343894393.jpg

Vi er klare til å pynte...

Fraktebag til vogna hvor du får igjen på forsikringa om vogna blir skadet under flyturen (eneste godkjente - merke stokke men passer til de fleste vogner). Skal bl.a. til kypros i sommer, samt kommer til å fly litt ned til familie, så tenker det er greit å ha..
Aah. Alt jeg ikke vet altså :o

Ble noe knust eller kom all pynten opp?:)
Bare en som var limt som knuste savne sted så langt.

Men ikke alt oppe enda nei, jeg tok rett og slett timeout for ikke å hyle til dem. Så jeg pynter og rydder enda. Jepp, her ryddes ei hylle så den kan pyntes. Og så den neste. Bordene tilslutt, og vel gulvet.... Et grusomt fullt av leker som skal vekk i kveld, nok nytt i morgen.

Mannen kommer fra jobb om en god halvtime, og jeg har sendt advarsel om at ikke er rom i huset er klart til jul enda, og at jeg er usikker på om de noen gang blir det...

Det ordner seg vel, men ikke enda
dertil tror jeg at jeg mangler ei kasse, jeg mangler noe pynt...

Det er ikke så mye som gjenstår av pynten da. Men huset.... Huset... Jeg gremmes.

Kjenner jeg er litt irritert på mannen nå.
Han ringer sin mor for å snakke om at vi er syk, svigermor sier at da kan hun feire julen sammen med XXX, og at vi kan komme innom en annen dag i romjulen.
Mannen sier ja, at det kan vi selvfølgelig gjøre uten å snakke med meg først...

Er ikke snakk om at vi drar nedover.
Skal hun se barna våre i jule så har hun det med å komme hit.
Det er 80 km dit, og det er bestandig vi som må kjøre.
Ryggen min klarer ikke en så lang kjøre tur nå om dagen, eller den sengen vi eventuelt kan sove på der.

I tillegg har vi avtale noen dager vi skal være hos mamma, og de kommer jeg ikke til å vike på, og jeg skal jobb i romjulen så det vil rett og slett ikke bli tid.

God kveld! Her er det full fart, så rekker såvidt å se innom. Dere er flinke til å ordne til jul ser jeg. Her har jeg nettopp hentet gravidklær, stellebord, vippestol, voksipose osv osv fra brodern og svigerinna! Flott å arve asså! :-D

Kjenner jeg er litt irritert på mannen nå.
Han ringer sin mor for å snakke om at vi er syk, svigermor sier at da kan hun feire julen sammen med XXX, og at vi kan komme innom en annen dag i romjulen.
Mannen sier ja, at det kan vi selvfølgelig gjøre uten å snakke med meg først...

Er ikke snakk om at vi drar nedover.
Skal hun se barna våre i jule så har hun det med å komme hit.
Det er 80 km dit, og det er bestandig vi som må kjøre.
Ryggen min klarer ikke en så lang kjøre tur nå om dagen, eller den sengen vi eventuelt kan sove på der.

I tillegg har vi avtale noen dager vi skal være hos mamma, og de kommer jeg ikke til å vike på, og jeg skal jobb i romjulen så det vil rett og slett ikke bli tid.
Uff da. Det var langt vekk ja.. Hva sier mannen nå da?:)

Lesson to remember, det er ikke nødvendig å vente til lille julaften med å pakke inn gavene som skal utdeles her i huset, den kvelden har man annet å gjøre...

Nettopp pakket siste gavene, nå må jeg ha meg litt mat før jeg gjør en annen ting jeg burde gjort før, stryker duker. Som minner meg på at den duken vi brukte til jul i fjor på spisebordet, nok er til større bord enn vi trenger til oss fire, tror det er til bordet vi kan dekke til 12... Eller 8. Må se hva jeg finner, bord til åtte er greit, sånn står det nå også. Vi får jo gjester i løpet av jula, og må etterhvert ha det i full lengde, så vi får se hva vi har duker til.

Og skjorter til mann og sønn. Og bukse. Jeg skulle gjøre dette i helga. Jeg glemte å beregne tid til at mannen skulle bli syk...

Back
Topp